T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Project Manager

Project Manager

Werkervaring interimmanager

KLM
Ministerie van Justitie/IND
Centric
Delta Lloyd
ING/NN

Werkervaring Bedrijf Nationale Nederlanden

Functie: : Project Manager

Bij : Verander Management Generiek E-Business, Rotterdam

Periode van t/m : juli 2008 t/m september 2008

Verantwoordelijkheid : Projecten opleveren binnen de gestelde randvoorwaarden

van tijd, geld en kwaliteit.

Als projectmanager ben ik eindverantwoordelijk voor alle projecten onder de noemer van Going Concern. Deze projecten betreffen aanpassingen aan de bestaande systemen (MijnNN, MijnIBV, VA Portal, Bidi Portal) voor de verschillende Lines of Business met als focus de Intermediair.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Opstellen Project Management Plan (PMP), PBS, WBS en planning in MSProject & Concerto.
* Organiseren van periodiek overleg met projectteam & programma management.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan Task Managers.
* Verzorgen week- en maandrapportage.
* Opstellen van buffer-recovery planning om uitloop van planning (bufferconsumptie) te corrigeren.
* Zorgdragen voor de FAT acceptatietest
* Verzorgen overdracht naar beheer
* Opleveren van het eindresultaat conform de afgesproken planning.



Werkervaring Bedrijf DeltaLloyd

Functie: : Project Manager Programma OSS

Bij : Delta Lloyd eBusiness Innovatie , Amsterdam

Periode van t/m : maart 2008 t/m juni 2008

Verantwoordelijkheid : Projecten opleveren binnen de gestelde randvoorwaarden

van tijd, geld en kwaliteit.

Als projectmanager ben ik eindverantwoordelijk voor het project Webservice/White Label welke deel uitmaakt van het programma Operatie Schoon Schip. Het project betreft de consolidatie van twee systemen met particuliere- en zakelijk schade verzekeringsproducten.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Opstellen Project Brief, PID en planning.
* Organiseren van periodiek overleg met projectteam & programma management.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan architecten, analisten, ontwerpers, ontwikkelaars, testmanager en beheerders.
* Hiërarchische aansturing van het projectteam.
* Verzorgen week- en maandrapportage.
* Zorgdragen voor de FAT acceptatietest
* Opleveren van het eindresultaat conform de afgesproken planning.



Functie: : Project Manager Programma Dli & DoorDringend

Bij : Delta Lloyd eBusiness Innovatie , Amsterdam

Periode van t/m : 16 juli 2007 t/m juni 2008

Verantwoordelijkheid : Projecten opleveren binnen de gestelde randvoorwaarden

van tijd, geld en kwaliteit.

Als Project Manager Internet ben ik eindverantwoordelijk voor twee projecten welke deel uitmaken van het programma Delta Lloyd Interactief, te weten:

* MijnDeltaLLoyd.nl (infrastructureel project)
Realisatie van een gepersonaliseerde omgeving voor de particuliere eindklant om klantgegevens en verzekeringsproducten in te zien en te muteren. Het is tevens mogelijk om direct (Single SignOn) door te klikken naar een ander product zoals e-pensioen/e-levensloop.
* Webservice Mutaties
Ontwikkeling van webservice gebaseerd op All Finance Standaard (AFD) voor externe partijen.
* White Label RIA
Iteratief ontwikkelingsproces van nieuwe frontend inclusief graphic- en interaction design, voor de bestaande webservice gebruik makend van Rich Internet Application (RIA) technologie m.b.v. de tool Adobe Flex. Het concept bestaat uit generieke schermen die enerzijds direct vanaf deltalloyd.nl te benaderen zijn en anderzijds aan tussenpersonen beschikbaar wordt gesteld om hun “eigen” identiteit (look & feel) hieraan te koppelen.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Opstellen Project Brief, PID en planning.
* Organiseren van periodiek overleg met projectteam.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan architecten, analisten, ontwerpers, ontwikkelaars, testers en beheerders.
* Hiërarchische aansturing van het projectteam.
* Verzorgen week- en maandrapportage.
* Zorgdragen voor de FAT acceptatietest (Factory Acceptance Test)
* Opleveren van het eindresultaat conform de afgesproken planning.
* Zorgdragen voor overdracht naar beheer.



