T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



manager

manager

Werkervaring interimmanager

Gedurende mijn loopbaan bij KPN en dochter SNT heb ik als interimmanager gewerkt voor callcenter,specialistische HR-afdelingen en automatiseringsprojecten.
Overal waar snel actie moest worden ondernomen kwam men bij mij terecht. Ik ben een regelaar en probleemoplosser.


Eigenschappen: enthousiast, analytisch,resultaatgericht,betrokken, doener, gedreven, teamspeler, intuïtief.

Werkervaring
2011-heden bedrijfsadviseur bij installatiebedrijf.
Organiseren van alles rondom personeel, wat aandacht verdient, maar door tijdgebrek blijft liggen.
2011-heden assessor in de kinderopvang.
Vaststelling portfolio en afnemen van een Criterium Gericht Interview in de bedrijfstak Kinderopvang volgens een vastgesteld gespreksmodel.

1-07-2010-1-1-2011 Onderzoek naar mogelijkheden om in het regulier onderwijs aan de slag te komen. Diverse vrijwilligersactiviteiten.

2008 tot 1-11-2010 ketenmanager bij HR KPN.
Plaats in de organisatie: Lid van de concernstaf HR KPN.
Verantwoordelijkheid: Eindverantwoordelijk voor beheer en innovatie van een deel van de HR-diensten voor het eigen personeel, zoals contracten met leasemaatschappijen en de NS. Ook het medewerkerbetrokkenheidsonderzoek werd door mij georganiseerd.
Managerial: geen direct reports.
Grootste succes: organisatie medewerkerbetrokkenheidsonderzoek 2010.

2005-2008: manager training KPN Callcenter
Plaats in de organisatie: lid van het operationeel Managementteam van KPN callcenter met diverse vestigingen in het land. Eigen standplaats Den Haag met vestigingen in elk callcenter.
Verantwoordelijkheid: verantwoordelijk voor de organisatie van alle instroom en kwaliteitstrainingen binnen KPN callcentervestigingen (Groningen, Enschede, Eindhoven, Amsterdam, Rotterdam).
Volume circa 70.000 leraaruren en circa 1 miljoen leerling uren in 2006.
Staf van 10 eigen trainers aangevuld met circa 40 senior agents en circa 30 externe trainers. Inrichting van kweekvijvers naast productieafdelingen.
Daarnaast verantwoordelijk voor inrichting van de centrale afdeling scripting met 5 medewerkers.
Samensteller van complexe leertrajecten.
Managerial: 10 KPN-trainers. 5 scripters.
Grootste succes:
o instroomcampagne 2007 met circa 25 klasjes nieuwe agents per week gedurende 4 maanden en
o introductie in 2008 van de proeve van bekwaamheid in Groningen voor medewerkers, werkzaam in techniek.

2003-2005: vestigingsmanager callcenter SNT Ede.
Plaats in de organisatie: lid van het operationeel Managementteam van SNT-callcenter met diverse vestigingen in het land.
Verantwoordelijkheid: Margeverantwoordelijk voor de diensten die werden verricht in vestiging Ede.
• Inbound :
o deel van “even Apeldoorn bellen” ,circa 30 seats.
o nummerinformatiediensten KPN(008), circa 60 seats plus opleidingscentrum van 15 seats (landelijke opleidingen);
o homeshopping TV;
• outbound:
o afspraken verkopen voor hypotheekadviseurs van Postbank of RVS.
o Hotelwaardecheque en diverse andere kleinere eenmalige opdrachten.
Managerial: direct reports. 15 teammanagers, 3 planners, 2 secretarieel, 1 facilitair medewerker. Grootte van de organisatie:350 indirecte medewerkers.
Grootste succes.
• Upsellingscore voor inboundagents van Centraal beheer kwam van nul hoger dan specialisten outbound door integraal verbeterplan.
• Implementatie van nieuw systeem rondom nummerinformatiediensten.

2000-2003 operationeel vestigingsmanager Nummer Informatie Diensten Den Bosch.
Plaats in de organisatie: lid van het operationeel Managementteam van KPN-Nummerinformatiediensten met diverse vestigingen in het land.
Verantwoordelijkheid Verantwoordelijk voor de operationele aansturing van 100 posten met agents voor de dienst 008. De personeelsomvang bedroeg ongeveer 250 personen, uitsluitend parttimers. Locatie: Den Bosch.
Managerial: Direct reports: 10 teammanagers, 2 secretarieel, 2 planners, 1 opleider, 1 HR-adviseur.
2000-2010: interim-management: kernbegrippen: snel ingewerkt, zelfstandig werkend, vertrouwenwekkend bij personeel en snelle analyse van probleem met oplossing.
• SNT-vestiging Utrecht 4 maanden erbij gedaan
• Opleidingsmanager 118 erbij gedaan gedurende 4 maanden (implementatie nieuw systeem).
• Implementatiemanager veranderopleidingen KPN callcenter Groningen gedurende 4 maanden.
• Interimmanagement Amsterdam tijdens internet crisis gedurende 3 maanden.
• Diverse interim klussen in HR-land, altijd op HR-terrein , maar altijd als eindverantwoordelijke. Dit was in de vorige eeuw.
1989-2000 diverse functies op centraal niveau binnen HR Telecom
• personeelscontroller: inrichting van een afdeling gericht op interpretatie van cijfers over personeel.
• functioneel beheerder van het personeelsinformatiesysteem (afdeling van 12 deskundigen)
• Manager van de afdeling centrale personeelsinformatie
• Specialist sociale verzekeringen op concernniveau.
1985-1989 manager salarisadministratie Telecomdistrict Breda
1982-1985 juridisch medewerker stafafdeling pensioenfonds ABP in Heerlen.
Hobbies: mentor bij Schools cool. Begeleiding van een jongen tijdens 1e jaar voortgezet onderwijs. Wandelen: 4 daagse; Koken: maandelijkse cursus; Maatje : voor man met verstandelijke beperking; Sinterklaas.

Opleiding interimmanager

De praktijk.
Opleiding
Middelbare school: 1969-1975 gymnasium .
Universitair: rechten 1975 -1981. Nederlands recht universiteit Nijmegen, specialisatie sociaal recht.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch, empathisch, duidelijk, oplossingsgericht, implementatiekracht.

Talenkennis interimmanager

Spreken: Engels redelijk, Duits goed, Frans matig, Spaans niet.
Schrijven: Engels redelijk, Duits redelijk, Frans slecht, Spaans niet.

Overig

Ik heb affiniteit met informatievoorziening en bijbehorende takenpakket zoals definitiebeheer en procedureontwikkeling.

 beschikbaar?