T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager, coach, verandermanager

Interim manager, coach, verandermanager

Werkervaring interimmanager

1. Ervaring als zelfstandig ondernemer:

2009 - heden Eigenaar coaching
1998 - heden Nederland BV (zelfstandig ondernemer)
Interim management op het gebied van facility management, coaching en
Telecom/ICT advies en projectmanagement – voice & data netwerken.

2006- 2008 Interpares BV; directeur
Bureau voor werving en selectie, advies en interim-management op gebied van ondersteunende diensten.
Onder meer verantwoordelijk voor sales, back-office en productontwikkeling
Begeleiden van Werving en Selectieopdrachten.

Opdrachten op het gebied van coaching:

2002 - heden Coachen van medewerkers, groepen medewerkers, managers en directie van facilitaire, zorg en ICT organisaties.
Begeleiden van medewerkers of groepen medewerkers (teams) naar een volgende ontwikkelingsfase binnen hun werkveld, danwel begeleiden in maken van keuzes om binnen andere vakgebieden en/of taakgebieden te gaan functioneren en ontwikkelen. Opdrachtgevers o.a.

Nationale Nederlanden
Facilicom
F-Match
Coers & Roest
SGGL
Zorggroep Noord Limburg
Cordaan
Interpares: coachen en begeleiden interim managers in opdracht
Gemeente Amsterdam
Stichting Markenheem
Heineken Nederland NV
Holland Rail Consult
Nederlandse Spoorwegen Erasmusbrug BV Sensire
Yunio
Vitras NOC / NSF
KNVB
Verpleeghuis den Ooiman
Muziektheater Amsterdam
Thuiszorg Rotterdam
Gezondheidsdienst voor de Dieren
Particuliere opdrachtgevers


Opdrachten op het gebied van ICT: telematica, domotica en telefonie:

1998 - 2012. Strategiebepaling, advies, aanbesteding en implementatietrajecten van complete telecom en datacomomgevingen.
Gespecialiseerd in:
• strategische beleid en vertaling naar concrete actieplannen
• Voice Over IP migraties
• complexe systemen waarin zowel data- als spraakelementen vast en draadloos geïntegreerd zijn
• inrichten zorgomgevingen met zusteroproepsystemen, domoticasystemen en zorgcentrales
• integratie mobiele en vaste telefonie
• WiFi netwerken in house
• Ontwerp en aanbesteding WAN-LAN omgevingen op basis van huurlijnen en/of managed DSL omgevingen

Opdrachtgevers o.a.
- Zorggroep Warande
- HWW (opvolger van Meavita)– Den Haag
- Stichting Zorggroep Florence– Rijswijk
- Erasmusbrug BV – Rotterdam
- Diverse Thuiszorg en intramurale instellingen:
Zuid-West Friesland
Zuidzorg
Den Haag
Omring
Stat/Ordili (second opinion)
Sutfene
Midden Gelderland
Sensire
Rotterdam
Vitras
- Dynamis ABC Vastgoed
- Besam Benelux
- Bloemenveiling Aalsmeer
- Diverse industriële opdrachten ( Heineken, NS, Imtech)
- NOC / NSF
- KNVB
- Sociale Verzekering Bank
- Woningbouwvereniging ieder 1

2007- 2008 Erasmusbrug BV; directeur a.i.
ICT dienstverlener in de zorg. Wegens vertrek van de algemeen directeur.
Onder meer verantwoordelijk voor sales, domotica en productontwikkeling.
Begeleiding van MT bij fusie van Erasmusbrug en Zorglijn.
Transitie van de eigendom/aandelen begeleiden.


Opdrachten op het gebied van facilitaire/organisatie dienstverlening:

2011-heden Coers en Roest
Adviseur en coach herinrichting bedrijfsprocessen drukkerij en ontwerp

2009-heden Cordaan
Adviseur en coach herinrichting Facilitaire Dienst

2006-2010 Stadsdeelraad gemeente Amsterdam
Adviseur herstructurering sectie middelen

 adviseren directie met betrekking tot beleid, visie en behalen van synergievoordelen
 begeleiden herstructurering sector middelen; diensten, techniek, gebouw.
 coachen directie en medewerkers sector middelen

2006-2007 Muziektheater Amsterdam
Adviseur herstructurering ondersteunende diensten

 adviseren directie en bestuur met betrekking tot beleid en visie met betrekking tot alle ondersteunende diensten, techniek en gebouw, dienstverlening
 begeleiden herstructurering ondersteunende diensten
 coachen directie

