T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Service (Delivery) Manager

Service (Delivery) Manager

Werkervaring interimmanager

2010 – 2012 Capri Solutions B.V.
Service Delivery Manager
Bij Capri Solutions ben ik direct verantwoordelijk voor het onderhouden van een harmonieuze en vruchtbare relatie met de grootste klant van Capri Solutions: Thyssenkrupp Elevator CENE. Dit houdt in het onderhouden en bewaken van een goede klant/leveranciersrelatie door contractuele afspraken over kwaliteit, kwantiteit en kosten van te leveren diensten vast te leggen. Hierbij hoort het toezien op de naleving van deze afspraken door inrichting en optimalisatie van (werk)processen. Hiernaast verzorg ik de communicatie tussen de klant en mijn bedrijf als leverancier, coach ik de diverse medewerkers in hun rol binnen de diverse processen. Voor het vervullen van deze rol is frequent internationaal reizen nodig geweest. Bijkomstig had ik een organistie adviserende rol naar de landelijke IT Managers. Hiernaast droeg ik bij aan de kwaliteit van de interne ITIL processen en had ik zitting in de Change Management board.
Omgeving:, ITIL, Operationeel Beheer, outsourcing, commercieel, internationaal.

2009 – 2010 MCH Medisch Centrum Haaglanden
Service (Level) Coördinator
Hier was verantwoordelijk voor het realiseren, onderhouden en bewaken van een goede klant/leveranciersrelatie door afspraken over kwaliteit, kwantiteit en kosten van te leveren diensten vast te leggen en toe te zien op de naleving ervan. Hiernaast verzorgde ik de communicatie tussen de business en de afdeling Automatisering en coachte ik een team van procesmanagers in hun rol binnen de ITIL Service Support processen. Ook heb ik projectmatig samen met de procesmanagers de diverse ITIL processen gedocumenteerd en in werkinstructies verwerkt. In afwezigheid van de Manager Automatisering fungeerde ik als zijn plaatsvervanger.
Omgeving: Ziekenhuiswezen, ITIL, BISL, Operationeel Beheer, outsourcing, privatisering,

2007 - 2009 Tellus B.V. / Tellus N.V., Rotterdam / Paramaribo
Business Analyst / Manager Projectbureau / Chief Operations Officer (COO)

In de functie van business analyst was ik onder andere verantwoordelijk voor het optimaliseren van de operationele performance. Hierbij hoorden taken met betrekking tot probleemanalyses en professionalisering. Mijn kerntaak was het meebouwen aan de operations afdeling. Hiervoor heb ik bijgedragen aan de ontwikkeling van een BI-omgeving ter ondersteuning van operationele aansturing, monitoring en rapportage. Ook het optimaliseren van de online zoekmachine marketing viel onder mijn beheer met een online advertising budget van boven een miljoen per maand.

Als manager projectbureau heb ik een projectbureau ingericht staande op gedegen procedures en workflows. In de uitvoerende rol hield ik mij vooral bezig met proces- en projectmanagement en het verbeteren van IT-diensten, software ontwikkeling en bedrijfsprocessen.

Als Chief Operations Officer was ik verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding over een development- en SEO-service provider in Suriname. Hier heb ik bedrijfsprocessen ingericht ten behoeve van outsourced projecten en werkzaamheden. Ook is onder mijn leiding het personeelsbestand 16 naar 36 FTE gegroeid. Mijn taken lagen primair op het operationele vlak, maar ook op het vlak van financiën, bedrijfskunde en human resources.
Omgeving: internet-branche, outsourcing, (web)development, Prince II, Lead-generation, AGILE, Sharepoint, .Net, Wintel, Outsourcing, multicultureel, internationaal



2006 - 2007 Gemeente Den Haag & Fonds 1818
Projectmedewerker

In deze functie werkte ik ten behoeve van SZW Ooievaarspas. Tot mijn verantwoordelijkheid behoorde het opbouwen van locaties voor de Haagse Sportweek. Verder was het doen van onderzoek door middel van enquêtes en het verwerken van de gegevens mijn taak. Daarnaast gaf ik voorlichting namens Fonds 1818 en heb voor een project van dit fonds de distributie van het budget verzorgd.
Omgeving: Lokale overheid, non-profit, project

