T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Planning & Control, Financial

Planning & Control, Financial

Werkervaring interimmanager

2010-2011 Consultant/Projectleider Management Informatie (a.i.).
Organisatie: Nysingh advocaten- en notarissen (>100 professionals), Apeldoorn/Zwolle/Arnhem via NCP.
Bepaling Management Informatie behoefte advocaten en notarissen voor bedrijfseconomische sturing.
Ontwerp en ontwikkeling dashboard (Patronus via MagnaView) gekoppeld aan administratief systeem Aderant en contactinformatiesysteem ContactManager en ADP Perman.

2007-2010 Manager Planning & Control Facilities, Security, Compliancy, Quality & Improvem. (a.i.).
Organisatie: Getronics Nederland (IT dienstverlener), Onderdeel KPN, Utrecht/Houten via CIAD.
Financieel manager verantwoordelijk voor Planning & Control cyclus en Accounting, Budgettering en Forecasting gehele Facilities organisatie (alle kantoorgerelateerde zaken in de breedste zin) en Stafafdeling Security, Compliancy, Quality en Improvement. Lid MT Facilities, Lid MT beheerorganisatie Facilities. Project 1 in Control, alle kosten en contracten in kaart gebracht en accounting op orde gebracht volgens accounting standaards. Voorzieningen opgezet volgens IFRS. Geleid tot voorspelbaarheid resultaten en volledig overzicht en inzicht in kosten. Project 2 Business Control met positionering binnen Facilities. Project 3 Financieel projectmanagement vermindering kantoor m2’s inclusief scenario’s voor vastgoed deals. Resultaat: van 50 panden/75 mln. kosten naar 26 panden/50 mln. kosten. Project 4 Financieel projectmanagement Outsourcing facilitaire dienstverlening naar KPN en opzet nieuwe Getronics beheer- organisatie met behoud van financieel control. Project 5 Financieel projectmanagement invoering flexwerken en verhuizing 7000 fte. binnen Getronics. IT systemen: SAP, Hyperion, Excel, PowerPoint.

2006-2007 Manager Planning & Control Staforganisaties (a.i.).
Organisatie: GetronicsPinkRoccade (grote IT dienstverlener), Amsterdam via CIAD.
Financieel manager verantwoordelijk voor Planning & Control cyclus, Accounting, Budgettering en Forecasting van de Corporate staforganisaties bestaande uit 250 fte o.a. F&A, HR, Marketing, Procurement, RvB en Facilities organisatie. Opzetten Planning & Control afdeling voor deze staforganisaties en leidingeven aan 4 fte Financial controllers. Professionalisering Financial Control door verbeteren management informatie- en accountingproces en budget- en forecasting proces. Opzet Business control leidend tot verantwoording samen met stafdirecteuren aan management Getronics NL. Financiële man in team Delta Force voor vermindering m2 (Prince2). IT systemen: SAP, Hyperion, Excel, PowerPoint.

2004-2006 Projectleider (a.i.) en Consultant DCE Consultants
Organisatie: Nationale Nederlanden, Grote verzekeraar en onderdeel ING, Den Haag via DCE Consultants.
Als Financieel projectmanager verantwoordelijk voor het opzetten Planning & Business Control afdeling en Management Informatie (Balanced Score Card en KPI’s) binnen Marketing afdeling (330 professionals) Nationale Nederlanden. Verantwoordelijk voor opstellen budget Marketing afd. onder hoge tijdsdruk binnen gestelde deadline. Consultant veranderplan (Prince2) keten Staven en Diensten Nationale Nederlanden
Projectmanager verantwoordelijk voor coördinatie van het Marktramingen verzekeringmarkt. Als consultant voor het structureren en opzetten van een gemotiveerde en juist gefocuste afdeling externe analyse onderdeel van de Marketing- en Sales Intelligence. Opzet concurrentie analyse van Nederlandse verzekeringsmarkt.

2002-2003 Projectmanager
Organisatie: Effectenbank Stroeve (onderdeel van Rabobank, later gefuseerd met Theodoor Gilissen).
Projectleider voor ontwikkelen en implementeren Management Informatie Systeem met dashboards, gebruik makend van Balanced Score Card en KPI’s. Ontwerpen en ontwikkelen van nieuwe processen om management informatie te generen. Borging systeem in bestaande organisatie met handboek procedures.

