T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



(group-)controller

(group-)controller

Werkervaring interimmanager

Financieel management en advies (05/2011 - heden): levert financiële oplossingen en advies voor het bedrijfsleven en semi-overheid op basis van aantoonbare rendementsverbetering ten opzichte van ongewijzigd beleid.
Opdrachten:
•vendor due dilligence
•herorganisatie financiële afdeling bouwonderneming
•herinrichten financieel beheer en sparringpartner directie transportonderneming
Giesbers Groep BV (2001 – 05/2011)
Functie: Groepsdirecteur Finance en Control / CFO
Branche: Bouw en vastgoedontwikkeling. Omzet: € 160 miljoen, 260 medewerkers bij 7 kernbedrijven plus meerdere samenwerkingsverbanden.
Bereikte resultaten:
•financiële verzelfstandiging van dochterondernemingen (door overdracht van verantwoordelijkheden en kennis)
•compacte professionele holding
•verbetering bedrijfsproces projectbewaking
•aan- en verkoop van (aandeel in) ondernemingen
•adequate financieringen en financieringsstructuur
•opzetten riskmanagement m.b.t. vastgoedontwikkelingen en bouwprojecten
•verbetering financieel beheer bij de werkmaatschappijen
•opzetten cashmanagement en treasury
•opbouwen en onderhouden van goede relatie met financiers (banken, borgmaatschappijen en kredietverzekeraars), accountants, fiscalisten en juristen
•optimaliseren fiscale aangifte vennootschapsbelasting (zowel procesmatig als inhoudelijk)
•crisismanagement:
* her- en reorganisatie (bedrijfssluiting alsmede samenvoegingen)
* juridische herstructurering
* cash-management
* credit-management
* herfinanciering projecten en ondernemingen
•mede vorm geven van strategische heroriëntatie; van productgericht naar marktgericht en procesgericht
•gedisciplineerd MIS (tijdig, transparant en ‘puntig’)
•opzetten en uitvoeren operational audits

Kondor Wessels NV (1993 – 2001):
Beursgenoteerde vennootschap. Omzet: ca. € 500 miljoen bij ca. 20 werkmaatschappijen plus vele samenwerkingsverbanden.
Functie: Concerncontroller
Branche: bouw en vastgoedontwikkeling en diverse branche gerelateerde productiebedrijven.
Bereikte resultaten:
•professionele financiële holdingorganisatie
•verbeteren (efficiency en transparantie) van het consolidatieproces
•opzetten transparant kostprijscalculatie systeem op basis van activity-based-costing bij Reinaerdt Deuren
•aan- en verkoop van (aandeel in) ondernemingen
•opzetten managementinformatiesysteem
•uitbreiding en optimalisatie financieringsfaciliteiten
•optimalisatie verzekeringsportefeuille

DRU BV (1990 – 1993)
Omzet: ca. € 50 miljoen bij 4 businessunits, ca. 300 medewerkers.
Functie: Controller
Branche: Metaalindustrie.
Bereikte resultaten:
•integratie financiële administraties van 4 business units na omvangrijke reorganisatie
•opzetten transparant kostprijscalculatie systeem op basis van activity-based-costing

Grolsche Bierbrouwerijen Nederland BV (1985 – 1990)Functie: Hoofd financiële administratie
Omzet: ca. € 150 miljoen bij 2 business units, ca. 800 medewerkers.
Branche: Voedingsmiddelenindustrie.

Hollandse Signaal Apparaten BV (1979 – 1985)
Branche: Metaalindustrie.
Omzet: ca. € 150 miljoen, ca. 4.000 medewerkers.
Functie: Hoofdboekhouder

(nevenfuncties)
Livio: vanaf 01/2012
Functie: lid van Raad van Toezicht (aandachtsgebied financiën)
AWBZ-instelling / omzet € 90 miljoen / ca.1.300 FTE’s / ca. 1.100 intramurale plaatsen.

Dr. Fuldauer stichting 04/2011 – heden
Functie: Voorzitter Raad van Toezicht
Doel stichting: het verlenen van financiële faciliteiten aan instellingen die zich richten op het algemeen maatschappelijk belang met name in Hengelo (ov.).

Vestion Woningcorporatie, 01/2008 – 07/2010
Functie: Lid Raad van Commissarissen
Omvang verhuurbestand 1.400 wooneenheden te Vroomshoop.
Bereikte resultaten:
•operationeel resultaat van fors negatief naar bescheiden positief
•inzichtelijke en beheersbare projectontwikkelingsactiviteiten
•inzicht in liquiditeitsontwikkeling op korte en lange termijn
•fusie medio 2010 met 3 andere woningcorporaties om de lange termijn doelstellingen van Vestion veilig te stellen

Opleiding interimmanager

(Dag-)opleidingen:
1990 HOFAM
1979 HEAO Bedrijfseconomie

Aanvullende opleidingen, cursussen en seminars:
risk management, business english, communicatie-vaardigheden, onderhandelen, belastingrecht, seminars m.b.t. ontwikkelingen rondom, transfer pricing, corporate governance, vennootschapsbelasting, structurering fiscale eenheid, BTW en overdrachtsbelasting en overige fiscale onderwerpen en actualiteiten m.b.t. ontwikkelingen rondom jaarverslaggeving.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

•klankbord en sparringpartner voor DGA, directie en management
•bestuurlijke ervaring met Raad van Toezicht zowel vanuit de toezichthoudende rol als vanuit de rol van CFO
•inrichten holdingorganisaties
•financial accounting; waaronder optimaliseren omvangrijk consolidatieproces (inclusief buitenlandse vestigingen)
•financiering en financieringsstructuren (project- , object- en ondernemings-financiering alsmede leaseconstructies)
•procesverbetering
•werkkapitaalbeheer
•cashmanagement
•projectbeheersing en projectadministratie
•management accounting; opzetten en beheren Managent Informatie Systeem
•cost-accounting; opzetten activity based costing
•organisatorische structurering (inclusief reorganisatie)
•fiscale structurering
•juridische structurering
•optimaliseren verzekeringsportefeuille (zowel schade- als pensioenverzekeringen)


Talenkennis interimmanager

•Nederlands : vloeiend (moedertaal)
•Duits : conversatie vaardig – onderhandelingsvaardig
•Engels : conversatie vaardig – onderhandelingsvaardig
•Frans : basiskennis


Overig

Overige activiteiten: hardlopen, cross fit , hiking en tuinieren

 beschikbaar?