T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager Zorg, Faciltair en Horeca

Interim manager Zorg, Faciltair en Horeca

Werkervaring interimmanager

* 2011-heden: teammanager GGZ Friesland, aansturen 5 multi discplinaire teams, ca 40FTE,
• Behaalde resultaten:
o Reorganisatie begeleid Kliniek en Dagbehandelingen door informeren, communiceren, coachen en begeleiden van de medewerkers
o 360 graden feedback uitgevoerd op de Kliniek en ontwikkeltrajecten inzichtelijk gemaakt
o Ziekteverzuim is in 2012 gedaald van 6.0 naar 5.3 door kritisch omgaan met zieke medewerkers (interne training voor gevolgd)
o Medewerker productie is in 2012 gestegen van 82% naar 90%
o Formatie overschrijding (grotendeels veroorzaakt door reorganisatie) is in 2012 gedaald van 70% naar 10%. Deze 10 % bestaat uit langdurig zieken en geoorloofde overschrijding.
o Werkoverleggen zijn geprofessionaliseerd, gestructureerd en in jaarplanning bekend
o Stuwmeren op orde en afspraken gemaakt met medewerkers. Gerealiseerd middels inventarisatie, overleggen en vastleggen.

* 2005-2011: Teamleider Facilitaire dienst, woonzorgcentrum in Wolvega, aansturen facilitaire dienst ca. 10 FTE
• Behaalde resultaten:
o Opzetten restaurant
o Medewerkers getraind mbt gastvrijheid en bediening
o Opzetten huiswinkel middels ‘Attent formule’
o Implementatie werkwijze ‘microvezel’ voor schoonmaak. Dit heeft tot forse besparing op de kosten van schoonmaakmiddelen geleidt
o Als kwaliteitsmedewerker: Certificering PREZO (kwaliteitsssysteem)
o Renovatie van alle appartementen (55) begeleidt. In overleg met de aannemer planning opgesteld, bewoners geïnformeerd, medewerkers geïnstrueerd, intensief overleg met betrokken partijen. Alle bewoners 2 x verhuisd. Men moest ivm renovatie eigen appartement tijdelijk naar zg. wisselappartement.
o Renovatie kantoorruimtes coördineren
o Restaurant opgezet: concept uitgewerkt en uitgevoerd, inrichting aangeschaft, bewoners en medewerkers regelmatig geïnformeerd
o Huiswinkel ontwikkeld en geopend.
o Diverse verbouwingen gecoördineerd: kapsalon, groepsruimtes, kantoorruimtes
o Oktober 2007- april 2008: 6 uren per week: Begeleider activiteiten en dagelijkse gang van zaken zelfstandige woonvorm voor ouderen in Noordwolde (tijdelijke opdracht

* 2004-2005: sabatical
* 1997- 2004: zelfstandig ondernemer, eigenaar Hotel restaurant 't Heerenlogement in Harlingen, 25 hotelkamers, 50 zitplaatsen restaurant, gemiddeld 15-20 medewerkers
• Behaalde resultaten:
o Bedrijf weer winstgevend gemaakt, financieel gezond. Dit bereikt door kosten en baten goed in kaart te brengen en te bewaken
o Veel financiële kennis opgedaan
o Veel mensenkennis opgedaan
o Gepionierd door veel nieuwe dingen uit te proberen: wijn-spijsavonden, buffetavonden, verenigingen

Opleiding interimmanager

* 2009-2011: international hospitality management, deeltijd, Stenden Hogeschool in leeuwarden
* 1987-1991: Middelbare Hotelschool, voltijd, hanze College Zwolle

Gevolgde trainingen/cursussen
• Disfunctioneren en dossiervorming (november 2012)
• Ziekte verzuim: Verzuim is een keus (mei 2012)
• Covey training “Value Driven Leadership, Stenden Hoogeschool (december 2009)
• NLP training, Ideemajeur mediation-advies-training
• Bedrijfshulpverlening (maart 2007)
• Training Panelgesprekken (februari 2007)
• Training communicatie voor leidinggevenden

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht, doelgericht, samenwerken, durf, klantgericht, luisteren, delegeren, initiatief en samenwerken

Talenkennis interimmanager

Nederlands: uitstekend
Engels: uitstekend
Duits: redelijk
Frans: redelijk
Fries: moedertaa;

Overig

Ik ben een ervaren manager op gebied van hotel, zorg en facility. Duidelijk, stressbestendig, recht door zee en kennis van financiën. Mijn talenten zijn o.a. leiding geven, organiseren, aanpassen, aanmoedigen en coachen, communiceren, knopen doorhakken, plannen en controleren. Ik vertaal samenwerken en verbeteren graag in grote en kleine successen.

 beschikbaar?