T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



projectmanager

projectmanager

Werkervaring interimmanager

1. Project management voor diverse projecten bij De Lage Landen
Periode : Januari 2006 – Heden
Opdrachtgever : De Lage Landen, Eindhoven
Functie : Project manager

Bij een van ’s werelds grootste lease-maatschappijen voor diverse projecten de rol van project manager uitgevoerd. De binnen De Lage Landen gehanteerde project management methodiek is gebaseerd op de PM Core methode. Onderstaand een overzicht van een aantal van de meest in het oog springende projecten:
• Ten behoeve van Microsoft in Amerika een interface ontwikkelt tussen een Microsoft internet site en het Credit Scoring systeem van De Lage Landen
• Voor de eerste Nederlandse internet bank voor ondernemers, zijnde Bizner, worden een aantal activiteiten door De Lage Landen uitgevoerd. Dit betreft met name credit-scoring van (potentiële) klanten, leningenadministratie en “dunning”. Karakteristiek voor dit project waren de zeer korte tijdslijnen (in verband met de korte “time-to-market” van de internet-bank);
• Realisatie van een systeem voor “excess copy handling”; Door middel van dit systeem is het mogelijk om periodiek het meer- cq minderverbruik van kopieerapparaten welke middels een lease-constructie bij klanten geplaatst zijn te registeren en door te belasten.
• Internationaal project om een van de core-activiteiten binnen De Lage Landen, zijnde het creditscoring proces op globaal niveau op uniforme wijze in te richten. Het totale project zal in 2010 afgerond zijn. Het project is opgedeeld in een aantal deelprojecten waarbij met name voor onderstaande deelprojecten de rol van project manager is ingevuld:
o Definitie van een internationaal toepasbaar creditscoring proces. (in samenwerking met vertegenwoordigers van de Amerika-vestiging).
o Selectie van een “Credit Agency Gateway” leverancier; het doel van de gateway is om vanuit De Lage Landen een verbinding te maken met de gateway waarna de gateway de verbinding met krediet bureau’s in heel Europa, Amerika en Canada maakt; een en ander ten behoeve van het ophalen van kredietinformatie van potentiële en bestaande klanten;
o Implementatie van de Credit Agency Gateway voor een viertal landen in Europa waarbij tevens gebruik gemaakt wordt van een business rule engine om per land de koppeling met meerdere krediet bureaus te realiseren, inclusief de noodzakelijke aanpassingen in de diverse front office systemen. Daarnaast een globaal plan opgesteld voor de implementatie van de gateway voor de overige landen in Europa.
o Selectie van een nieuw Credit Scoring and Decisioning tool, welke in de nieuwe processen ingepast kan worden. Voor dit tool zijn diverse internationale leveranciers geanalyseerd. Op dit moment wordt de finale selectie uitgevoerd.


2. Ondersteuning genereren nieuwe business bij diverse bedrijven
Periode : April 2004 – December 2006
Opdrachtgever : Diversen
Functie : Business Consultant

Als business consultant betrokken bij de plannen en uitwerking van de commerciële plannen voor enkele bedrijven in de Regio Eindhoven. Dit betrof onder andere een bedrijf gespecialiseerd in het zandstralen van glas voor grote projecten. In dit kader nieuwe doelgroepen bepaald en een marktbenaderingsplan opgesteld. Daarna ook zelf de commerciële contacten naar potentiële klanten gelegd. Dit heeft geresulteerd in een aantal nieuwe klanten in zowel Nederland als België. In deze periode ook als business consultant betrokken bij het grootste en meest moderne universele autobedrijf van de regio Eindhoven. De realisatie van een nieuwbouwpand met een zeer moderne inrichting en technische voorzieningen heeft nieuwe marktmogelijkheden geboden. In dit kader een concept bedacht en uitgewerkt voor de zakelijke markt, het zogenaamde “onderhoudsprogramma voor bedrijven”. Tevens een plan uitgewerkt om dit programma in de markt te profileren. In de rol van Accountmanager Business Solutions het concept ook onder de aandacht gebracht van bedrijven. Dit heeft inmiddels geresulteerd in een aantal nieuwe zakelijke klanten. Tevens het bedrijf geadviseerd met betrekking tot CRM en de invoering hiervan begeleid. Dit betreft alle gegevens, contactmomenten, opgestuurde documenten etc. van een klant in beeld brengen, opslaan en archiveren zodanig dat deze door alle betreffende medewerkers van het bedrijf altijd en overal inzichtelijk zijn.
3. Realiseren systeem t.b.v. bestellen geld door lokale banken, RABO
Periode : Juli 2003 – April 2004
Opdrachtgever : Rabobank Nederland, Utrecht
Functie : Projectmanager

