T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



interim HR manager

interim HR manager

Werkervaring interimmanager

Wegener: (1990 – 1997)
1990 - 1992 Sector personeelsfunctionaris BV Utrechts Nieuwsblad voor de afdelingen advertentie
en oplageverkoop, marketing, administratie en PR. (totaal 200 medewerker)
1992 - 1994 Hoofd personeelszaken bij Uitgeverij Onnes BV te Amersfoort. (lid managementteam,
leiding gegeven aan een assistent personeelsfunctionaris en een secretaresse,
op een personeelsomvang van circa 350 medewerkers)
1994 - 1996 Hoofd personeelszaken Wegener Nieuwsdruk Houten (lid managementteam,
leiding gegeven aan personeelsfunctionaris, secretaresse en een salarisadministrateur,
op een personeelsomvang van circa 450 medewerkers)
1996 - 1997 Managementtrainee onder meer werkzaam als assistent projectleider
automatiseringstraject Wegener breed van softwarepakket dat
telefonische verkoop, data-entry, marketing, prepress en administratie koppelt.
Verantwoordelijk voor personeel en organisatievraagstukken en stuurde diverse
werkgroepen aan.

NCP Personeelsmangement (1997 tot 2005)
NCP biedt personeelsmangement op maat en diensten als recruitment, outplacement, organisatieadvies,
assesments en interim HRM. Als extern adviseur bekleed ik bij een aantal klanten de P&O functie als
functiehouder of voer projecten uit. Zo heb ik onder andere outplacement-, verandering-, reorganisatie-
en employability-ontwikkelingsprogramma opgezet. Binnen NCP individuele en collectieve
trainingen gevolgd, was teamlid van de vakgroep productontwikkeling en nam ik eenmaal per maand
deel aan intervisiebijeenkomsten.


Onderstaand een aantal voorbeelden van klanten waar ik werkzaam ben geweest als adviseur personeel & organisatie:

o Hamel metaal bv te Almere sedert 1997 tot 2003, groothandel in non ferro metalen en onderdeel van MCB Holding te Valkenswaard. Lid managementteam met verantwoording voor P&O en 3 dagdelen aanwezig. 125 medewerkers.
o Kodak Polychrome Graphics te Soestduinen vanaf mei 1999 tot eind 2001. In de functie van P&O manager voor 3 tot 4 dagdelen per week te Soestduinen. Betrokken bij organisatie-opzet van European Distribution Center te Bunschoten, de ontwikkeling van de Sales Business Unit Benelux te Breda en het afbouwen van de organisatie in Soestduinen van 350 naar 65 medewerkers.
o Diagnostic Product Corporation (85 werknemers onderdeel van Amerikaans familiebedrijf met wereldwijde agentschappen)te Breda afhankelijk van vraag werkte ik daar gemiddeld 50 dagdelen per jaar sinds 1997 tot 2003 ondersteunen General manager, MT en coach de personeelsfunctionaris.
o Hogeschool Utrecht coachen en begeleiden van afstuderende HBO-studenten personeel & organisatie en het geven van gastcolleges. (1999-2002).
o Boom bv (circa 70 medewerkers) te Meppel. Functie interim directieteamlid (gemiddeld 4 tot 6 dagdelen per week) vanaf april 2003 tot juli 2004 (Overeengekomen periode nadat ik vanaf 2001 een veranderingsproces in gang heb gezet als adviseur P&O) om een organisatieverandering verder vorm te geven naar een klantgerichte organisatie en met de directeur/eigenaar de bedrijfsopvolging te realiseren.
o Koopmans Koninklijke Meelfabrieken bv. Via NCP personeelsmanagement in 2001 gestart als adviseur P&O (circa 125 medewerkers, gemiddeld 4 dagdelen per week) gestart bij
Koopmans als trekker van veranderingsproces en professionalisering van de P&O afdeling.


Vanaf 1 december 2004 tot 1 januari 2009 in dienst bij:
Koopmans Koninklijke Meelfabrieken bv te Leeuwarden in dienst als manager P&O en manager
Hygiene en algemene zaken. Geef direct leiding aan 4 medewerkers en indirect aan 12 medewerkers.
Eind 2007 tot afronding medio 2009 projectleider ‘Lean Manufactering’ binnen zowel Koopmans
Meelfabriek bv als Laco Paneermeelfabriek bv. Sinds 1 januari 2008 aanspreekpunt voor de technische
dienst binnen het managementteam en een visie opgesteld over toekomstige positionering van de TD
binnen KKM.

Wordt vanaf 1 januari 2009 partner

Nevenactiviteiten
Ik ben lid van de contactgroep personeelschefs Friesland, MKB Noord Nederland en van het NVP.

Bestuurslid (plv voorzitter en penningmeester) bij de stichting ROOBOL (Regionaal Orgaan Openbaar
Basis Onderwijs Lauwersland), overkoepelende bestuurslaag voor 19 samenwerkende openbare
scholen voor het basisonderwijs in de Noord-Oosthoek van Friesland.
In en buiten de werksituatie mediation trajecten gedaan.

Ambitie
De kracht en noodzaak van sociale innovatie voor organisaties uitdragen als middel om te kunnen blijven
inspelen op de steeds complexere omgevingsvariabelen. Kennisdeling, netwerken en uitwisselen van
‘best practices’ is dan een middel. Nu dit binnen Koopmans voor een groot deel is gerealiseerd en op
sleutelfuncties de juiste match is gerealiseerd wil ik mijn ervaring van 7 jaar HR functies, 7 jaar HR
adviseur en 7 jaar verandermanager in de markt gaan aanbieden en zelf gaan ondernemen.
7 jaar verschillende interim opdrachten gedaan via NCP Personeelmanagement. De afgelopen 7 jaar binnen Koopmans Meel bv veranderingstraject begeleidt en geimplementeerd. Er stata nu de modernste fabriek van Europe en de mensen en organisatie zijn meegegroeit in dit proces.


Opleiding interimmanager

master opleiding managing human resources voltooid en de VO opleiding gedaan na HBP P&O- opleiding. Doe altijd aan intervisie

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

verandermanegement
efficiency en effectiviteit verbetering
lean manufactering

Talenkennis interimmanager

Engels goed, Duits redelijk

Overig

mediation opleiding
ook leidng gegeven aan technisceh dienst, facilitaire zaken en 2 jaar commercieel directeur a.i geweest

 beschikbaar?