T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



IT manager

IT manager

Werkervaring interimmanager

LOOPBAANOVERZICHT
Hogeschool INHOLLAND Rotterdam Maart 2002 – Januari 2003
Coördinator Backoffice
Bij deze klant vindt een grote fusie plaats tussen een aantal hogescholen. Daarnaast heeft het management een verbetertraject ‘Klantgericht werken’ opgestart. Als onderdeel daarvan dient de ICT afdeling en met name de Backoffice begeleid te worden. Hiervoor is naast een sterk technische achtergrond tevens een sterk organisatorische achtergrond noodzakelijk om de aansluiting te vormen tussen hoger management en de werkvloer van technisch specialisten. De werkzaamheden bestonden uit:· Dagelijks operationeel leiding geven aan 16-18 systeem- netwerk- en applicatiebeheerders;· Initiëren van en leiding geven aan projecten;· Verantwoordelijk voor de ICT backoffice dienstverlening aan de klanten;· Evalueren, rapporteren en adviseren naar het management op het gebied van alle personele aangelegenheden;· Samen met de medewerkers beschrijven van groei- en opleidingsplannen;· Coachen medewerkers (intern en extern).
coachen en begeleiden, lijnmanager, verandermanagement

Bedrijfsverenigingen Oktober 2001 – Januari 2002
Consultant / Projectleider
Bij deze klant vindt een grote reorganisatie en integratie plaats. Om dit te ondersteunen en de nieuwe organisatie van de juiste infrastructuur (data en telecom) te voorzien dienen er op zeer korte termijn een aantal infrastructurele projecten te worden gerealiseerd. De uitvoerende taken zijn allemaal belegd bij externe leveranciers. De werkzaamheden bestonden uit:· Schrijven van Projectplannen;· Budgetteren van de projecten;· Verantwoordelijk voor functioneel en technisch ontwerp;· Leiding geven aan de uitvoering de projecten;· Coachen projectmedewerkers (intern en extern).
coachen en begeleiden, Projectleider, projectaanjager

Intern project voor DeLorentz en Partners September 2001 – Mei 2002
Docent / projectleider
In het kader van de continue opleiding en certificering heb ik een opleidingstraject opgezet voor de technische medewerkers van DeLorentz & Partners. Dit opleidingstraject biedt aan alle medewerkers de mogelijkheid om getraind te worden en te blijven in de relevante Microsoft OS-en. De werkzaamheden bestaan uit:· Schrijven van Projectplan;· Budgetteren van de project;· Inrichten opleidingsruimte;· Verzorgen van trainingen op het gebied van Windows 2000· Coachen en begeleiden van collega’s (intern en extern).
coachen en begeleiden, Projectleider, docent

Openbaar vervoer Mei 2001 – October 2001
Consultant / Projectleider
De klant heeft een project opgestart om te komen tot een nieuwe generieke infrastructuur. Een van de resultaten van dit project was het beleggen van het beheer van deze nieuwe infrastructuur in de staande beheerorganisatie. De beheerorganisatie bij deze klant is gecentreerd rond een intern proces van service management. De uitvoerende taken zijn allemaal belegd bij externe dienstenleveranciers. Hierbij diende de ITIL methodiek als uitgangspunt. De werkzaamheden bestonden uit:· Beschrijven van de relevante processen en hun relatie tot het project en de organisatie;· Beschrijven van de nieuwe diensten welke belegd dienen te worden bij externe dienstenleveranciers (Program van Eisen, Request for Proposal);· Motiveren medewerkers en management om te veranderen;· Evalueren, rapporteren en adviseren naar het management op het gebied van verbeteracties voor het project;· Beschrijven en afstemmen van interfaces tussen de klant en de diverse dienstverleners;· Kennis leveren over de (samenhang van de) verschillende ITIL-processen (intern en extern);· Coachen procescoördinatoren (intern en extern).
coachen en begeleiden, Projectleider

Zelfstandig ondernemer (opleidingen, projectmanagement) Maart 2000 – April 2001
Consultant, Projectmanager, docent
Projectmanager / ICT architect nieuwe infrastructuur VVV ArnhemKlant wilde haar ICT infrastructuur opwaarderen standaardiseren en legaliserenVerantwoordelijk voor :· Accountmanagement; · Opstellen projectplan, en budgettering;· Ontwerp testen en bouwen van de nieuwe infrastructuur op basis van Windows 2000 · Bewaking projectplan, resultaten en budgetten;· Bewaking van afspraken met derden; · En projectcommunicatie met de klant en de interne projectleider. Projectmanager implementatie BMC PatrolDe klant gaf te kennen behoefte te hebben aan een monitoring systeem voor de bedrijfskritische ICT componenten. Na de keuze van de klant voor BMC Patrol verantwoordelijk geweest voor:· Opstellen van het projectplan; · Opbouwen van het projectteam; · Coachen van de projectleiders (intern en extern) in hun rol; · Coachen van de klant in zijn rol van opdrachtgever.Lesgeven in Microsoft producten voor gebruikers, system- en netwerkbeheerders. Ontwikkelen, onderhouden en doceren van ITIL Foundations.
coachen en begeleiden, hoofdocent, trainingen ontwikkelen, ICT Architect, Projectmanager

Opleidingen (intern opleidingscentrum AINO) Juni 1999 – maart 2000
Hoofd docent
Als hoofddocent de taak om de trainingsfaciliteiten op te bouwen (inrichten computer klaslokalen), licensering te coördineren (Microsoft CTEC), docenten te begeleiden en evalueren en lesmateriaal in te kopen, evalueren en eventueel te ontwikkelen. Ook een adviserende taak naar de HR-managers van de diverse professionals bij het maken van de individuele opleidingsplannen. Lesgeven in Microsoft producten voor gebruikers, system- en netwerkbeheerders. Ontwikkelen, onderhouden en doceren van ITIL Foundations.
coachen en begeleiden, hoofdocent, trainingen ontwikkelen, cursisten begeleiden in trainingsprogramma’s

