T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Profielschets

Ik ben een ervaren allround interim-/ projectmanager met ruim 22 jaar ervaring in de zakelijke dienstverlening. Ik kenmerk mij door mijn flexibiliteit. De opdrachten die ik de afgelopen jaren heb vervuld lopen sterk uiteen, hierdoor ben ik echt een allrounder. Ik ben sinds 2002 zelfstandig ondernemer (met een onderbreking van 3,5 jaar bij Centric).

Ik ben sterk gericht op relatiemanagement, zowel richting mijn klanten, mijn opdrachtgevers en ook richting mijn medewerkers. Ik heb een goed analytisch vermogen en ben in staat om snel inzicht te krijgen in bestaande situaties, ik ben een echte zelfstarter. Ik benader mijn opdrachten en werkzaamheden vanuit een zakelijke en persoonlijk perspectief en denk hierbij aan kansen en mogelijkheden. Het managen op financiële gegevens is één van mijn sterke eigenschappen.

Ik ben een netwerker pur sang, ik heb de beschikking over een groot netwerk, zowel zakelijk als sociaal. Dit netwerk komt mij goed van pas bij mijn dagelijkse werkzaamheden.

Na de overname van TAS Groep door PinkRoccade in 2001 heb ik mij ontwikkeld tot een allround interim-/ projectmanager. Ik functioneer met name goed als interim manager in een veranderingsomgeving of als projectmanager in projecten waar ik te maken heb met een complexe/politieke omgeving, waar tijdsdruk een belangrijk onderdeel is of in een organisatie waar iets opgebouwd moet worden.

Ik ben in staat om, vanuit “chaos” of niets (entrepeneur), iets op te bouwen.

Ik heb affiniteit met juridische zaken, vooral op het gebied van ondernemersrecht.

Naast mijn dagelijks werkzaamheden ben ik ook maatschappelijk betrokken, dit komt vooral tot uiting in mijn nevenfuncties bij verschillende stichtingen en verenigingen.

Functies die goed bij mij passen zijn: directeur, commercieel directeur, interim manager, projectmanager, verandermanager, sales manager.

Werkgever B.V. (eigen bedrijf)
Interim-/projectmanager April 2002 – heden

Korte omschrijving van de functie/activiteiten:
Als interim-/ projectmanager heb ik de afgelopen jaren zeer uiteenlopende opdrachten uitgevoerd voor de volgende opdrachtgevers:

Univé / VGZ -> interim projectmanager werkplekmigratie
Xtensional / maXways -> interim sales manager SAP Managed Services
Extentium -> interim sales manager SAP
4Kplus -> interim business development manager
Dramacoach -> interim business development manager
FIT Consulting -> interim sales manager SAP
Lucon plus -> interim business development manager AWBZ
Attached BV -> interim manager
Prysma (Phoqus on ERP) -> interim manager
InfraQon -> interim directeur.


Centric Holding April 2004 – September 2007

Centric Professional Services –
Commercieel Directeur (Lid MT) Oktober 2006 – September 2007

Korte omschrijving van de functie/activiteiten:
In verband met een op handen zijnde reorganisatie in oktober 2006 toegetreden tot het MT van Centric Professional Services, met als verantwoordelijkheden sales en de regio Noord-Oost Nederland.

Verantwoordelijk voor:
Sales en regio Noord-Oost Nederland.

Behaald resultaat:
Een succesvolle reorganisatie, een hecht salesteam en een goed presterende regio met een laag verloop.


Centric ERP Consultancy –
Directeur April 2004 – September 2007

Korte omschrijving van de functie/activiteiten:
Eindverantwoordelijk voor de SAP-activiteiten van Centric. In 2004 heeft Centric twee SAP dienstverleners overgenomen. Beide bedrijven IMG en TDS samengevoegd, geharmoniseerd en verder uitgebouwd onder de naam Centric ERP Consultancy. De dienstverlening van deze business unit richt zich vooral op het detacheren van SAP consultants in de disciplines: SAP FI/CO, MM/SD, PP/PS, BW, ISU A&D, ISU EDM en ABAP.

Verantwoordelijk voor:
De gehele bedrijfsvoering (algemeen, financiën, commercie, personeelsbeleid, werving & selectie, contracten).

Behaald resultaat:
Een zelfstandig draaiende en winstgevende werkmaatschappij binnen de Centric.

PinkRoccade / TAS
(TAS is in 2000 overgenomen door PinkRoccade) April 1996 – Maart 2002

NUON (via PinkRoccade) – Interim Manager Juni 2001 – Maart 2002

Korte omschrijving van de functie/activiteiten:
Verantwoordelijk voor, zowel de technische, als de organisatorische inrichting van een 5e Call Center voor Nuon en de dagelijkse leiding. Hetgeen nodig was in verband met de implementatie van een NUON-breed SAP systeem (project Nukleon). Projectmethodiek: Prince2.

Verantwoordelijk voor:
De gehele coördinatie (facilitair, personeel, werving & selectie, training, contracten).

Behaald resultaat:
Binnen 4 maanden een volledig operationeel inbound Call Center.

PinkRoccade – Project-/ Crisismanager
April 2001 – Mei 2001

Korte omschrijving van de functie/activiteiten:
Binnen PinkRoccade waren 24 websites operationeel allemaal met een verschillende lay-out en content management systeem (CMS). In het kader van de nieuwe “look” en mono-branding was er een project opgestart om alles samen te voegen op één website.

De nieuwe “look” van PinkRoccade moest op de dag dat de jaarcijfers bekend gemaakt zouden worden, worden gepresenteerd. Het project liep volledig uit de planning. Begin mei heb ik de touwtjes overgenomen om ervoor te zorgen dat de geplande datum toch werd gehaald.