In juli 2003 het project overgenomen van een andere projectmanager. Het project had op dat moment een vertraging en een grote overschrijding van het budget. Doel van het project was het opleveren van een systeem waarmee de aan de Rabobank gelieerde lokale banken contact geld kunnen bestellen (ten behoeve van onder andere kas en geldautomaten). Problematiek was met name de koppelingen met diverse andere systemen zoals centrale RABO-systemen en de systemen van de geldleveranciers en –transporteurs (Brinks, Nederlandse Bank, Travelex etc.). Het project kende een budget van ruim € 2.000.000,00 De eerste opdracht was om de status van het project voldoende inzichtelijk te maken en om de motivatie van het projectteam weer op het vereiste niveau zien te krijgen. Hiervoor is onder andere de projectorganisatie opnieuw ingedeeld en hebben medewerkers nieuwe verantwoordelijkheden gekregen. In het project was naast de dagelijkse sturing ook veelvuldig overleg noodzakelijk met andere afdelingen binnen de RABO en de bovengenoemde externe partijen. Hoewel de werkzaamheden binnen het projectteam ondanks de hoge druk redelijk volgens planning verliepen is het project in april 2004 vanwege een aantal externe factoren.

4. Implementatie Basel II bij Rabobank Nederland en Aangesloten Banken Bedrijf
Periode : September 2002 – Juli 2003
Opdrachtgever : Rabobank Nederland, Eindhoven
Functie : Projectmanager

In het kader van de nieuwe BASEL II regelgeving binnen het overkoepelende programma verantwoordelijk voor het project FAIR Particulieren HF (Financiële Acceptatie in Verhouding tot Rendement t.b.v. Hypothecaire Financieringen). Het project is enerzijds verantwoordelijk voor inbedding van de vernieuwde regelgeving in het hypotheek-acceptatieproces en daarnaast ingericht om efficiencyverbeteringen in dit proces te realiseren. In het project participeren medewerkers van alle betrokken afdelingen, dit betreft o.a. MarktManagement, RisicoManagement en Produkt Markt Eenheid Financieren (Productontwikkeling & beheer). Het projectteam is aangevuld met externe adviseurs van een internationaal consultancybureau, gespecialiseerd in betreffende materie. Het project kenmerkte zich door een intensieve samenwerking met een aantal lokale banken: in eerste instantie om de huidige processen in kaart te brengen en om veranderingen te definiëren. In tweede instantie om de “nieuwe” processen te toetsen in een “live”-omgeving. Hiertoe is in het project een prototype-tool ontwikkeld. Met behulp van dit tool kan op eenvoudige wijze de nieuwe hypotheek-acceptatie-procesgang gevolgd worden en wordt een hypotheekadviseur ondersteund in zijn/haar hypotheekadvies. Alle aanbevelingen vanuit het project zijn door de betreffende acceptatiecommissie overgenomen en worden in de volgende fasen gerealiseerd en geïmplementeerd. Hiertoe zijn diverse specificaties opgeleverd. Binnen het projectteam is er ook richting lokale banken geadviseerd met betrekking tot de invoering van een documentair informatiesysteem zodat alle klantgegevens en ingestuurde informatie beter en eenvoudiger opgeslagen en weer opgevraagd kunnen worden.

De nieuwe functionaliteit wordt in diverse gerelateerde systemen gerealiseerd. De bewaking op de voortgang en kwaliteit van de systeemaanpassingen wordt in combinatie met de voorbereidingen op de organisatorische implementatie en de uiteindelijke implementatie uitgevoerd in het vervolgproject “Realisatie & Implementatie”. De projectleiding voor dit vervolgproject is overgedragen aan een interne projectmanager.

In de rol van projectmanager heeft Xxxxxxx ook veelvuldig contact gehad met managers van de deelnemende pilotbanken en de diverse gerelateerde afdelingen binnen Rabobank Nederland. Het project kenmerkte zich met name door de complexiteit (aantal verschillende betrokken disciplines) en de tijdsdruk waarin zaken gerealiseerd moeten worden.



