T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Operations manager

Operations manager

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING
1982 - 1985 : Als onderdeel van beide HTS studies, diverse stages en afstudeeropdrachten in uiteenlopende bedrijfstakken.


1985 - 1992 : Fri-d’Or B.V. te Bergen op Zoom en Tilburg, producent van diepvries
aardappelproducten, sinds 1988 onderdeel van het Hazlewood concern.
• 3,5 jaar als Assistent-bedrijfsleider en interim Productiemanager te Bergen op Zoom (250 werknemers).
3 jaar als Factory Manager van Fri-d’Or Tilburg BV, een productie- en cold store-bedrijf met een personeelsbezetting van 50 werknemers in drie-ploegendienst.

1992 – 2002: Perfetti van Melle N.V.
1992 - januari 1999: Look-o-Look B.V. te Ridderkerk, dochteronderneming van Perfetti Van Melle N.V. Producent en distributeur van de Look-o-Look zoetwaren concepten.
• Werkzaam als Manager Productie en Distributie, verantwoordelijk voor de afdelingen Productie, Logistiek, Kwaliteitsdienst Planning en Inkoop met in totaal 35 medewerkers.
• Voorbereiding en implementatie van de overgang op SAP.
• Ontwikkeling van automatische verpakkingssystemen t.b.v. het L-O-L verpakkingsconcept.
• Optimaliseren van de interne en de externe productieorganisatie en de integrale (internationale) logistiek. (bijv. Cross docking, in samenwerking met andere zoetwarenbedrijven.
• Opstarten van een vernieuwing van de bedrijfscultuur op basis van de TQM principes, in samenwerking met de moedermaatschappij Perfetti Van Melle en externe consultant.
• Verantwoordelijk voor volledige Inkoop van grondstoffen, verpakkingsmaterialen, machines en logistiek.



feb. 1999 – feb. 2002 (*): Perfetti Van Melle Nederland B.V., het grootste productie-bedrijf (800 medewerkers en vestigingen in Breda en Weert) van Perfetti Van Melle NV met. Productie en wereldwijde distributie van Mentos, Fruittella, Meller en enkele farmaceutische producten.
• Functie: Material Manager met verantwoordelijkheid voor de afdelingen Inkoop, Productieplanning, Logistiek, Verpakkingsontwikkeling en Customer service voor beide vestigingen, met een totale bezetting van 40 personen.
• Veranderingsproces van bedrijfsstructuur en -cultuur.
• IC-klantencontacten wereldwijd.
• Verbeteren en bundelen Customer service activiteiten en klantorder proces.
• Logistiek project voor verkorting planningscyclus met Perfetti Van Melle USA.
• Opstart tot Centralisering Inkoop (verpakkingsfolies) voor de Europese Perfetti Van Melle bedrijven.
• Reorganisatie Customer Service binnen Corporate Supply Chain.
(*) T.g.v. een reorganisatie is de functie komen te vervallen.



Aug. 2002 – jan. 2005: Heiploeg Shellfish B.V. te Yerseke, Schelpdierverwerkend bedrijf met visserij-, productie- en verkoopactiviteiten in Europa en daarbuiten. Zeven vestigingen in Nederland, Denemarken en Engeland . Een zeer flexibel en aanvoergestuurd productie- en handelsbedrijf.
• Werkzaam als Manager Operations, verantwoordelijk voor de afdelingen Productie, Logistiek, Inkoop en Planning op diverse locaties.
• Leidinggevend aan 80 medewerkers.
• Het opbouwen van een nieuwe, professionele organisatie na de samenvoeging van een drietal productiebedrijven in 2001.
• Verbeteren productie-efficiency; bereiken van synergie.
• Structureren of stroomlijnen van de diverse logistieke processen.
• Professionaliseren van de bedrijfscultuur; aanpassen aan huidige bedrijfsomvang.



Feb. 2005 – mei 2009 : Budelpack Poortvliet B.V. te Poortvliet, Gespecialiseerd en professioneel verpakkingsbedrijf voor levensmiddelen. ISO, BRC, IFS-gecertificeerd. Onderdeel van Budelpack Holding met 9 productielocaties over heel Europa. Inmiddels door MBO verzelfstandigd. Klanten zijn grote A-merkfabrikanten.
• Werkzaam als Operations Manager (+ aandeelhouder), verantwoordelijk voor de afdelingen Productie, Logistiek en Technische dienst.
• Leidinggevend aan 100 medewerkers vast (waarvan 20 technisch), plus 40 flexibel, via een 7-tal directe Supervisors.
• In samenwerking met Sales en Projectmanagement ontwikkelen en implementeren van nieuwe verpakkingstechnieken.
• Inzet van een nieuwe bedrijfscultuur, na diverse reorganisaties over de afgelopen 5 jaar. Uitlopend in ‘de 5 B’s van Budelpack’
• Verbetering integrale productie-efficiency van 27% in 2 jaar.
• Bijdragen in opzet Strategisch plan binnen MT verband, waarbij technische en commerciële innovatie het onderscheidend vermogen moet vormen.
• Initiëren en implementeren van Continious Improvement cultuur als onderdeel van de WCM techniek (o.a. 5S, SMED, OEE)
• Ontwikkeling en opstart, in samenwerking met ontwikkelingsbureau en het Markiezaatcollege van een eigen E-learning faciliteit voor het gehele personeel, met nationaal erkent beroepsdiploma.
• Met MT collega’s MBO traject doorlopen. Per 1 januari 2007 mede aandeelhouder van Budelpack Poortvliet B.V.
• 1 mei 2009 verkoop aandelen en einde dienstverband i.v.m. verschillen van inzicht en beleid.


Dec. 2009 – heden : XXX B.V. eigenaar Interim management en managementadvies.
• Freelance dienstverlening op gebied van interim-management en advieswerkzaamheden op vlak van algemeen en operationeel management en organisatieontwikkeling, WCM en bedrijfscultuur.

Opleiding interimmanager

OPLEIDING
1974 - 1980 : VWO te Zwijndrecht (diploma)
1980 - 1984 : HTS Weg- en Waterbouwkunde te Dordrecht (diploma)
1984 - 1985 : HTS Economische Bedrijfstechniek te Dordrecht (diploma)
1986 - 1988 : Open Universiteit Bedrijfskunde (avondopleiding) (4 modules)
1988 – heden : diverse trainingen, seminars, workshops. (vaktechnisch, financieel, Engels, Persoonlijke ontwikkeling, Continious Improvement)
2010 – heden : Leergang ‘Leiderschap’ in het kader van MBA programma , LOI University

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Flexibel,
mensgericht,
gevoel voor organisaties,
Continious Improvement passie,
resultaatgericht,
tolerant en besluitvaardig

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

Overig

gedreven, stevige persoonlijkheid met brede en relevante ervaring in Food, FMCG, Technical Operations

 beschikbaar?