T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



directie of mt-lid, programmamanager

directie of mt-lid, programmamanager

Werkervaring interimmanager

Onderstaande opdrachten zijn een deel van mijn werkpakket, hiernaast heb ik adviesopdrachten gedaan (50/50)

2009-2011 (20 maanden)
Woningcorporatie (7regio’s , 82.000 verhuureenheden)Leiding van een programma dat moet resulteren in versterking wijkaanpak over de volle breedte en een goed samenwerkende organisatie

2008 (7 maanden)
Welzijn Vormgeving strategisch HR in volle breedte (afd P&O en leiding) en Verbetering interne dienstverlening Bedrijfsbureau

2006-2007(18 maanden)
Welzijn Instelling op orde en “klaar voor WMO”

2005-2006 (6 maanden)
Gemeentelijke organisatie Strategieontwikkeling en -implementatie voor onderdeel met omzetverplichting

2004-2005 (8 maanden)
Gemeente Afronden gemeentebreed project voor grote gemeente


2003-2005 (14 maanden) Instelling voor welzijn en kinderopvang Na strategisch traject in vier maanden nieuwe organisatie welzijn neergezet, gedragen en mede vorm gegeven door de medewerkers. Hierna voor de sector kinderopvang zaken op dezelfde manier op orde gebracht.

1998-2002 bestuursadviseur gemeente Amsterdam. verantwoordelijk voor P&C, advisering tav diverse diensten en bedrijven aan B&W, privatisering gemeentebedrijven, programmamanager diverse gemeentebrede programma\'s

1985-1997 afwisselend P&O-er, organisatieadviseur en hoofd P&O bij de gemeente Amsterdam

1981-1985 P&O bij voorloper AGIS

1980-1981 telefoniste/receptioniste ACF

INK Auditor

lid bestuur i.o. particuliere middelbare school

Opleiding interimmanager

2010 Leergang COCD
2004-2010 Diverse workshops op organisatiegebied, zoals organisatieopstellingen, parallelprocessen, finance for non-financials, leerlandschappen
2003 Training auditor INK
1989-2001 Doctoraal organisatiesociologie aan de Universiteit van Amsterdam (6 jaar onderbroken door geboorte kinderen). Modules onder andere: organisatiesociologische theorie, methoden en technieken, sociologisch onderzoek, informatisering, netwerkstudies, organisatieadviesprocessen, arbeidsverhoudingen.
1988 presenteren met theatertechnieken
1986 cursus Methode Rangordening Functies Amsterdam
1984 cursus functiewaardering fondsen
1983-1985 HBO Arbeidsmarktpolitiek/Personeelsbeleid, afgerond met diploma
1980-1983 MBO Arbeidsmarktpolitiek/Personeelsbeleid, afgerond met diploma
1972-1980 gymnasium(- met wiskunde), afgerond met diploma

Overig: Getraind en ervaren in diverse Office-pakketten
Engels tweede taal

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Doel- en samenwerkingsgericht. Benut de talenten en ideeën van betrokkenen. Focus: “van binnen naar buiten èn van buiten naar binnen”. Manier: werkend bouwen door alle betrokkenen, met de leiding aan het stuur.
Ruime ervaring als manager en adviseur. Ervaren in grotere projecten, in het begeleiden van fusies en koerswijzigingen bij profit en non-profit organisaties. Sterk in complexe veranderingen door de zaken terug te brengen tot de kern, organisatiedoelen praktisch te vertalen in systemen/processen/structuren en door het versterken van de deelnemers aan de processen (organisatieontwikkeling gepaard aan individuele ontwikkeling).
Persoonskenmerken: nuchter, bindend, open blik, gevoel voor humor, vernieuwend, resultaatgericht.


Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels: vloeiend in woord en geschrift
Duits en Frans: goede basis, eenvoudig op te pikken
Grieks, Italiaans en Spaans: enige kennis

 beschikbaar?