Werkervaring Bedrijf Centric

Functie: : Release Manager

Bij : Centric Healthcare Solutions, Gouda

Periode van t/m : 15 februari 2007 t/m 15 juli 2007

Verantwoordelijkheid : De release opleveren binnen de gestelde randvoorwaarden

van tijd, geld en kwaliteit.

Eindverantwoordelijk voor releasemanagement van het product TIS Care. TIS Care is een uitgebreid softwarepakket speciaal ontwikkeld voor intra- en extramurale zorginstellingen. TIS Care ondersteunt alle onderdelen van het primaire proces binnen de zorgverlening. Door de wijzigingen in het primaire proces door fusies en de overheid dient de software tijdig aangepast te worden en beschikbaar gesteld te worden aan de thuiszorg organisaties.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Opstellen releaseplanning aan de hand van ingediende en geaccordeerde wijzigingen voor het pakket TISCare.
* Organiseren van periodiek overleg met opdrachtgever.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan analisten, ontwerpers, ontwikkelaars, testers, documentalisten en beheerders.
* Hiërarchische aansturing van het TISCare team.
* Organiseren van het wekelijks projectoverleg.
* Verzorgen Incident- en Problem Management.
* Zorgdragen voor het offerteproces.
* Verzorgen informatiesessie voor de ServiceDesk en consultants.
* Zorgdragen voor de FAT acceptatietest (Factory Acceptance Test)
* Opleveren van de release conform de afgesproken planning.



Werkervaring Bedrijf Ministerie van Justitie, IND

Functie: : Project Manager

Bij : GCICT, Zoetermeer

Periode van t/m : feb 2005 t/m 14 februari 2007

Verantwoordelijkheid : Het project opleveren volgens PRINCE2 binnen de gestelde randvoorwaarden van tijd, geld en kwaliteit.

Project : Webapplicatie Kennismigranten

Klant : IND, directie Regulier, loket Kennis en Arbeid



Het betreft nieuwbouw van een web-applicatie ter ondersteuning van de aanvraag en behandeling van kennismigranten. Het doel is doorlooptijd van de aanvragen te verlagen en de kans op fraude en misbruik te minimaliseren.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Samenstellen projectteam en direct aansturen middels wekelijks projectoverleg.
* Opstellen PID, planning, budget, product breakdown structure, highlightreports, exceptionreports, Risk Log en Issue Log.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan ontwerpers, ontwikkelaars, testers en beheerders.
* Introduceren van iteratief ontwikkelen in plaats van de traditionele waterval methode.
* Organiseren en voorbereiden van review-sessies met eindgebruikers, ontwerpers, bouwers en beheerders om problemen in een vroeg stadium te ontdekken en op te kunnen lossen.
* Inrichten functioneel en technisch beheer.
* Verzorgen Project Decharge.




Project : Invoering Biometrie IND breed

Klant : IND Hoofddirectie, Rijswijk



Eindverantwoordelijk voor algehele implementatie van biometrie binnen de IND. Zorgdragen voor de het gebruik van biometrie in de primaire processen conform de lokale en Europese wet- en regelgeving. Het gebruik van de hardware en software borgen en de noodzakelijke aanpassingen doorvoeren in de ICT systemen en de vreemdelingendocumenten. En zorgdragen voor de interne en externe communicatie en de koppelingen naar externe gegevensverzamelingen zoals het Europees Visa Informatiesysteem en Eurodac.

Het project Biometrie IND maakt deel uit van het programma Biometrie welke onder regie van de Stafdirectie Coordinatie Vreemdelingenketen (SCV) wordt aangestuurd. Aan dit programma nemen de verschillende ketenpartners in de vreemdelingenketen mee.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Samenstellen projectteam en direct aansturen middels wekelijks projectoverleg.
* Zorgdragen voor de implementatie van Biometrie IND breed.
* Opleveren definitiestudie Biometrie IND en deze presenteren aan de stuurgroep.
* Opstellen PID, (structuur)planning, budget, highlightreports, exceptionreports, Risk Log en Issue Log.
* Deelname in de Programma Management Team Biometrie met als voorzitter de SCV. In dit overleg worden de Project Managers van de ketenpartners uitgenodigd om de voortgang, knelpunten en andere relevante zaken te bespreken en voor te leggen.
* De stuurgroep informeren omtrent het maken van strategische keuzes voor onder andere het PKI sleutelbeheer, keuze FIT software en proceswijzigingen in de primaire processen.
* Het bedenken en het begeleiden van het bewustwordingsproces binnen de IND voor het gebruik en consequenties van Biometrie.
* Afhankelijkheden in kaart brengen van interne ontwikkelingen en deze afstemmen met de desbetreffende stakeholders.
* Aansturen van de deelprojectleiders en leveranciers SDU, Steria Norway en Bull NL.
* Coördinatie van resource aanvraag voor- en inhuur van een projectsecretaris, analist en adviseur.




