T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Klantwaarde Specialist (Sales & Marketing)

Klantwaarde Specialist (Sales & Marketing)

Werkervaring interimmanager

Ervaring interim management, advies & coaching

Bedrijf Bureau – The Customer Engagement Company
Functietitel / rol Klantwaarde Specialist & Eigenaar
Periode 10-2011 t/m heden
Omgeving Zakelijke dienstverlening: interim management, advies & coaching
Customer Engagement Management.
Diverse opdrachten:
Opdrachtgever Attractieontwikkelaar en -verhuurder, Noord-Brabant
Functietitel / rol Executive Coaching & Marketing Consultant
Expertise / competentie(s) Marketing Consultancy | New Business | Coaching | Event Marketing
Scope / opdracht Coaching van de directeur-eigenaar tijdens de transitie naar de volgende
organisatiefase en advies m.b.t. strategieontwikkeling en advies t.b.v. propositieontwikkeling voor de B2B-markt.
Periode 09-2014 t/m heden
Omgeving Zakelijke dienstverlening, verhuur, evenementen
Taken/verantwoordelijkheden - Coaching van de directeur-eigenaar tijdens de ontwikkeling / groei van de organisatie, bij het maken van keuzes en delegeren van werkzaamheden.
- Advisering t.b.v. propositieontwikkeling in het zakelijke segment
Behaalde resultaten project is lopende: coaching van de dga, nieuw gekozen propositie (dialogue marketing) ter ontwikkeling zakelijk segment wordt vormgegeven.
Methoden & technieken Coaching: T-GROW model van John Whitmore, diverse organisatiegroeimodellen, o.a. Greiner.
Propositieontwikkeling: o.a. de 4 B’s (behoefte, belofte, benefits en bewijs).

Opdrachtgever InterimMarketing, ‘s-Hertogenbosch
Functietitel / rol Online Marketing Consultant a.i.
Expertise / competentie(s) Online Marketing Management | Consultancy | New Business
Scope / opdracht Advies en uitwerking online propositie en online marketing strategie
Periode 11-2014 t/m 01-2014
Omgeving Online marketing
Taken/verantwoordelijkheden - Sparringpartner t.a.v. online propositie en online marketing strategie
- SEO / key word onderzoek
- Ontwerp/uitwerking procesbeschrijvingen
- Ontwerp sitemap
- Copywriting
Behaalde resultaten Bovenstaande deliverables zijn in ontwikkeling. Doel is volledige functionele website dat aansluit bij pakket van eisen m.b.t. online propositie.
Methoden & technieken 4 B’s: behoefte, belofte, benefits en bewijs (propositieontwikkeling), Eisenfelt Methode (creëren, verkopen en leveren van klantwaarde), Internet Scorecard (afgeleide van Balanced Scorecard, vertaling van strategie naar operationeel resultaat), MS Viso 2007 (procesontwerp- en beschrijving), Balsamiq (sitemap ontwerp).

Opdrachtgever Bizz Consultancy, Eindhoven
Functietitel / rol Online Marketing Consultant a.i.
Expertise / competentie(s) Online Marketing Consultancy | New Business
Scope / opdracht Advies en uitwerking online propositie en online marketing strategie
Periode 08-2014 t/m 11-2014
Omgeving Online marketing
Taken/verantwoordelijkheden - Advisering t.a.v. online propositie en online marketing strategie
- Uitwerking projectdefinities SEA / SEO / linkbuilding / social / etc.
- Ontwerp/uitwerking procesbeschrijving t.b.v. project management
- Ontwerp en oplevering van template documenten
- Key-word onderzoek / ontwerp sitemaps / copywriting
Behaalde resultaten Bovenstaande deliverables zijn gerealiseerd en opgeleverd
Methoden & technieken 4 B’s: behoefte, belofte, benefits en bewijs (propositieontwikkeling), Eisenfelt Methode (creëren, verkopen en leveren van klantwaarde), Internet Scorecard (afgeleide van Balanced Scorecard, vertaling van strategie naar operationeel resultaat), MS Viso 2007 (procesontwerp- en beschrijving), Balsamiq (sitemap ontwerp).

