T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



verandermanager

verandermanager

Werkervaring interimmanager

- Projectleider transitie RK kerk Maria ter Zee naar multifunctioneel kerkgebouw Maria ter Zee, centrum voor geloof en cultuur in Noordwijk. Verbouwing 1 miljoen euro. Aanstelling programma coördinator per 1 januari 2012 (0,5 FTE). Januari 2008 tot december 2011
- Transitiemanager / interimmanager en coach bij Tolsma te Emmeloord. Professionalisering organisatie door sterke groei verkoop onder motto: “van servet tot tafellaken” september 2010 tot mei 2012 (2,5 dag per week)
- Parttime docent, domein economie aan de HVA (werkplaatsbegeleider / trainer en coach / begeleider afstudeerders) januari 2009 - augustus 2010
- ANWB Retailmanagement
Projectmanager ANWB Distributiecentrum (DC)
* Operationeel leiding aan het ANWB Distributiecentrum Voorschoten. Omzet € 2,6 mio. 30 medewerkers.
* Ontmanteling en verhuizing van het DC Voorschoten naar het DC Harderwijk.
januari 2007 tot december 2007
- ANWB Business Services (ABS): Manager Presentatie en Logistiek van 2003 tot 2007
* Leiding aan afdelingen Distributiecentrum (DC), Post service Centrum (PSC), Reproductie (Repro), Studio, Audio Visuele Dienst (AVD), Evenementen en Representatie (E+R), Formulierenbeheer en Bedrijfsrestaurant. Omzet € 10 mio. 100 medewerkers.
* Implementatie Front Office / Back Office concept.
* Integratie van PSC en Repro en opzet project document logistiek.
* Implementatie WMS voor DC Voorschoten én DC Harderwijk.
* Invoeren van Multifunctionals in de ANWB. (printen en kopiëren)
* Samenvoegen en professionalisering Studio en AVD en opzet beeldbank.
* Projectleider nieuwe logistieke organisatie ANWB, waaronder samenvoeging DC’s in Harderwijk.

ANWB Facilitair Bedrijf (AFB) Manager Inkoop en Logistiek van 2001 tot 2003
* Leiding aan afdelingen Distributiecentrum, Centrale Inkoop, Post Service Centrum, centraal secretariaat AFB, Facilitair Service Centrum. (FSC = tel: 6666)
* Sanering Distributiecentrum, professionalisering inkoopfunctie en stroomlijnen interne poststromen ANWB.

- ANWB Uitgeverij, Informatie en Bewegwijzering (UI+B)
Projectmanager van 1999 tot 2001
* Onderzoek verkoop en distributie ANWB CD-Roms.
* Balanced Scorecard geïntroduceerd voor het management van UI+B.
* Opzet project content-datawarehouse ANWB.

- ANWB Media Manager marketing en verkoop van 1997 t/m 1998
* Promotie (B-to-C en B-to-B) distributie en oplagebepaling kaarten- en boekenfonds uitgeverij van de ANWB naar eigen winkels en derden (boekhandel, warenhuis, speciaalzaak, DM en België) Omzet € 14 mio. 6 medewerkers.
* Productmanagement voor het buitenlandse kaartfonds ANWB. (Kummerly en Frei kaarten uit Zwitserland)

- Vrij Uit (marktleider autovakanties) Projectmanager in 1996
* Internationale samenwerking geoperationaliseerd met de Belgische touroperator Jet Air, waarbij Jet Air met behulp van Vrij Uit (inkoop, procedures, automatisering, organisatie) het produkt autovakanties op de Belgische markt heeft gezet. Dit project raakte ca. 50% van de Vrij Uit organisatie.

- Cartan Directeur 1995
* Oprichting van de joint venture van de ANWB en Tele Atlas, waarin de cartografische activiteiten van de beide bedrijven zijn samengevoegd. (20 medewerkers)
* Samenvoegen en integratie van mensen en middelen in het nieuwe bedrijf.
* Ontwikkelen van een cartografische databank en implementatie van een marktgerichte benadering.

- ANWB Verkoop en Services Manager verkoop reizen van 1991 t/m 1994
* Verantwoordelijk voor de marketing en verkoop en het rendement van de 32 ANWB-reisbureaus.
* Groei omzet gerealiseerd van € 29 mio naar € 43 mio bij gelijkblijvend aantal FTE’s .

- ANWB Verkoop en Services Projectmanager implementatie ANWB-reisbureaus nieuwe stijl in 1991
* Samenwerkingsovereenkomst formuleren en operationaliseren met externe partner. (Holland International)
* Afbouw centrale ANWB afdelingen (waaronder IATA) en sluiting 13 reisbureaus.
* Aanpassing IT infrastructuur.
* Opbouw en uitbouw 32 reisbureaus

- ANWB Personeel en Organisatie Oganisatieadviseur van 1985 tot 1990
* Afbouw reisorganisatie ANWB. (RTC)
* Doorlichting overhead ANWB afdelingen. (OVA)
* MMO onderzoek bij de alarmcentrale ANWB ter bepaling tarieven voor de verzekeraars.
* Opzet leidinggevende structuur ANWB vestigingen.
* Organisatieontwikkeling ANWB Bewegwijzering.
* Interimmanager Logistiek. (6 maanden)
* Sanering ANWB-reisbureaus.

- Evenements Reizen (ER) Hoofd financieel administratieve zaken van 1981 tot 1985
* Ontwikkelen management-informatiesysteem.
* Na overname D-Tours door ER verantwoordelijk voor de intergratie van met name de financiële administratie, de automatisering en de huisvesting. Totale omzet ca. € 55 mio
* Ontwikkelen van een geautomatiseerd reserveringssysteem. (t/m functioneel ontwerp)

- VCK te Amsterdam Informatieanalist van 1979 tot 1981
* Onderzoek informatiesystemen.
* Reorganisatievoorstel organisatiestructuur reisorganisatie.

Opleiding interimmanager

1990 De manager op de Baak te Noordwijk (2 maal 2 weken intern)
1971 – 1979 Technische Universiteit Eindhoven Bedrijfskunde afstudeerrichting Organisatiekunde i.h.b. Logistiek
1964 – 1971 H.B.S.-b aan het St. Thomascollege te Venlo

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaren zelfstandig werkende “peoplemanager”. Kan anderen goed motiveren en enthousiasmeren. Bruggenbouwer, sparringpartner, ontwikkelaar. Invoeren van structurele, blijvende – door medewerkers gedragen - veranderingen. Bedrijfskundige-, multidisciplinaire aanpak. Kennis en ervaring in de zakelijke dienstverlening en als organisatieadviseur, projectmanager en lijnmanager.
Ervaringsgebieden: organisatieverandering en -ontwikkeling, (facilitaire) dienstverlening, industrie, logistiek, retail en reisbranche.


Overig

Sporten: skiën, golf en tennis. Bestuurlijke activiteiten in de RK kerk Noordwijk (fusie, multifunctioneel kerkgebouw, voorzitter parochiebestuur), cultureel centrum de Muze Noordwijk (voorzitter bestuur), KWF SamenLoop voor Hoop (voorzitter kerngroep)

 beschikbaar?