T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Consultant, Programmamanager

Consultant, Programmamanager

Werkervaring interimmanager

2007 – Nov. 2011 KPN IT NL
Global Sourcing Manager

Verantwoordelijk voor het managen van (out)sourcingstrajecten en voeren van regie bij de sourcingstrategie en –plannen. In 15 projecten in totaal het werk van 350 fte geoutsourced naar 8 System Integrators. In 2009 het opzetten van de governance van offshore dienstverlening middels o.a. het uitzenden van sourcing managers naar India. In 2010 uitvoeren van sourcing strategie in samenwerking met Gartner die in 2011 leidde tot leveranciers-consolidatie, afname van diensten op basis van ‘managed services’ en de reorganisatie van de interne KPN IT organisatie.

2003 - 2007 KPN Wholesale & Operations
Senior Formule manager

Als contract manager verantwoordelijk voor afsluiten en aansturen van contracten met opdrachtnemers (Aannemers en Installatiepartners) inclusief service levels en key performance indicators. Daarnaast in de rol van accountmanager formule verantwoordelijk voor de diensten PSTN, ISDN2 en randapparatuur inclusief de verantwoordelijkheid voor klanttevredenheid.
Key achievements:
o Uniformering van werkprocessen m.b.t. het ondergronds leggen van kabels en leveren van diensten in 5 rayons met als uitkomst snelle levertijden, minder fouten, tevreden klanten en medewerkers en kostenbesparing
o Zorgen voor inkoop en opleiden van medewerkers van installatiepartners zodat wij in de piektijden per week 30.000 installaties van ADSL en InternetPlusBellen konden realiseren.
o Vereenvoudigen van inkoop en inzet van installatiepartners in de 5 rayons van KPN met als resultaat kostenbesparing voor KPN en tevredenheid bij externe klanten en installatiepartners
o Van begin tot eind betrokken bij een van de meest in het oog springende outsourcingprojecten: het trekken van draden op de hoofdverdeler (vroeger een core activiteit van KPN)

2001 - 2002 KPN Corporate Networks
Manager Customer Service Management

Leidinggeven aan formulemanagers die belast zijn met (het opzetten van) customer care formules voor de (zakelijke) klanten in het kader van Customer Relationship Management.
Key achievements:
o Uitgewerkt voorstel m.b.t. E-commerce
o Uitgewerkte voorstellen m.b.t. bedieningsconcepten voor Informatievragen, Billing en After sales

2000 - 2001 KPN Sales Corporate Accounts
Formulemanager Service

Opzetten van de after sales formule voor de Groot zakelijke klanten gebaseerd op de principes van Customer Relationship Management.
Key achievements:
o Uitgewerkte voorstellen m.b.t. bedieningsconcepten voor Informatievragen, Billingvragen en After sales als voorbereiding en input van een groot pilot project.
o Het uitdragen / verkopen van de “formules” aan de sales organisatie en de business units.

1998 - 2000 KPN Business Unit Vaste Telefonie
Distributiemanager

Als intermediair tussen de Verkoopeenheden en de Business Line Consumenten Markt van de Business Unit verantwoordelijk voor het onderhouden van de dagelijkse contacten met de Verkoopeenheden tot en met het bedenken van en uitvoeren van beleid en acties met betrekking tot strategische en tactische distributie
Key achievements:
o Introductie van diensten als ISDN 2 en ISDN 30 voor de verkoop via derde kanalen
o Introductie van ISDN Doe Het Zelf in KPN outlets en derde kanalen waardoor een snelle penetratie van ISDN bereikt kon worden.
o Het merk KPN prominent in de derde kanalen gemaakt (aanwezig en zichtbaar).
o Meegewerkt aan project met als resultaat segmentatie van de consumentenmarkt.

