T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Business- , Project- of programmamanager

Business- , Project- of programmamanager

Werkervaring interimmanager

Meer jaren ervaring van projecten met Siebel, SAP en Oracle.
Ervaringen opgedaan bij zowel lokale als landelijke overheden maar tevens ook in de zakelijke markt.
Vooral goed met politieke complexe omgevingen en wordt getrakteerd wanneer men iets wil waarvan iedereen zegt dat het niet meer kan.
Kan goed omgaan met alle lagen in een organisatie en weet de mensen in hun kracht te zetten.
Migratie van Data en beschrijven van nieuwe processen is vaak een onderdeel geweest van mijn opdrachten.

De omvang van de projecten is te benoemen tussen 1 en 250 miljoen euro en hebben invloed gehad op 250 tot 3500 medewerkers.

Is niet bang om ook indien nodig de slechte boodschap te brengen maar kan het ook doen op een manier die geaccepteerd wordt.

Binnen ministeries projecten gedaan op alle niveau\'s op het gebeid van ICT, algemeen management of crisissen.

Ook zijn logistieke kant is hem in projecten als die bij het CIZ erg goed van pas gekomen. Daar ging het niet over inhoudelijke kennis maar puur over het goed laten lopen van processen om de beoogde planning te halen.
Ook bij Getronics/KPN was het gemakkelijk iets van logistiek te weten voor de fysieke verhuizing van een magazijn groot 34 vrachtwagens en 250 magazijnen op de auto\'s van monteurs en dat mocht in 1 weekend.

Digitalisering van archiven en inkomende post zijn in de laatste 2 projecten een onderdeel geweest. Van scanstraten naar het ontwerpen van nieuwe documenten met codering er op zodat de metadatering goed verloopt.

Maar elke opdracht laat steeds weer zien dat je het niet alleen kunt. Samen met je team en de staande organisatie wordt je geacht iets te realiseren. Dat is mensen werk, samenwerken, respect tonen, wil hebben of creëren en vooral iedereen rol vast laten handelen.

Aleen door te zoeken naar het gezamenlijke belang kun je er samen voor gaan. Mijn kracht zit hem in het vormen van een team dat een resultaat wil neerzetten.

Enkele werk ervaringen

Werkervaring Periode: Juni 2010 – aug 2011
Organisatie: Getronics
Projectnaam: KING, budget 25 miljoen, 1500 gebruikers
Functie: Businessmanager Migratie, programmamanager
Taken, verantwoordelijkheden en activiteiten
Behartig de belangen van de business in de migratie van BaaN naar SAP en geef leiding aan de projectorganisatie. Testen, conversie, verrijken van masterdata en schrijven van processen, gebruikershandleidingen en testscripts werden binnen dit programma vorm gegeven. Daarnaast was ook de daadwerkelijke implementatie op de werkvloer (incl. Opleidingen) een onderdeel van dit programma.

Periode: Juni 2009 – December 2009
Organisatie: CIZ, Centrum Indicatiestelling Zorg
Projectnaam: PMHI, Pakket Maatregelen Her Indicatie
Functie: Rayonmanager, budget 15 miljoen, 300 projectmedewerkers
Taken, verantwoordelijkheden en activiteiten
Geef leiding binnen het PMHI project om de gecentraliseerde front- en backoffice activiteiten met 150 FTE als een productiebedrijf te laten draaien. Teneinde de benodigde (schaarse) kennis van de decentrale indicatiestellers maximaal te kunnen gebruiken. Hiervoor werd o.a. via een callcenter een warme afspraak ingepland na ontvangst van een aanmeldformulier. Dit onder druk van de door de politiek opgelegde tijdslijn tot 31-12-2009.

Periode: Februari 2008 – Februari 2009 Organisatie: Ministerie van Justitie IND Projectnaam:INDIGO,
budget 150 miljoen 3500 gebruikers, 80 projectleden
Functie: Projectmanager/ programmamanager
Taken, verantwoordelijkheden en activiteiten:
Team lead van de architecten. Geef leiding aan de groep architecten die voor het gehele programma de architectuur neerzet. Inclusief de architectuur voor het DWH. Een Siebel / Be-Informed implementatie waarbij de “know”en de “flow” gescheiden worden.
Conversie manager. Zorg voor een goede overgang met een opgeschoonde dataset.

Periode: September 2007 – Januari 2008
Organisatie: Hoge School Edith Stein
Functie: Interim Hoofd Facilitaire Dienst / Automatisering,
Taken, verantwoordelijkheden en activiteiten:
Geef leiding aan de afdelingen onderwijs ondersteuning, huishoudelijke dienst en ICT. Ondersteun het kwaliteitsverbeteringsprogramma. Geef richting aan de verandering op ICT gebied. Werk het nieuw te werven hoofd in op deze functie.

