T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



verandermanagement, Change management. algemeen mngt

verandermanagement, Change management. algemeen mngt

Werkervaring interimmanager

2006 Organisatie van lezingencyclus The Learning Cycle
In The Learning Cycle worden door senior professionals onderwerpen besproken op het gebied van (change) management, finance en IT. De doelgroep bestaat uit zelfstandige RA’s en RC’s met een permanente educatieverplichting vanuit hun beroepsorganisatie. De cyclus biedt de deelnemers de mogelijkheid om onder leiding van een specialist op het onderwerp, interactief met andere collega’s kennis op te bouwen en verder uit te diepen. Het programma bestond uit 8 sessies van 3 uur.

2006 - heden, ABN AMRO Bank, Amstelveen
Manager GDDM Support Desk
Global Due Diligence Management is binnen ABN AMRO Bank verantwoordelijk voor de wereldwijde invoering en uitvoering van klant en produkt due diligence.
De Support Desk verricht voor alle doelgroepen ondersteuning bij deze processen. Hiertoe is een afdeling ingericht die bestaat uit ongeveer 20 personen. Momenteel wordt deze afdeling gedecentraliseerd; er worden 5 “satellite desks” opgezet, onder meer in Singapore, Brazilië en de VS.
De verantwoordelijkheden bestaan uit het aansturen van de teams, het projectmatig implementeren van de satellites en het vormen van een centrale end-state organisatie die functioneel de satellites zal gaan aansturen.

2005 – 2006 div. beleggingsfondsen, vermogensbeheerders
In het kader van het opstarten van een aantal (nieuwe) beheerders van beleggingsfondsen zijn handboeken voor de administratieve organisatie opgesteld en aangepast aan wet- en regelgeving, ten behoeve van de vergunningaanvraag voor een effectencommissionair bij de AFM.

2004 – 2005 Interpolis, Tilburg
Projectleider Afdeling Control
Het project betrof het “in control” brengen van het Shared Service Center Verzekeringen dat de administratieve backoffice vormt voor aangesloten Rabobanken naar verzekeringsmaatschappijen. De werkzaamheden betroffen het ontwerpen en implementeren van een control kader en het bijbrengen van risico-awareness in de organisatie.
Resultaten: risicogebieden geïnventariseerd en passende maatregelen ingevoerd, concrete controlling-eisen opgesteld ten aanzien van de operationele processen, risico management conform het COSO model staat op de agenda van het MT en een stelsel van controls ontworpen en ingevoerd.

2003 – 2005 TPG Post, onderdeel ICT Mail, Den Haag
Business projectleider SAP implementaties
Het ICT bedrijf van TPG Post heeft voor TPG het SAP systeem gekozen als backoffice tool. Ook de eigen bedrijfsprocessen worden met SAP ondersteund. Laatste project betrof het realiseren van een webshop met behulp van de SAP Internet Sales oplossing binnen R/3.
Verantwoordelijk voor totstandkoming van business blauwdrukken, administratieve organisatie, herontwerp financiële processen en de invoering ervan binnen de relevante afdelingen.
Resultaten: succesvolle implementaties van de financiële modules (Fi, Co), tijdregistratie en projectensysteem, in combinatie met verkoopmodules en HR gegevens (PS, CATS, SD, HR, OM). Begeleiding bij invoering van SRM.
Tevens betrokken bij totstandkoming van een (administratieve) blauwdruk en de implementatie voor het beheer van Mail-brede telefonie oplossingen.

2002 TPG Post, onderdeel ICT Mail, Den Haag
Manager financiële administratie
Interimfunctie, aansturen team van 10 medewerkers. Verbeteren van financiële processen, management informatie, administratieve organisatie en interne controle, personeelsmanagement.