2006 CFTV Casting, Nederland
Model / Figurant / Stand-in
Omgeving: entertainment, film/tv

2005 - 2006 Unisys NL, Schiphol-Zuid
ITIL Change Management Consultant

Via Michael Bailey Associates heb ik deze projectopdracht verkregen bij Unisys NL. Hier was ik verantwoordelijk voor het operationeel en tactisch uitvoeren en optimaliseren van het ITIL Change Management voor diverse grote partijen. Daarnaast was ik voorzitter van de change management boards. Als subopdracht heb ik het Change en Configuration management team gecoacht op het gebied van ITIL procesmanagement vaardigheden en heb ik verbeteringen doorgevoerd op Configuration Management processen en de CMDB´s.
Omgeving: ICT dienstverlening, outsourcing, ITIL, Prince II
Eindklanten: OPG, TNT Mail, Mercury Urval

2005 Pantem BV / Leopold, Den Haag
Medewerker Bediening Horeca

2004 - 2005 Zelfstandig, Den Haag
Muntenhandelaar

Via het internet hield ik mij bezig met acquisitie van nieuwe klanten en zette ik online veilingen op. Daarnaast verzorgde ik inkoopanalyses.
Omgeving: handel, internet, filatelie

2004 - 2005 Nevenactiviteit: Schrijver
Auteur

Gedurende deze periode schreef ik een boek.

2004 Palma Cristal, Den Haag
Freelance Sales Adviseur en verkoper

Voor een nieuw biermerk verzorgde ik de acquisitie. Tevens leidde ik verkoop personeel op en adviseerde ik de bierimporteur in zijn verkoopstrategie.
Omgeving: Sales, Marketing, Detailhandel, Distributie & Logistiek



2001 - 2004 Robeco NV, Rotterdam
Change Manager ITIL

In deze functie was ik als leidende Change Manager verantwoordelijk voor de bewaking van het Change Management proces. Daarbij was ik bezig met het bedenken van nieuwe procedures voor Change en de gelieerde Configuration en Release Management processen en de implementatie daarvan. Tevens functioneerde ik als voorzitter van de change advisory board. Het inwerken van nieuwe medewerkers behoorde eveneens tot mijn takenpakket. Als neventaak verzorgde ik de interne communicatie van de afdeling. Door heldere communicatie en een voornamelijk faciliterende rol als Change Manager heb ik bijgedragen procesmatig werken conform ITIL en Change Management sterk geprofileerd en ingebed in de organisatie.
Omgeving: Financiele dienstverlening, ITIL, Prince II, RUP

2000 - 2001 PricewaterhouseCoopers, Amsterdam
Medewerker Customer Support / Project Manager

In mijn eerste functie lagen mijn taken op het terrein van tweedelijns support kantoorautomatisering (Novell, Mail, AS/400) en back-upbeheer. Daarnaast verrichtte ik Standaard Notes beheerwerkzaamheden. Ook was ik verantwoordelijk voor de rapportage van de helpdesk performance.
Als projectleider was ik verantwoordelijk voor het inrichten van de technische implementatie en supportfunctie van nieuwe IT middelen ten behoeve van online vergaderen. Als neventaak was ik verantwoordelijk voor de bewaking van de interne communicatie. In deze periode heb ik vele Risk & Controll alignment workshops gevolgd.
Omgeving: Financiële & Juridische dienstverlening, Consultancy, ITIL, Prince II

1998 - 2000 CSC Syntegra NL BV, Zoetermeer
Helpdesk Medewerker / Projectmedewerker / Meewerkend voorman

Via dit bedrijf ben ik gedetacheerd bij the Greenery International BV. Bij dit bedrijf werkte ik als 1e en 2e lijn support kantoorautomatisering. Mijn taken lagen onder andere op het gebied van het vormen en vastleggen van helpdeskprocessen en het schrijven van diverse handleidingen. Ook functioneerde ik hier als back-up probleemmanager. Tevens was ik hier projectmatig bezig met het Change management proces; het overdragen daarvan aan collega’s maar ook optimalisatie hiervan. Tenslotte werkte ik in deze periode ook als helpdeskmedewerker rechtstreeks voor CSC Syntegra op het gebied van 1e lijn support kantoorautomatisering.
Omgeving: ICT dienstverlening, Consulancy, ITIL, Prince II, Managed Services, outplacement

