T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Programma en Interim manager

Programma en Interim manager

Werkervaring interimmanager

"Resultaten boeken met de klant door de juiste mix in bedrijfskunde, procesverbetering, ICT know how en veranderkunde" kenmerkt mijn opdrachten

1. Doorvoeren van veranderingen in strategie, processen, organisatie en systemen;
2. Doorvoeren van procesverbeteringen in Logistiek; Engineering; Verkorten time to market; Bedienings concepten; Back office;
3. Managen van Complexe programma\'s in ICT en verbeteren ICT organisaties;
4. Managen op CIO- en afdelngs-nivo van ICT organisaties.


Branches: Productie Industrie, Verzekeringen, Onderwijs en Overheid

Als lijnmanager of programma-manager inzetbaar voor het realiseren van veranderingen op basis van ruime ervaring in

• Strategie-ontwikkeling, implementatie en troubleshooting.
• Leidinggeven op CIO en team-niveau;
• Programma of zwaar project management;
• Procesvereenvoudiging en organisatieverbetering


Pragmatisme, behalen van resultaat en zorgen voor toegevoegde waarde zijn kernbegrippen in zijn werkwijze. Richting geven en organiseren van draagvlak binnen de organisatie is een van zijn meest waardevolle vaardigheden.

Voorbeelden:
Realisatie performanceverbetering in ICT organisatie semiconductorbedrijf; 30 Miljoen besparing op voorraadkosten door invoeren van een logistiek systeem op tijd en binnen kosten; Versnelde en kostenreductie in de verkoop door ketenintegratie tussen intermediair en verzekeringsmaatschappij; Kostenreductie en serviceverbeetring door implemenattie back office verzekeringsmaatschappij; Kostenreductie door programma ICT strategie voor semi-conductor producent; Vereenvoudigen en strategiebepalin Front Office voor verzekeringsmaatschappij;
troubleshooting in vastgelopen projecten (o.a AXA en min. van Defensie)

Ervaringssgebieden:
• Programma en project-management van ICT projecten;
• Contractmanagement;
• Leidinggeven en unit management;
• Het veranderen van organisaties en processen (BPR);
• Het inrichten van de ICT-management en organisatie (onder meer ITIL)
• Op basis van de bedrijfsstrategie vormgeven aan de ICT-strategie t.a.v.
- CRM
- Portals
E-commerce/business
- Management Informatie/CRM
- Logistiek
- Architectuur en integratie van Front Office en Back Office systemen

BEROEPSERVARING
2007-heden Freelance
Interim & Project Management Programma Manager performance verbetering ICT organisatie
(ST Micro electronics)
2005- 2007 Unisys Programma Manager Verzekeringen
2003-2005 Levob Bank & Verzekeringen Informatie Manager (CIO)
2001-2003 IG&H Management Consultants Programma manager
1999-2001 Nieuwe Hollandse Lloyd verz.mij. Directeur ICT
1995-1999 Origin Managing Consultant ICT Strategy
1991-1995 Fokker Space Plv. Hoofd Organisatie en Informatie/Projectleider
1988-1991 Fokker Aircraft Programma Manager Logistiek systeem (ERP)
1985-1988 Fokker Aircraft Organisatie adviseur
1981-1985 Ministerie v. Justitie Organisatie adviseur


werkervaring als programma en lijn manager: ruim 20 jaar

Opleiding interimmanager

Change Management (WO Sociale Psychologie)
Diverse Logistieke en ICT cursussen

OPLEIDINGS OVERZICHT
2007 Unisys; Function Points Analysis versus Use Case Analysis for projectmanagers
2006 Unisys; 3DVE Architectuur & Software ontwikkeling
2002 Prince2; Foundation
1999 Origin; Leergang Electronic Commerce
1997 SIOO; Informatie Technologie en Organisatieontwikkeling
1994-1996 Business Process Reengineering (diverse opleidingen: CITI, DCE, ISES)
1988- 1989 Logistiek (diverse opleidingen o.a. MRP, JIT, APPICS)
1985-1988 Automatisering (o.a. Informatie analyse, projectmanagement SDM)
1981 Rijksuniversiteit Leiden; doctoraal Organisatie & Sociale Psychologie, specialisatie change management
1974 Eindexamen Atheneum B


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Communicatief, overtuigend, doorzetten, resultaat gericht, team speler
• Analytisch vermogen; een scherpe analyse van de situatie, vooral de business ontwikkelingen;
• Gevoel voor dynamiek; oog voor de diversiteit en kracht van belanghebbenden binnen de organisatie;
• Communicatie; voeling houden met wat leeft in de organisatie; relaties ontwikkelen; samen met de betrokkenen vaststellen van (lange termijn) visie, doelen en “architectuur”;
• Motiveren en stimuleren; het enthousiasme creëren en vasthouden bij de opzet en uitvoering projecten/ reguliere werkzaamheden;
• Coachend leiderschap; medewerkers “confronteren” met hun prestaties en functioneren en waar nodig te helpen prettiger, effectiever en efficiënter te opereren;
• Pragmatisme; vertalen strategie naar een ontwikkeltraject en korte termijn resultaten.
• Kennis van toepassing van ICT; goed op de hoogte van de ICT ontwikkelingen en mogelijke businesstoepassingen; zin en onzin kunnen scheiden;


Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels begrip,spreken en schrijven: uitstekend
Duits begrip: ok, spreken en schrift: matig
Frans begrip: matig, spreken en schrift: matig

 beschikbaar?