T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Project/interim manager/consultant

Project/interim manager/consultant

Werkervaring interimmanager

SELECTIE VAN KLANTEN/PROJECTEN vanuit SYBE management Consultancy sinds 1994

PERIODE : 2003 – Heden
BRANCHE : Mondiale logistieke dienstverlening
FUNCTIE : PROJECTMANAGER ICT of Business/ PROGRAM MANAGER
WERKOMGEVING :

Analyse van potentiële nieuwe klanten en plan van aanpak maken van de implementatie van deze kleine en grote klanten binnen de organisatie. Implementatie van de klanten in de organisatie en implementatie WMS (verschillende klant WMS o.a. SAP/REDPRAIRIE/ Prologs/Manhattan etc.). De klanten zijn meestal mondiale retail organisaties in FMCG, Food en Fashion

Belangrijkste resultaten:
Analyse klantenprocessen / vervaardigen blueprint
Analyse interne en externe logistiek
Plan van aanpak transformatie en projectplan
Opzetten organisatiestructuur
Implementatie WMS/TMS
Tijdelijke aansturing van de organisatie tot aan implementatie klant ERP/WMS stabiel was.
-----------------------------------------------------------------------------
PERIODE : 2007 – Heden
BRANCHE : Onderwijs
FUNCTIE : DOCENT
WERKOMGEVING :

Ik heb gezamenlijk met o.a. de HAN een Legoworkshop TOC Logistics en TOC Projectmanagement ontwikkeld. Deze workshops hebben we de afgelopen jaren bij verschillende bedrijven gegeven. Bij o.a. Friesland food is het een heel programma waarin alle medewerkers vanaf middenkader dit programma moet volgen ( 350 mensen)

Belangrijkste resultaten:
Bewustwording supplychain denken
Toepassing Lean in de logistiek en productie
Toepassing TOC(Goldratt) in de logistiek en productie en projectorganisaties
-------------------------------------------------------------------------------
PERIODE : 2005 – Heden
BRANCHE : Beverage
FUNCTIE : PROJECT/PROGRAM MANAGER/COACH
WERKOMGEVING :

Inrichten global processen voor de nieuwe organisatie en vervolgens in detail het herinrichten van de supplychain na de fusie van twee multinationals in Brazilië en België en leiden internationaal projectteam voor de selectie en implementatie WMS. Tot aan heden verleen ik ondersteuning bij de diverse implementaties in de diverse landen.

Belangrijkste resultaten:

Definiëren ERP landschap
Blauwdruk van de nieuwe supply chain
Selectie Supply chain software
Diepte beoordeling WMS SAP-LES , REDPRIARIE en HIGH-JUMP als standaard WMS voor de organisatie middel van training en workshops.
Implementatie WMS
------------------------------------------------------------------------------
PERIODE : 2007
BRANCHE : Producent speelgoed
FUNCTIE : PROJECTMANAGER
WERKOMGEVING :

Centraliseren opslag en distributie en inrichten dedicated centraal warehouse in Tsjechië. Met al zijn activiteiten als consumer KIT activiteiten, retourstromen en mondiale verzending sterk seizoensgebonden. De grootste uitdaging waren de grote seizoenspieken waarbij alle retailorganisaties op tijd beleverd moesten worden met meestal land of keten specifieke kits en producten. Intensieve samenwerking binnen een internationaal team waarin alle disciplines vertegenwoordigd waren.

Belangrijkste resultaten:
Analyse klantenprocessen
Analyse interne en externe logistiek
Plan van aanpak transformatie
Diepte onderzoek Implementaties REDPRIARIE of MANHATTAN WMS
Inrichten logistieke/KIT processen op basis van Lean/TOC

-------------------------------------------------------------------------------
PERIODE : 2006 – 2009
BRANCHE : Logistieke dienstverlening
FUNCTIE : PROJECTMANAGER
WERKOMGEVING :

Inrichten campus HIGH TECH klanten zoals o.a. HP, Kyocera, Met name HP met al zijn activiteiten als assemblage activiteiten, onderdelen, retourstromen en mondiale verzending gereed product en spareparts was een groot deel van de uitgevoerde activiteiten.

Belangrijkste resultaten:
Analyse klantenprocessen
Analyse interne en externe logistiek
Plan van aanpak transformatie
Implementatie PROLOG en REDPRIARIE WMS
Inrichten logistieke/assemblage processen op basis van Lean/TOC
-------------------------------------------------------------------------------
PERIODE : 2006 – 2007
BRANCHE : Food producent
FUNCTIE : PROJECTMANAGER/ INTERIM MANAGER LOGISTIEK
WERKOMGEVING :

Begeleiden van een grote re-call en herstructurering van de gehele logistieke organisatie en begeleiden teamleaders. Als interim warehouse manager de dagelijkse werkzaamheden uitvoeren en het aansturen van de mensen in een tweeploegendienst, Cultuurverandering initiëren en begeleiden. Van een MKB famailiebedrijf naar een dochter van een multinational.