1997 - 1998 SNT Call Automation Services BV, Zoetermeer
Helpdeskmedewerker / Systeembeheerder / Meewerkend Voorman

In deze functie werkte ik als 1e lijn support kantoorautomatisering. Daarnaast had ik taken op het terrein van 2e lijn systeembeheer. Mijn taken behelsden onder andere de technische inrichting van de telecom- en IT-infrastructuur en het uitleveren van rapportagegegevens aan externe klanten. Tevens werkte ik nieuwe medewerkers in. Projectmatig werkte ik daarnaast als meewerkend voorman, hierbij ik zorgde voor een foutloze facturering van een grote telecomaanbieder en gaf ik leiding aan 5 personen.
Omgeving: Call-center dienstverlening, ITIL, RS/6000

Opleiding interimmanager

Opleiding

HEAO Bedrijfskundige Informatica, van 2001 tot 2004
– Hogeschool van Amsterdam
HAVO Volwassenenonderwijs, diploma behaald in 1997
– Meander College
HAVO Gevolgd van 1992 tot 1995
– Kardinaal Alfrink College


Aanvullende opleidingen en cursussen

2011 Persoonlijke effectiviteit: Kiezen, doen en laten - Schouten & Nelisse
2011 ITIL Service Managers Bridge V3 - Ultracomp
2010 Certficatie: ITIL V2 Service Managers Certificate - EXIN
2010 Certficatie: ITIL V2 Service Manager Service Support - EXIN
2010 Cursus ITIL V2 Service Manger Service Support - CAI
2009 Certficatie: ITILV2 Service Manager Service Delivery - EXIN
2009 Certficatie: ITILV2 Practitioner Release & Control - EXIN
2009 Cursus ITIL V2 Service Manager Service Delivery - CVA
2009 Cursus ITIL V2 Practitioner Release & Control
(Change,Release,Configuration Management) - ISES
2008 Cursus Adwords Management en Business Intelligence - Intern
2007 Cursus Search Engine Marketing Principes - Intern
2002 Cursus ITIL V2 Practitioner Change Management - ISES
Cursus Prince II Projectmanagement - Intern
2001 Training Time Management - T&S
Cursus Novell Administrator - Azlan
On the job coaching NT4/Novell administration - Intern
ITIL V2 Change Management Uitvoering - Quint
ITIL V2 Incident Management Uitvoering - Quint
ITIL V2 Configuration Management Uitvoering - Quint
Diverse Risk Management & Controll Assessment Workshops - PWC
Faciliteren van Elektronische Vergaderingen & Workshops - PWC
2000 Cursus Word Expert - Ceasar IT
Cursus Excel Expert - Ceasar IT
Cursus Lotus Domino, Supporting & Implementing
MS Windows-98, MS Networking Essentials - Syntegra
1999 Certficatie: ITIL V2 Foundation Certificate - EXIN

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Competenties
 Analytisch
 Ondernemend
 Leidinggevende kwaliteiten
 Teamspeler
 Goede organisator
 Werk graag met mensen
 Creatief
 Loyaal en kwaliteitsgericht
 Zelfstandigheid
 Doorzettingsvermogen
 Crisis bestendig
 Verantwoordelijk
 Methodisch maar pragmatisch

Talenkennis interimmanager


Mondeling
Schriftelijk
Nederlands Uitstekend
Engels Uitstekend
Frans Redelijk
Matig
Duits Matig

Tweetalig opgeroeid nederlands en engels

Overig

Een brede ontwikkeling van ICT toepassingen in het algemeen en sterk in het gebruik van MS Office pakketten, waaronder ook Visio en MS Project
In bezit van rijbewijs B
Sinds een jaar mede-organisator van een succesvol tweemaandelijks netwerkevenement gericht op jonge expat professionals in Den Haag.
Referenties beschikbaar op aanvraag.

 beschikbaar?