T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

Vanaf mei 2010
HR/Quality Manager (interim)
Telemarketing/Sales Consultancy organisatie gericht op het outtasken van pre-sales (leadgeneratie, marktverkenning enz.) trajecten binnen o.a. IT-organisaties.
Het in samenspraak met de directie formuleren & implementeren van Quality Management met in het verlengde hiervan het ontwikkelen van beleid op HR Management en de implementatie hiervan.
Directe leidinggevende taken naar projectbureau & teamleiders.
• Bewaken van de kwaliteit van de dienstverlening naar klanten;
• Verantwoordelijk voor operationele zaken & aansturen van het projectbureau;
• Het, in samenspraak met projectmanagement/projectleiders begeleiden van projectmedewerkers voor het verhogen van de totale kwaliteit;
• Werving en selectie van nieuwe medewerkers;
• Formuleren & implementeren van HRM-strategie, beleid en procedures;
• Zorgdragen voor inwerkprogramma’s voor nieuwe medewerkers, alsmede training & coachting van bestaande medewerkers;
• Personeelszaken, zoals arbeidscontracten en – voorwaarden, personeelsdossiers, functieomschrijvingen, arbobeleid, enzovoort;
• Opzet en coördinatie van functionering- en beoordelinggesprekken;
• Alle interne communicatie.


2008-april 2010
Manager Operations
IT Organisatie
Leiding geven aan 4 Field Managers, een OLC coördinator en Resource Manager en eindverantwoordelijk voor inzet & ontwikkeling van circa 140 IT-professionals.
• Uitvoeren en borgen van het HR beleid;
• Leiding geven aan Field Managers, OLC coördinator en Resource Manager;
• Coach & motivator voor het team;
• Verantwoordelijk voor Werving & Selectie IT-professionals en passende inzet bij opdrachtgevers;
• Verantwoordelijk voor interne (HR) processen en het opleveren van managementrapportages;
• Controleren en beoordelen van professionals in projecten/opdrachten, hierin mede rendementsverantwoordelijk;
• Eerste aanspreekpunt en vertrouwenspersoon voor de Field Managers;
• Ondersteuning bieden in carrière- en opleidngsplannen van zowel professionals als Field Managers;
• Bewaken doorgroei en uitstroom van medewerkers en hierin nauwe samenwerking zoeken met Resource Continuity Management (high potentials programma);
• Verantwoordelijk voor het Open Leer Centrum in het kader van verdere ontwikkeling van de IT-professional, mede ook op basis van vraag uit de markt;
• Actieve rol binnen het MT van de regionale vestiging, met name op het gebied van de ontwikkeling van de IT-professional en veranderprocessen naar rendementsverantwoordelijkheid van de Field Manager.

2001-2007
Operationeel Manager
Telemarketing/Sales Consultancy organisatie gericht op het outtasken van pre-sales (leadgeneratie, marktverkenning enz.) trajecten binnen IT-organisaties.
Verantwoordelijk voor de aansturing van projectleiders & projectmedewerkers en de uitvoering van projecten.
• Beoordelen van offertes op commerciële haalbaarheid, financiële onderbouwing en kwalitatieve en kwantitatieve inzet van mensen, middelen en tijd/planning, een en ander in overleg met Accountmanagement;
• Opstellen en bewaking van de planning van de projectleiders & projectmedewerkers over het totaal van de projecten;
• Dagelijkse leiding aan (6) projectleiders en circa 35 projectmedewerkers;
• Voorbereiden en uitvoeren - samen met Klantacquisitie – van tussentijdse- en eindevaluatie met klanten;
• Samen met projectleiders voeren van tussentijdse- en eindevaluatie van de totale projecten;
• Bewaking van de output van het project in samenhang met de afspraken met de opdrachtgever;
• Werving & selectie projectmedewerkers;
• Training & coaching projectmedewerkers;
• Voorzien in hulpmiddelen in het operationale vlak, waaronder de implementatie, onderhoud & training online CRM applicatie (Salesforce.com);
• Binnen het MT medebepalen & uitzetten van processen & procedures;
• Bijdragen aan de ontwikkeling van het personele & commerciële beleid van Basically Sales.

1994-2001
Account Manager
Telemarketing Organisatie
Na een aantal jaren projecten te hebben uitgevoerd (het namens de opdrachtgever telefonisch benaderen van doelgroepen, het profilen van klantgroepen, het maken van afspraken en genereren van leads) intern de overstap gemaakt naar de functie van Account Manager.
In deze rol verantwoordelijk voor behoud & uitbouw opdrachtgevers middels relevante accountmanagement taken
• Het leggen van relaties met bestaande en/of potentiële opdrachtgevers;
• Het in samenspraak met het projectbureau offreren van projecten gericht op business-to-business dienstverlening (telemarketing);
• Het terugkoppelen naar de opdrachtgever van resultaten op basis van de projectuitvoer;
• Signalen komend vanuit de projectuitvoering interpreteren en oplossend voorleggen aan betreffende opdrachtgever;
• Opleveren van tussentijdse- en eindevaluaties met opdrachtgever van het totale project.

Opleiding interimmanager

HBO werk- en denkniveau

2010 Personeelsmanagement Open Universiteit

2008 ITIL2 Foundation
Referentiekader voor het inrichten van de beheerprocessen binnen een ICT-organisatie. Vergelijkbaar met ISO 9000 in de niet-ICT-branche, waarbij alle onderdelen van de organisatie zijn beschreven en in een bepaalde hiërarchie qua bevoegdheid/verantwoordelijkheid zijn gerangschikt.

Prince II Foundation
Een gestructureerde methode voor projectmanagement

Diverse inhouse trainingen bij respectievelijke werkgevers, gericht op managementvaardigheden, commerciële vaardigheden, marketing technieken, gespreksvaardigheden en IT

1988 NIMA A (HBO)
NIMA B (HBO)
I.S.W.
1990 Industriële Marketing
SRM

1979-1981 In-service Opleiding Verpleegkundige-A
1976-1979 Ervaring in zorginstelling voor bewoners met verstandelijke beperking
Vakantiewerk als “verpleeghulp” gedurende zomerperiodes

1978-1979 Opleiding Secretaresse
Instituut Schoevers
1973-1978 HAVO

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Peoplemanager & sparringpartner;
Schakelen tussen operationeel en tactisch/strategisch advies;
Het aansturen en coachen van directe medewerkers en medewerkers in het veld;
Oog hebben voor het proces: het initiëren en borgen van (verander)processen;
In kunnen spelen op veranderende vraag en behoeften;
Het signaleren van verbeterkansen;
Werving en selectie van nieuwe medewerkers;
Administratieve processen rond arbeidscontracten en -voorwaarden, personeelsdossiers, functieomschrijvingen, functionering- en beoordelingsgesprekken;
Het bewaken van kwaliteit van de dienstverlening naar klanten;
In het bezit van een gezonde dosis organisatie sensitiviteit en de drive om zaken voor elkaar te krijgen.

Kerncompetenties:
Communicatief
Creatief
Flexibel
Initiatiefrijk
Integer
Loyaal
Luisteren
Mensgericht
Plannen en organiseren
Pragmatisch



Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

 beschikbaar?