Belangrijkste resultaten:
Afhandelen re-call
Analyse logistiek proces
Analyse interne en externe logistiek
Operationeel leiden van de logistieke afdeling
Initiëren en begeleiden cultuurverandering en aanpassen organisatie
------------------------------------------------------------------------------
PERIODE : 2006 – 2007
BRANCHE : Groothandel Consumer goods/Retail
FUNCTIE : PROJECTMANAGER/INTERIM MANAGER LOGISTIEK
WERKOMGEVING :

Analyse van de logistiek van gereed product en onderdelen en reorganisatie van de logistieke afdeling naar een supplychain afdeling. Begeleiden selectieproces van een nieuw WMS en uiteindelijk de implementatie van SAP LES in het warehouse High tech elektronica / Consumer elektronica met lichte project en assemblage activiteiten

Belangrijkste resultaten:

Analyse logistiek proces
Analyse interne en externe logistiek
Advies ICT en maken van Blueprint
Inrichting/ Implementatie WMS/SAP- LES
Transformatie magazijnorganisatie naar supplychain organisatie
Vervanging logistiek manager
-------------------------------------------------------------------------------
PERIODE : 2006
BRANCHE : Drukkerij en papiergroothandel (retail)
FUNCTIE : CONSULTANT/PROJECTMANAGER
WERKOMGEVING :

Analyse van de logistieke organisatie, logistieke procedures met name de routing van grondstof (papier) tot aan gereed product.(drukwerk en bewerkt papier) en selectie WMS

Belangrijkste resultaten:

Analyse productieproces
Analyse interne en externe logistiek met name de distributie
Advies logistieke organisatie
Advies ICT
Advies WMS
-------------------------------------------------------------------------------
PERIODE : 2006
BRANCHE : 3PL Cold store food/Retail
FUNCTIE : INTERIM SITE MANAGER
WERKOMGEVING :

Reorganiseren een van vestigingen en opzetten nieuwe organisatie. Interim Site manager/ Logistiek manager met specifieke opdracht tot herstructurering en cultuur veranderting

Belangrijkste resultaten:

Vestiging winstgevend gemaakt
Nieuwe organisatie opgezet en begeleid
-----------------------------------------------------------------------------
PERIODE : 2001 - 2005
BRANCHE : SOFTWARE
FUNCTIE : DIRECTEUR (bedrijf was onderdeel van SYBE B.V. )
WERKOMGEVING :

Leiding geven aan een softwarebureau(12 fte) dat zich uitsluitend bezig hield met het implementeren van het standaard warehouse managementsysteem RIMS. In deze periode veel complexe WMS implementaties gerealiseerd in binnen en buitenland in de branches Pharma, Retail, Food en Automotive productiebedrijven en logistieke dienstverleners. Hierbij was vaak sprake van een hoge mate van mechanisatie. Tevens vaak opgetreden als program Manager voor internationale klanten
-------------------------------------------------------------------------------
PERIODE : 2001
BRANCHE : PRODUCENT MESTSTOFFEN
FUNCTIE : CONSULTANT / PROJECTMANAGER
WERKOMGEVING :

Reorganisatie van de productielogistiek en gereed product magazijn en nieuwbouw van een semi-automatisch hoogbouw magazijn.

Belangrijkste resultaten:

Herinrichten productieplant
Nieuwbouw hoogbouw magazijn
Implementatie ERP/WMS
-------------------------------------------------------------------------------PERIODE : 1999
BRANCHE : DHZ groothandel / retail organisatie
FUNCTIE : CONSULTANT
WERKOMGEVING :

Vooronderzoek en implementatie nieuw ERP systeem

Belangrijkste resultaten:

Implementatie ERP/WMS
Nieuwe werkmethodes logistiek
-------------------------------------------------------------------------------
PERIODE : 1994 - 1998
BRANCHE : Groothandel consumer goods
FUNCTIE : ICT MANAGER Regio Noord Europa
WERKOMGEVING :

ICT Reorganisatie van de lokale vestigingen Noord Europa en samenvoeging tot één organisatie. Aansluiting en integratie in de bestaande internationale structuur

Belangrijkste resultaten:
Integratie gerealiseerd
ICT systemen gelijk gesteld
Logistiek NL gereorganiseerd en deels uitbesteed
-----------------------------------------------------------------------------
VASTE DIENSTBETREKKING

PERIODE : 1989 - 1993
BRANCHE : Robert Bosch GMBA
FUNCTIE : MANAGEMENT TRAINEE/ STAFMEDEWERKER
WERKOMGEVING :

Als management trainee alle key functies als Business manager bekleed in diverse landen in Europa en Zuid Amerika. Sales/marketing, Logistiek, Productie, Finance en ICT projecten uitgevoerd. Deze projecten waren in de diverse functionele gebieden.

Opleiding interimmanager

Opleiding Van – tot Diploma ja / nee
Universiteit faculteit Intern. economie-1981 -19 Ja
Universiteit faculteit toegepaste Soc.Psychologie 1986 -1988 Nee
Register Bedrijfskundige IBO 1992 -1993 Ja

Trainingen – cursussen Van – tot Diploma ja / nee
Kwaliteitsmanagment TQM 1995 Ja
Post HBO Hoger logistiek management 1999-2001 Nee
Project organisatie op basis van Prince ( Depict) PMBOK en GAMP 2006 Ja

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Vooruitstrevend, innovatief, creatief. ondernemend
• Voordurend op zoek naar het onderscheidende vermogen commercieel
• Verkoop op basis van gewonnen vertrouwen en referentie vertrouwen
• Loyaliteit aan gekozen strategie en beleid opdrachtgever loyaal
• Meten is weten; resultaatgericht rendement
• Ik breng mensen in beweging – Ik laat dingen gebeuren trainer/coach
• Conceptueel en thematisch denker doelgericht
• Flexibele bruggenbouwer in organisaties pragmatisch
• People manager; team builder sturend

Talenkennis interimmanager

Nederland Native
Portugees(Braziliaans) Native
Engels Goed
Duits Redelijk



 beschikbaar?