T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Lijn management / projectmanagement

Lijn management / projectmanagement

Werkervaring interimmanager

Werkervaring

1996 - heden Zelfstandig Interim - en projectmanager,


Mrt 2009 Opdrachtgever grote gemeente in het Westen ( Leiden )
Heden
Opdracht: Afdelingsmanager Huisvesting Services en ICT

• Leidinggeven aan de afdelingen Huisvesting, Services en ICT.
• Invulling geven aan het Strategisch Huisvestingsplan
• Europese aanbestedingen Server – Netwerkbeheer, Telefooncentrale, Schoonmaak.
• Lid van de Stuurgroep Implementatie nieuw systeem voor SoZa.
• Verantwoordelijk voor het opstellen van de PDC.
• Voorbereidingen treffen m.b.t. oprichting Regionaal Shared Service Centre
• Renovatie / herinrichting diverse kantoorpanden.
• Coördineren van enkele grote verhuisbewegingen ( 250 / 300 medewerkers ).
• Klanttevredenheidsonderzoek

Okt 2008 - Opdrachtgever middelgrote gemeente in het zuiden ( Weert )
Mrt 2009
Opdracht: Hoofd Informatievoorziening

• Leidinggeven aan de afdelingen ICT, Documentaire Informatie Voorziening,
Centrale Gegevens – en Applicatiebeheer.
• Coachen en aansturen van de diverse projectleiders
• Opstellen plan van aanpak t.b.v. het digitaliseringstraject naar Nieuwbouw toe.

Aug 2008 - Opdrachtgever grote gemeente in het zuiden ( Eindhoven )
Jan 2009
Opdracht: Hoofd Afdeling Kwaliteitscontrole Beheer en Realisatie Openbare Ruimte

• Leidinggeven aan de afdeling Kwaliteitscontrole
• Deelname Kernteam Reorganisatie
• Analyseren en doen van verbeteringsvoorstellen m.b.t. de processen

Okt 2007 – Opdrachtgever grote gemeente in de randstad ( Delft )
febr 2008
Opdracht: Adviseur Informatisering & Automatisering

• Opstellen adviesrapport omtrent de invulling en organisatie van de
informatiemanagementfunctie.

Mrt 2007 – Opdrachtgever grote gemeente in de randstad ( den Haag )
Juni 2007
Opdracht: Verander - & Transitiemanager Personeel en Organisatie

• Het organiseren / adviseren / ondersteunen van het management m.b.t. de personele – en organisatorische veranderingen naar aanleiding van de invoering een nieuw ERP – systeem.
• Inventariseren en analyseren van de bedrijfsprocessen m.b.t. de personele – en organisatorische veranderingen.
• Samen met het management doorvoeren van deze veranderingen, waaronder m.n. het verkrijgen van draagvlak.

Nov. 2006- Opdrachtgever grote Nederlandse Bank ( Rabo )
Mrt. 2007
Opdracht: Manager Bedrijfsmanagement Facilitys
• Leidinggeven aan en opzetten van een nieuwe afdeling Bedrijfsmanagement, bestaande uit Financiële Administratie, Projectmanagement, Proces- en Informatiemanagement, Functioneel Applicatiebeheer en Productmanagement.
• Mee ombuigen van een uitvoerende organisatie naar een regie organisatie in het kader van TFM
• Projectmanagement Admin. Organisatie / In Control, Operational Riskmanagement en het opzetten van zowel financiele – als volume rapportages t.b.v. Dienstketenmanagement Facilities

Mei 2006- Opdrachtgever Middelgrote Gemeente Brabant ( Schijndel )
Okt. 2006
Opdracht: Organisatieadviseur Centrale Staf / Manager Facilitaire Zaken
• Onderzoek en advies m.b.t. de organisatiestructuur van de Centrale Staf, bestaande uit Management- en Bestuurszaken ( P&O, Communicatie, en Algemene en Juridische Zaken ) Bedrijfseconomische Zaken ( Belastingen en P&C ) en Facilitaire Zaken, mede in het kader van een toekomstige organisatiewijziging van sector- naar directiemodel.
• Leidinggeven aan de Facilitaire Dienst, bestaande uit ICT, Huisvesting – Onderhoud – Beheer, Interne dienst en Documentaire Informatievoorziening
• Analyseren en oplossen van de problematiek bij Div. ( Personeel en Herstart digitaliseringtraject.