2005 Thuiszorg Rotterdam
Advies en implementatie leden en service afdeling

 adviesplan implementatie van een serviceorganisatie opstellen
 strategische projectondersteuning bij de implementatie
 advies en implementatie inrichting applicatie en call center servicebedrijf
 herstructureren/samenvoegen bestaande serviceafdelingen naar één loket

2005-2007 Sensire Holding / Thuiszorg Groningen
Adviseur herstructurering facilitaire diensten

 adviesplan reorganisatie Facilitair Bedrijf opstellen ( naar een centrale dienst)
 opzetten gebouwbeheersysteem en onderhoudsplannen
 adviseren groepsdirectie met betrekking tot beleid, toekomstvisie en behalen van
synergievoordelen op holdingniveau

2004-2007 Sensire Holding / Stichting Yunio
Manager reorganisatie facilitaire diensten a.i.

 implementatieplan maken en implementeren reorganisatie Facilitair Bedrijf
 leiding geven aan de reorganisatieacties Facilitair Bedrijven
 aansturen afdelingshoofden facilitaire dienst (dagelijkse leiding)



2004 Stichting Vitras Nieuwegein
Coördinator en adviseur reorganisatie ondersteunende diensten a.i.

 in beeld brengen van de ICT afdeling middels een quick scan
 implementatieplan maken en implementeren reorganisatie FD en ICT
 coördineren van de reorganisatieacties Facilitair en ICT
 aansturen afdelingshoofden facilitaire dienst en ICT
 adviseren directie met betrekking tot toekomstvisie en overlevingsstrategie
 risicoanalyse maken op diverse scenario’s
 vertegenwoordiging in op te zetten landelijk opererend Shared Service Centre

2004 Debis AirFinance Schiphol Amsterdam, Shanon Ierland en Fort Lauderdale U.S. (thans Aercaps Holding N.V.)

Facilitair Manager a.i.

 herstructureren facilitaire dienst
 aansturen medewerkers facilitaire dienst
 besparingsprogramma realiseren
 voorbereiden outsourcing en feitelijke uitbesteding facilitaire dienst

2003-2004 Sensire De Slinge Winterswijk.
Facilitair Manager a.i.

 vervangen facilitair coördinator in verband met zwangerschapsverlof;
 aansturen medewerkers facilitaire dienst;
 doorlichten facilitair pakket van dienstverlening en adviseren over definitief in te zetten dienstverleningspakket;
 opzetten BHV plan;
 uitnutten van schaalvoordelen, met betrekking tot inkoop van facilitaire goederen en diensten, van Sensire in samenwerking met collega facilitair coördinatoren


2003 Rabobank Amsterdam en omstreken.
Ondersteunend manager en adviseur facilitair bedrijf

Verzorgen advies omtrent de status van het facilitair bedrijf en de mogelijke veranderingen/verbeteringen, verzorgen advies en implementatievoorstel outsourcing delen van het facilitair bedrijf en overnemen van de dagelijkse aansturing van de vaste
Manager tijdens omvangrijk herhuisvestingproces

2001 – 2003 Heineken Nederland N.V.
Manager Werkplekservices, technisch onderhoud, telefonie, dienstverlening en frontoffice

Taken en verantwoordelijkheden o.a.:
 dagelijkse gang van zaken;
 professionaliseren van de dienstverlening;
 vergroten klantgerichtheid
 bouwen aan een team door coachend leidinggeven aan de medewerkers
 in overleg met de andere teams treden om een goed functionerend facilitair team te doen ontstaan
 inzichtelijk maken en borgen van verworven kennis
 opstellen van beleidsplannen
 coachen van de vaste manager

1998 –2001 Holland Railconsult (thans Movares)
Groepsleider Objectmanagement a.i. (ruimtebeheer, huisvesting, techniek en dienstverlening)

Holland Railconsult is per 1 januari 2001 een volledig verzelfstandigd onderdeel van de NS en is een raadgevend ingenieurs en adviesbureau voor openbaar vervoer en railinfrastructuur.
Taken en verantwoordelijkheden o.a.:
 dagelijkse aansturing van de afdeling Objectmanagement
 inzicht verschaffen in de huidige processen en systemen en naar aanleiding hiervan waar relevant, voorstellen ter verbetering doen
 verbeteren van de klantverhouding en klantrelaties (klant-leveranciers-rollen)
 inzichtelijk maken en borgen van kennis
 teambuilding (een geheel vormen van de afdeling)
 telecommunicatie en infrastructuur reorganiseren en optimaliseren
 coachen vaste functionarissen
 opstellen beleidsplannen


2. Vaste dienstverbanden.

Samengevat in de drie volgende genoemde organisaties verantwoordelijk voor:
Huisvesting (inclusief onderhoud), telematica (inclusief netwerken), bewaking en beveiliging, receptie, secretariaat, administratie, call handling, logistiek & transport, post, reprografie, archieven (DIS), inkoop, catering, reisbureau, hoteldiensten, wagenparkbeheer, bedrijfshulpverlening.