5. Diverse projecten bij Woningbedrijf Amsterdam
Periode : April 2001 – Oktober 2002
Opdrachtgever : Woningbedrijf Amsterdam, Amsterdam
Functie : Projectmanager

Bij de afdeling BIA (Bedrijfsinformatie en Automatisering) ingezet als projectmanager. Als projectmanager ben je verantwoordelijk voor het gehele traject: van opstellen specificaties tot aansturen externe leveranciers tot en met overdracht naar technisch beheer.

Onder andere onderstaande projecten zijn in deze periode uitgevoerd:
• Implementatie Internetgebruik op alle werkplekken binnen de organisatie (inclusief het opstellen van gedragscodes; monitoring gebruik etc.);
• Realisatie en implementatie van een systeem waarmee Complexplannen digitaal opgeslagen en opgevraagd kunnen worden;
• Realisatie van een systeem op een informatiezuil waarmee klanten informatie kunnen opvragen over de diverse complexen;
• Pakketselectie en implementatie RSI-pakket voor gehele organisatie;
• Begeleiding implementatie calculatiesysteem voor projectenafdeling;
• Online koppeling met Bevolkingsregister van Amsterdam.

Kenmerkend voor de projecten zijn met name de communicatie met en aansturing van de diverse betrokkenen, onder andere:
• Gebruikers en opdrachtgever (ondersteuning bij opstellen specificaties, voorbereiden en uitvoeren testen, acceptatie en implementatie);
• Directie met betrekking tot voortgang;
• Externe leveranciers (software-ontwikkeling is uitbesteed, contractonderhandelingen etc.);
• Medewerkers Beheer & Infrastructuur (uiteindelijk verantwoordelijk voor technisch beheer).

Daarnaast, ondersteunend aan een andere externe projectmanager, mede verantwoordelijk voor het inrichten van de projectorganisatie en –aanpak binnen de betreffende afdeling.

Het Woningbedrijf Amsterdam beheert ca. 10 % van alle huurwoningen in Amsterdam. Tevens profileert het Woningbedrijf zich in diverse bouwprojecten (in Amsterdam en omgeving).

6. Implementatie Euro bij Rabobank Nederland
Periode : Juni 2001 – Maart 2002
Opdrachtgever : Rabobank Nederland, Utrecht
Functie : Projectmanager

Het Euro-projectbureau richt zich onder andere op de afdelingen voor Corporate Clients en internationaal betalingsverkeer. Binnen de afdelingen worden diverse activiteiten uitgevoerd ten behoeve van de invoering van de Euro. Zo moeten o.a. de contracten met de grote klanten en de daarbij behorende rekeningen, bankgaranties etc. omgezet worden zodat na €-day, de dag dat de euro daadwerkelijk ingevoerd wordt, het betalingsverkeer ongehinderd door kan gaan. Veel contracten worden voor de jaarovergang al geconverteerd. Tijdens €-day (de periode van 28 december tot en met 2 januari) worden de laatste contracten en rekeningen in de diverse systemen geconverteerd. Hierbij zijn een aantal afdelingen (IT-afdelingen en gebruikersafdelingen) en systemen betrokken.
De rol binnen dit project bestaat met name uit het coördineren van alle activiteiten over de verschillende afdelingen heen, zorgen dat er voldoende afstemming plaatsvindt tussen de afdelingen en het uitwerken en beschrijven van de voor €-day-relevante procedures en de organisatie rondom €-day (inclusief escalatie en communicatie), dit allemaal gericht op een geruisloze overgang naar de Euro. Tijdens €-day ingezet als het centrale coördinatiepunt.

7. Ketentesten in kader van Euro bij Rabobank Nederland
Periode : Augustus 2000 – Juni 2001
Opdrachtgever : Rabobank Nederland, Utrecht/Eindhoven
Functie : Projectmanager

