T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Financieel en Administratief Manager - Projectmanager

Financieel en Administratief Manager - Projectmanager

Werkervaring interimmanager

Luc heeft ruime professionele ervaring als manager in het financiële, de boekhouding, de fiscaliteit en de beheerscontrole. Daarnaast heeft hij bij ESCI als management consultant ook de nodige technische bagage opgedaan om organisaties en werkprocessen te stroomlijnen en efficiënter te maken.
Als sociaal en contactvaardig persoon is hij tevens een sterke projectleider om nieuwe implementaties met externe consultants en interne medewerkers succesvol uit te voeren.

Bij BURROUGHS N.V. / Kortrijk
Sales Representative: 09-71 tem 08-72
Verkoop en installatie van facturatie- en boekhoudmachines

Bij CLARK COMPONENTS EUROPE N.V. / Brugge
Assistant Controller 09-72 tem 10-76
Verantwoordelijk voor de algemene boekhouding, de kostprijscontrole, het cashmanagement en de maandelijkse rapporteringen naar het hoofdkantoor

Bij BROUWERIJEN ARTOIS N.V. / Leuven
Stafmedewerker 11-76 tem 12-81
Verantwoordelijk voor het informatiseren van de algemene en analytische boekhouding en het opstarten van de budgettering voor het gehele bedrijf.
Medewerker in verschillende projectteams (opstellen nieuw algemeen boekhoudplan, opstellen analytisch boekhoudplan, opstellen interne management rapporteringen, introductie personeelsevaluatie volgens het Hay-systeem, ...)

Bij FN INDUSTRY / Brugge
Controleur de gestion 01-82 tem 04-83
Verantwoordelijk voor de administratieve afdeling en de controle over de prijsoffertes van de verschillende uit te voeren projecten (voor- en nacalculatie van de kostprijs volgens Actvity Based Costing-methode)

Bij CYPRUS INDUSTRIAL MINERALS CORPORATION / Gent
F&A Manager, vanaf 1987 General Manager 05-83 tem 02-93
Efficiënter productieproces en een betere logistiek
* Finance and Administrative Manager, verantwoordelijk voor de boekhouding, de kostprijzen, belastingen, budgetten, financiën, computersysteem, logistiek en personeel
* Manager Europe, coördinatie tussen de verschillende verantwoordelijken van het managementteam (productie/verkoop/R&D/financiën & administratie) en het sturen van het geheel binnen de uitgetekende strategie en de vooropgestelde budgetten.
Door een betere planning – minder omstellingen – werd de productie output met 20% verhoogd.

Bij SUNPARKS INTERNATIONAL / Oostende
Groups Controller 03-93 tem 02-97
Beter managementsrapportering en efficiëntere controle op het operationele ; verantwoordelijk voor supervisie van de administratie, de budgettering en rapportering binnen de hele groep

Bij ESCI N.V. (consultant firma) / Brugge 03-97 tem nu
Project manager in diverse projecten:

** Eternit Tisselt
Ø Systematiek binnen onderhoud, aankoop en magazijnbeheer.
Ø Nieuwe ‘metingen’ en rapporten ivm hoger vermelde processen.
** MBZ Zeebrugge
Ø Reorganisatie technische dienst, magazijn en aankoop
Ø Implementatie ERP-pakket (EFAS)
** MIVB Brussel
Ø Geven van opleiding aan de gebruikers SAP PM en MM
** WVEM Brugge
Ø BPR investeringsprojecten: efficiëntere planning, uitvoering en opvolging
** DuPont de Nemours Mechelen
Ø Opstellen van info-matrix voor automatiseren van afdrukken douanedocumenten
** Prayon Rupel Puurs
Ø Systematiek binnen onderhoud, aankoop en magazijnbeheer
Ø Nieuwe ‘metingen’ en rapporten ivm hoger vermelde processen
** Gevalo Nieuwerkerken
Ø Efficiëntie binnen adminstratie en productieØ TPM – TME
** Sabena Technics Zaventem
Ø Voorbereiden cursusmateriaal voor de opleidingen aan de gebruikers SAP FI, CO en MM
Ø Geven van opleiding aan de gebruikers SAP FI, CO en MM
** Shell Brussel
Ø SAP: Euro book conversion SAP MM / FICO – Business conversion to Euro
Ø Users Acceptance Tests (manuele senario’s / controle van rapporten / testen van interfaces naar SAP); opstellen en geven van presentaties aan de gebruikers
** Alcatel e-Business Distribution Zaventem (B), Rijswijk (NL)& Frimley (UK)
Ø Interne projectleider voor de implementatie van de SAP-modules MM/SD/FICO/HR en Siebel-CRM. Externe implementatiepartner is Andersen.
Ø Opstellen en valideren, met de Alcatel key-users, van de verschillende Business Blue Prints waarin de processen éénduidig op elkaar afgestemd worden over de afdelingen heen, met als resultaat een totale integratie.
Ø Bepalen van de management informatie, de KPI’s en de rapporten die het systeem moet genereren om de controle en sturing efficiënter te maken
Ø Definiëren van de interfaces SAP-Siebel en tussen de verschillende SAP- modules.
Ø Opvolgen van de globale projectplanning binnen de vooropgestelde timing, opstellen van de migratie- en cutoverplanning
Ø Detailanalyses uitwerken, met de key-users, voor problemen die zich tijdens de configuratiefase nog voordoen
Ø Organiseren van de workshops, begeleiden van de key-users in het opstellen van de usersdocumentatie en bij het geven van de opleiding
Ø Coördineren van de support na de go-live


Opleiding interimmanager

Ø Handelsingenieur KUL 1971
Ø Bijkomende licentie fiskaliteit EHSAL Brussel 1980
Ø Master in accountancy VLECHO Brussel 1982
Ø I.A.B. Accountant en Belastingsconsulent
Ø SAP PM, MM en FI/CO modules. Certfied ASAP projectmanager


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Word, Excel, Powerpoint

Talenkennis interimmanager

Nederlands Moedertaal
Engels Zeer goed
Frans Zeer goed
Duits Goed

 beschikbaar?