Opdrachtgever Constructie- en technische handelsonderneming aluminiumproducten,
Krommenie.
Functietitel / rol Sales Coach & Change Manager
Expertise / competentie(s) Business Coaching | Changemanagement |New Business | Procesoptimalisatie
Scope / opdracht Realisatie salesgroei met 15%, optimalisatie verkoopproces.
Periode 07-2014 t/m nu
Omgeving Productie, groothandel, sales
Taken/verantwoordelijkheden - Coachen directieleden en sales afdeling op competenties en resultaat.
- Coachend ontwikkelen van Business Development capabiliteit
- Coachend ontwikkelen klantwaarde
- Advies m.b.t. implementatie en optimalisatie van het verkoopproces
Behaalde resultaten Project is in uitvoering
Methoden & technieken 4 B’s: behoefte, belofte, benefits en bewijs (propositieontwikkeling), Eisenfelt Methode (creëren, verkopen en leveren van klantwaarde), T-GROW coaching model (Whitmore), Sales Empathy Map,

Opdrachtgever Coolworld Rentals, Waalwijk
Functietitel / rol Projectleider Internationaal marktonderzoek
Expertise / competentie(s) Marktonderzoek | Marketing Consultancy | Organisatieontwikkeling | Stakeholder Management
Scope / opdracht Marktonderzoek en advies t.b.v. internationale groeistrategie voor de regio's Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië en Frankrijk. Het onderzoek beslaat de sectoren: chemie, pharma, voeding, overige industrie, installateurs, detailhandel en transport.
Periode 04-2014 t/m 09-2014
Omgeving Verhuurmarkt (B2B) pharma, chemie, voeding, installatie, retail, groothandel voeding, chemie, industrie, facility management
Taken/verantwoordelijkheden Leiden van het multidisciplinaire marktonderzoeksteam en eindverantwoordelijk voor oplevering van onderzoeksrapport. Onderzoeksvragen: wat en waar is de marktpotentie. Welke structuur van servicedepots is nodig om de gevonden marktpotentie maximaal te kunnen ontsluiten?
Behaalde resultaten Onderzoeks- en adviesrapport is conform doelstelling opgeleverd waarbij marktpotentie per regio en sub-regio is gekwantificeerd en advies is uitgebracht t.a.v. vorm, grootte en geografische locaties van servicedepots.
Methoden & technieken Onderzoek: desk research, field research, kwantitatief onderzoek (representatief, gestructureerd, causaal), kwalitatief onderzoek, Balanced Scorecard (Kaplan & Norton), International Market Research (Hollensen), OSO-model (J. Bunt), Grid- en Zwaartepuntmodel (Ballou).
Gegevensbronnen o.a.: Buro van Dijk - NACE: Nomenclature des Activités économiques des Communautés Européennes, EuroStat, Business Monitor International, AWS, ABA, IMS, Deloitte, Rabobank, ING, Prologis, CBRE, SFK, Nederlandse Ambassades en Coolworld relaties.