Als projectmanager verantwoordelijk voor het organiseren en realiseren van de zogenaamde Euro-ketentesten. Middels review-sessies werd, samen met de diverse betrokkenen uit de organisatie, bepaald rondom welke Euro-conversiemomenten, welke ketens in een ketentest geborgd dienden te worden. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in de definitie van 3 ketentesten. De meest omvangrijke en complexe ketentest betreft de test rondom de 31-12 conversie en bevat met name de betaal- en spaartransactie-keten. In deze ketentest zijn ca. 35 systemen betrokken waarvan er 15 (afhankelijk van elkaar) geconverteerd worden. De gehele ketentest wordt uitgevoerd door ca. 50 medewerkers verdeeld over 18 afdelingen. De daadwerkelijke uitvoering van deze ketentest bedraagt ca. 3 weken. Het ketentest-projectteam bestaat naast de projectmanager uit een tweetal projectleiders. Het projectteam is verantwoordelijk voor het coördineren van alle door de betrokken afdelingen uit te voeren activiteiten (zowel tijdens de voorbereidings- als de uitvoeringsfase). Tevens ter ondersteuning voor het opstellen van de logische en fysieke testgevallen (met bijbehorende output-voorspellingen). Daarnaast is het uitvoeringsscenario in overleg met alle betrokkenen door het projectteam opgesteld. Tijdens de uitvoering van de ketentest is het projectteam het centrale coördinatiepunt. Het projectteam ondersteunt tijdens de uitvoering bij de diverse functionele controles. De kracht van het team was zeker ook het er voor zorgen dat de diverse afdelingen met elkaar in gesprek komen en blijven. Het organiseren en uitvoeren van een ketentest op deze schaal was nog niet eerder binnen de Rabobank gerealiseerd. Het project wordt enerzijds afgesloten met het borgen van de kennis etc. met betrekking tot ketentesten zodat in de toekomst bij zogenaamde major-releases men wederom in staat is om relevante ketentesten uit te voeren. Daarnaast heeft de heer Xxxxxxx een evaluatierapport opgeleverd waarin onder andere aanbevelingen voor de toekomst zijn gegeven. Deze aanbevelingen zijn door het management overgenomen en in een vervolgproject ingevuld. Opdrachtgever voor het project is het EMU-projectbureau. Dit projectbureau is ingericht door de directie van de Rabobank met als doel om de organisatie te begeleiden en te toetsen bij de invoering van de Euro.

8. Interne bedrijfsprocessen en toepassing Internet bij HFC holding
Periode : December 1999 – Juli 2000
Opdrachtgever : HFC holding, Eindhoven
Functie : Adviseur / Informatieanalist

HFC holding is een overkoepelend orgaan voor een aantal intermediairs op financieel gebied. De aan de holding gelieerde ondernemingen zijn met name gespecialiseerd in hypotheken, pensioenen en vermogensstrategieën

Binnen deze onderneming was de heer Xxxxxxx ingezet als informatieanalist / adviseur. In eerste instantie heeft de heer Xxxxxxx, middels interviews bij de diverse onderdelen, een analyse uitgevoerd van de huidige bedrijfsprocessen en informatievoorziening. Op basis van de geanalyseerde situatie en de gewenste situatie heeft de heer Xxxxxxx een verbeterplan opgesteld. Dit plan had betrekking op de effectiviteit van de bedrijfsprocessen en de snelheid en tijdigheid van de informatievoorziening. Belangrijke aspecten in dit kader waren aanpassingen in de verschillende bedrijfsprocessen, invoering van een documentair informatiesysteem en het gebruik van Internet en de inrichting van de interne technische infrastructuur. Voor het documentair informatiesysteem werd een koppeling gerealiseerd met een CRM-applicatie zodat te allen tijde alle gegevens van een klant snel en eenvoudig opvraagbaar waren voor de diverse medewerkers van het bedrijf. Denk hierbij aan contactmomenten, ingestuurde documenten, polissen, financiële gegevens etc. Na een eerste begeleiding zijn de diverse verbeterpunten daarna door de betreffende organisatie in eigen beheer uitgevoerd.

9. Inrichten interne e-commerce strategie
Periode : Mei 1999 – December 1999
Opdrachtgever : AMEXO Informatica
Functie : Adviseur

Binnen AMEXO Informatica als adviseur betrokken bij de inrichting van de expertiselijn e-Business. In dit kader de interne strategie bepaald (o.a. kennis, hulpmiddelen en projectaanpak). Tevens betrokken bij de profilering van e-Business en AMEXO in de markt: bepalen doelgroep, opstellen marktbewerkingplan, opstellen presentaties etc.