2000 – 2001 Getronics Infrastructure Solutions BV, Amsterdam
Consultant
Ontwerp en implementatie van een geautomatiseerd systeem gericht op de centrale facturatie van de IT-diensten die door Getronics wereldwijd aan Shell worden geleverd. Omvat de financiële, administratieve en organisatorische processen alsmede de interne management informatievoorziening en de externe SLA rapportages.
Herontwerp en implementatie van de administratieve organisatie en maatregelen van interne controle gericht op de centrale crediteurenadministratie.

Beleidsadviezen ten aanzien van de Nederlandse inkooporganisatie en de hiervoor benodigde administratieve organisatie.

2000 Brunel Financial Consultants BV, Amsterdam
Consultant en coach
Naast opdrachten bij cliënten (o.a. Getronics, zie boven) betroffen de verantwoordelijkheden het vakinhoudelijk coachen van een 10-tal consultants, ontwikkelen van commerciële plannen in samenwerking met account managers en het ontwikkelen van (beleids)adviezen ten behoeve van de directie.

1998 – 2000 ten Hagen & Stam BV (Wolters Kluwer), Den Haag
Controller
Totaal budget 80 mio. Aansturen financiële administratie, budgetcyclus, maandrapportages en jaarrekening, management informatievoorziening en MIS-systemen, projecten administratieve organisatie, implementatie Oracle.

1998 Unisource NV, Hoofddorp
Internal auditor
Het uitvoeren van operational audits, gericht op alle Europese werkmaatschappijen van Unisource NV. Onderzoeken gericht op efficiency, betrouwbaarheid van administraties en processen.

1994 - 1997, Deloitte & Touche, Aruba
Accountant
Verantwoordelijkheden omvatten alle controlewerkzaamheden, kantoorplanning, opleiding, begeleiding en beoordeling van medewerkers, verzorgen van vaktechnische cursussen en interne documentatie, onderhouden cliënten contacten, budgetbesprekingen, facturering.

Interim Manager Arubaanse nationale telecommaatschappij (SETAR)
Interim financieel directeur. Resultaten: afronding oude jaarrekeningen, verbeterde verslaglegging en opgestelde begrotingen. Voorbereidingen voor invoering PeopleSoft (financieel) en nieuw facturatiesysteem.

1991 – 1994 KPMG Accountants, Utrecht
Trainee
Controlepraktijk met diverse cliënten in profit en non-profit sector.

Opleiding interimmanager

Postdoctoraal Accountancy
Diploma / afgestudeerd: ja / oktober 1994
Katholieke Universiteit Brabant.

Doctoraal Bestuurlijke Informatiekunde
Diploma / afgestudeerd: ja / juli 1991
Katholieke Universiteit Brabant.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profiel
Projectleider, processenontwerp en implementatie. Conceptueel sterk; kritisch. Graag ook zelf in de modder, aanpakken. Vertaalt businessconcepten naar processen, organisatie en systemen; veranderingen implementeren. Aandacht voor de mens in de organisatie; coachen. Bouwen, niet beheren.
No nonsense, problemen aanpakken. Overzicht houden over hoofd- en bijzaken.
15 jaar ervaring in binnen- en buitenland.
Gericht op langdurige relatie met opdrachtgever (belangrijker dan tarief).

Typische opdrachten:
- ontwerpp en implementatie processen, procedures
- doorvoeren veranderingen: proces, organisatie, tooling
- integratie van IT, processen, organisatie
- ERP implementaties
- (bedrijfseconomische) verbeter vraagstukken


Talenkennis interimmanager

- Nederlands en Engels: vloeiend, geschreven en gesproken
- Duits, Frans, Spaans: beginners niveau


Overig

Computerkennis
- relevante kantoorapplicaties (Outlook, Word, Powerpoint, Excel, Visio, Lotus Notes)
- SAP FI, CO, SD, MM, PS, CATS, HR Minimaster, OM, Webshop
- Peregrine AssetCenter en ServiceCenter

Nevenfuncties
2001 ISBW Docent leergang middlemanagement, module Kosten en kostprijs

- Lidmaatschap en voorzitter Ronde Tafel 13, Leiden
- Penningmeester lokale peuterspeelzaal

 beschikbaar?