T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



HR Manager a.i.

HR Manager a.i.

Werkervaring interimmanager

02/11-04/11: Adviseur reorganisatie Qizini
Adviseren van directie over aanpak gewenste organisatieaanpassing en personeelsreductie. Tevens verantwoordelijk voor uitvoering en realisatie hiervan.

09/10-04/11 HR Manager Plasticon Europe, Oldenzaal
Vormgeven aan nieuwe organisatiestructuur NW Europa waaronder korte termijn kostenbesparing (reorganisatie 14 fte) en lange termijn employability programma voor medewerkers Plasticon The Netherlands. Organisatiestructuur samengevoegde regio’s Benelux en Duitsland naar NorthWest Europe mede begeleid.

01/10-08/10: Projectmanager Reorganisatie Johma Salades, Losser.
Vormgeven aan nieuwe organisatiestructuur waarbij fors deel van personeelsbestand moest afvloeien. Ontwikkelen, onderhandelen en uitvoeren van Sociaal Plan met vakbonden en OR, boventalligheid bepalen, WMCO, etc. Tevens verantwoordelijk voor ontwerp en implementatie reorganisatie inclusief administratie en begroting.

08/09-12/09: HR Adviseur Radboud Universiteit, Nijmegen.
Adviseren over, ontwerpen en implementeren van employability-aanpak binnen Cluster Facilitair (OBP). Pilot gedraaid bij twee sectoren uit Cluster Facilitair ingestoken vanuit strategische personeelsplanning. Deze later uitgerold over alle 8 clusters.

07/09-12/09: HR Area Manager Benelux, Germany, Switzerland, Austria and Italy Transcom Worldwide, Groningen.
Eindverantwoordelijk voor 9 HR locaties binnen 7 Europese landen. Inhoudelijke thema’s waren onder meer (re-) organisatorische wijzigingen binnen Europese locaties (sluiting locatie Oostenrijk), Insourcingmogelijkheden (TUPE legislation), bijstellen van arbeidsvoorwaarden en overleg hierover met OR in Duitsland, werving Country en Regional Managers via internationale searchbureaus en vertaling van corporate beleid naar lokale implementatie (bijv. talent management, retention, performance management).

03/09-05/09: Consultant Vernay Europe B.V., Oldenzaal.
Adviseur van management met betrekking tot reorganisatie en boventalligheid van ongeveer 30% van het personeelsbestand. Boventalligheid bepalen, WMCO, input Sociaal Plan en implementatie-/ communicatieplan voor reorganisatie gemaakt.

04/08-06/09:HR Manager Polaroid Europa B.V, Enschede.
Vormgeven aan personele afbouw van End of Life Manufacturing. Overleg met vakbonden over Sociaal Plan. Uitvoering geven aan Sociaal Plan. Bestuurder Stichting Waarborg sociaal plan Polaroid Europa. Tevens leidinggevende van de afdelingen HR, Security, Interne communicatie en Facilities. Leiden van personele reorganisatie waarbij 190 fte (215 mensen) boventallig zijn verklaard. Hiërarchisch rapporterend aan US, functioneel rapporterend aan (Amerikaanse) Managing Director in Enschede.

04/08-05/08: Consultant TNT Fashion, Oldenzaal.
Berekenen/forecasten van RFP traject rondom insourcing logisitieke activiteiten vanuit twee externe partijen. Doorberekenen kosten Sociaal Plan outsourcende partij. Advies en input geleverd ten behoeve van RFP traject op gebied van HR / verandermanagement.

11/05-03/08: Interim Professional HRM / Interim-management Yacht, Zwolle.

Projecten:
11/07-03/08: HR Manager Polaroid Europa B.V, Enschede.
Vormgeven aan personele afbouw van End of Life Manufacturing. Overleg met vakbonden over Sociaal Plan. Uitvoering geven aan Sociaal Plan. Bestuurder Stichting Waarborg sociaal plan Polaroid Europa. Tevens leidinggevende van de afdelingen HR, Security, Interne communicatie en Facilities. Leiden van personele reorganisatie waarbij 190 fte boventallig zijn verklaard.

