T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



(Project)Manager

(Project)Manager

Werkervaring interimmanager

Laatste 3 opdrachten:
- interne verhuizing van een aantal software applicaties binnen RWS
- gereedmaken van een organisatie voor ISO 9001
- opzetten en uitvoeren van een plan voor motorische screening van kinderen op basisscholen in groep 2 binnen een gemeente

Daarvoor in vaste dienst bij KPN

Functie Business Consultant bij KPN Integrated and Managed Solutions
Periode feb 2006 – apr 2010
Werkzaamheden Eindverantwoordelijkheid voor oplossing, pricing en profit voor topklanten binnen Finance, Retail en Services. Daarnaast ook het rondleiden en voorlichting geven in KPN datacenter.
Nieuwe werkervaring Het inkoopproces zowel intern als extern. Bidtrajecten met en zonder Europese regelgeving. Bidteams en salestrajecten. Werken met ITILv3. Opbouw en structuur van Datacenters. Nieuwe gebieden zoals VOIP, werkplek services.
Klanten/branches ING, TNT, Schuitema, Ahold,


Functie Project manager bij KPN operator Carrier Services
Periode nov 2003 - jan 2006
Werkzaamheden ontwikkelen en implementeren van nieuwe diensten en procesverbeteringen voor o.a. SMS, MMS, UMTS en masscalling.
Nieuwe werkervaring Werken conform NPD, de KPN versie van Prince2. Het commerciële proces in de globale minutenmarkt met internationale carriers. Krachtenspel bij volledige procesautomatisering en het belang van goede en zorgvuldige communicatie
Klanten/branches telecombranche, binnen- en buitenlandse operators, service providers


Functie Manager bij KPN Vaste Verbindingen, eerst Leverstraat 1, later Orderdesk
Periode apr 2000 – okt 2003
Werkzaamheden Als manager Leverstraat 1 verantwoordelijk voor de levering van alle vaste verbindingen in het centrum van Amsterdam, van binnenkomst order tot het opleveren van de verbinding bij de klant. Als manager orderdesk verantwoordelijk voor de totale communicatie met de klant en de ketenaansturing voor Vaste Verbindingen in NoordWest Nederland
Nieuwe werkervaring Procesanalyse, procesverbeteringen implementeren om leverbetrouwbaarheid van 30% boven 90% te krijgen. Strategische personeelsplanning om afdeling zonder gedwongen ontslagen door twee grote ontslagrondes te krijgen. HRM activiteiten. Klantcontact als verantwoordelijk manager, ketensturing
Klanten/branches klanten vooral uit de financiële en telecom sector, leveranciers vooral uit de bouw


Functie Consultant infrastructuur bij KPN Front Office Netwerk Operations
Periode jul 1998 – mrt 2000
Werkzaamheden Verantwoordelijk voor het ontwikkelen, offreren, realiseren en borgen van maatwerk oplossingen voor technisch complexe problemen van klanten op het gebied van openbare infrastructuur
Nieuwe werkervaring Communiceren op alle niveau’s (van directie tot uitvoerende) zowel intern als extern. Opstellen van business cases. Deelnemen aan een groot traject (Euro 2000)
Klanten/branches Westfries Gasthuis, ECN, Mercurius, Gemeente Zaanstad, Gemeente Amsterdam

Functie Service Developer bij Unisource Uniplus Access Service X.25 Dial In
Periode feb 1997 – jun 1998
Werkzaamheden Vertalen van klantwensen in technische specificaties. Testen van software. Opstellen van kwaliteitsrapportages. Verantwoordelijk voor het millennium proof maken van de dienst.
Nieuwe werkervaring Proces van volledig doorlichten van de dienst (omdat de specs niet werden gehaald). Migratiepad naar nieuwe technologie (waaronder het migreren van alle thuisbankierders van ABN AMRO, garages, reisbureaus)
Klanten/branches RDW, ABN-AMRO, reisbranche

Opleiding interimmanager

Opleiding:

2000 – 2003: MBA, Kingston University

1992 - 1996: Technische Bestuurskunde, TU Delft

1990 - 1996: Elektrotechniek, TU Delft

Cursussen:

2010 Prince 2 Foundation

okt 2008-mrt 2009 Mediation, gegeven door BGL en partners

2006 The Pyramid Principle, gegeven door DeMonchy en partners
Geleerd: presenteren volgens de piramide methode van McKinsey

2006 Commerciële relatievorming voor Consultants, gegeven door ISES
Geleerd: verschillende typen klanten en hun prikkels

1999: Communicatie, interactie en managementvaardigheden voor niet leidinggevenden, gegeven door Van Harte en Lingsma
Geleerd: een spiegel is mij voorgehouden en niet alleen op het gebied van communicatie

1998: Consultative selling, gegeven door WEGA
Basiscursus ITIL

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik ben getrouwd en vader van twee zonen, Lowiek (5) en Wesse (1). Naast genieten in mijn rol als vader knap ik in mijn vrije tijd onze karakteristieke boerderij op. Verder volleybal ik en doe ik af en toe een trimloop.
Bij volleybal was ik heel lang spelverdeler. De spelverdeler staat tussen de andere spelers maar is wel de motor van het team. Hij verdeelt het spel en zorgt voor een optimaal rendement.

Dit beeld van een spelverdeler schetst ook goed waarin ik mij onderscheid in mijn werk. Ik kan met iedereen op diens niveau communiceren en kan mijzelf zo bij mijn werk op hetzelfde niveau zetten als de ander. Zo kan ik als leider tussen de mensen in staan en niet alleen er boven.

Hierdoor kan ik ook een andere sfeer creëren. Sfeer is voor mij belangrijk. Ik ben open, eerlijk, doelgericht, kan snel schakelen, heb een groot inlevingsvermogen, een scherp inzicht en gevoel voor humor. En ben, net als bij volleybal, op veel plaatsen inzetbaar.


Talenkennis interimmanager

Nederlands vloeiend in woord en geschrift, Engels goed in woord en geschrift, Duits goed in woord, redelijk in geschrift.

Overig

In september en oktober 2010 volg ik een opleiding die me het Prince2 practitioner certificaat moet opleveren.

Ik help regelmatig een oefentherapeut en heb daardoor ook ervaring met declareren, Vecozo en Vektis standaarden.

 beschikbaar?