T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Financieel manager, hoofd financiële administratie, internal

Financieel manager, hoofd financiële administratie, internal

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

1 januari 2009 – heden / ZZP’er
Het eerste kwartaal 2009 door SPF Beheer bv ingehuurd om de jaarrekeningen (o.a.2 grote pensioenfondsen, verzekeraar, diverse vastgoedondernemingen, levensloopaanbieder, Private Equity ondernemingen) inclusief bijbehorende balansdossiers op te stellen. Aansturen van drie administrateurs om jaarrekeningen en balansdossiers op te stellen.

Vanaf 1 april 2009 werkzaam bij een klein administratiekantoor. De werkzaamheden bestaan onder andere uit: opstellen jaarrekeningen, aangiften IB en VPB, kwaliteit dossiervorming verhogen, kwaliteit jaarrekeningen verhogen en opstellen algemene voorwaarden. Deze opdracht duurt tot halverwege juli 2009.

1 juni 2007 – 31 december 2008 / SPF Beheer bv (Utrecht) / Hoofd Verslaglegging en Financiële Administratie
De werkzaamheden bestonden voornamelijk uit het aansturen van de afdeling Verslaglegging en Financiële Administratie (8 FTE) en de implementatie van een nieuw pakket voor de afdeling Vermogensbeheer. De afdeling hield zich bezig met de administratie van SPF Beheer bv (175 werknemers en 25 miljoen omzet) en haar klanten (20 entiteiten). De klanten bestaan uit twee grote pensioenfondsen (gezamenlijk belegd vermogen ruim 14 miljard), vastgoedondernemingen, onderneming die zich bezighoudt met de uitvoering van de Levensloopregeling, schadeverzekeraar en een aantal entiteiten gerelateerd aan de twee pensioenfondsen. Naast het voeren van de administraties worden tevens de jaarrekeningen inclusief balansdossiers (circa 25) en diverse rapportages (o.a. pensioenstaten en verzekeringsstaten) opgesteld. Tevens bewaken van de richtlijnen en procedures mbt SAS70.

1 mei 2005 – 31 mei 2007 / SPF Beheer bv (Utrecht) / Senior Auditor
De werkzaamheden werden uitgevoerd op de afdeling Internal Audit (5 FTE) en bestonden uit Financial audits, Operational audits en beoordelen / uitvoeren van testen in het kader van SAS70. De audits werden zelfstandig uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van het Hoofd Internal Audit.
De Financial audits bestonden uit de interim- en balanscontrole van SPF Beheer bv en haar klanten (circa 5 á 6 maanden per jaar). Deze controles werden uitgevoerd in nauw overleg met de externe accountant. De dossiers werden op het niveau van een accountantskantoor opgeleverd. De externe accountant voerde slechts een minimale review uit.
De operational audits bestonden voornamelijk uit onderzoek naar de risico’s bij nieuwe processen binnen de onderneming (bijvoorbeeld Levensloop).



1 september 1996 – 30 april 2005 / Deloitte Accountants (Rotterdam) / Aspirant Manager
Bij Deloitte Accountants 9 jaar werkzaam geweest op een accountantsafdeling (circa 70 personen) in het MKB segment. Binnen deze afdeling in 9 jaar opgegroeid van assistent-accountant tot aspirant manager. In deze laatste functie hadden de werkzaamheden vooral betrekking op het aansturen van het team bij een controle van een jaarrekening, het onderhouden / uitbouwen van de klantrelatie en onderdeel van het wervingsteam. Naast controles van de jaarrekening werden tevens fiscale werkzaamheden en adviesopdrachten uitgevoerd. Het klantenpakket bestond hoofdzakelijk uit (middel)grote familieondernemingen.
Een aantal maanden zijn tevens bij een grote Amerikaanse onderneming SOX-werkzaamheden uitgevoerd.



Opleiding interimmanager

Diploma’s
November 2003 Postdoctorale opleiding Accountancy (Registeraccountant) Erasmus Universiteit te Rotterdam

Juli 1996 HEAO Accountancy RA
Ichthus Hogeschool te Rotterdam

Juni 1992 VWO
Develsteincollege te Zwijndrecht


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Accuraat, teamplayer, meewerkend voorman, stressbestendig

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

Overig

RA achtergrond bij big 4 kantoor, SAS 70, SOx, AO-deskundige, Internal Audit, Financieel manager

 beschikbaar?