T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Controller, financieel manager

Controller, financieel manager

Werkervaring interimmanager

2001 tot heden Controller van de dienst Stadsbeheer bij een middelgrote gemeente.
•Geef leiding aan 9 zeer gekwalificeerde medewerkers;
•Verantwoordelijk voor de kwalitatieve en kwantitatieve personeelsbezetting van de afdeling;
•Verantwoordelijk voor tijdige, volledige en juiste aanlevering van managementinformatie;
•Verantwoordelijk voor juiste uitvoering van de financiële administratie;
•Verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarrekening, de begroting en periodieke managementrapportages van de dienst;
•Verantwoordelijk voor een goede uitvoering van de planning en control cyclus;
•Adviseur van de dienst op het gebied van middelen (Personeel, Informatie, Communicatie, Organisatie, Financiën, Automatisering, Huisvesting);
•Opstellen van nieuw financieel beleid voor de dienst Stadsbeheer;
•Verantwoordelijk voor de administratieve organisatie en interne controle;
•Maken van voorstellen ter verbetering van de organisatie;
•Als lid van het managementteam mede verantwoordelijk voor de organisatieontwikkeling van de dienst.

1997 – 2001 Hoofd administratie van de dienst Stadsbeleid en Grondbedrijf bij een middelgrote gemeente.
•Gaf leiding aan 9 medewerkers;
•Verantwoordelijk voor de kwalitatieve en kwantitatieve personeelsbezetting van de administratie;
•Verantwoordelijk voor tijdige, volledige en juiste aanlevering van managementinformatie;
•Verantwoordelijk voor juiste uitvoering van de financiële administratie;
•Verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarrekeningen, de begrotingen en periodieke managementrapportages van beide bedrijven;
•Maken van nieuw financieel beleid voor de dienst Stadsbeleid alsmede het Grondbedrijf;
•Medeverantwoordelijk voor de administratieve organisatie en interne controle;
•Maken van voorstellen ter verbetering van de organisatie.

1995 – 1997 Controller Center Parcs.
•Gaf leiding aan 13 medewerkers;
•Verantwoordelijk voor de kwalitatieve en kwantitatieve personeelsbezetting van de administratie;
•Verantwoordelijk voor tijdige, volledige en juiste aanlevering van managementinformatie;
•Verantwoordelijk voor juiste uitvoering van de financiële administratie;
•Verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarrekening, de begroting en periodieke managementrapportages van het park;
•Opstellen en verantwoorden van de performance (p)reviews voor de directie op het hoofdkantoor;
•Verantwoordelijk voor een juiste uitvoering van de planning en control cyclus;
•Verantwoordelijk voor de administratieve organisatie en interne controle;
•Maken van voorstellen ter verbetering van de organisatie;
•Verantwoordelijk voor de automatisering op het park;
•Als lid van het managementteam medeverantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken op het park.

1990 – 1995 Ervaren assistent–accountant.
•Opstellen en bespreken jaarrekeningen voor verschillende bedrijven;
•Opstellen en bespreken belastingaangiften voor bedrijven en particulieren;
•Adviseren van cliënten met betrekking tot automatisering.

1989 – 1990 Assistent–accountant bij PricewaterhouseCoopers
•Bijhouden diverse administraties.


Opleiding interimmanager

2000 – 2002 MBA university of Bradford (NIMBAS), diploma. Geslaagd met een 7,9 gemiddeld.
NIMBAS behoort tot de top drie business schools in Nederland en staat wereldwijd op een 31ste plaats volgens de Financial Times.

1990 – 1995 SPD I en II, diploma.
Statistiek, Bedrijfscalculatie, Bedrijfseconomie-I, Economisch Technische Verschijnselen, Bedrijfseconomie-II, Bedrijfsadministratie, Bedrijfsrecht, Praktijkcomponent.

1989 – 1989 MBA (Moderne BedrijfsAdministratie), diploma.

Augustus 1980 – Mei 1987 Atheneum, diploma.
Nederlands, Engels, Duits, Geschiedenis, Wiskunde A, Bedrijfseconomie en Algemene economie.

Cursussen
•Intensieve cursus Engels bij Regina Coeli BV te Rosmalen;
•Diverse management development cursussen oa:
oCoachend leiderschap;
oZiekteverzuimbegeleiding;
oKwaliteitszorgsysteem (INK-model).
•Projectmatig werken;
•Leergang gemeentelijke comptabiliteit.
•Loonadministratie;
•Leergang Management & Organisatie.
•Sociale vaardigheden;
•Cliëntgericht denken;
•Jaarrekeningrecht;
•Fiscale zaken;
•Automatisering;
•Acquisitie.

Automatiseringsvaardigheden
•Microsoft Word, Excel, PowerPoint, Access, Outlook;
•JDewards, een ERP systeem;
•AS/400;
•Exact.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht;
Inspirerend;
Besluitvaardig;
faciliterend/coachend;
initiefrijk;
Analyticus.


Talenkennis interimmanager

Taalvaardigheden
•Nederlands, moedertaal;
•Engels, goed;
•Duits, goed.

Overig

In staat om met een groep een visie te ontwikkelen en die om te zetten in strategiën zodat de visie ook gerealiseerd wordt.

 beschikbaar?