Project : PV Scanstraat (Document Management System)

Klant : IND Proces Vertegenwoordiging



Doelstelling is om een pilot uit te voeren om de papieren IND dossiers in te scannen en beschikbaar te stellen middels een document management systeem (DMS). Doelgroep van de pilot waren eindgebruikers van Proces Vertegenwoordiging. Voor het ontsluiten van de dossiers kon gebruik gemaakt worden van Xerox DocuShare of de reeds aanwezige oplossing FileNet. Eindresultaat is een document (BusinessCase) waarin de twee oplossingen (Xerox en FileNet) worden toegelicht.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Samenstellen projectteam bestaande uit Xerox specialisten, interne beheerders, Filenet specialisten,architecten en eindgebruikers. Het direct aansturen middels wekelijks projectoverleg.
* Inventarisatie gebruikersrequirements, -acceptatiecriteria en wensen.
* Opstellen PID,BusinessCase, planning, budget, highlightreports, exceptionreports, Risk Log en Issue Log.
* In samenwerking met het projectteam, het oplossen van (technische) knelpunten.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan projectteam.
* Geven van een presentatie van de resulaten voor de directie van divisie ICT en Proces Vertegenwoordiging.




Project : Upgrade Business Objectsv6.5

Klant : IND Functioneel Beheer Organisatie (FBO)



Doelstelling is om de technische upgrade te verzorgen van de middelware Business Objects versie

5.1.7 naar versie6.5 in een complexe WAN omgeving en de borging van kennis bij de

beheerorganisatie.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Samenstellen projectteam en direct aansturen middels wekelijks projectoverleg.
* Opstellen PID, planning, budget, product breakdown structure, highlightreports, exceptionreports, Risk Log en Issue Log.
* Opstellen van een plan van aanpak voor de gefaseerde upgrade, dit in samenwerking met functioneel applicatiebeheerders, ontwerpers en eindgebruikers.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan ontwerpers, ontwikkelaars, testers en beheerders.
* Geven van een presentatie voor de gebruikers van Business Objects binnen de IND.
* Inventarisatie en coördinatie van benodigde opleiding voor beheerders.
* Inrichten functioneel en technisch beheer.




Project : Facility Management Information System (FMIS)

Klant : IND Facility Management

Invoering van het standaard pakket Facility Management Information System (FMIS) geleverd door leverancier Planon en deze te integreren in de processen en systemen van de Service Desk.


Mijn taken en werkzaamheden:

* Samenstellen projectteam en direct aansturen middels wekelijks projectoverleg.
* Opstellen PID, planning, budget, product breakdown structure, highlightreports, exceptionreports, Risk Log en Issue Log.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan ontwerpers, ontwikkelaars, testers en beheerders.
* Aansturen leverancier Planon.
* Maken van een Risico & Impact analyse.
* Opstellen van een advies voor de uitrol van FMIS binnen de complexe IND WAN omgeving.



Project : Invoering Multifunctionals IND breed

Klant : IND Facility Management



Het doel is om bestaande fax, kopieer- en printapparaten te vervangen door een all-in-one Nashuatec Multifunctional. Zorgdragen voor een soepele overgang en correcte werking van de systemen met de nieuwe multifunctionals.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Samenstellen stuurgroep.
* Samenstellen projectteam en direct aansturen middels wekelijks projectoverleg.
* Opstellen PID, planning, budget, highlightreports, exceptionreports, Risk Log en Issue Log.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan systeembeheerders, testers en applicatiebeheerders.
* Aansturen leverancier Nashuatec.
* Verzorgen en begeleiden van een pilot voor de uitrol binnen een locatie.
* Opstellen van een plan van aanpak voor de uitrol van de multifunctionals over de 14 locaties van de IND.
* Inrichten functioneel en technisch beheer.
* Zorgdragen voor fallback scenario en draaiboek.
* Verzorgen project decharge.