Jan. 2006 Opdrachtgever Grote Hogeschool in Zuid – Nederland ( Fontys )
Okt.2006
Opdracht: Regiomanager Huisvesting en Beheer
• Leidinggeven aan de onderdelen Technisch – en Facilitair Gebouwen Beheer.
• Verbeteren van de werkprocessen / klantrelaties en sfeer.
• Verbeteren van de samenhang en sturing tussen Technisch – en Facilitair
Beheer.
• Mede implementeren van het gastvrijheidsprincipe.
• Het in kaart brengen en oplossen van de achterstallige workload.
• Het implementeren van een nieuw Facilitair Informatie Managementsysteem.
• Het ondersteunen c.q. optreden als sparringpartner/coach van twee
regiomanagers.

Aug.2005 Opdrachtgever Grote Hogeschool in Midden – Nederland ( HU )
Okt. 2006
Opdracht: Manager Planning & Facilitaire Dienst
• Manager van de Facilitaire Dienst & Planning en als zodanig leidinggeven aan de afdeling en deel uitmakend van het MT van de Faculteit.
• Begeleiden en coachen van het Hoofd Interne Dienst.
• Verbeteren van de Facilitaire Dienstverlening.
• Mede implementeren van het Shared Service Centre Faciliteiten.
• Formuleren van een nieuw Huisvestingsbeleid inclusief roostering, gebaseerd op het nieuwe onderwijsprofiel van de Hogeschool, waarbij o.a. invoering van Flexwerkplekken bekeken moet worden.
• Projectleiding van de nieuw- en verbouw van de Faculteit.
• Opstellen verhuisproject.
• Herinrichting van de bestaande bouw.

Sept. 2003- Opdrachtgever Grote Gemeente in Zuid – Nederland ( den Bosch )
Febr.2005
Opdracht: Interimmanager Sector Interne Zaken / Projectleider Digitalisering
• Analyseren van de problemen m.b.t. het project digitaliseren van processen mede in het kader van het in gebruik nemen van het nieuwe Stadskantoor, waarin gewerkt wordt met Flexwerkplekken.
• Komen tot een herstart van het project: Digitalisering Documentaire Informatie.
• Analyseren en oplossen van de problemen bij Interne Zaken, welke waren
ontstaan door de samenvoeging van drie afdelingen, het vertrek en verplaatsen van verschillende medewerkers / leiding en grote achterstanden in de verwerking.
• Reorganiseren van de afdeling Interne Zaken.

Dec.2002- Opdrachtgever Middelgrote Gemeente in Zuid – Nederland ( Veghel )
Jun.2003
Opdracht: Hoofd ICT en Documentaire Informatievoorziening
• Samenvoegen van de afdeling ICT en Documentaire Informatievoorziening.
• Leiding geven aan een drietal projecten, t.w. digitalisering documentaire informatie, bestuurlijk informatiesysteem en huisstijlintegratie.
• Coachen van de coördinatoren van ICT en DIV.
• Oplossen van de problemen op de afdelingen ICT en Documentaire Zaken.

Aug.2002- Opdrachtgever Grote Gemeente in West – Nederland ( Zoetermeer )
Jan.2003
Opdracht: Manager Facilitair Bedrijf
• Tijdelijk de functie van Manager van het Facilitair Bedrijf vervullen.
• Leidinggeven aan 5 afdelingsmanagers ( ICT, Gebouwenbeheer, Documentaire Zaken, Interne Zaken en Onderzoek & Statistiek ).
• Verantwoordelijk voor het opstellen van SLA’s en een PDC.
• De reïntegratie van de vaste manager mogelijk maken.
• Verantwoordelijk voor plan van aanpak herhuisvesting.

