T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Accountant / Controller

Accountant / Controller

Werkervaring interimmanager

Ministerie:
Vaststellen van de specifieke uitkering Actieplan Cultuurbereik 2004 en Cultuureducatie PO 2004:
 Behandeling en afrekening van oude dossiers (van 2002 en 2003);
 Aansturing van het team en ondersteuning van de projectmedewerkers bij de afhandeling van dossiers en het schrijven van brieven;
 Behandeling en afrekening 2004 van “probleemgemeenten en – provincies” (ongeveer 20);
 Inhoudelijke beoordeling van de inhoudelijke verslagen 2004 of de plannen uitgevoerd zijn, hetgeen verwoord wordt in de vaststellingsbrief.

Stichting:
Begeleiden van het verbetertraject ten aanzien van de administratie en administratieve organisatie (70 werknemers) en betreffende medewerkers instrueren en coachen. Doel: de huidige administratie volledig door de stichting zelf te laten verrichten (opstellen en bewaken van de begroting, tussentijdse overzichten en de voorbereiding voor de jaarrekening).

Ministerie:
Ondersteunen van de werkgroepen ter invoering van single audit en single information bij gemeenten en provincies. Beoordeling van implementatieplannen en bestaande specifieke uitkeringen. Doel: specifieke uitkeringen van het Rijk aan gemeenten en provincies worden meegenomen in de jaarrekeningcontrole, echter zodanig dat de risico’s voor het Rijk voldoende zijn afgedekt.

Ministerie:
 Het voorbereiden en geven van workshops aan accountmanagers met als onderwerp het lezen en be-oordelen van jaarrekeningen van gesubsidieerde instellingen. Beoordeling van jaarrekeningen en sub-sidieverantwoordingen over de jaren 2001-2004 van fondsen, een aantal instellingen en specifieke uitkeringen Actieplan Cultuurbereik. Fungeren als vraagbaak/aanspreekpunt voor accountmanagers bij deze beoordeling.
 Inventariseren van probleemsituaties bij de beoordeling van de jaarrekening en ontwikkelen van ge-standaardiseerde wijze waarop met de probleemsituaties wordt omgegaan (richtlijnen gedragslijn ac-countmanagers). Opstellen van evaluatie van het proces beoordeling 2001-2004 en voorbereiding voor jaarrekeningen 2005 (checklist, procesbeschrijving en interne controle).
 Opstellen controleprotocol specifieke uitkeringen voor gemeentelijke en provinciale accountants.
 Het schrijven van een rapport met adviezen inzake kostenbesparing, kwaliteitsverbetering en reorga-nisatie van het subsidiebeheer.
 Het opstellen van een circulaire naar accountants en administratiekantoren inzake aandachtspunten voor de controle.

Toezichtorgaan van de Sociale Verzekeringen:
 Het uitvoeren van het onderzoek Walvis en Wfsv bij een uitvoeringsinstelling, onderdeel sturing en beheersing. Het uitvoeren van een review (audit) op het beherend proces, verricht door de Interne Accountantsdienst van de uitvoeringsinstelling. Fungeren als aanspreekpunt en projectleider van het project.
 Zelfstandig uitvoeren van een review (audit) op de werkzaamheden van de Interne Accountantsdienst inzake de uitvoeringskosten van een uitvoeringsinstelling
 Audit op het collecterend proces (volledigheid, juistheid en tijdigheid van de verantwoording van de premiebaten) en handhaving (misbruik en preventie) van een uitvoeringsinstelling en het schrijven van een rapportage hierover. Beoordeling van de opzet en werking van de AO/IC-maatregelen.

Ministerie:
Het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van 2 Regelingen over de jaren 1997-2004:
 Het opstellen van een afrekensystematiek en controleprotocollen, samen met de interne accountants-dienst;
 het testen en valideren van de vaststellingstool, het opstellen van standaardbeschikkingen en checklis-ten. Het beoordelen van de door 500 gemeenten ingezonden verantwoordingsformulieren, de bijbeho-rende accountantsverklaringen en de bevindingen van de accountants. Het opstellen van individuele vaststellingsbeschikkingen.

Auditdienst Ministerie:
Het aansturen van een financial audit en bedrijfsvoeringsonderzoeken bij cultuurdirecties, alsmede re-views (audits) bij accountantskantoren met de focus op rechtmatigheid (certificerende rol van de Audit-dienst). Het uitvoeren van een thematisch onderzoek Rekenschap cultuurbreed, waarbij de door externe accountants afgegeven accountantsverklaringen onderdeel van onderzoek waren (onderzoeksrol Audit-dienst). Adviserende rol in werkgroep Handboek Cultuur (aanpassing richtlijnen voor subsidieverant-woordingen en jaarrekeningen en het opstellen van een controleprotocol).

Verzekeraar:
Het aansturen van 20 medewerkers in een veranderingsproces. Beleidsplannen voor veranderingen in de processen van de afdeling opstellen en uitvoeren, alsmede veranderingen in manier van werken en gedrag van de medewerkers. Verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken op de afdeling Incasso, alsme-de procesbewaker van het veranderingsproces.

