T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Marketing & Sales Manager

Marketing & Sales Manager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring.

Januari 2005 – heden:
Directeur/eigenaar marketingadviesbureau

De organisatie.

Een onafhankelijk adviesbureau dat ondernemers ondersteunt bij de ontwikkeling van een succesvolle marketingstrategie en de pragmatische vertaling hiervan naar de marketinginstrumenten in het algemeen en communicatie in het bijzonder.

Werkzaamheden.

Business development.
Ontwikkelen strategisch marketingplan voor diverse b2b opdrachtgevers
Implementatie van het marketingplan voor diverse b2b opdrachtgevers.
Marktonderzoek/Klanttevredenheid onderzoek voor diverse opdrachtgevers, zowel b2b als consumer.
Branding/positionering.
Project Management.
Conceptbeoordeling.
Internetmarketing.
DM-acties voor diverse opdrachtgevers zowel b2b als consumer.


Januari 2002 – december 2004:
Regiomanager Valid Eindhoven BV

De organisatie

Valid ICT Solutions is gestart in 1999 en telt momenteel ca. 115 medewerkers. Het hoofdkantoor is gevestigd in Maastricht. Tot de kerncompetenties behoren Infrastructure Solutions, Application Solutions en Management Solutions.

Taken en verantwoordelijkheden

Verantwoordelijk voor strategisch, tactisch en operationeel management van Valid Eindhoven BV. Primaire focus op business development. Daarnaast verantwoordelijk voor field management en HRM-beleid voor de onder Eindhoven ressorterende medewerkers en sollicitanten inclusief de aansturing en coaching van het onder Eindhoven vallende account-team.

Verantwoordelijk voor marketingcommunicatie op corporate niveau. Valid heeft onder mijn leiding in 2004 haar corporate identity en marktpositionering volledig vernieuwd.

September 2000 tot januari 2002:
Sales & marketing manager Axians, Van der Linden Groep bv, Veghel

De organisatie

Onderdeel van de Franse multinational VINCI dynamisch bedrijf
met ca. 120.000 medewerkers en een omzet van ca. 3 miljard euro.
De Van der Linden Groep (omzet ca. 55 miljoen euro) telt 280
medewerkers en is opgedeeld in de business units elektrotechniek,
gebouwbeheer, ICT oplossingen en besturingstechniek.

Taken en verantwoordelijkheden

Leiding geven aan de businessunit Axians (ICT oplossingen).
(Budget) verantwoordelijk. Business development en het beheer van key-accounts.

Verantwoordelijk voor werving en opleiding personeel. Het opstellen van functieprofielen, het afnemen van interviews en het onderhandelen met betrekking tot de arbeidscontracten. Daarnaast het houden van Functioneringsgesprekken en Beoordelingsgesprekken (twee maal per jaar). Jaarlijks vaststellen van een opleidingsplan per medewerker.

Verantwoordelijk voor productontwikkeling en inkoop. Conceptontwikkeling en productkeuze in samenwerking met diverse fabrikanten (Cisco, 3Com, Dell, Microsoft en Kerpen) en distributeurs (ACAL, AZLAN, Pluz en Connectron).

Opzetten en bewaken van de Axians corporate identity. In samenwerking met het reclamebureau ontwikkelen van communicatieplan en uitwerken van huisstijl (brochure,
visitekaartjes, briefpapier etc.), presentatiemateriaal en website.

In deze functie was ik tekeningsbevoegd tot € 100.000,-. Ik maakte deel uit van het managementteam en rapporteerde direct aan de algemeen directeur.

Juni 1992 tot en met augustus 2000:
Salesmanager ICT, GTI Vitel bv (Nuenen, Oisterwijk, Best)

De organisatie

GTI (groep technische installaties), een capaciteitsbedrijf in elektrotechnische en werktuigbouwkundige dienstverlening met ca. 8.000 medewerkers en een omzet van 1,5 miljard verdeeld over 80 vestigingen. GTI Vitel bv (hoofdkantoor in Gouda) was de system integrator van GTI en met zo’n 300 medewerkers (omzet 70 miljoen) verantwoordelijk voor advies, ontwerp, implementatie, onderhoud en support van bedrijfsomspannende communicatienetwerken. In mei 2000 heeft GTI besloten de ICT activiteiten (met uitzondering van de installatie van databekabeling) van GTI Vitel bv te verkopen aan Centric.

Als salesmanager ICT ben achtereenvolgens op de vestigingen Nuenen, Oisterwijk en Best van GTI Vitel bv werkzaam geweest.

Taken en bevoegdheden.

Realiseren van gestelde verkoopdoelstellingen. Verkoopdoelstelling (en behaald verkoopresultaat) oplopend van € 400.000,00 in 1993 tot en met € 1.400,000,- in 2000 in de regio Zuid (Brabant, Zeeland, Limburg).
Ontwikkelen van marktsegmenten, suspects en prospects.
Business development en beheren van key-accounts.
Bepalen van het commerciële beleid.
Ontwikkelen van klantgerichte acties (bijvoorbeeld events, direct-mail en promoties) met als doel het ontwikkelen van nieuwe markten of het verhogen van rendement bij bestaande relaties.
Tevens deelname aan diverse projectteams en technologie teams.
Werving, training en coaching van nieuwe verkoop medewerkers.

September 1990 - met mei 1992:
Verkoop binnendienst, Maas International bv, Son.

Organisatie

Maas International B.V. maakt onderdeel uit van Maas International Europe B.V., één van de grootste vending organisaties van consumptie automaten in Europa. De Maas organisatie ontwikkelt, distribueert, onderhoudt en verzorgt warme en koude drankautomaten, zoetwaren- en snackautomaten alsmede de daarbij behorende software, kassa's en betaalsystemen. Maas International B.V. telt 500 medewerkers.

Taken en bevoegdheden

Verantwoordelijk voor de ondersteuning van drie account managers, regio Zuid, in pre-sales en after sales activiteiten.
Samenstellen producten en opstellen van offertes;
Verwerken van binnenkomende opdrachten;
Schrijven van productie-opdrachten;
Bewaken van uitleveringstermijnen;
Telefonische verkoop kleine hoeveelheden automaten (tot ca. 5 stuks).

September 1989 - augustus 1990:
Sales executive, De Kempen Pers bv, Hapert.

Organisatie

Drukkerij/uitgeverij behorende tot de Telegraaf Groep. Naast diverse
regionale kranten vooral bekend door uitgifte van hoogwaardige
(kunst)boeken.

Taken en bevoegdheden.

Commercieel verantwoordelijk voor de opzet van kabelkrant De Kempen TV inclusief alle daaruit voortvloeiende marketingacties.
Business development (vooral midden en kleinbedrijf) in de Kempen;


Opleiding interimmanager

Hoger Economisch en Administratief Onderwijs 1985 - 1989
studierichting communicatie, Hogeschool Eindhoven
Diploma 1989.
Afstudeerscriptie: geïntegreerde marketingcommunicatie



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Strategie/ontwikkeling, business development, project management, product management, internetmarketing, communicatiestrategie, marktonderzoek, klanttevredenheidonderzoek

Talenkennis interimmanager

Nederlands: goed in woord en geschrift.
Engels: redelijk in woord en geschrift

 beschikbaar?