Periode: November 2006 – Juli 2007
Organisatie: Arboduo B.V.
Projectnaam: Vernieuwing
Functie: Interim Hoofd Automatisering, budget, 8,5 miljoen, 250 gebruikers, 8 PMW
Taken, verantwoordelijkheden en activiteiten:
Geef leiding aan de afdeling, adviseer en beschrijf de toekomstige besturing van de afdeling ICT. Geef leiding aan het vervolmaken van de website. Stel een functieprofiel op voor het volgende hoofd automatisering. Consulteer de programmamanager vernieuwingen op de gebieden van Architectuur, Telefonie (VOIP), Pakketselectie, (out)Sourcing en met name op programma- en projectmanagement.

Periode: Maart 2005 – November 2006 Organisatie: Provincie Noord-Brabant.
Projectnaam: IPM
Functie: Adviseur implementatie programma- en projectmanagement
Taken, verantwoordelijkheden en activiteiten:
Adviseer bij het onderzoek naar het werken in een matrix binnen de organisatie als onderdeel van het programma IPM. Definieer richtlijnen voor het werken in een matrix. Geef advies zowel op organisatorisch vlak als op mogelijke automatiseringsoplossingen. Geef aan hoever het in de organisatie staat met de vertaling van de visie (hoe) naar de gekozen richting (wat). Zorg er voor dat de adviezen door de lijn kunnen worden opgepakt.

Periode: Augustus 2005 – Februari 2006 Organisatie: UWV
Projectnaam: Sonar voor RC UWV Functie: Adviseur Taken, verantwoordelijkheden en activiteiten:
Onderzoeken of de front-office applicatie Sonar van het CWI ook ingezet kan worden voor het werkdeel bij de UWV. Dit in een advies verwerken aan de Raad van Bestuur UWV.

Periode: Oktober 2005 – december 2005
Organisatie: UWV Projectnaam: POC werkgeverstelefoon Functie: Projectmanager
Taken, verantwoordelijkheden en activiteiten:
Het doormiddel van workshops definiëren hoe er een POC met Siebel voor de werkgeverstelefoon UWV zou uit kunnen zien.

Periode: Februari 2005 – Maart 2006
Organisatie: CWI
Projectnaam: Sonar
Functie: Programmamanager OIS (Ordina, IBM, Siebel) budget 25 miljoen, 136 vestigingen, 3100 gebruikers, 80 PMW
Taken, verantwoordelijkheden en activiteiten:
Het bouwen en getest opleveren van een front-office applicatie t.b.v. het primaire proces. Managen van de omgeving en pro-actief verbetervoorstellen doen. Organisaties van klant en beheer (Ordina) dichter bij elkaar brengen.

Periode: September 2004 – februari 2005
Organisatie: Gemeente Leiden
Projectnaam: Vastgoed
Functie: Projectmanager
Taken, verantwoordelijkheden en activiteiten:
Het gehele vastgoedbezit van de gemeente in kaart brengen en een geaccepteerd actief vastgoedbeleid ontwikkelen en implementeren binnen de gedecentraliseerde organisatie.
Periode: Juli 2004 – November 2004 Organisatie: Gemeente Leiden Projectnaam: Parkeergarage Aalmarkt Functie: Projectmanager Taken, verantwoordelijkheden en activiteiten: Binnen het stadsvernieuwingsproject “Aalmarkt” is rekening gehouden met een parkeergarage. Voer een quickscan uit op berekeningen die de afgelopen jaren gemaakt zijn en completeer ze op basis van reële bouwkosten en zet ze uit in de tijd tot de oplevering.

Opleiding interimmanager

Leergangen Bedrijfskunde en Fontys hogeschool Logistiek.
Prince voor opdrachtgevers en F&P

Ervaringen binnen projecten met de volgende ICT producten
SAP Order to cash, FICO
Oracle Database 8,9,10: Portal : E-Business Suite : AQ adaptor : ESB : Siebel: OBI
Be-informed: Studio 3.5 en 3.6

Microsoft
SQL server ; SQL : Java : Frontpage : Exchange : Office 3.11 tot 2007 : Access : Dynamics : Share Point : Frame work.

Overige
Citrix div. versies :
Novell vanaf Els2 en Group wise en Open Enterprice Server:
IBM MQ .

Hardware
HP VMS met SAN, Servers voor MS, Sun Unix IBM AIX

Lidmaatschappen
IPMA-nl, Projectmanagement Instituut en
ORM Nederlandse Orde van Register Managers
Nevenactiviteiten
Docent bij “in house” projectmanagementcursussen van diverse organisaties
(KPN, Imtech, Coach en Train, LNV).
Advisering aan MKB-ers ten behoeve van beleidszaken en overnames.

Branchekennis / Ervaringsjaren
Overheid en publieke sector 17 jaar
Gemeenten 13 jaar
Non-profitorganisaties 16 jaar
Bedrijfsleven 17 jaar
Onderwijs 1 jaar

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Crisismanagement, projectmanagement, programmamanagement, modrator.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels in woord

 beschikbaar?