10. Callcenter bij Rabobank Teleservices
Periode : November 1998 – januari 2000
Opdrachtgever : Rabofacet Teleservices
Functie : Projectmanager / Interim manager

Binnen de afdeling Spraakapplicaties & Infrastructuur in eerste instantie ingezet om de projectleiders binnen de afdeling te coachen/begeleiden, e.e.a. gericht op een meer succesvolle aanpak binnen de projecten. Daarna, na het vertrek van de afdelingsmanager, als interim manager verantwoordelijk voor de gehele S&I-afdeling. Dit betrof enerzijds Beheer & Exploitatie en anderzijds de ontwikkelafdeling (ca. 25 medewerkers). Taken waren o.a. projectafstemming, resourcemanagement en het inrichten van een verbeterd ontwikkelproces. Nadat een nieuwe afdelingsmanager aangesteld was, ingezet als businessteam-manager binnen het project t.b.v. de vervanging van de infrastructuur en de bijbehorende applicatie van de Rabofoon/Dagelijkse Bankzaken. De businessteam-manager was verantwoordelijk voor invoering en inbedding in de organisatie en de functionele kwaliteit van het systeem.

Tevens ingezet als Euro-coördinator en Contingency-coördinator. Als Euro-coördinator een Teleservices-brede impactanalyse uitgevoerd en een plan van aanpak t.b.v. de invoering opgesteld. In deze functie ook gefungeerd als aanspreekpunt voor het Rabofacet Euro-projectbureau. Als Contingency-coördinator de contingency-maatregelen ten behoeve van de millenniumovergang in kaart gebracht en een rollover-plan opgesteld.

Alle centrale telefoontoepassingen voor de klant worden bij de business unit Teleservices van Rabofacet ontwikkeld en beheerd, denk hierbij aan de Rabofoon, Hypotheeklijn, Leenlijn etc. Hiernaast voert de afdeling DMS, Direct Marketing Services, in samenwerking met o.a. Werkgebied Aangesloten Banken (WAB) van Rabobank Nederland, marktbewerkingsacties uit die de klant moeten aansporen tot de aankoop van een bancair product of een verzekering. Spraakapplicaties & Infra is het onderdeel van Teleservices dat verantwoordelijk is voor een stabiele Rabofoon-infrastructuur. Daarnaast bestaat Teleservices ook uit Productmanagement Rabofoon, dat zich bezighoudt met het adviseren van lokale banken op het gebied van telefonie met als doel de bereikbaarheid te vergroten.

11. Diverse ondersteunende software voor Rabo International
Periode : Januari 1998 – November 1998
Opdrachtgever : Rabo International ITM, Utrecht
Functie : Projectmanager / plaatsvervangend afdelingsmanager
Platform : Windows, Tandem, Visual Basic, Supernova

Rabobank International staat met name opgesteld ten behoeve van internationaal betalingsverkeer en de corporate klanten. Binnen de IT-afdeling van Rabo International is in ’97 een nieuwe afdeling opgezet: ITM CB&O, verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het beheer van applicaties t.b.v. RI Operations en Corporate Banking. Deze afdeling werd o.a. geconfronteerd met een nieuw ontwikkeltool (SuperNova), een nieuw kwaliteitssysteem en een nieuwe testmethodiek (CMG Cast). O.a. door de Euro- en Millennium problematiek was de afdeling binnen enkele maanden gegroeid van 10 naar plusminus 50 medewerkers. In totaal heeft de afdeling de verantwoordelijkheid voor een 30-tal applicaties (o.a. SuperNova-, Visual Basic en Clipper-ongevingen). Binnen deze afdeling als projectmanager Stafbureau (plusminus 8 medewerkers) ingezet om diverse nieuwe aspecten binnen de afdeling te organiseren, o.a. millennium-coördinatie, Euro-coördinatie, planning & control, kwaliteitsborging binnen de projecten en testproces-verbetering.
Als projectmanager Stafbureau tevens eindverantwoordelijke voor de realisatie van een aantal interne applicaties (o.a. een bevindingenbeheer-systeem en een tool ter ondersteuning van de voortgangsrapportage). Tevens als resourceplanner verantwoordelijk voor de inzet van alle medewerkers binnen de diverse projecten (30 a 40 personen).
Als nevenfunctie was de opdracht om de projectmanagers binnen de afdeling (4 interne medewerkers) te coachen en te begeleiden in de voor hun nieuwe rol.
Door afwezigheid van de afdelingsmanager, sinds mei ’98 tevens als plaatsvervangend afdelingsmanager aangesteld. Hierdoor verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van de afdeling, de contacten met werkgevers van externe medewerkers, beleidsmatige zaken en budget-technische aspecten.

