T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Management consultant/marketing/new business/programma manag

Management consultant/marketing/new business/programma manag

Werkervaring interimmanager

'Als (zelfstandig) consultant en/of in dienstverband veel ingezet bij nieuw op te zetten afdelingen en/of bedrijven of bedrijven in veranderende omstandigheden. Weet beleid om te zetten naar (commerciële) doelstellingen. Zeer ruime ervaring op gebied van HR (training/opleidingsprogramma's, W&S), marketing (B-B), evenementen en business development. Het in goede banen leiden van processen en (multidisciplinaire) projecten om doelstellingen te bereiken geeft mij veel voldoening. Ik ben een ‘mens-mens’, daar zit mijn belangrijkste kracht. Door consultancy achtergrond in staat materie snel eigen te maken. Senior persoon met hands-on mentaliteit en academisch werk- en denkniveau.’

Feb 2017- heden:
Brainport Development Eindhoven, (16 u p/wk) implementatie arbeidsmarktdashboard,
nieuw initiatief van Provincie Brabant en Limburg. Doelstelling: landelijke dekking in 2020.
Support marketing (marcomm plan, onderzoek, communicatie, Google Analytics), product-
en teamsupport, finance en budgetvoorstellen doen.

Maart 2014- Feb 2017:
Start People (onderdeel USG People), opzet nieuwe regeling in NL/nieuw bedrijf
Programma Implementatiemanager De Generatieregeling, een nieuwe regeling waarbij oudere
werknemers (62+) eerder met pensioen kunnen en minder werken (50%), met behoud van
substantieel netto besteedbaar inkomen (bandbreedte 85%-95%).

Fase 1: 2014 – Haalbaarheidsonderzoek in samenwerking Mercer (fiscaal) en Boekel de Nerée (juridische toetsing).
Gerealiseerd resultaat: goedkeuring Ministerie van Financiën & Centraal Orgaan Belastingdienst.

Fase 2A. 2015 - Advies en operationele inrichting van eenvoudige organisatiestructuur.
Fase 2B. 2016 - Ontwerp en structuur implementatietrajecten interne organisatie en klanten.
Gerealiseerd resultaat:
Marketing:
Ontwikkeling site en telemarketing campagne (64% conversie) leidde in Jan 2016 tot 1e klant (Bavaria), 5jarig contract omzet jaarlijks 2,9 mio.
Evenementen: Organisatie/coordinatie evenementen met overheid en bedrijfsleven.
PR: Coördinatie PR launch leidde tot plaatsing FD, AD, Omroep Brabant.
Finance: Realiseren eerste geldstroom in de vorm van voorbeeldberekeningen.
HR/Legal: Modellen contracten (samenwerking), arbeidsovereenkomst (werknemers).
HR operationeel W&S, HR strategie, verzuim, salarisadministratie.
Operatie: Vervaardigen en uitvoering implementatieplan in- en extern (proces opzet en coördinatie), verantwoordelijk voor opzet platform salarisadministratie en -verloning (SAP) en transitietrajecten. Afdelingsresultaat: 1e klant gerealiseerd in januari 2016 (Bavaria).
Leiding & coördinatie: Intern: marketing, SAP projectteam, project managers, HR.
Extern: reclame & PR bureau, callcenter, fiscaal- en payroll specialisten, pensioenadviesbureaus.

Nov 2013 –Feb 2014: IBM, Account Director, marketing & sales advies key accounts (>1 miljoen omzet)
• Opzet en coordinatie events en telemarketing campagnes met en voor key accounts

Nov 2012 –Nov 2013: (Lokale) overheid , onderzoek & advies
• Onderzoeker ten behoeve van (specifieke) ouderenzorg (lokale overheid).
• Bedrijfsadviseur businessplan diverse start ups.

Mei 2012 –Okt 2012: WorldGranny, NGO ouderenzorg, organisatiescan en advies
• Ten behoeve van afstuderen (bedrijfskunde), marketing en financieel vijfjarenplan, HR strategisch plan opgezet.
Sub onderzoek vergrijzing (wereldwijd/Europa/NL) en economische effecten.

Apr 2011- Apr 2012: AMIS IT Technologie (Oracle), Marketing Manager, opzetten nieuwe afdeling (marketing)
• Strategisch & operationeel marketing, teamlead IT events (ca 10 per jaar).

Sept 2009- Mrt 2011: MSDIS , Operationeel HR Coördinator/Business Consultant; herinrichten processen
• Het coördineren en optimaliseren van processen, training & opleiding (HR), verzuim en beleidsmedewerker, mutaties salarisadministratie, en auditvoorbereiding ten behoeve van Ministerie van Volksgezondheid gedurende fusie met Schering Plough.

Jul 2007 – Aug 2009: State Street Bank & Trust, Consultant, inrichting nieuwe deelorganisatie in Nederland
• Het coördineren en operationeel aansturen van projecten (conversie IT platform ABN/AMRO). Leiden internationale multidisciplinaire projectteams, waaronder training en opleidingsprogramma’s. Daarnaast het assisteren van de SVP op gebieden van proces optimalisatie en strategisch beleid.

Jul 2006 – Jun 2007: Falck Airport Security, Adviseur, coördinatie t.b.v. nieuwe beveiligingsaanpak Schiphol
• In zes maanden tijd zijn voor een project Decentrale security op Schiphol 400 nieuwe medewerkers geworven en opgeleid tot beveiligingsmedewerker.

2005 –Jun 2006: Quest Software, Marketing & Communicatie Manager, nieuwe aanpak marketing
• Omzetten en implementeren van Global Marketing strategie naar de Nederlandse markt. Opzet en coordinatie IT events en seminars.

2002-2004: Adviseur op gebied van o.a. Business Development en organisatie (sponsor) events voor onder andere Universal Pictures (DVD-spaarprogramma’s, introductie en implementatie) en Global Refund Tax Free shopping.

Opleiding interimmanager

Academisch (Organisatie) Coach
Bedrijfskunde(BBA)
Praktische Bedrijfskunde

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ondernemend Empatisch Analytisch
Leiderschap Helikopterview
Creatief
Teamspirit
Positief ingesteld
Resultaatgericht
Eclectisch


Talenkennis interimmanager

NL/ENG/FR/DU

Overig

INZETBAARHEID
Algemeen:
(organisatie)coach, (persoonlijke) begeleiding bij start ups, change, management consultancy
New business:
onderzoek, strategie, nieuwe organisaties en/of afdelingen opzetten
Operations:
procesontwikkeling- en/of -optimalisatie nieuwe en/of veranderende organisaties/afdelingen Marketing/Sales:
strategie, project & teamlead
Training/Opleiding:
ontwerp, implementatie en begeleiding


 beschikbaar?