Overige werkervaring:

Augustus 1984 – Augustus 1985
Erasmus College Dalton Scholengemeenschap voor MAVO-HAVO-VWO
Lerares wiskunde en economie.

Augustus 1985 – Augustus 1988
Gemeentelijke Economische School (MEAO)
Lerares Statistiek en Algemene Economie.

September 1988 – Januari 1991
Deloitte & Touche Zoetermeer
Assistent Accountant, voornamelijk overheidsopdrachten.

Februari 1991 – Mei 1995
KPMG Datam Den Haag en Gouda
1e assistent/Team Manager bij de AA-afdeling. Werkzaamheden: Het geven van administratieve adviezen aan en het opstellen van jaarrekeningen in het MKB.

Juni 1995 – December 1996
KPMG Aruba
Account Manager. Werkzaamheden: verantwoordelijk voor ongeveer 20 cliënten in het MKB.
Werkzaamheden: Administratieve dienstverlening, samenstelling jaarrekeningen, verzorgen van salaris-administraties en aanspreekpunt voor de cliënten. Belast met de leiding van 5 assistenten, opleiding, bud-getbewaking en correspondentie (o.a. offertes).

Januari 1997 – September 1999
YMCA of Aruba
Financial Consultant/Trainer Werkzaamheden: verantwoordelijk voor de opzet en invoering van een ge-automatiseerde administratie, Administratieve Organisatie en training van de 5 verantwoordelijke perso-neelsleden. Het samenstellen van de jaarrekening en het opstellen van het jaarlijkse budget en tussentijdse rapportages, verzorgen van de salarisadministratie, alsmede advisering aan directie en bestuur. Opzet van en assistentie bij het Project “Huiswerkbegeleiding voor tieners”. Verlenen van administratieve diensten aan andere stichtingen en bedrijven in het MKB.

December 1999 - 1 Oktober 2001
Eiffel Projecten en Opleiding BV
Financiële projecten:
 Verzekeraar: Projectleider Team Tussenrekeningen Specialisten. Werkzaamheden: Tussenrekenin-gen laten uitzoeken door 2 teamleden en bewaking van de ontvangst van de openstaande vorderingen. Rapportage aan opdrachtgever omtrent de voortgang van de 2 teamleden, procesbewaking en bijstu-ring.
 Bank: Interim Manager Financial Accounting. Werkzaamheden: opzet nieuwe afdeling en financiële administratie na centralisatie van decentrale eenheden. Ontwikkeling verslaggeving, afbakening ver-antwoordelijkheden en het aansturen van een team van 6 medewerkers.
 Bank: Projectleider Middellange Termijn Plan op afdeling Management Accounting. Werkzaamhe-den: Coördinerende rol met betrekking tot het opstellen van budgetten voor de Business Units met een team van 6 medewerkers. Aansturing team om informatie te vergaren van de Business Units en rapportage van de cijfers aan de directie. Coachende rol naar de teamleden om zich te ontwikkelen tot business-partner voor de afdelingshoofden van de business units.
 Verzekeraar: Projectleider veranderproject Incasso-afdeling.
Werkzaamheden: Begeleiding van de medewerkers om te komen tot een resultaatgerichte organisatie van de afdeling Incasso. Coaching van leidinggevenden tot een resultaat-, persoons- en teamgerichte stijl van leidinggeven.
 Toezichtorgaan Sociale Verzekeringen: Werkzaamheden: Als onderdeel van een team verrichten van een audit op de doelmatigheid van een uitvoeringsinstelling, waarbij de nadruk werd gelegd op het onderdeel “Sturing en beheersing” en het schrijven van een rapportage hierover. Onderwerp: de wijze waarop de organisatie maatregelen neemt om de processen te sturen en te beheersen, d.m.v. on-der andere het opstellen en analyseren van management informatie, manier van leidinggeven en het meten van de realisatie van de gestelde doelen.



Opleiding interimmanager

1973 – 1979 Erasmus College: VWO – diploma
1979 – 1984 Stichting Leraren Opleiding ZWN (HBO-opleiding):
2-graads bevoegdheid in Wiskunde en Economie
1987 – 1990 Staatspraktijkdiploma voor Bedrijfsadministratie (SPD)
1990 – 1992 Nederlandse Orde van Accountants – Administratie Consulenten:
Opleiding tot Accountant Administratie Consulent (AA)
1993 – 1995 Certificerende Bevoegdheid (Overgangsregeling AA)
1997 YMCA of the USA Management Module Certificates:
– Fiscal Management and Budgeting
– International Initiatives
2000 Cursus Project Management bij Eiffel
2000- 2001 Opleiding tot AA-Managerial Controller (NIVE)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch
Communicatief
Oplossingsgericht
Accuraat
Coachend leidinggeven
Pro-actief
Humor
Gedrag- en resultaatgericht leidinggeven


Talenkennis interimmanager

Engels in woord en geschrift
kennis op beginnersniveau in Spaans en Duits.


Overig

Uitgebreide computervaardigheden:
Exact, Grote Beer, Quicken, QuickBooksPro, MS Office en Lotus.
Overig:
Het geven van workshops.


 beschikbaar?