12. Wetgeving sociale zekerheiden bij ABP/USZO
Periode : Mei 1997 – December 1997
Opdrachtgever : ABP/USZO, Heerlen
Functie : Kwaliteitscoördinator/Projectleiding/advies acceptatietesten
Platform : ORACLE, Magic

In een groot projectteam (ca. 40 medewerkers) de rol van kwaliteitscoördinator uitgevoerd. De te realiseren systemen betroffen systemen waarmee de wetten ten behoeve van sociale zekerheden (WAO, Pemba e.d.) uitgevoerd kunnen worden. Het project kenmerkte zich door de omvang, complexiteit en de “harde” einddatum (in verband met invoering nieuwe wetgeving). De werkzaamheden bestonden uit definiëren van diverse richtlijnen en procedures en deze implementeren. Tevens was risicomanagement een belangrijke taak. Naast de reguliere activiteiten was een van de voornaamste opdrachten de toegevoegde waarde en daarmee het bestaansrecht van het aspect kwaliteitszorg aantonen. Zowel het projectteam als de organisatie dienden hiervan overtuigd te worden. Tevens ondersteuning aan het projectmanagement van het acceptatie-testteam gegeven. Het testteam bestond uit ± 20 personen. Werkzaamheden bestonden uit het begeleiden van de testmanager. In dit kader voorstellen gedaan t.b.v. testproces-verbetering en ondersteuning verleend bij de implementatie van de verbeterpunten.

ABP/USZO is het uitvoerend orgaan voor sociale zekerheden voor overheidspersoneel. De automatiseringsafdeling was verantwoordelijk voor de ontwikkeling en beheer van de diverse systemen waarmee de diverse sz-wetten uitgevoerd kunnen worden.
13. Acquisitie en nazorg systeem bij zorgverzekeraar CZ Groep
Periode : Januari 1996 – Augustus 1997
Opdrachtgever : CZ Groep, Tilburg
Functie : Projectmanager / Informatieanalist
Platform : Sybase, PowerBuilder, Windows NT

In de eerste periode van deze opdracht een definitiestudie uitgevoerd voor een te realiseren acquisitie- en nazorgsysteem. Een van de uitgangspunten was dat de analyse uitgevoerd diende te worden in nauwe samenwerking met de gebruikersorganisatie. De gewenste functionaliteit van het systeem betrof o.a. ondersteuning met betrekking tot het opbouwen van (potentiële) klantgegevens, werving nieuwe klanten (via mailingen e.d.) en genereren workload voor de diverse verkoopkanalen. Het eindresultaat van de opdracht was het rapport “Definitiestudie”, dat als basis voor de vervolgfasen zou gaan dienen.

Na oplevering van de definitiestudie werd de heer Xxxxxxx gevraagd om als projectmanager de realisatie uit te voeren. Het te realiseren systeem betrof het eerste Client/Server systeem binnen de CZ-Groep. De hierbij te gebruiken tools en technieken werden ook voor de eerste keer binnen CZ ingezet. Een en ander betekende dat de heer Xxxxxxx, naast verantwoording voor de daadwerkelijke realisatie van het systeem (plan van aanpak, functioneel ontwerp, technisch ontwerp, bouw en systeemtest, rapportage etc.) ook aspecten zoals standaardisatie, opzetten beheer, hardware inrichting, opstellen functiebeschrijvingen e.d. onderdeel uitmaakten van de werkzaamheden. Het projectteam bestond uit ± 12 personen. Het systeem werd gerealiseerd in een Sybase/PowerBuilder omgeving en was ontworpen volgens het zogenaamde 3-lagen model. Tevens heeft de heer Xxxxxxx een RAD-achtige wijze van specificatie en ontwikkelen geïntroduceerd. Deze werkwijze is later breder in de CZ-organisatie doorgevoerd.

