T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim Manager

Interim Manager

Werkervaring interimmanager

MANAGER
Met ruim 20 jr ervaring in:

Financiën
Opzetten (re)organisaties
Controlling
Project Management
Processen en AO/IC
Verandermanagement
ICT
Shared Services
Facilitaire zaken


Enthousiaste, rustig doortastende people manager
met oog voor kwaliteit, proces en resultaat

Directeur 01-nov-2007 tot heden
Interim Management & Advies

Directeur ASC Universiteit Maastricht (90 fte) juli 2009 – 1febr 2010
Verbeterplan opgezet voor doorgroei van het ASC als SSC. Reorganisatie van het ASC. Terugdringen realisatietekorten en budgettaire tekorten tot nihil. Inventarisatie quick wins in processen. Aansturing afdeling financiën, salarisadministratie, functioneel beheer en documentaire informatievoorziening.

Projectmanager Shared Services project bij DSM 1 sept-2008 tot 1-juli 2009
Opzetten van Shared Service center voor DSM Nederland als rolmodel voor Shared Services binnen DSM wereldwijd. Op 1 juli 2009 is het project afgerond en staat er een werkend SSC voor Accounting en Travel Services met het doel dit verder uit te breiden naar DSM Europa en verder.

Controller DSM Nederland BV 1-febr-2008 tot 1 juli-2009
Controlling van DSM Nederland BV. Met als resultaat een nieuwe opzet van de rapportagesystematiek en coördinatie van de dataroom ter voorbereiding van de verkoop van diverse fabrieken binnen het DSM Concern. Tevens betrokken bij invoering documentair informatiesysteem m.n. voor contractbeheer.

Manager Finance Services (140 fte) 2004 tot 01-nov-2007
Essent Nederland BV

• Bouwen en leiden van 2-tal financiële SSC’s voor Essent NV, zodanig dat procesgericht gewerkt kan worden waardoor efficiëntie kon worden gerealiseerd (vermindering van ca. 25% in fte’s).
• Uniformering, standaardisatie en verbetering van (financiële) processen voor alle klanten van het SSC, gericht op vereenvoudiging en kwaliteitsverbetering.
• Invoeren van een uniform datamodel voor alle betrokken administraties, waardoor de kwaliteit en snelheid van verslaggeving verbeterd is en het functioneel beheer eenvoudiger en dus goedkoper is geworden.
• Managen van de operationele processen van het Shared Service Center, zodanig dat steeds tijdig, volledig en betrouwbaar kan worden gerapporteerd.
• Invoeren van een performance measurement systeem, gericht op het meten van zowel de interne prestaties van het SSC als de kwaliteit en tijdigheid van de door de klanten aangeleverde broninformatie.

Manager Finance Information Management (4 fte en projecten) 2002 tot 2004
Essent Energie BV

• SAP implementatie voor de divisie Energie, waardoor een 12-tal los van elkaar werkende administraties op één systeem werden ondergebracht met één uniform datamodel en één uniform procesmodel.
• Energiebalans (goederenstroom) administratief onder controle krijgen, zodat de administratieve goederenstroom binnen de betrouwbaarheidsnormen kwam.
• IFRS implementatie, met name IAS 39 inventarisatie.
• Opzet en doceren module Finance & Control, ten behoeve van een interne management cursus voor Essent.

Manager Finance & Control (40 fte) 1999 tot 2002
Essent Energie Verkoop Nederland BV (EEVN) en Energy Management Group (EMG)

• Als lid van het management team vorm gegeven werd aan het nieuwe Essent bedrijf EEVN, t.b.v. vrije verkoop van energie aan grote klanten.
• Bouwen van de afdeling Finance. Bezetting bepaald en personeel geworven.
• Bouw van het financieel informatiesysteem (SAP) en de implementatie hiervan.
• Bouwen van de administratieve organisatie en een stelsel van interne controle maatregelen (AO/IC), leidend tot betrouwbare en tijdige rapportages en externe verslaggeving.
• Het zorgen voor adequaat krediet management zodanig dat de DSO op acceptabel niveau kwam en werd gehouden.

Manager Financien en Faciliteiten (35 fte) 1992 tot 1999
NV Nutsbedrijf Heerlen

• Als lid van het management team verantwoordelijk voor controlling, financiële administratie, financiering, ICT, inkoop en logistiek, documentaire informatievoorziening en het bedrijfsrestaurant.
• Voorbereiding verkoop kabelbedrijf Coriotel aan Mega (later @HOME).
• Diverse projecten, waaronder ERP syeteem en klanteninformatiesysteem.

Beleidsmedewerker Concern Financiën Gemeente Maastricht 1987 tot 1992
Gemeente Maastricht

• Opzetten en uitvoering geven aan de gemeentelijke treasury functie. Voorstellen maken voor financiering en cash management en de uitvoering daarvan, leidend tot betere beleggingsresultaten van gemeentelijke middelen en een goedkopere leningportefeuille.
• Het geven van organisatie adviezen voor de gemeentelijke diensten, gericht op het blootleggen van verbeter potentieel voor die diensten
• Het analyseren en bediscussiëren van de begroting, de management rapportages, en de jaarrekening van diverse gemeentelijke diensten met het betreffend management.
• Het maken van college en raadsvoorstellen ten aanzien van het financiële beleid, zodat de bestuursleden tot goed afgewogen besluitvorming konden komen

Docent Bedrijfsadministratie en Bedrijfseconomie 1985 tot 1987
Dag avondcollege voor de Westelijke Mijnstreek

• Lesgeven aan volwassenonderwijs m.n. de 1- en 2-jarige Meao, PDB en MBA, met als resultaat dat de leerlingen in relatief korte tijd een diploma konden behalen.


PROJECTEN

Projectmanager in diverse functie van de volgende projecten:
• 3 tal Shared Service Center projecten in internationale omgeving, waarvan een tweetal geheel zelf ontworpen en gebouwd.
• Diverse (5) SAP implementaties, waarvan 3 als projectmanager en een als change manager.
• Workflow management in SAP
• Energiebalans
• Euro conversie
• Cross Border sale and lease back project.
• Ontmanteling NV Nutsbedrijf Heerlen (change project)
• Voorbereiding verkoop kabelbedrijf Coriotel BV aan kabelexploitant van Mega Limburg.

Opleiding interimmanager

Post doctoraal Controller (Universiteit Maastricht)
Bedrijfseconomie (Universiteit Tilburg)
Docent Economie (Moller Instituut Tilburg)

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels

Overig

Ervaren lijnmanager (afdelingen tot 140 fte)
Ervaren projectmanager (Prince 2)
Ervaring met SAP implementaties (FI/CO, Fi/CA, SD, MM, SRM, PS, workflow)
Proces kennis: OTC, PtP, AtR, HtR, etc

NEVENFUNCTIES

 Penningmeester Carnavalsvereniging De Sjwenskes
 Bestuurlijke ondersteuning Stichting Rector Raevenhuis
 Eerdere bestuursfuncties: Voorzitter Nederlandse Bergsport Vereniging afdeling Limburg; Bestuurslid Basketbal Vereniging Archers; Studiegroep Brede School Munstergeleen

 beschikbaar?