1995 - 1998 KPN Marketing & Sales Nederland
Formulemanager/ Clustermanager Primafoon bij

Als clustermanager Primafoon binnen de afdeling Verkoop verantwoordelijk voor ontwikkelen, beheren en innoveren van de formule. Daarnaast indirect leiding gegeven aan 10 coaches retail die de managers Primafoon ondersteunden bij het realiseren van de afgesproken targets.
Key achievements:
o Jaarlijkse omzetgroei van 10-20%
o Introductie van een reeks van nieuwe producten en diensten
o Groei van aantal Primafoon van 80 naar 120
o Meegewerkt aan de introductie van Franchise formule voor Primafoon
o Meegewerkt aan de nieuwe marketing formule en externe communicatie
o Neerzetten van nieuw winkelconcept
o Primafoon als brand werd top of the mind (95 % bekendheid) en klanttevredenheid van 90%

1994 - 1995 Business Unit Zakelijk Markt, Operations
Consultant bij KPN Telecom

Als consultant de intermediaire rol vervuld tussen het programmamanagement van het Customer Care project en de marketing afdelingen van de Business Unit; tevens verantwoordelijk voor de beschrijving van de requirements.


1987 - 1994 KPN Telecom, district Hengelo
Adviseur / Manager

Eerst als organisatieadviseur / Plv Hoofd Bedrijfsorganisatorische zaken. Vanaf 1992 als manager van de Hoofdafdeling Organisatie & Informatie. Als manager leiding gegeven aan deze afdeling met 35 personen, variërend van secretaresse tot adviseurs op HBO en Academisch niveau. Als manager o.a. Lid van het Change Management Team en budgethouder voor Telecommunicatie- en automatisering van het Telecom district.

1984 - 1987 Kruisvereniging Twente
Beleidsmedewerker Planning, Ontwikkeling en Evaluatie

Verantwoordelijk voor beleidsadvisering aan directie en bestuur; uitvoeren van organisatieadvieswerk, demografisch onderzoek, evaluaties en het schrijven van jaarverslagen.

1984 - 1984 Technische Hogeschool Twente
Wetenschappelijk Ambtenaar bij de afdeling Bedrijfskunde

Verantwoordelijk voor uitvoering van marketing onderzoeken op basis van derde geldstroom projecten; schrijven van onderzoeksvoorstellen gericht op continuïteit van ondernemingen voor zuiver wetenschappelijk onderzoek.

1980 – 1982 Technische Hogeschool Twente
Student assistent voor professoren in de vakgebieden Beleid en Organisatie.

Opleiding interimmanager

2011 – heden Leergang Professioneel Leiderschap, Schouten & Nelissen

1996 - 1997 Rijksuniversiteit Groningen, Academie voor Management
Postacademische opleiding: Leergang Merkmanagement

1991 - 1992 SIOO,
Postacademische leergang: Sturing van Veranderingen in Organisaties

1977 - 1983 Universiteit Twente
Bestuurskunde

1974 - 1977 VWO in Paramaribo, Suriname

1970 - 1974 MULO in Nickerie, Suriname

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik omschrijf mij zelf als een gedreven, mensgerichte en ondernemende persoonlijkheid met indien nodig een hands-on aanpak. Ik ben leergierig en heb daardoor een veelzijdige carrière met functies op het gebied van Organisatieadvies, Verkoop, Customer Relationship Management, IT-outsourcing en management (Account manager, Contractmanager, Projectmanager).
Ik werk met een groot verantwoordelijkheidsgevoel, klant-, mens/team- en resultaatgericht naar de doelstellingen. Ik kan goed overzicht houden, heb oog voor belangrijke details en weet structuur aan te brengen. Kwaliteit is voor mij een vanzelfsprekendheid en kan daardoor veeleisend zijn voor mijzelf en de omgeving. Omdat ik zelf optimaal functioneer in een prettige, open en dynamische omgeving creëer ik ook deze omstandigheden.

Mijn collega’s en mede-cursisten (in het verleden) typeren mij als (in willekeurige volgorde): vriendelijk, open, warm, energiek, gedreven, klantgericht, resultaatgericht, teamspeler, vertrouwenwekkend, ondernemend, initiatiefrijk, leergierig, humorvol.


Talenkennis interimmanager

Nederlands uitstekend in woord en geschrift
Engels goed in woord en geschrift
Duits redelijk in woord
Hindi goed tot redelijk in woord


 beschikbaar?