Opdrachtgever Coolworld Rentals, Waalwijk
Functietitel / rol Corporate Accountmanager a.i.
Expertise / competentie(s) Strategic & Operational Sales | Marketing Strategie | New Business | Stakeholder Management
Scope / opdracht Implementatie strategisch en operationeel Corporate Accountmanagement
Periode 01-2014 t/m 08-2014
Omgeving Verhuurmarkt (B2B) pharma, chemie, voeding, installatie, retail, groothandel voeding, chemie, industrie, facility management. Accounts o.a.: Ahold, Lidl, Carrefour, Abbott, DSM, Shell, Total, DHL, Essers, Philips, Kerry Bio-Science, DSM, Akzo, FrieslandCampina, Rentokil Initial, AAFM, Cofely GDF-Suez, Wolter & Dros./TBI, Strukton Worksphere.
Taken/verantwoordelijkheden Budgetverantwoordelijk, strategievorming- en uitvoering corporate sales, aansturen multidisciplinair corporate accountteam.
Behaalde resultaten geïntegreerde focusstrategie corporate accounts, 6 transactiegerichte mantelovereenkomsten, 5 transactiegerichte registraties ‘listed supplier’.
Methoden & Technieken Customer Intimacy waarde strategie Tracey & Wiersema (strategievorming), Key Accountmanagement (Dingema), 4 fases van ontwikkeling van corporate relaties: transactiegericht, coöperatief, partner, integratie), Eisenfelt methode (klantwaarden), klanttevredenheidprogramma, (SERVQUAL / SERVPERF afgeleide), MS Axapta/Dynarent ERP.

Opdrachtgever Coolworld Rentals, Waalwijk
Functietitel / rol Adviseur
Expertise / competentie(s) Onderzoek & Advies | Finance Management | Stakeholder Management
Scope / opdracht Onderzoek en advies ten aanzien van uit te voeren interventies om te komen
tot relevante, tijdige, juiste en volledige periodieke (financiële) management rapportages zodat deze een breder en feitelijk fundament biedt voor strategische besluitvorming, tactische en operationele aansturing. Tevens ook advies m.b.t. praktische implementatie van de voorgestelde interventies.
Periode 04-2013 t/m 07-2013
Omgeving Verhuurmarkt (B2B) pharma, chemie, voeding, installatie, retail, groothandel voeding, chemie, industrie, facility management.
Taken/verantwoordelijkheden Als Projectleider samen met de Finance Manager verantwoordelijk voor uitvoer en oplevering van het adviesrapport met een praktische set aanbevelingen. Stakeholders: Directieleden, Management Team, Finance Manager en Afdeling Finance.
Behaalde resultaten Conform doelstelling opgeleverd een ontwerp- en implementatieadvies met betrekking tot een Management & Control systeem dat onder andere voorziet in bezettingsgraadrapportages van verhuuritems en –groepen, P&L rapportages van producten, productgroepen, projecten, klanten, klantgroepen, sectoren, voorraadbeheer en maintenance management.
Methoden & Technieken Kwalitatief en kwantitatief onderzoek, desk en fieldresearch, financieel management, logistiek management, MS Axapta/Dynarent ERP.




Opdrachtgever Coolworld Rentals, Waalwijk
Functietitel / rol Sales Manager a.i.
Expertise / competentie(s) Sales Management | Coaching | Changemanagement | New Business
Scope / opdracht Aansturing salesteam Nederland en België (13 fte), Competentie Coaching, aanbrengen richting, duidelijkheid, focus en structuur, vergroting rendement op commerciële activiteiten, proactieve sales en ontwikkeling klantrelaties.
Periode 03-2013 t/m 12-2013
Omgeving Verhuurmarkt (B2B) pharma, chemie, voeding, installatie, retail, groothandel voeding, chemie, industrie, facility management.
Taken/verantwoordelijkheden Budgetverantwoordelijk, aansturen salesteam Nederland en België: buitendienst, binnendienst, customer care center, telesales en –marketing.
Ontwikkelen van commerciële competenties – team en individu, geïntegreerde transitie van reactieve aanvraaggerichte werkstijl naar proactieve relatiegerichte sales. Focus op selectieve conversie uit reactieve aanvragen van geselecteerde accounts in hoogseizoen en voorbereiding leadgeneratie van ‘focus prospects’ in 2014 in ‘down periods.’
Behaalde resultaten Commercieel resultaat gelijk aan 2012. Conversie van de aanvragen van geselecteerde accounts: +21%, bezoeken aan geselecteerde prospects in de ‘down periods’: 337, meer focus, rendement en zelfvertrouwen team m.b.t. proactief werken.
Methoden & Technieken Taakgerichte aansturing o.b.v. zelf ontwikkelde sales management rapportages, wekelijkse korte 1-op-1 gesprekken (voortgangsbewaking), T-GROW model John Whitmore (coaching), gezamenlijke klantbezoeken buitendienst (coaching), Training Commerciële Vaardigheden (training), periodiek kort overleg binnendienst, maandelijkse sales meeting, commerciële en technische training, klanttevredenheidprogramma (SERVQUAL/SERVPERF afgeleide), MS Axapta/Dynarent ERP.

