T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Financial consultant

Financial consultant

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING
1966-1969 Accountantskantoor Limperg Dijker Nijst & Co te Breda.
(momenteel Ernst & Young)
Functie 3e assistent accountant.
1969-1972 Graanhandel Schouten-Giessen te Giessen NB.
Internationale handel in Granen en productie van en handel in Mengvoeders.
Functie resp. Administratief medewerker en Hoofd Voorraad administratie
1972-1975 Van Wijnen te Dordrecht.
Huizen- en Utiliteitsbouw met verschillende regiovestigingen in Nederland.
Functie Administrateur van de regio’s ’s-Gravenhage en Den Helder.

1975-2000 Van Oord N.V. te Gorinchem / Rotterdam.
Functie Hoofd Financiën & Administratie op het hoofdkantoor te Gorinchem.

Van Oord N.V. richt zich op internationale bagger-, offshore-, kustwaterbouw- en andere grond-, weg- en waterbouwprojecten en heeft kantoren in o.a. Neder-land, Engeland, Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Spanje, Midden Oosten, Hongkong, Singapore, Maleisië en Australië.
De omzet van de Van Oord N.V. bedroeg in 2000 ca. € 350 miljoen en het aan-tal medewerkers ca. 1.000. Na de overname van Ballast Ham (eind 2003) zijn de cijfers verdrievoudigd.


Taken en verantwoordelijkheden.
• Aansturen van de F&A discipline, waaronder projectcontrolling, administratie, treasury, fiscale zaken en Loonadministratie. Ca. 35 medewerkers in binnen- en buitenland.
• Verzorgen van periodieke analyse en rapportage van budgetten, resultaten, prognoses en investeringen.
• Samenstellen van de jaarrekening van de onderneming en haar deelnemingen.
• Optimaliseren van de sterk internationaal gerichte fiscale structuur van de on-derneming.
• Optimaliseren van de administratieve organisatie, vaststellen en (doen) uitvoe-ren van het informatiebeleid van de onderneming.
• Implementeren en optimaliseren van vitale stuurinformatie, realiseren van fi-nancieringen en het voeren van een effectief debiteurenbeheer.

2000-heden BV. Dit is een eigen BV met als hoofddoelstelling financiële en administratieve dienstverlening. Vanaf mei 2001 voor 80 – 90% gedetacheerd bij Combinatie GWW HSL4 v.o.f. te ’s-Gravendeel (aanleg Hoge Snelheids Lijn). Vanaf december 2003 is dit een 100% dochter van Van Oord N.V.

Vanaf oktober 2005 ca. 2-3 dagen per week beschikbaar, oplopend tot ca. 4 dagen in de loop van het 1e kwartaal 2006.


Opleiding interimmanager

OPLEIDING
1960-1966 HBS-A te Gorinchem.
1967 Praktijkdiploma Boekhouden.
1970-1972 Diverse computeropleidingen bij IBM en Honeywell Bull.
1973-1974 Praktijkdiploma Moderne Bedrijfsadministratie en SPD (geen Diploma)
regelmatig Cursussen op het gebied van o.a. personeelsbeoordeling, automatisering, trea-sury en fiscale zaken.


Talenkennis interimmanager

Engels Mondeling en schriftelijk goed.
Duits Mondeling en schriftelijk redelijk.
Frans Mondeling redelijk, schriftelijk matig.



Overig

Pragmatische instelling en analytisch zeer sterk

 beschikbaar?