De CZ-groep is een van de grootste zorgverzekeraars van Nederland. Bij de CZ-groep kunnen ziekenfonds- en ziektekostenverzekeringen afgesloten worden (zowel voor particulieren als voor collectiviteiten). Het project werden uitgevoerd ten behoeve van de afdeling Commerciële zaken.
14. Logistieke software ten behoeve van PTT Post (nu TPG)
Periode : November 1995 – Januari 1996
Opdrachtgever : PTT Post
Functie : Testcoördinator
Platform : Uniface, Ingres, Tracking & tracing

Werkzaamheden als coördinator van de acceptatietesten uitgevoerd (het systeem waarop de acceptatietesten betrekking hadden, is beschreven in de periode oktober 1994 – september 1995). De voornaamste werkzaamheden bestonden naast planningstaken uit het begeleiden van de door de gebruikersorganisatie aangestelde acceptatietesters. Dit betrof een 7-tal personen.
15. Doorbelastingsysteem 0900-nummers bij PTT Telecom
Periode : September 1995 – Januari 1996
Opdrachtgever : PTT Telecom, Den Haag
Functie : Kwaliteitscoördinator
Platform : Ingres, IEF

Ingezet als kwaliteitsmedewerker binnen een groot project. Het project bestond uit 26 personen (bouwteam, systeemtestteam, team t.b.v. technische infrastructuur en een project-control-office). Op moment van toevoeging aan het projectteam was het project reeds in een vergevorderd stadium. Binnen het project waren er echter nauwelijks kwaliteitsmaatregelen genomen. De werkzaamheden bestonden uit het opzetten en implementeren van diverse kwaliteitsaspecten (review-procedures, wijzigingen- en probleemmeldingenbeheer, urenverantwoording en –bewaking alsmede versie- en configuratiebeheer). Tevens een allesomvattend Quality Assurance plan ten behoeve van de toekomstige (deel-)projecten opgesteld. Daarnaast verleende de heer Xxxxxxx ondersteuning aan deelprojectleiders inzake begrotingen t.b.v. vervolg-deelprojecten.
Binnen de afdeling werden systemen ontwikkeld inzake doorbelasting van 0900-nummers etc.

16. Logistieke software ten behoeve van PTT Post (nu TPG)
Periode : Oktober 1994 – september 1995
Opdrachtgever : PTT Post, Den Haag
Functie : Informatieanalist, ontwerper, teamleider
Platform : Uniface, Ingres

De automatiseringsafdeling stond opgesteld ten behoeve van PTT Post distributie. Deze afdeling is verantwoordelijk voor alle aspecten die gerelateerd zijn aan het ophalen, verdelen en bezorgen van pakket- en briefpost.
Als informatie-analist/ontwerper betrokken bij de ontwikkeling van een systeem waarmee het hele proces van de pakketstromen (van ontvangst tot aflevering/bezorging) beheersbaar gemaakt moest worden, met andere woorden een tracking & tracing-systeem. Het systeem werd gerealiseerd in een Ingres/Uniface omgeving. De ontwerpactiviteiten van de heer Xxxxxxx waren voornamelijk toegespitst op het deelsysteem “distributie” met als hoofdfunctionaliteiten “registratie van ontvangsten, afleveringen en niet-afleveringen” en “het automatisch genereren van bestellijsten” die door ca. 20.000 medewerkers gebruikt moeten worden. Op basis van functioneel ontwerp werd volgens het 3-lagen concept een semi-technisch ontwerp vervaardigd.
Bij afwezigheid van de teamleider het ontwerpteam aangestuurd.

17. Diversen
Periode : Januari 1990 – Oktober 1994
Opdrachtgever : Diversen
Functie : Projectleider / Projectmanager
Platform : Diversen

In deze periode bij verschillende opdrachtgevers (o.a. Philips, TNT, PTT Telecom, Ministerie van Binnenlandse zaken) diverse projecten als projectleider/projectmanager uitgevoerd. Dit betrof met name nieuwbouw- en conversieprojecten. In die projecten verantwoordelijk geweest voor het opstellen van projectplannen en voor de totale uitvoering van projecten (van functioneel ontwerp tot realisatie en invoering). Teamgrootte varieerde tot ca. 15 projectleden.



Opleiding interimmanager

Algemeen : Atheneum B, HTS Informatica, AMBI
Management : Management Development Program; Projectmanagement; Kwaliteitsmanagement; Projectleiding; TMAP: Test Management.
Overige : Project Auditing; Functiepuntanalyse; Informatieplanning; Gestructureerd testen volgens Tmap; Functioneel Ontwerp; Gegevensanalyse; Operationeel Management; Marketing.
Communicatieve Vaardigheden; Presentatietechnieken; Coaching en motivatie.
Diverse meer technisch en methodisch georiënteerde opleidingen.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

project management diverse omgevingen

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels (Duits redelijk)

Overig

Uitdaging is belangrijker dan locatie!

 beschikbaar?