Opdrachtgever Coolworld Rentals, Waalwijk
Functietitel / rol Projectleider Implementatie Klanttevredenheidprogramma a.i.
Expertise / competentie(s) Implementatie Klanttevredenheid Programma | Procesoptimalisatie |
Changemanagement
Scope / opdracht Implementatie klanttevredenheid programma (afgeleide van SERVPERF/SERVQUAL): procesontwerp, implementatie, sturing, uitvoer en borging van een klachtenprocedure.
Periode 09-2012 t/m 02-2013
Omgeving Verhuurmarkt (B2B) pharma, chemie, voeding, installatie, retail, groothandel voeding, chemie, industrie, facility management. Accounts o.a.: Ahold, Lidl, Carrefour, Abbott, DSM, Shell, Total, DHL, Essers, Philips, Kerry Bio-Science, DSM, Akzo, FrieslandCampina, Rentokil Initial, AAFM, Cofely GDF-Suez, Wolter & Dros./TBI, Strukton Worksphere.
Taken/verantwoordelijkheden Als projectleider van het multidisciplinaire projectteam verantwoordelijk voor volledige implementatie en latere optimalisatie van een voor Coolworld nieuw klanttevredenheidprogramma en klachtenprocedure. Stakeholders: Klanten, Directie, Management Team, Sales Management, Sales Teams, Telesales, Telemarketing en Operations. Inclusief borgingsproces en ontwerp/oplevering relevante rapportages. Dit voor de divisies in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk:
- procesontwerp en vaststelling succesfactoren/kpi's
- ontwerp en oplevering managementrapportages
- implementatie digitale en rapporteerbare questionnaires in ERP-systeem
- training/begeleiding medewerkers t.b.v. taakuitvoer en registratie data
- resultaatanalyse en bijsturing
- procesontwerp en aansturing klachtenprocedure
Behaalde resultaten Implementatiescore 100%, klanttevredenheid: 8,1, aanbevelingsscore: 97%, meer rust, begrip en respect tussen de afdelingen, inzicht in verbetermogelijkheden in proces en personele organisatie (een van de uitkomsten is de aanstaande strategische organisatie wijziging: van centrale naar decentrale – landendivisie - aansturing per 1-1-2015).
Methoden & Technieken MS Visio 97 software (procesontwerp, -beschrijving en –borging), T-GROW model John Whitmore (coaching), SERVQUAL/SERVPERF model, MS Axapta / Dynarent ERP en Targit (business intelligence tool) en PDCA-cyclus.





