T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

bedrijf: Regionaal Opleiding Centrum (ROC) Eindhoven [Eindhoven] MBO dag en avondonderwijs voor 24.000 studenten over 24 scholen, 1800 medewerkers, inkoopomzet € 42 mln
Periode: 03/2010 -
Functie: Project Manager Effectief Inkopen in opdracht van het College van Bestuur, verandermanagement van een decentrale inkooporganisatie naar een centrale inkooporganisatie. Dit betrof het ontwerp en de implementatie van: de inkooporganisatie incl. training van 60 inkopers/ bestellers/ contractmanagers, het contractmanagement en inkoopmanagement proces en verschillende ICT tools ter borging.

bedrijf: Astellas Pharma Europe (Leiderdorp, Meppel, Londen, Dublin) Farmaceutisch bedrijf, R&D/ productie/ contracting/ distributie, hoofdkantoor in Japan, 15.000 medewerkers en € 15 mld omzet.
Periode: 02/2010-05/2010
Functie: Business Consultant Document Management in opdracht van nieuwe director Business Information Management business model ontwikkeld, informatie stromen geïnventariseerd, eisen DM pakket opgesteld en pakket selectie uitgevoerd.

bedrijf: Astellas Pharma Europe (Leiderdorp, Meppel, Londen, Tokyo)
Periode: 11/2007-09/2009
Functie: Business Information Director Supply Chain & Manufacturing in opdracht van Vice President Supply Chain & Manufacturing Europe implementatie IT governance, oprichting centrale IT afdeling, uitbesteding infrastructuur, contract management, business improvements, programma management, project management.

Bedrijf: Goss International (Boxmeer) Machine bouw high-tech grafisch, R&D/ productie/assemblage/ service, hoofdkantoor USA, voormalig Stork bedrijf, 3000 medewerkers, € 1mld omzet.
Periode: 12/2006 – 08/2007
Functie: Manager ICT en Programma Manager in opdracht van director ICT, leiding gegeven aan lokale ICT afdeling incl. SAP applicatie managers en business improvement projecten geleid in rol programma manager m.b.t. afdeling Service, R&D en ICT. Eén van projecten betrof in kaart brengen processen, informatie stromen en eisen voor document management pakket alsmede opstellen van offerte aanvraag.

Bedrijf: INHOLLAND (Haarlem) HBO scholengemeenschap, 40000 studenten, 3000 medewerkers
Periode: 09/2006-11/2006
Functie: Manager afdeling Projecten en Support in opdracht van financieel directeur afdeling gereorganiseerd, structuur neergezet obv ITIL, verschillende vooral resource bottlenecks voor projecten opgeruimd.

Bedrijf: Goss International (Boxmeer)
Periode: 07/2005 – 05/2006
Functie: Manager ICT in opdracht van director ICT, leiding gegeven aan lokale ICT afdeling en infrastructureel standaardisatie project geleid in opdracht van nieuwe Amerikaanse moeder. Alignment van lokale 1st line met centrale 2nd line incl. ITIL procedures, service support tool en SLA.

Bedrijf: Nedis (’s-Hertogenbosch) Inkoop, warehousing en distributie elektronica apparaten en onderdelen, vestigingen over geheel Europa, hoofdkantoor ’s-Hertogenbosch, familie bedrijf, 800 medewerkers.
Periode: 01/2005 – 06/2005
Functie: Business Consultant/ projectmanager in opdracht van directie, audits en verbeterprojecten uitgevoerd binnen headquarter van internationale groothandel in consumentenelektronica bedrijf op afdelingen ICT, inkoop, product management, verkoop. Architectuur project geleid ter voorbereiding internationale ERP implementatie.

Bedrijf: Apotheken, Notaris kantoren, Stichting, Havenbedrijf
periode: 2004
functies: Auditor in opdracht van directie, verschillende audits uitgevoerd naar effectiviteit en efficiency.

bedrijf: Philips Enabling Technologies Group (Eindhoven) Machine bouw high-tech voor semi conductor industrie, ontwikkeling/ productie/ assemblage, vestigingen in 8 landen en 5 tijdzones, 15 business units, 6.000 medewerkers.
periode: 1999-2004
functies: Project Manager als staflid CEO, resultaat: business proces model ontwikkeld o.b.v. bestaande logistieke en financiële best practice processen en ERP Baan, geïmplementeerd, verbeterd en geborgd waardoor ‘one Way of Working’ binnen Philips ETG mogelijk is geworden.
Business Reviewer als staflid CEO, resultaat: fit-analyse per Business Unit in architectuur, change voorstel voor misfits, plan van aanpak voor implementatie proces model in Business Unit.
Workshopleider als staflid CEO, resultaat: SWOT awareness per keten, kennis impuls in organisatie mbt Supply Chain Management en Supply Chain Operational Reference Model (SCOR) , verbeter plan van aanpak.
Projectleider als staflid CIO, resultaat: operationele tweedelijns support organisatie (15fte) incl. support tool, rolbeschrijvingen, procedures o.b.v. COBIT en ITIL én
ondertekende Service Level Agreements met de verschillende Business Units en third service providers.
Projectleider als staflid CIO, resultaat: alle Business Units millennium proof.

