T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager - personal coach

Interim manager - personal coach

Werkervaring interimmanager

Expectra Group (Vedior Holding) 09/2001 – 09/2008
Business Unit Manager Expectra 11/2005-30/09/2008
Turnover : 21 mio €
Commercieel en Operationeel Management : 14 direct reports
Organisatie aangepast van regionaal, generalistisch sales-model naar nationaal, specialistisch model
Introductie van nieuw operationeel model en processen
Uitwerking van geïntegreerd (verloning en competence management) HR-model met efficiëntere ontwikkeling en verhoogde retentie van personeel als resultaat
Actief lid van Federgon beroepsfederatie Project-en detacheringsbureaus

Business Unit Manager Exselsia 04/2003-09/2006
Turnover : verdubbeling van 3,5 mio € naar 7 mio € in 3 jaar
Negatieve EBIT (pre 2003) omgezet naar EBIT van + 7% in 2006
Commercieel en Operationeel Management. 8 direct reports
Lancering nieuwe merknaam en concept van specialisatie in 2003
Uitgegroeid tot nummer 2 in Belgische markt in outsourcing van front desks en nummer 1 in contracting van office-profielen
Lancering van nationale verkiezing van “receptioniste van het jaar”, wedstrijd met ruim 300 inschrijvingen
Aansluiting Exselsia als lid van Federgon beroepsfederatie Project-en detacheringsbureaus

Business Unit Manager Expectra Group Academy 01/2005-09/2006
Negatieve EBIT (pre 2005) omgezet naar EBIT van + 4% in 2006
Commercieel en Operationeel Management. 1 direct report
Opleidingsaanbod verticaal (binnen disciplines) en horizontaal (nieuwe disciplines) uitgebouwd in lijn met aanbod andere diensten Expectra Group
Partnerships met toonaangevende opleidingsinstituten
Verkozen tot beste Autocad-training-center voor de Benelux in 2005 en 2006

Account manager Expectra 09/2001-03/2003
Development nieuwe specialisatie : Facility Management, contractors-bestand uitgebouwd van +40 contractors in FM
Actief lid van IFMA Belgium



ISS servisystems 05/1998 – 05/2001

Director ISS Facility Services 01/2001 – 05/2001
Oprichting en beheer van nieuwe divisie voor Belgische markt
Samenwerking beeïndigd door werkgever

Director Key Accounts North 01/2000 – 12/2000
Turnover : 43 mio €
Ebit : groei (met 16%) tot + 7,3% (positiefste resultaat van de groep)
Portefeuille met ruim 2.200 arbeiders en 50 bedienden. 10 Direct reports (operations managers, pay-roll en facturatie-bedienden)
Succesvolle operationele integratie van verschillende acquisities, waarvan de belangrijkste deze van Cemstobel
Grote klant-en medewerkerstevredenheid, waardoor zeer beperkt personeelsverloop en behoud van alle klanten tijdens merger-jaar

Operations Manager Key Accounts North 05/1998 – 12/1999
Turnover : 6 mio €
Ebit : groei (met 23%) tot + 7,6% (positiefste resultaat van de groep)
Succesvolle opstart en beheer van verschillende nieuwe multi-site klanten
Grote klant-en medewerkerstevredenheid


Aviapartner nv 01/1990 – 05/1998

Restorail (division Aviapartner nv) 05/1994 – 04/1998

Supervisor Operations Restorail CRS 01/1995 – 04/1998
Oprichting en beheer van nieuwe spoorwegcatering-unit voor lancering HST’s (Eurostar/Thalys) in station Brussel-Zuid als lid van beperkt team leidinggevenden (3)
Recrutering, samenstelling en training nieuw team operationeel bedienden en arbeiders
Uitwerking, introductie en beheer operationele processen voor 5 afdelingen (3 operationele afdelingen, aankoop, kwaliteitsbeheer)
Opstart en beheer plc-gestuurd logistiek-systeem, inclusief verbeteren onderhoudscontracten met 4 contractor-firma’s
Internationale samenwerking met o.a. Franse en Engelse spoorwegen en catering-companies

Supervisor Operations Restorail klassieke treinen 05/1994 – 12/1994
Oprichting en beheer van nieuwe spoorwegcatering-activiteiten voor Aviapartner als lid van beperkt team (5) leidinggevenden
Recrutering, samenstelling en training nieuw team operationeel bedienden en arbeiders
Uitwerking, introductie en beheer operationele processen voor 5 afdelingen (operaties, aankoop, kwaliteitsbeheer)
Internationale samenwerking met o.a. Franse en Engelse spoorwegen en catering-companies



Aviapartner catering 01/1990 – 04/1994

Account manager key accounts en dispatch officer 01/1990 – 04/1994
Account Management grootste klant : American Airlines
Operationele introductie en beheer klanten-standaarden
Vertegenwoordiging firma tijdens internationale workshops en congressen in Europe (2x per jaar) en VS (2 x per jaar)
Wekelijkse conference call-meetings met klant en Europese collega’s
Planning en Dispatching dagelijkse operationele activiteiten (catering-chauffeurs) en kwaliteitsbeheer bevoorrading vliegtuigen
Dagelijkse contacten met vertegenwoordigers klanten en vliegend personeel in het Frans en het Engels


Offint International 09/1988 – 12/1989

Commercieel bediende
Verkoop in scholen en bedrijven van bureelbenodigdheden
Telefonische prospectie en verkoop
Commerciële administratie
Beheer magazijn en dispatching chauffeurs


Opleiding interimmanager

Bachelor Markering – PHHI, Hasselt 1985 – 1987, diploma behaald
Certified PERSONAL COACH (quintessence-UAMS) – 2007/2008
NLP practitioner (arcturus) - 2009
Licentiaat Germaanse filologie, UFSIA, Antwerpen, studies niet beeïndigd
Wetenschappen A, Sint Jan-Berchmans-collega, Diest, diploma behaald in 1984


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Senior management ervaring in strategisch, HR, sales en operations management.
Certified Personal coach en conflictbemiddelaar.
No nonsense, sterk analystisch, hou van uitdagingen, team-player, constant op zoek naar verbeteringen, vertrouwen schenkend , sterk relationeel, humor, self-made
MBTI-profiel : ENTJ


Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Frans vloeiend
Engels vloeiend
Duits basis
Italiaans basis


Overig

Vlot gebruik office-toepassingen
Diverse Management en HR-workshops Vlerick School Leuven-Gent in 2003-2007


 beschikbaar?