Opdrachtgever Coolworld Rentals, Waalwijk
Functietitel / rol Projectleider Implementatie- en optimalisatieproject CRM/ERP a.i.
Expertise / competentie(s) ERP-CRM Implementatie | Procesoptimalisatie | Changemanagement
Scope / opdracht Implementatie en optimalisatie verhuurproces: 1e klantcontact/aanvraag,
bezoek, advies & offerte, contract, project(management) en aftersales
Periode 03-2012 t/m 02-2013
Omgeving Verhuurmarkt (B2B) pharma, chemie, voeding, installatie, retail, groothandel voeding, chemie, industrie, facility management.
Taken/verantwoordelijkheden Als projectleider van het multidisciplinaire projectteam verantwoordelijk voor volledige implementatie en latere optimalisatie van een nieuwe versie van het ERP-systeem MS Axapta/Dynarent2009. Stakeholders: Klanten, Directie, Management Team, Sales Management, Sales Teams, Telesales, Telemarketing en Operations. Inclusief borgingsproces en ontwerp/oplevering relevante rapportages in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk:
a.) Personele Organisatie - Changemanagement
Verandertraject ten bate van CRM/ERP-optimalisatie. Trainen en coachen van sales medewerkers.
b.) Structurele/Procesorganisatie – Ontwerp, Definitie, (Realisatie), Implementatie, Training, Borging van:
Process Model (PM:) taken, bevoegdheden & verantwoordelijkheden matrix, proces flowchart, procedures & protocollen, perkinstructies
Process Intelligence (PI): procesmodel, aansturingstools (alerts / actions / cues / signaallijsten), analysetools (rapporten / kpi’s / dashboards)
Business Intelligence (BI): analyses, kpi’s, dashboards, reports
Behaalde resultaten 90% implementatie (conform verwachting), voor resterend (klantmanagement) deel is CRM-software benodigd: vervolgproject.
Methoden & Technieken MS Visio 97 software (proces: ontwerp, beschrijving en borging), T-GROW model John Whitmore (coaching), MS Axapta / Dynarent ERP/CRM, Targit (business intelligence tool) en PDCA-cyclus.

Opdrachtgever Coolworld Rentals, Waalwijk
Functietitel / rol Adviseur
Expertise / competentie(s) Onderzoek & Advies | HR Management | Stakeholder Management
Scope / opdracht Onderzoek en advies ten aanzien van uit te voeren interventies om te komen
tot een effectieve invulling van HR-activiteiten in de organisatie, passend bij de huidige organisatievorm en personele bezetting. Tevens ook advies m.b.t. praktische implementatie van de voorgestelde interventies.
Periode 11-2011 t/m 02-2012
Omgeving Verhuurmarkt (B2B) pharma, chemie, voeding, installatie, retail, groothandel voeding, chemie, industrie, facility management.
Taken/verantwoordelijkheden Als Projectleider in opdracht van de Algemeen Directeur (eigenaar) verantwoordelijk voor uitvoer en oplevering van het adviesrapport met een praktische set aanbevelingen. Stakeholders: Directieleden, Management Team en leidinggevenden.
Behaalde resultaten Conform doelstelling opgeleverd een ontwerp- en implementatieadvies met betrekking tot een passende HR functionaliteit: inrichting van een bescheiden HR-afdeling op basis van 0,4 fte (2 dagen per week) die de leidinggevenden ondersteunt in praktische HR-taken zoals werving- en selectieprocedures, voorbereiden van de gesprekken binnen de HR-gesprekscyclus (doelstellings-, coaching-, functionerings- en beoordelingsgesprekken).
Methoden & Technieken Kwalitatief en kwantitatief onderzoek, desk en fieldresearch.
Sleutelbegrippen: kernwaarden, IDU-Matrix, Functiehuis, Functieprofielen, Competentieprofielen, Leiderschapsstijl, Competentiemanagement, Kleur-denken, Gesprekscyclus, Prestatie-afstemmingsmodel (PAM), Functiewaardering (FuWa), KPI's.