Gemeente Utrecht (diverse instellingen) Mei 1999 – november 1999
Projectmanager
De klanten in deze opdracht waren een 3-tal aan de gemeente Utrecht gelieerde organisaties die alledrie een hun ICT millenniumproof moesten maken en ervoor kozen om dit te doen door middel van vernieuwing van de ICT infrastructuur. De laatste 2 klanten hebben gebruik gemaakt van onze diensten op basis van het project en de resultaten die we behaald hebben bij de eerste klant. Dit bekortte de doorlooptijd voor de laatste 2 projecten aanzienlijk. De doorlooptijd voor de Bibliotheek is 6 weken geweest! Bij alle klanten is een netwerk geïmplementeerd. Specifieke taken als projectmanager waren:· Opstellen van projectplannen;· Projectbewaking, evaluatie en acceptatie;· Verkrijgen van committent bij de directies;· Opbouwen projectorganisatie + team;· Leiding geven aan en coachen van de (interne en externe) projectleiders;· Communicatie naar opdrachtgevers;· Werving en selectie van de projectmedewerkers.
projectmanager, coachen en begeleiden, project acquisitie

Bancaire sector / EDS Maart 1999 – mei 1999
Consultant
In dit project heeft de klant gekozen voor implementatie van een 13-tal processen gebaseerd op de ITIL methodiek. Gegeven de omvang van het project en de complexiteit is veel pionierswerk verricht. Dit leidde uiteindelijk tot een situatie waarin het ene deelproject verder was dan het andere en de totale samenhang in gevaar kwam. De taak was het om de achterlopende projecten weer op planning te krijgen en de samenhang te beschrijven. Een en ander in samenwerking met de betreffende projectleiders. De werkzaamheden bestonden uit:· Deelprojecten Configuration Managament, Change Management en Service Level Management nieuw leven inblazen, zowel op het gebied van project-bewaking (achterstand omzetten in voorsprong) als op het gebied van kwaliteit van de output van het project (beoordeling van de opdrachtgever positief beïnvloeden);· Motiveren medewerkers en management om te veranderen;· Evalueren, rapporteren en adviseren naar het projectmanagement op het gebied van verbeteracties voor het deelproject en het totaalproject;· Beschrijven en afstemmen van interfaces tussen verschillende ITIL-processen;· Kennis leveren over de (samenhang van de) verschillende ITIL-processen (intern en extern);· Coachen procescoördinatoren (intern en extern).
Configuration Management, Change Management en Service Level Management project aanjager, coachen en begeleiden

Industriële dienstverlening November 1998 – maart 1999
Verandermanager
In deze organisatie werd de wens geuit om de ICT afdeling te positioneren als een ICT dienstenleverancier. De hiertoe benodigde transitie diende begeleid te worden door een extern consultant. De taak was het om de wensen in kaart te brengen, een beeld te vormen over de huidige en toekomstige situatie en een veranderplan te schrijven dat de organisatie kon gebruiken om deze transitie uit te voeren. Samen met een team van consultants een plan gepresenteerd om hieraan invulling te geven. De klant heeft uiteindelijk, na lezen en accorderen van het plan besloten het project te staken, omdat de resources nodig waren voor de millenniumproblematiek.
Verandermanagement, projectmanager, coachen en begeleiden

Bancaire sector / EDS maart 1998 – november 1998
Consultant
In dit project heeft de klant gekozen voor implementatie van een 13-tal processen gebaseerd op de ITIL methodiek. Gegeven de omvang van het project en de complexiteit is veel pionierswerk verricht. Dit leidde uiteindelijk tot een situatie waarin het ene deelproject verder was dan het andere en de totale samenhang in gevaar kwam. De taak was het om de achterlopende projecten weer op planning te krijgen en de samenhang te beschrijven. Een en ander in samenwerking met de betreffende projectleiders.
Helpdesk, Incident management, Problem management, Change management, Computer Operations, project aanjager, coachen en begeleiden

Bancaire sector, Transport, Toerisme, Zakelijke dienstverlening, Overheid mei 1988 - februari 1998
EDP manager Model Office, Teamleider serverbeheer, Teamleider TIS-beheer, LAN/WAN & PC/LAN Beheerder
· Opzetten helpdesk;· LAN/WAN beheer;· Leiding en coaching
Leidinggeven, coachen, beheer



Opleiding interimmanager

AlgemeenHAVOHTS Informatica (2 jaar)Bedrijfskunde, Open Universiteit (recentelijk gestart)Medische termen (recentelijk gestart)
Vakgericht (technisch)MCSE NT4· NT4 Server· NT4 Workstation· NT4 Server in the Enterprise· TCP/IP· MS-Proxy 2.0· MS-Exchange 5.5MCSE Windows2000· Windows2000 Professional· Windows 2000 Server· Windows 2000 Infrastructure Administration· Windows 2000 Active Directory ServicesNovell· CNE (Netware 2.x./ 3.x / 4.x)Hewlett Packard· HP-UX System Administration Vakgericht (methodisch)ITIL· ITIL Service Manager· ITIL Essentials· ITIL Planning en Beheersing van IT-diensten· ITIL Operationeel Beheer van InformatiesystemenPersoonlijke vaardighedenProject Management (Intergraal Projectmanagement)Effectief communiceren (conflicthantering)OnderhandelingsvaardighedenLeidinggeven aan projectteamsVeranderingsmanagementProjectmatig werken Leergang veranderingsmanagement (Universiteit Utrecht)


Talenkennis interimmanager

nederlands, engels, duits

 beschikbaar?