T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim Management / Change Management

Interim Management / Change Management

Werkervaring interimmanager

Ervaren ICT Manager met >20 jaar leidinggevende capaciteiten in het operationeel en financieel managen van complexe nationale en internationale ICT [ Outsourcings] service omgevingen ( Infra/Applic ) aan zowel de klant alswel de leverancierskant.
P&L eindverantwoordelijkheid gedragen voor contracten van +50M p/annum.

• Sterk in het opzetten en onderhouden juiste governance/aansturing structuur
• Sterk in het opzetten en onderhouden van relaties.
• Communicatief op C-level
• Commerciële drive
• Tactisch en Strategisch
• Sterk onderhandelaar
• Respectvol naar medewerkers en klant
• Innovatief & out-of-the box denker
• Sociaal motiverend naar medewerkers


WERKERVARING



Juni 2011–Heden: Managing Partner/ Mede-eigenaar, Vlijmen
ICT- Management, Advies & Executie bureau gericht op het bereiken van
operational excellence ( ICT in balans )



Beschikt over +75 jaar brede Business/ICT ervaring opgedaan bij grote internationale ICT spelers aan zowel klant als leverancierskant.
Gebruikt deze ervaring om uw business/ICT organisatie optimaler te laten werken. Dit wordt bereikt door het zgn. 3 stappen plan.


1. Uitvoering assessment om het ambitiegebied transparant te maken
2. Het neerzetten verander/verbeterplan
3. Uitvoering verander/verbeterplan op basis van een vooraf overgekomen resultaatverplichting.

Kennis en ervaring is gericht op m.n de volgende zaken

• Management Consultancy
• Service Delivery ( Infra & Applications )
• Project & Programm Management
• Contract & Vendor Management ( Service levels / KPI / Prijs en andere contract afspraken )
• Sourcing Management
• Account & Relatie Management


2008 t/m juni 2011: Managing Director/Client Manager
KPN/Getronics , Zoetermeer

Operationeel en financieel eindverantwoordelijk voor totale ICT dienstverlening vanuit Getronics naar HP / T-Systems en AT&T met Shell als eindklant in +/- 70 landen.
.
• Dagelijkse aansturing sales en delivery teams conform afspraken in het account/service plan ter ondersteuning van ’t meerjarig outsourcings contract met HP, T-Systems en AT&T met Shell als eindklant.
• Onderhouden en uitbouwen relaties met de belangrijkste stake-holders van het contract.
• Uitbouwen dienstverlening rechtstreeks met Shell
• Maandelijks rapportage richting Board of Management Getronics
• Verantwoordelijk voor persoonlijke ontwikkeling direct rapporterend management
• Verantwoordelijk voor contract en prijsonderhandelingen
• Verantwoordelijk voor service-operationsplan
• Verantwoordelijk voor accountplan
• Directe leiding mensen eigen entiteit/direct rapporterende mensen ( finance-team; contractmanager;project-office)
• Verantwoordelijk voor alle verander programma’s ( vb transformatie)
• Verantwoordelijk voor ’t jaarlijks verbeterplan/innovaties/nieuwe diensten/portfolio
• Verantwoordelijk voor totale sourcing programma.
• Rapportage aan BOM ( Board of Management )

Het vasthouden van een gestage businessgroei in een organisatie die zowel intern en extern sterk aan verandering onderhevig was. Geheel bereikt met een gemotiveerd eigen- en klantenteam.
Motivatie was het creeren van een win-win met klant, het wegstappen van een klant-leveranciersgedachte en het bereiken van toegevoegde waarde naar eindklant.












2006 t/m 2008: Programma Directeur
Logica, Amstelveen

Operationeel en financieel eindverantwoordelijk voor totale outsourcings contract met ING/RVS

Direct verantwoordelijk voor een succesvol transformatie programma waaronder het insourcen van de EX-ING/RVS medewerkers richting Logica, en het totale service verander programma van time & material naar service-offering en de offshoring van applicatie-onderhoud naar low-cost/offshore locaties.

• Verantwoordelijk voor continuïteit in dagelijkse ICT-service offerings conform SLA en KPI’s. ( applicatie-maintenance; consultancy; testing; ontwikkeling )
• Opzetten en onderhouden account relatie plan op strategisch en tactisch nivo.
• Maandelijks rapporteren Logica en ING management
• Uitbouwen service portfolio
• Opzetten en onderhouden accountplan
• Verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van direct rapporterend management waaronder: Service Delivery Managers; Business Consultancy; Transformatie Managers; financiële ondersteuning en de PMO office betrokken bij dit totaal programma.
• Opzetten persoonlijke ontwikkel programma eigen personeel, en input leveren voor mensen werkzaam op programma maar ingezet via de matrix organisatie.
• Uitgebreide betrokkenheid bij bedrijfsuitoefening op strategisch/tactisch nivo
• Rapportage aan BOM ( Board of Management ) NL en UK

Het opzetten en managen van een Multi-culturele support-organisatie die sterk gedreven werd door verwachtingen, intern/extern, klant en verschillend van cultuur.
Het bereiken van een supportorganisatie die na in-sourcing en kruisbestuiving van verschillende expertises in staat werd gesteld om overeengekomen sla’s en kpi’s zonder serieuze operationele problemen continuïteit in operationele dienstverlening kon garanderen en borgen naar deze financiele en verzekeringklant.







1994 t/m 2006: Diverse Management functies EDS

2004 t/m 2006: Due Dillegence Leader
EDS, Capelle a/d IJssel

Verantwoordelijk voor de directe aansturing van verschillende Europese Due Dillegence trajecten:
Totale afstemming en coördinatie van internationale DD teams en het rapporteren ter ondersteuning van Sales verantwoordelijk team.: vb Kraft Food; BP’
Totale coördinatie/planning van DD trajecten ( klantinterviews, datavalidatie en verificatie ter ondersteuning van finaal commercieel voorstel richting klant )

2002 t/m 2004: Programma Manager
EDS. Capelle a/d IJssel

Verantwoordelijk voor EDS-Emea programma om Europese datacentre dienstverlening in Zaragossa ( Spain )te consolideren.
Opzet centraal servicepunt in Zaragossa om service verbetering en borging te creëren gekoppelt aan interne kostbesparing.


2000 t/m 2002: Service Delivery Executive: SKF

EDS: Capelle a/d IJssel
Verantwoordelijke voor de totale infra-dienstverlening richting account/contract verantwoordelijke binnen EDS vanuit 50 landen conform afgesproken sla’s en kpi’s.
Dagelijkse aansturing field-services, workplace-services; netwerkmanagement.

Opleiding interimmanager

1971-1978: Mavo/Havo Jeroen Bosch College
’s-Hertogenbosch

1980-1988: Diverse Interne/Externe Management Development Opleidingen
MDP Intern
Middel en Hoger Management Extern


1990–1992 Bedrijfskundig Management
Hoge School Eindhoven

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Management concultancy
Open, eerlijk en betrouwbaar, gewoon aan politieke omgevingen.

Talenkennis interimmanager

Nederlands ( moeders taal )
Engels ( Vloeiend, onderhandelingsniveau )

 beschikbaar?