bedrijf: Philips Medical Systems (Best) Machine industrie high-tech medische diagnostische apparatuur, R&D/ productie/ assemblage/ verkoop/ service, vestigingen in 40 landen, 10.000 employees toentertijd.
periode: 1995-1999
functies: Business Consultant als staf Global Competence Centre, resultaat: ontwerp service logistieke processen voor re-engineered voorraadpunten en distributiekanalen over 40 landen.
Projectleider (40 projectleden) als staf global customer support director, resultaat: geïmplementeerde redesigned service logistieke en financiële processen geborgd in ERP Baan voor de global customer support organisatie met magazijnen, distributie centra en customer support afdelingen in 40 landen.
Project Manager (40 projectleden) als staf global customer support director, resultaat: 50% voorraad vermindering, 25% verkorting van de levertijd binnen het customer support proces en operationele software applicaties ERP SAP R/3 MM/ SD/ FICO (40 locaties) en Dispatch 1.
Business Consultant als staf global customer support director, eisen inventarisatie logistieke software, offerte aanvraag opgesteld, pakketselectie uitgevoerd.
Resultaat: organisatie brede gecommitte keuze voor software roll-out met SAP R/3.
Projectleider als staf CIO, resultaat: deployed en operationele 2nd line support organisatie voor SAP incl. ITIL procedures en ondertekende Service Level Agreements met Business Units en service providers.

bedrijf: ACF Holding (Maarssen) Farmaceutisch bedrijf met warehousing en distributie activiteiten, 9 vestigingen in Nederland, 700 medewerkers.
periode: 1992-1995
functies: Projectleider (20 projectleden) als staf Filiaal Manager, resultaat: top 10 verbeterplan gerealiseerd; 20% vermindering van medewerker kosten en 80% verbetering van delivery performance naar de klant.
Leading Business Consultant (30 project leden) als staf Direkteur Logistiek, resultaat: operationele één manier van werken geborgd in één tailor made software applicatie binnen alle 7 magazijnen/ distributie centra..
Projectleider als staf Directie, resultaat: plan van aanpak Good Distribution Practices (GDP) en plannen van aanpak voor top 5 bottlenecks

bedrijf: Peek Traffic BV (Hilversum) Nu in Amersfoort (voorheen Philips Nederland BV, BU Traffic and Travel systems in Hilversum, in 1991 verkocht aan Peek Traffic BV), Machine industrie high-tec equipment voor verkeer, 250 medewerkers.
periode: 1989-1992
functies: Projectleider (15 project leden) als staf van logistiek manager, resultaat: operationeel JIT/ Kan-Ban methodiek, geïntegreerde processen geborgd in Baan ERP (toenmalig triton 1.1).
Consultant als staf logistiek manager, eisen geïnventariseerd voor logistieke software. Resultaat: organisatie breed gecommitte keuze voor ERP pakket.
Logistiek Consultant als staf logistiek manager, resultaat: geadviseerde en geoperationaliseerde optimaal logistiek besturingsconcept waardoor 20% vermindering van voorraad waarde.
Master planner als rechterhand logistiek manager, coördinatie van demand management proces tussen verkoop – productie - leveranciers.

Opleiding interimmanager

opleidingen
Certified in Production and Inventory Management (CPIM) ; 1993; APICS; Diploma CPIM
Technische Hogeschool Bedrijfskunde (ING); 1989; RK TU Rijswijk Diploma Ing.
VWO atheneum; 1985; CLD Delft; Diploma

Trainingen
GAMP5; 2011; PQ Intern. & ISPE
Masterclass ´the Cloud´; 2011; Nijenrode
ISO/IEC 27002 Foundation (Information Security); 2009;
EXIN; Certificaat
ISO/IEC 20000 Foundation (IT Service Management) 2009 EXIN Certificaat
BISL (Business Information Management
Foundation) 2009 EXIN Certificaat
ASL foundation (Application Service Library) 2006 EXIN Certificaat
PRINCE2 (PRojects IN Controlled Environment) 2005 EXIN Certificaat
ITIL foundation (IT Service Management) 2004 EXIN Certificaat
Training management of teams 2000 S&N Certificaat
Training personal effectivity 1999 S&N Certificaat
Training senior project management 1998 S&N Certificaat
Workshop presentatie technieken 1995 David Bloch
Workshop power simulation 1994 European University
Workshop reeks Human Resources Management 1993 Twijnstra Gudde
Workshop chaos management 1992 Berenschot
Workshop conflict management 1991 KPMG
4-tal workshops ISO 9000 1990 NIRIA
Complete training programma Baan BV. 1990 BaaN Certificaat

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Strategisch denken (expert)
• Plannen & organiseren (expert)
• Adviseren & overtuigingskracht (expert)
• Analytische skills (expert)
• Resultaat gedreven (expert)
• Inzet en doorzettingsvermogen (expert)
• Sensitiviteit & diplomatie (expert)
• Leiderschap & coaching (senior)
• Onderhandelen (senior)


Talenkennis interimmanager

nl, en

 beschikbaar?