Jan.2001- Opdrachtgever Grote Gemeente Oost – Nederland ( Enschede )
Apr.2002
Opdracht: Manager Facilitair Bedrijf
• Implementeren van één centraal Facilitair Bedrijf. Organisatie, cultuur, processen, bedrijfsvoering.
• Herstructureren van de financiële bedrijfsvoering van het Facilitair Bedrijf
• Indirecte leidinggevende verantwoordelijkheid voor ca. 120 medewerkers. Direct leidinggeven aan drie Productgroephoofden ( ICT, Doc. Zaken, Gebouwenbeheer ), Accountmanager, Hoofd Bedrijfsbureau, Strategisch inkoper, Stafmedewerker veiligheid.
• Verantwoordelijk voor het opstellen van DVO’s.
• Implementeren centrale inkoop.
• Europese aanbesteding schoonmaak en catering.
• Projectverantwoordelijkheid voor nieuw te bouwen Stadsdeelcentrum.

Okt.2000- Opdrachtgever Grote Zorgverzekeraar in Oost – Nederland ( Amicon )
Jan.2001
Opdracht: Manager afdeling Verstrekkingen
• Leidinggeven aan 5 Teammanagers en indirect aan ca. 100 medewerkers.
• Wegwerken van de ontstane achterstanden en maatregelingen nemen ter voorkoming daarvan in de toekomst.
• Analyseren en optimaliseren werkprocessen.
• Coachen van de Teammanagers.
• Voorbereiden en begeleiden terugkomst vaste manager.

Dec.1999- Opdrachtgever Grote Vastgoedonderneming in Midden – Nederland ( NBM Amstelland )
Jan.2001
Opdracht: Manager Algemene Zaken
• Leidinggeven aan de afdeling Algemene Zaken die, na een fusie – situatie, niet functioneert.
• Afdeling ombuigen naar een interne, klantgerichte en initiatiefrijke dienstverlener.
• Onderzoek naar de Huisvesting en opstellen nieuw Huisvestingsplan.
• Heropenen contract met schoonmaakbedrijf en nieuwe afspraken maken.
• Oplossen personele problemen.

Dec.1998- Opdrachtgever Middelgrote Gemeente in West – Nederland ( Waddinxveen )
Okt.1999
Opdracht: Manager Facilitair Bedrijf
• Leidinggeven aan: Informatisering en Automatisering; Documentaire Informatievoorziening; Inkoop; Gebouwenbeheer en – onderhoud; Beveiliging; Schoonmaak en Catering
• Afdeling ombuigen naar een Interne Dienstverlener met een flexibele,
resultaatgerichte, klantgerichte, kwalitatieve en kostenbewuste instelling.
• Herstructureren van de organisatie.
• Oplossen van de problemen op de afdeling zelf.

Jan.1998- Opdrachtgever: Grote Zorgverzekeraar in Zuid – Nederland ( VGZ )
Dec.1998
Opdracht: Manager Verstrekkingen Fysiotherapie
• Leidinggeven aan de afdeling Fysiotherapie.
• Oplossen van de aanhoudende klachtenstroom m.b.t.
administratieve betalingsachterstanden en de afhandeling van machtigingen.
• Verbeteren van de telefonische bereikbaarheid en de kwaliteit van
beantwoording.
• Opkrikken van het kennisniveau van de medewerkers.

Okt 1996 - Opdrachtgever: Grote Zorgverzekeraar in Zuid - Nederland ( VGZ )
Dec. 1997
Opdracht: Projectmanager Afdeling Verstrekkingen

• Inrichten van en leidinggeven aan de administratieteams.
• Doorvoeren kwaliteit - en efficiency verbeteringen.
• Opzetten en coördineren van outsourcingsactiviteiten.
• Project Stroomlijnen van de werkprocessen en Sturing en Grip van de productiestromen.
• Supervisie ( coachen ) nieuwe teammanager.

