T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Sales Consultant / Interim Sales Manager

Sales Consultant / Interim Sales Manager

Werkervaring interimmanager

2010 Start Sales Consultancy.

2009 OutSign B.V. – Beverwijk
Als Interim Account Manager (B2B) heb ik de acquisitie en relatie-
opbouw nieuw leven ingeblazen. Sign-industrie.

2007 Van Leliveld Services – De Meern
Interim Account Manager ICT (B2B), dienstverlening voor een
Authorised Apple Service Provider. Ook bij deze werkgever was de
opdracht om sales en marketing opnieuw op de rails te zetten.

2000-2005 Fujifilm Nederland B.V. – Rotterdam
Sales & Marketing Manager/ Key Account Manager Professionele
Fotografische Producten (B2B). Relatiebeheer Key Accounts,
opstellen marketing- en salesplan, aansturen Account Manager en
binnendienstmedewerkers, deelname aan internationale
marketingmeetings, maken kwartaalrapportages, nauw betrokken bij
inkoop, organisatie en deelname van/aan beurzen, workshops, en
andere promotionele activiteiten, contacten onderhouden met de pers.

1999-2000 Quest Advertising B.V. – Geldrop
Account Manager (B2B). Acquisitie en relatiebeheer (90/10%) t.a.v. webdesign, promoten E-commerce, brochures, folders, huisstijlontwerp.
Werkzaamheden beëindigd omdat Fujifilm mij benaderde met de vraag de sales te gaan managen.

1999 Rapidocolor Nederland B.V. – Eindhoven
Account Manager Grafische Producten voor Nederland en Duitsland.
Acquisitie en relatiebeheer (80/20%), commerciële activiteiten grafische producten, verantwoordelijk voor kwaliteit, omzet, marges en budgetten.

1997-1998 Educatieve Partners Nederland B.V. (onderdeel van Wolters Kluwer Nederland) – Houten
Teamleider Illustratieredactie educatieve uitgeverij. Opzetten/structureren van een nieuwe afdeling, leidinggeven aan
circa 15 personen, efficiënter inkopen van beeldmateriaal, quality management, implementeren beelddigitalisering.

1995-1996 Eindhoven Foto B.V. – Eindhoven
Client Services Manager Fotovaklaboratorium. Verantwoordelijk voor afdelingen Productie, Archief, Bedrijfskantoor en Logistiek (16 personen), MT-lid, teambuilder, bewerkstelligen cultuuromslag, motivator, integreren van “derdenmarkt”, machineparkbeheer, quality management, klachtenbehandeling en -afhandeling, verantwoordelijk t.a.v. naleving Milieu- en Arbowetgeving.

1987-1995 Fujifilm Nederland B.V. – Rotterdam
Geheel zelfstandig opererend technisch commercieel vertegenwoordiger c.q. Product Specialist professionele fotografische producten (B2B).
Acquisitie en relatiebeheer (van 100/0% naar 30/70%), brandmanagement, pionier, productmanagement, budgetbeheer, marktonderzoek, nauwe kontakten met de pers onderhouden, promotionele activiteiten ontplooien (zoals o.a. verkoopacties, beurzen organiseren en bijwonen, trainingen verzorgen).

1986-1987 Capi Lux Holding N.V. – Amsterdam
Vertegenwoordiger professionele fotografische producten (B2B).
Acquisitie en relatiebeheer (50/50%).

1977-1986 Kodak Nederland B.V. – Odijk
Technisch Commercieel Binnendienst-medewerker.
Behandelen technische vragen en klachten, ondersteunen buitendienst,
opstellen maandelijkse planning t.b.v. inkoop, orderverwerking.

Opleiding interimmanager

Opleidingen: - bewezen HBO werk- en denkniveau
- fotovakschool Diploma: ja
- mds Diploma: ja
- mavo-4 Diploma: ja

Cursussen: - masterclass “Succes door eigen Creatie” 2010 (David de Kock)
- cursus “Situationeel leidinggeven” (Match B.V.)
- diverse (interne) verkooptrainingen
- cursus “Computer Awareness”
- diverse cursussen Windows en Office (Computerij Opleidingen)
- cursus Photoshop en Illustrator (N.I.D.F.)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik ben een Sales- en Marketingman, die zijn (verkoop-)resultaten behaalt vanuit een gedegen marketing- en salesplan in combinatie met relatieopbouw en –beheer.
Een communicatief sterk adviseur met een luisterend oor voor de wensen van de klant en een bouwer van lange termijn relaties, waarbij ik een positie inneem naast de klant en als intermediair optreedt.
Dit doe ik met veel enthousiasme, gedrevenheid en een positieve inslag.
Mijn motto is dan ook: Een goede Salesman genereert groei en omzet door klantenbinding op basis van wederzijds vertrouwen.

Mijn kwaliteiten die daarbij horen zijn:
• commercieel
• communicatief vaardig
• inlevingsvermogen
• analyserend vermogen
• “bruggenbouwer”


Talenkennis interimmanager

Nederlands, engels en duits

 beschikbaar?