Verantwoordelijk voor:
Applicatieontwikkeling, planning en coördinatie.

Behaald resultaat:
Een operationele website met een éénduidige lay-out en content op de geplande datum.

PinkRoccade - Project Manager
Januari 2001 – Maart 2001

Korte omschrijving van de functie/activiteiten:
Bij PinkRoccade werden op jaarbasis, aan de ene kant zo’n 300 consultants betrokken van externe leveranciers, terwijl er aan de andere kant bij de verschillende onderdelen van PinkRoccade zo’n 300 consultants zonder opdracht zaten. Om de vraag en aanbod beter op elkaar af te stemmen en om het leveranciesmanagement verder te optimaliseren, moest er een nieuwe afdeling opgezet worden, het Resourcing Clearing House.

Verantwoordelijk voor:
Het opzetten van het Resourcing Clearing House, het inrichten van een integraal overleg tussen de verschillende resourcemanagers en het optimaliseren van het leveranciersmanagement (contracten en tarieven). Projectmethodiek: Prince2.

Behaald resultaat:
Een operationele afdeling en een jaarlijkse besparing van 30 miljoen op de bedrijfskosten.

TAS Infrastructure Management –
Directeur September 1997 – December 2000

Korte omschrijving van de functie/activiteiten:
TAS Infrastructure Management leverde diensten op het gebied van infrastructuur en netwerken aan vooral grote klanten zoals ING, Belastingdienst, KPN Telecom, TNT Post en ABN AMRO. TAS Infastructure Management was ontstaan uit een fusie van TAS Netwerkbeheer, TAS Helpdesk en ISMS Professional Services. In totaal waren er 450 fte’s werkzaam. Deze werkmaatschappij van TAS Groep werd aangestuurd door een tweehoofdige directie, waarin Rob de functie van Directeur bekleedde. Gehanteerde methodieken: ITIL en Prince2.

Verantwoordelijk voor:
De bedrijfsvoering (financiën, commercie, projecten, werving & selectie, marketing & communicatie, dienstontwikkeling, interne opleidingen, contracten, Europese aanbestedingen).

Behaald resultaat:
Een zelfstandig draaiende en winstgevende werkmaatschappij binnen de TAS Groep met een jaaromzet van zo’n 30.000.000 gulden.

TAS Netwerkbeheer – Account Manager
April 1996 – Augustus 1997

Korte omschrijving van de functie/activiteiten:
Als accountmanager verantwoordelijk voor large accounts (KPN Telecom, ABNAMRO, TNT Post en Friesland Bank).

IP / Informatica Projectgroep (nu Sogeti) December 1990 – Maart 1995

IP / Informatica Projectgroep –
Account Manager April 1995 – Maart 1996

Korte omschrijving van de functie/activiteiten:
Als accountmanager werkzaam geweest voor de afdeling PCO (Projectgroep Commerciële Ondersteuning). Ondersteunt door gerichte directe marketing acties werden afspraken gemaakt met potentiële klanten die geïnteresseerd waren in de brede dienstverlening van IP/. Prospects bezocht en toelichting gegeven op de dienstverlening van IP/.

Interprogram - Systeemontwikkelaar/
Testcoördinator December 1990 – Maart 1995

Opleiding interimmanager

Opleiding

1983 : Atheneum-B
1985 : TU – Lucht-en ruimtevaarttechniek (propadeuse)
1990 : HBO – Bedrijkskundige Informatiekunde

Vakopleidingen

2007 : Basiscursus MR Voortgezet Onderwijs (Aob)
2007 : Workshop MSP (CapAcademy)
2005 : BISL (CapAcademy)
2002 : Zeven eigenschappen van Effectief Leiderschap (Coach&Commitments)
2001 : Workshops Financieel management (IBO)
2000 : Prince II (PinkRoccade)
2000 : Roadmap for Results (Coach&Commitments)
1998 : Management Vaardigheden (Nijenrode)
1998 : Leading for Organisational Improvement (Coach&Commitments)
1996 : Commerciële training (TAS intern)
1996 : ITIL Foundation en ITIL Practitioner (PinkRoccade)
1996 : Novell University (Novell)
1996 : Commerciële training (Raadgevend Bureau Wage)
1996 : Strategic Selling (Coach&Commitments)
1996 : Large Account Management Process (Coach&Commitments)
1995 : Valkuilen bij waarnemen en beoordelen (Coach&Commitments)
1994 : Management Development Program Personeel (IP/ Informatica Projectgroep)
1994 : Adviesvaardigheden (IP/ User Guide)
1994 : Gesprekstechnieken 2 (IP/ User Guide)
1994 : Integrale functiepuntanalyse (IP/ Applicatiebouw)
1993 : Management Development Program Commercie (IP/ Informatica Projectgroep)
1993 : Verzekeren, Theorie en Praktijk / Assurantie B (SAVA)
1993 : Logistiek (IP/ Informatica Projectgroep)
1993 : Gesprekstechnieken 1 (IP/ User Guide)
1993 : Systeemtesten (IP/ Software Control)
1992 : Teststrategie en TMAP (IP/ Software Control)
1991 : Diverse vaktechnische opleidingen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonskenmerken: ondernemer, commercieel, eerlijk, pragmatisch, sociaal, analytisch, betrokken, enthousiast, down to earth, integer, flexibel, creatief, hands-on mentaliteit, zelfstarter en positief.

Talenkennis interimmanager

Talenkennis
Mondeling Schriftelijk
Nederlands : Goed Goed
Engels : Goed Goed
Duits : Goed Redelijk


 beschikbaar?