1989 – 1996 Verzekeringsmaatschappij Interpolis NV

Hoofd directe relaties en pensioenfonds + bedrijfsvoering ( Business-unit Pensioen Collectief )

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
• Leidinggeven aan de accountmanagers en de afdelingen: Polisadministratie, Uitkeringen, Werkvoorbereiding en Reserve/Wiskunde/Herverzekering.
• Lid van het managementteam Pensioen Collectief.
• Projectleider organisatie binnen het automatiseringsproject van een nieuw pensioenadministratie - systeem
• Afstemmen activiteiten tussen project en goïng concern.
• Coördineren en verder inhoud geven aan de veranderde organisatie, waarbij, met ver gedecentraliseerde bevoegdheden, commercieel en klantgericht gewerkt wordt.

Hoofd reserve/wiskunde/herverzekering, uitkeringen en werkvoorbereiding
( Business – unit Pensioen Collectief )

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
• Leidinggeven aan de afdelingen.
• Lid van het managementteam.
• Verantwoordelijk voor de administratieve organisatie, beheer van de geautomatiseerde systemen en de kwaliteit van de primaire processen.
• Bevorderen van taakintegratie.
• Ombuigen van een intern gerichte werkinstelling naar een klantgerichte attitude.
• Teamleider organisatie binnen het automatiseringsproject van een nieuw pensioenadministratie - systeem.
• Herstructurering van de primaire bedrijfsprocessen.

Manager productiesector ( Facilitair Bedrijf )

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
• Verantwoordelijk voor het totale logistieke voortraject van de schade – en
acceptatiestukken binnen de diverse vestigingen.
• Leidinggeven aan de afdelingen Centrale Postverwerking, Centrale Registratie, Centrale Tekstverwerking, Centrale Archivering binnen het managementteam van het Facilitair Bedrijf.
• Opstellen SLA’s en een PDC.
• Mede bepalen van het beleid van de overige diensten, zoals o.a. Inkoop, Technische dienst, Bewaking en Huishoudelijke Dienst.
• Voorbereiden/inventariseren gebruikers – eisen voor nieuwbouw.
• Plannen en coördineren van verhuizingen.
• Projectdeelname t.b.v. de dienst Algemene Zaken in het Concernautomatiseringsproject Assurantie Bemiddelingsmodel.

Hoofd documentaire informatievoorziening ( Dienst Alg. Zaken )

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
• Leidinggeven aan de afdeling.
• Lid van het managementteam.
• Invoeren van een normenstelsel.
• Flexibilisering van de arbeidscapaciteit.
• Ontwikkelen nieuwe archiveringsmethoden.
• Initiëren van en participatie in het Concern Kwaliteitsproject: Dossierproces.

1988 - 1989 Assistent manager bij Vroom & Dreesmann te Amsterdam

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
• Coördinerende en leidinggevende taken binnen de diverse bedrijfsonderdelen van de Warenhuizen ( Verkoop, Inkoop, Personeelsadministratie, Logistiek en Klantenservice ).

1979 - 1988 Hoofdtrainer bij Pellikaan Tennis & Squashcentrum te Goirle,
Districtstrainer bij de KNLTB

Belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:
• Verzorgen van zowel individuele - als groepstrainingen.
• Coaching en begeleiding van ( top- ) tennissers tot en met eredivisie –nivo.
• Voorzitten commissie vergaderingen.
• Ontwikkelen en invoeren nieuwe lesprogramma’s.






Opleiding interimmanager

Opleiding
1990 - 1993 Bedrijfskunde Post-acad.Opleiding Bedrijfskunde op de KUB te Tilburg.
1973 - 1978 Mo - p Academie voor Lichamelijke Opvoeding te Tilburg
1967 - 1973 HBS - a St. Odulphuslyceum te Tilburg

Cursussen
Leidinggeven en motiveren Krauthammer International
Service Process Re-engeneering Business Marketing Direct bv
Indirekt praktisch leidinggeven Boertien & Partners
Totale Kwaliteitsbeheersing Atlas Consult
Projectmanagement Kern Consult


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Duits en Engels

 beschikbaar?