03/07-10/07: HR Area Manager Benelux Transcom Worldwide, Groningen.
Leidinggeven aan 4 HR Managers verdeeld over diverse locaties in de Benelux. Verantwoordelijk voor sluiting locatie Eindhoven, start-up nieuwe locatie Emmen, vertaling en uitvoering van corporate HR projecten binnen de Benelux.

11/06-02/07: Operations Manager KPN Contact, Enschede.
Verantwoordelijk voor het op correcte wijze laten afhandelen van alle klantcontacten van het project Verkoop & Informatie op een zodanige wijze dat wordt voldaan aan de met de opdrachtgever overeengekomen kwalitatieve en kwantitatieve eisen en aan de eisen van de interne organisatie voor wat betreft marge, effectiviteit, efficiency en personeel.

05/06-10/06: HR Consultant KPN Contact, Enschede.
Vervanging van HR Consultant. Verantwoordelijk voor het uitvoeren van het HR-beleid met betrekking tot in-, door- en uitstroom. Adviseren van managers over de uitvoering en toepassing van het HR-beleid en verantwoordelijk voor de projectleiding van het HR project ‘terugdringen verloop’.

11/05-04/06: Accountmanager/Resourcemanager Yacht Finance, Zwolle.
Verantwoordelijk voor het bewaken van de kwaliteit van de Interim Professionals, opdrachten bespreken met IP-er en klant en zorgdragen voor een intakegesprek tussen klant en IP-er. Vormgeven aan het recruitmentproces van de unit, voeren sollicitatiegesprekken met kandidaten en coördineren van het volledige recruitmentproces van kennismaking tot aanname kandidaat. Is als businesspartner van de klant en als intermediair tussen klant en Yacht verantwoordelijk voor het oplossen van voorkomende problemen.

02/04-10/05: P&O adviseur Hogeschool Windesheim, Zwolle.
P&O-adviseur van het College van Bestuur en Managementopleidingen. Adviseren over organisatie-ontwikkeling, personeelsvoorziening, personeelsevaluatie en –ontwikkeling. Daarnaast projectleider voor de ontwikkeling van een Corporate Academy en een MD-programma voor Instellingsdirecteuren.

05/03-08/05: Reisbegeleider Sawadee Reizen, Amsterdam.
Verantwoordelijk voor het begeleiden van avontuurlijke safari groepsreizen door Kenia, Tanzania en Oeganda. Aanvankelijk full time, later op freelance basis.

08/96-05/03: HR-Manager Rabobank Rotterdam, Rotterdam.
Leidinggeven aan een team van 7 fte. Verantwoordelijk voor ondersteunen en adviseren van het management van de bank zodat zij in staat worden gesteld de afdelings- en organisatiedoelstellingen te realiseren. Professionalisering van de HR-discipline binnen de organisatie; Project manager voor ontwikkelen en implementeren van e-HR; Begeleiden van fusie met 2 andere lokale banken op gebied van personele processen en culturen; uitvoeren van reorganisatieplan binnen Particulieren en bijbehorend sociaal plan.


04/90-08/92: Reisadviseuse bij Reisbureau A&A Tours, Tiel.
Verkopen van reizen aan particulieren. Tevens filiaalhoudster, waardoor verantwoordelijk voor inkoop, administratie en financiële verslaglegging.

Opleiding interimmanager

1982-1988 HAVO in Oss, diploma behaald
TIO college in Hengelo, toeristische informatie opleiding, diploma behaald

HSAO Personeel & Arbeid aan Hogeschool Enschede, diploma behaald

Master of Arts HRM, University of Derby, UK, diploma behaald.

Collegereeks Verandermanagement, Universiteit Nijenrode.

Coachingstraject Louise Vinke

Gedurende mijn loopbaan heb ik diverse trainingen en aanvullende cursussen gevolgd op het gebied van (Persoonlijk) Leiderschap, Adviesvaardigheden, Financieel- en Projectmanagement.
Daarnaast ben ik vertrouwd met diverse personeelsinformatiesystemen en ben ik bovendien goed thuis in algemenere MS Office toepassingen.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht
Hands-on mentaliteit
Analytisch sterk en oplossingsgericht
Sterke managementidentificatie
Flexibel
Communicatief vaardig
Energiek



Talenkennis interimmanager

Nederlands zeer goed in woord en geschrift.
Engelse taal goed in woord en geschrift.
Duitse taal redelijk in woord en geschrift.

 beschikbaar?