Ervaring in dienstverband
Werkgever Zoontjens (CRH-bedrijf), Tilburg
Functietitel / rol Business Unit Manager
Expertise / competentie(s) Directie | Strategische Marketing en Sales | Propositieontwikkeling Stakeholder Management | Beursgenoteerd | New Business
Scope / opdracht Strategieontwikkeling- en implementatie voor FastProtect, nieuw label van
Zoontjens. Doelstelling is realisatie van de groeiambitie: van Zoontjens label
naar zelfstandige entiteit als fullservice provider van producten en diensten
voor het segment ‘veilig werken op hoogte. Stakeholders: Directeur, Management Team, CRH Regio Management, FastProtect team, Zoontjens medewerkers. In aansturing: 16 fte.
Periode 06-2008 t/m 12-2011
Omgeving Bouwsector / bouwkolom: architecten, vastgoedbeheer, gebouwbeheer, woningbouwcorporaties, verenigingen van eigenaars (VVE’s), (onder-) aannemers, bouwbedrijven, installatiebedrijven en buitenlandse distributeurs.
Taken/verantwoordelijkheden Als Business Unit Manager P&L-verantwoordelijk voor alle bedrijfsdisciplines:
Marketing - propositieontwikkeling: van productaanbieder tot fullservice provider in het marktsegment ‘veiligheid op hoogte.”
Marketing - productportfolio: assortiment-ontwikkeling o.b.v. product-marktcombinaties, ontwikkeling (inkoop)partnerships en product development.
Marketing (online/offline): brand management, product branding, doelgroep marketing. SEO, content marketing, email marketing.
Communicatie: ontwikkeling/realisatie communicatiestrategie rond FastProtect en een nieuw ontwikkeld product (veiligheidshekwerk). Tevens realisatie meertalige website, SEO, content marketing, emailmarketing, technische productbladen, brochures, aansturen web builder, reclamebureau
Inkoop: strategische inkoop t.b.v. portfolio-ontwikkeling en tactische inkoop
Product development en product branding: ontwikkelingstraject (I-voorfase, II-conceptfase, III-detailleringsfase, IV-afwikkelingsfase), marktintroductie en verkoop van een nieuw veiligheidsproduct (conform eisen NEN EN 13374, 14223/3, Arbo Beleidsregel 3.16). Is co-creatie met leverancier/producent.
Sales: ontwikkeling prijs- en distributiestrategie o.b.v. marktsegmentatie. Duale verkoopstrategie: aan tussenafnemers en aan eindgebruikers.
Projectmanagement: als projectleider volledig verantwoordelijkheid voor uitvoer van projecten. Van projectopname, risico-inventarisatie, aansturing aannemers en oplevering aan de klant.
Coaching: medewerkers FastProtect en Zoontjens op klantgerichtheid en commerciële competenties
Behaalde resultaten ABC Contributie: 16,7%, propositieontwikkeling en creatie van autoriteit conform verwachting (mede door implementatie en realisatie IMDV-keurmerk, IVDV-keurmerk en lidmaatschap NEN-normcommissie), 80% realisatie van producten- en dienstenportfolio voor platte en hellende daken, verkoop en realisatie omvangrijk valbeveiligingsproject t.w.v. € 300.000+ bij Westwaard Wonen in Alblasserdam/Papendrecht. Nieuw ontwikkelde productgroep hekwerk realiseert € 175.000 omzet in eerste jaar. Nieuw private label product voor concurrent DakSafe genereerde € 120.000 in het eerste jaar.
Methoden & Technieken Marketing & Sales Management, Projectmanagement, Product Development (Nima en NEN en Arbo-normgeving), creëren van autoriteit (IVDV, IMDV, NEN). T-GROW van John Whitmore (coaching), SAP, SalesForce.

Opleiding interimmanager

HBO Bedrijfskunde (afrondende fase: eindscriptie)
Marketing Nima B1
Marketing Nima A

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Interim Management, Sales Management, Marketing Management, Product Development, Strategieontwikkeling en implementatie, Propositie-ontwikkeling, Klantgerichte Procesperfectionering, Change Management, Inkoop Management, Project Management, Coaching, Omgevingsbewust, Verbinden, Mens- en Resultaatgerichtheid, Situationeel Leidinggeven, Betrokken en Communicatief

Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaal)
Engels (vloeiend)
Duits (goed)
Frans (oefening nodig)

 beschikbaar?