Werkervaring Bedrijf Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM)

Functie : Project Manager

Bij : KLM Information Services

Periode van t/m : Jan 2001 t/m december 2004

Verantwoordelijkheid : Het project opleveren volgens PRINCE2 binnen de gestelde
randvoorwaarden van tijd, geld en kwaliteit voor Passage afdeling.



Project : Herhuisvesting Training & Development

Klant : KLM Passage Training & Development

Afdeling Training & Development verhuist naar ander gebouw. Mijn verantwoordelijkheid is om in het nieuwe gebouw de IT voorzieningen te treffen. Dit betreft een nieuw op te zetten netwerk (routers, switches, hubs, horizontale en verticale bekabeling, vervanging van huidige PC's en printers voor zowel de medewerkers als de trainingslokalen met de

bijbehorende software.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Samenstellen projectteam en direct aansturen middels wekelijks projectoverleg.
* Opstellen PID, Risk Log, Issue Log.
* Opstellen resourceplanning en alloceren van benodigde resources.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan projectteam.
* Periodiek en ad-hoc monitoren van status en voortgang.
* Opdrachtgevers voozien van tijdige sturingsinformatie en rapportages.
* Coördinatie van TestManagement (testvoorbereiding en executie).
* Inrichten functioneel en technisch beheer.




Project : Origin & Destination Overrule Tool

Klant : KLM Passage Accounting



Doel is om de geboekte vluchten met meerdere tussenstops te stroomlijnen in het boekingssysteem van de KLM met als resultaat verbeterde klantvriendelijkheid en kwaliteit.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Samenstellen projectteam en direct aansturen middels wekelijks projectoverleg.
* Opstellen PID, Risk Log, Issue Log.
* Opstellen resourceplanning en alloceren van benodigde resources.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan projectteam.
* Periodiek en ad-hoc monitoren van status en voortgang.
* Opdrachtgevers voozien van tijdige sturingsinformatie en rapportages.
* Coördinatie van TestManagement (testvoorbereiding en executie).
* Inrichten functioneel en technisch beheer.




Project : ORC e-ticketing

Klant : KLM Passage Accounting

Uitbreiding realiseren op de bestaande FD Loyalty applicatie om het opvragen van Frequent Flyer punten klm voor electronic tickets mogelijk te maken.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Samenstellen projectteam en direct aansturen middels wekelijks projectoverleg.
* Opstellen PID, Risk Log, Issue Log.
* Opstellen resourceplanning en alloceren van benodigde resources.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan projectteam.
* Periodiek en ad-hoc monitoren van status en voortgang.
* Opdrachtgevers voozien van tijdige sturingsinformatie en rapportages.
* Coordinatie van TestManagement (testvoorbereiding en executie).
* Inrichten functioneel en technisch beheer.




Project : VICVCC

Klant : KLM Information Security



Verbetering realiseren van de wereldwijde uitrol van update ten behoeve van virus bestrijding op het KLM netwerk door middel van een applicatie waarmee updates aan de

verschillende locaties wereldwijd via internet worden aangeboden.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Samenstellen projectteam en direct aansturen middels wekelijks projectoverleg.
* Opstellen PID, Risk Log, Issue Log.
* Opstellen resourceplanning en alloceren van benodigde resources.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan projectteam.
* Periodiek en ad-hoc monitoren van status en voortgang.
* Opdrachtgevers voozien van tijdige sturingsinformatie en rapportages.
* Coordinatie van TestManagement (testvoorbereiding en executie).
* Inrichten functioneel en technisch beheer.




