T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Marketing & Sales Directeur

Marketing & Sales Directeur

Werkervaring interimmanager

Mei 2005 – hedeneigen BV
Zelfstandig Ondernemer: Diverse klussen op het gebeid van marketing en onderzoek, zowel nationaal als internationaal.

Maart 2004 – april 2005: Verify Europe B.V., Hilversum
International Marketing & Research Director Europe
Marketing & Sales Director Nederland
Mede directielid Verify Nederland
Belangrijkste verantwoordelijkheid is het international uitbouwen en bewaken van de Verify filosofie en het opzetten van nieuwe meetcentra in Europa. Daarnaast verantwoordelijk voor marketing en sales in Nederland en mede directielid.

2000 – maart 2004: Verify Europe B.V., Hilversum
Marketing & Sales Director (mede directielid)
Belangrijkste verantwoordelijkheid was het leiding geven aan de commerciële introductie van Verify op de Nederlandse markt. Tevens de verantwoordelijkheid over een team van 8 account managers en New Business Development managers.


1998-2000: Verify Nederland BV
Marketing Manager
Belangrijkste verantwoordelijkheid was het voorbereiden van Verify op de commerciële introductie. Dit had met name betrekking op rapportering, productontwikkeling, het opzetten van de meetmethode en klantenbenadering.

1995 – 1998: GfK FoodScan
Client Services and Sales Manager
Was verantwoordelijk voor enkele key-accounts van GfK. Het laatste jaar 3 dagen per week gedetacheerd bij Unilever en verantwoordelijk voor het hele Unilever team. Daarnaast deed ik het meeste ad hoc onderzoek binnen GfK Food.

1993 – 1995AGB/GfK
Methodoloog Onderzoek
Het opzetten en uitbouwen van de nieuwe informatie filosofie van AGB. Tevens panelbeheer en onderhoud. Na ½ jaar gecombineerd met accountmanager.

1991 - 1993 Rijks Universiteit Groningen
Assistent Onderzoeker
Begeleiden en uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek. Les geven aan 3e en 4e jaars economiestudenten statistiek.

Opleiding interimmanager

Middelbare school: VWO (1981-1987)
Rijks Universiteit Groningen (1987-1993)
Bedrijfseconomie Specialisatie Marketing en Onderzoek
Cursussen:
Trainingen op het gebeid van verkoop en marketing
Persoonlijke effectiviteittrainingen
Algemene managementtrainingen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

ommercieel gedreven, strateeg, leiderschap en resultaat gericht
veel kennis van marketing en onderzoek
groot netwerk in marketing en communicatie


Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels vloeiend
Duits redelijk

Overig

Diversen
Lid congrescommissie 2006 Media Werk Groep
Lid NIMA groep Marketing en Onderzoek
Docent SRM: marketing communicatie B/C (1999-heden)
Docent SRM: inleiding marktonderzoek (1999-2000)
Docent EFMI: Category Management (2001–heden)
Examencommissie Marktonderzoeker (1997-2000)
Gastcolleges (RUG, UVT, KUN, EUR en UVA) (1995-heden)
Redactie Jaargids (1994-1998)
Dagelijks Bestuur Tennisclub (1996-1999)
Ondernemingsraad GfK (1996-1998)


Publicaties

Column Food Personality assortiment (vanaf 2003 tot heden, 4 keer per jaar).
De strijd om de aandacht van de kijker (2005), Marketing Rendement.
Springt uw reclame werkelijk in het oog (2005), Marketing Rendement.
Zwarte puntjes: harde feiten (1999), Onderzoek.
4 artikelen in AdfoDirect (2001): Consument doet niet wat hij zegt te doen, Folder: consument kijkt eerst naar naam afzender, Folders opleuken: pas daarmee op en Niemand leest brief helemaal.
Kwart van de consumenten begrijpt advertenties (2002), EYE.
Zichtbaarheid gaat boven merkwaarden, (2003) Marketing Tribune
Beter zichtbaar op het schap, (2003), De Limburger.
In quest of the Holy Grail: The bumpy road from OTS to Certainty to See (2004) ESOMAR publication.
Better OTS Ad Measures via Eye Tracking (2004), Research Conference Report.
Creativiteit in Mediaplanning: Hoe de Inzet van Eye-tracking Metingen de Opbrengst van het Mediabudget kan Vermenigvuldigen (2004), genomineerd AMMA rapport.
Aandacht voor aandacht (2004), Recente ontwikkelingen in het marktonderzoek (Jaarboek)
Diverse persberichten vanaf 1999.
Internationale Strategieën in het Nederlandse Midden- en Kleinbedrijf (1994), Small Business Research Memorandum.
De verklarende kracht van tijd en geld bij consumentengedrag (1994), Tijdschrift voor Marketing.
Op weg naar geïntegreerde analyse van data (1995), Recente ontwikkelingen in het marktonderzoek (Jaarboek)
Panelbias: een fenomeen in continu onderzoek (1997), Recente ontwikkelingen in het marktonderzoek (Jaarboek)


Congressen

De afgelopen jaren gesproken op verschillende congressen, zoals:
Onderzoek algemeen: NVMI, MOA, MOJ
Verpakkingen en schappen, Euroforum, POPAI, Nielsen congres, Seminar IRI, EFMI Foodcongres
Media en communicatie: WARC, WAM Cross Media, SAWA, Media Werk Groep thema bijeenkomsten, VEA strategiecursus
Marketing: NIMA, diverse interne cursussen van grote adverteerders
Tevens vraaggesprek tijdens uitzending Gouden Loekie 2004 en interview Noorderlicht radio (2004).

 beschikbaar?