2000-2002 Financieel Controller
Organisatie: SBMC, Advocaten- en notarissenkantoor (80 profs.) in Amsterdam ZO/Rotterdam (KPMG).
Controller van administratieve en financiële organisatie bij SBMC (12 fte). Samen met IT manager verantwoordelijk voor verbetering van Management Informatie vanuit JPS pakket met Navision van PSnova. Opzetten van debiteurenbeheer afdeling, waardoor er controle ontstond op debiteurensituatie en invoer systeem OnGuard. Projectleider financieel softwarepakket met als advies aanschaf Elite.

1998-1999 Financieel Directeur
Organisatie: Buena Vista Home Entertainment (Benelux), marktleider Benelux, volle dochter van Disney. Marketing en verkoop organisatie van video’s van de verschillende Disney labels (FMCG).
Manager financiële afdelingen (10 fte). Financiële man team marketing en verkoop campagnes. Heeft geleid tot behalen van gesteld budget in tegenstelling tot voorgaande jaren. Leiding gegeven aan IT manager en IT projecten begeleid, o.a. invoering ERP pakket J.D. Edwards, Business Objects en disaster recovery plan.

1994-1998 Corporate Controller
Organisatie: Billiton Marketing & Trading (nu BHP Billiton) internationaal mijnbouw (ex-Shell), Den Haag. Manager financiële staf, functionele lijn naar controllers internationale verkoopkantoren en business unit controllers. Verantwoordelijk voor ontwikkelen nieuwe financiële- en managementrapportage voor nieuwe eigenaar Gencor. Lid van het bestuur van pensioenfonds Billiton Metals tijdens het opzetten van een nieuw eigen bedrijfspensioenfonds. Ontwikkeling salarisadministratie met expatriate regelingen.

1985-1994 Hagemeyer N.V. (Internationaal handelsconcern)
1991-1994 Assistant Treasurer, Hoofdkantoor Hagemeyer, Naarden.
Verantwoordelijk voor de dagelijkse invulling van de in-house bank en financiering functie voor Hagemeyer. Verdere uitbouw en professionelere opzet treasury en in-house bank functie. Projectleider bij Hagemeyer N.V. voor ontwerp en invoering Treasury informatiesysteem met Syntel.
1987-1991 Controller Gran Prix Electronics Inc. , St. Louis, U.S.A. (Hagemeyer).
Controller bij Amerikaanse dochter van Hagemeyer in de Verenigde Staten. Marketing en verkoop eigen label Consumenten Elektronica GPX (FMCG) in grote volumes aan de bekende warenhuizen in de U.S.A. Management administratieve afdeling 10 fte. Budgettering en financiële rapportering, accounting, ontwikkeling van financiële analyses BPCS (ERP pakket) en functioneel beheer mainframe computer.
1985-1987 Financieel Management Trainee, Hoofdkantoor Hagemeyer, Naarden.
Projectuitvoerder inrichting en invoering financieel consolidatiesysteem (Insight) voor Hagemeyer N.V. Business analist en lid financieel internationaal consolidatieteam (maand- en jaarcijfers, budget, analyses etc.). Verantwoordelijk voor rapportage aan Sears Wold Trade.

Opleiding interimmanager

• Trainingen op het gebied van persoonlijk leiderschap, management, treasury en IT.
• WO Bedrijfseconomie, Rijksuniversiteit Groningen, 1978-1984: Management en Financial Accounting, Marketing Management, Strategische Planning, Organisatieonderzoekmethoden, Internationale Economische Betrekkingen, Informatica, Burgerlijk- en Handelsrecht. Stage AIESEC, Svensk Direkt Reklam, Uppsala, Zweden
• WO Technische Natuurkunde, Rijksuniversiteit Groningen, 1977-1978.
• Atheneum-B diploma 1971-1977.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Universitair Financieel Bedrijfseconoom met (internationale) managementervaring en gewerkt in de U.S.A. Ervaring met grotere ondernemingen, in staat om financieel en management inzicht te creëren met gevoel voor IT. Leidinggevende ervaring, zet mens centraal, hecht aan teamwork. Hands-on met helikopterview, analyticus, strategisch. Ervaren met veranderingstrajecten, outsourcing en projectmanagement.

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels

Overig

Actief beoefenaar van hockey, hardlopen en mountainbiking.
Alumni RU Groningen Economie & Bedrijfskunde en reünistenvereniging Vindicat Atque Polit.


 beschikbaar?