Project : Proxy Management

Klant : KLM Passage Accounting



Ontwikkelen van een online applicatie waarmee hoger management hun fiat kunnen geven op investeringsaanvragen. Met de applicatie is het mogelijk om verschillende niveaus van bevoegdheden te definiëren en te beheren. De papieren aanvragen zijn door deze applicatie overbodig waardoor kosten- en tijdsbesparing oplevert.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Samenstellen projectteam en direct aansturen middels wekelijks projectoverleg.
* Opstellen PID, Risk Log, Issue Log.
* Opstellen resourceplanning en alloceren van benodigde resources.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan projectteam.
* Periodiek en ad-hoc monitoren van status en voortgang.
* Opdrachtgevers voozien van tijdige sturingsinformatie en rapportages.
* Coördinatie van TestManagement (testvoorbereiding en executie).
* Inrichten functioneel en technisch beheer.





Project : Travelshop

Klant : KLM Personeelsreizen

Ontwikkelen van een online applicatie voor het boeken van dienstreizen. Deze applicatie maakt de papieren formulieren en bijbehorende uren overbodig waardoor een kostenbesparing oplevert voor zowel de aanvragende afdeling als personeelsreizen.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Samenstellen projectteam en direct aansturen middels wekelijks projectoverleg.
* Opstellen PID, Risk Log, Issue Log.
* Opstellen resourceplanning en alloceren van benodigde resources.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan projectteam.
* Periodiek en ad-hoc monitoren van status en voortgang.
* Opdrachtgevers voozien van tijdige sturingsinformatie en rapportages.
* Coördinatie van TestManagement (testvoorbereiding en executie).
* Inrichten functioneel en technisch beheer.




Project : Sirene

Klant : KLM Passage P&O

Ontwikkelen van een online applicatie waarmee enquêtes kunnen worden gehouden. De enquêtes worden door Passage P&O zelf ingevuld. Omdat de applicatie is gekoppeld met het mailsysteem kan Passage P&O ook het doelgroep definiëren en e-mails uitsturen met een uitnodiging om de enquête in te vullen.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Samenstellen projectteam en direct aansturen middels wekelijks projectoverleg.
* Opstellen PID, Risk Log, Issue Log.
* Opstellen resourceplanning en alloceren van benodigde resources.
* Delegeren en bewaken van werkpakketten aan projectteam.
* Periodiek en ad-hoc monitoren van status en voortgang.
* Opdrachtgevers voozien van tijdige sturingsinformatie en rapportages.
* Coördinatie van TestManagement (testvoorbereiding en executie).
* Inrichten functioneel en technisch beheer.




Functie : Business Analist / Programmeur

Bij : KLM-Weblab

Periode van t/m : augustus 1999 t/m december 2000

Verantwoordelijkheid : Ontwikkeling en onderhoud van in-house ontwikkelde KLM

intranet content management systeem WISE.


Mijn taken en werkzaamheden:

* Onderhouden klantcontacten
* Maken informatie analyse
* Vertalen business requirements
* Programmeren ASP, Javascript, HTML, XML, Visual Basic, SQL Server
* Maken van (detail)ontwerpen
* Testen
* Documenteren
* Ondersteunen en coachen van junior programmeurs
* Coördineren en aansturen van mede programmeurs voor onderhoud.



Functie : Systeem Analist / Programmeur

Bij : KLM-Revenu Accounting

Periode van t/m : februari 1998 t/m juli 1999

Verantwoordelijkheid : Ontwikkelen en onderhouden van het intern ontwikkeld Workflow systeem genaamd Paradise-WFM.

Mijn taken en werkzaamheden:

* Programmeren Visual Basic, Oracle, SQL Server, Unix batchprocessen, KLM legacy systemen.
* Maken analyses
* Testen
* Documenteren
* Ondersteunen en coachen van junior programmeurs



Opleiding interimmanager

1992 – 1997 Hogeschool Rotterdam &Omstreken (HR&O)

Hoger Informatica Onderwijs (HIO) (diploma behaald)
Afstudeerrichting Computer Integrated Manufacturing (CIM)


1987 – 1992 International College Edith Stein, Den Haag

HAVO (diploma behaald)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ruime ervaring in projectmanagement van systeemontwikkelingstrajecten. Prince2 Foundation en Practitioner gecertificeerd. Resultaatgericht, stresstolerant, communicatief en analytisch sterk. Goed in staat om complexe situaties te doorgronden om structuur en inzicht te creëren op zowel technisch, functioneel als organisatorisch vlak.

Talenkennis interimmanager

Engels


 beschikbaar?