1996 - 1999 Stichting Thuiszorg Rotterdam; waarvan:

1998 - 1999 Erasmusbrug B.V. IT bedrijf ten behoeve van de zorg. Het eerste jaar als directeur en later als adviseur / account manager verbonden gebleven aan deze organisatie..

Taken en verantwoordelijkheden:
_ primaire taak: het (verder) commercieel vermarkten en exploiteren van bedrijfsdiensten en kennis
 realiseren van diverse telecommunicatie en infrastructuur projecten (de behoeften helder krijgen, vertalen naar een functioneel en technisch programma van eisen, aanbestedingsprocedure, selectieproces en implementatie van de gekozen oplossingen)
Resultaat: sterk groeiende en economisch gezonde organisatie en projecten variërend van substantieel goedkopere oplossingen tot gemoderniseerde installaties.

1996 - 1998 Facilitair Manager
Taken en verantwoordelijkheden o.a.:
 herstructureren en reorganiseren van de facilitaire dienst
 intern/extern organiseren van de processen
 verbeteren van de klantverhouding en de klantrelaties: vergroten klantgerichtheid;
 professionalisering van de dienstverlening
 bouwen aan een team door coachend leidinggeven aan de medewerkers;
 opzetten en realiseren van een complex huisvestingsplan
 vernieuwen van bijbehorende IT en telecommunicatie infrastructuur
 coachen van de opvolgende facilitair manager
Resultaat: Een facilitaire organisatie die afgestemd is op de werkelijke behoefte van de interne klanten. Verbeterde kwaliteit en substantieel gereduceerde kosten.

1987 - 1995 Unilever Nederland te Rotterdam
Facilitair Manager/projectmanager
Taken en verantwoordelijkheden o.a.:
 herstructureren / reorganiseren facilitaire dienst
 begeleiden van de organisatie in de ontwikkeling naar professionele dienstverlener;
 omvormen van intern gerichte afdelingen naar klantgerichte dienstverleners;
 sturen en managen van medewerkers
 participeren in wereldwijde telecommunicatie en datacommunicatie groep
Resultaten: realisatie van een facilitaire dienst met heldere structuur en doelstellingen, daardoor beter gemotiveerde medewerkers die met meer plezier hun taken uitvoeren.
Meer ‘value for money’, door betere afstemming van de dienstverlening op de werkelijke behoeften vanuit de hoofdprocessen.
Ontwikkeling van individuele datanetwerken naar wereldwijd geïntegreerd platform.

1986 PTT Post te Amsterdam
Interim Facility Manager
Taken en verantwoordelijkheden o.a:
 privatisering PTT post mede vorm geven op gebied van facilities
 kosteneffectiever organiseren van de restauratieve sector binnen facility management
 omvormen van intern gerichte afdelingen naar klantgerichte dienstverleners

1983 - 1985 Eurest Nederland te Amsterdam
Cateringmanager

1982 Hotel Bleeser te Valkenburg
Chef kok en Hotel Manager

Opleiding interimmanager

1971 - 1977 VWO
1978 Kunstgeschiedenis
1979 - 1983 Hotelschool
1990 Senior Facility Management (post HBO)

1985 – heden Cursussen & trainingen, onder andere: onderhandelen en conflicthantering,
participatief management, medezeggenschap en WOR, personeelsbeleid,
selfmanagement en resultaatgericht werken, teambuilding en leidinggeven,
milieuauditor, ARBO, commercial awareness,
financial for non financials Unilever,
total quality management,
ISO kwaliteitsmanagement,
postbeheer en logistiek,
telematica, ITIL, netwerkontwerp.

2003 Training Transactionele Analyse: gedragswetenschappelijke methodiek met betrekking tot intermenselijke relaties en transacties. Sterke relatie met psychotherapie.

2004 – 2011 Diverse workshops over mindfullness en effectief samenwerken/communiceren, intervisie, coaching

2004 Training Coachingsvaardigheden Universiteit van Amsterdam.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Verbindend, Analytisch, Coachend, Initiatief, Helder taalgebruik, Confronterend wanneer dat nodig is

Talenkennis interimmanager

Nederlands - goed
Engels - Goed
Frans - redelijk
Duits - redelijk


Overig

In allerlei lagen ervaring: management, projectmanagement, directie, interim & coach

 beschikbaar?