T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Verandermanager

Verandermanager

Werkervaring interimmanager

2e helft 2007 Projectleider Integratie Frontoffices
Het ontmantelen van een afdeling (front office verzekeraar) met toepassing van het Sociaal Plan en het overdragen van de werkzaamheden aan de frontoffice van de verzuimverzekeraar.

2005-2007 Unitmanager Verzekeraar
Het opzetten, ontwikkelen van en leidinggeven aan een nieuw) bedrijfsonderdeel (circa 50 fte) en het vertalen van de strategische beleidsplannen naar concrete doelstellingen op operationeel niveau.
Verantwoordelijk voor de opstellen en realiseren van de begroting (met een omzet van circa € 5.600.000) en zorg dragen voor een kostenefficiënte en resultaatgerichte bedrijfsvoering.
Leidinggevende van teammanagers.
Speerpunten: inrichting van de (werk)processen en ondersteunende systemen, zorg dragen voor de samenwerking tussen verschillende onderdelen binnen Achmea (arbodienst, zorg- en inkomensverzekeraar en interventiebedrijven).

2002-2004 Manager business development landelijke arbodienst
Leidinggevende van een stafafdeling (circa 15 fte) met o.a. bedrijfsartsen, organisatie-adviseurs en productmanagers.
Aandachtsgebieden: ontwikkeling van het beleid op het gebied van kennismanagement, HRD en kwaliteit en productmanagement en –ontwikkeling op het gebied van gezondheidsmanagement.
Speerpunten: reorganisatie van de afdeling vanuit de fusie, neerzetten van een vraaggestuurde projectorganisatie en projectmanagement van diverse veranderingstrajecten in het kader van de fusie en harmonisatie van het organisatiebeleid.

1999-2002 Directiesecretaris landelijk arbodienst
Lid van de directie en MT, portefeuillehouder organisatie-ontwikkeling en business development.
Leidinggevende van een stafafdeling van 15 professionals, rapporterend aan de algemeen directeur.
Belangrijkste taken: optimale ondersteuning bieden bij het beheer en beleid van de interne organisatie, in het bijzonder op het gebied van HR, en het bewaken van de voortgang van de uitvoering van het organisatiebeleid.


1996–1999 Kwaliteitsmanager landelijke arbodienst
Verantwoordelijk voor ontwikkeling en beheer van het kwaliteitssysteem en beschrijving van de administratieve organisatie.
Projectmanagement van verschillende innovatieprojecten.

1994–1996 Ergonoom, Kwaliteitscoördinator arbodienst
Uitvoering van ergonomische projecten bij opdrachtgevers.
Verantwoordelijk voor ontwikkeling en beheer van het kwaliteitssysteem en beschrijving van de administratieve organisatie.



Opleiding interimmanager

OPLEIDINGEN
2007-2008, Master of Business Administration
1993-1994, Postdoctorale algemene managementopleiding
1988-1993, Faculteit Bewegingswetenschappen Vrije Universiteit Amsterdam
1985-1988, Academie voor lichamelijke opvoeding, Amsterdam
1979-1985,Scholengemeenschap Oscar Romero Atheneum, Hoorn

CURSUSSEN
2005 Coachend leiderschap, Brouwers en De Smet
2004 Leiderschap voor managers, De Baak Management Centrum
2003 Projectmanagement, Vergouwen Overduin
2002 Performance Management, Holland Consulting Group
1999 Persoonlijke effectiviteit in het sturen van veranderingen, Postacademisch Onderwijs bedrijfs- en bestuurswetenschappen
1998 Normkennis ISO 9000, Bureau Veritas
1997 SDW Administratieve Organisatie, Cap Volmac
1996 Interne auditor, KPMG


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

helicopterview
resultaat- en doelgericht
analytisch; het snel overzien van hoofd- en bijzaken
het vermogen om mensen en organisaties in beweging te krijgen
pragmatisch, hands-on mentaliteit


Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels

 beschikbaar?