T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Projectmanager SAP HR/Interim manager HR SSC

Projectmanager  SAP HR/Interim manager HR SSC

Werkervaring interimmanager

2007 – heden Senior Business Consultant/Programmamanager (SAP),
HR & Management Services BV

Taken en verantwoordelijkheden

• Opstellen van strategische HR plannen (fusie/overnames);
• Opstellen Business Cases ( PA, Payroll, ESS/MSS, HR SSC);
• Project/programmamanagement HR automatiseringtrajecten,
(SAP/EMIS/AFAS/Peoplesoft/RAET Beaufort-GEMAL/Oracle HR/BAAN);
• Integratie van tijdverantwoording, PA administratie, Payroll;
• Inrichten externe interfaces ( Fiscus, Arbo-diensten, pensioenfondsen (ABP);
• Inrichten HR Shared Service Centers (Centraliseren HR functie);
• Implementatie Employee – en Manager Selfservice (ESS/MSS/HRSS);
• Digitaliseren HR processen en P- dossiers;
• Change management, integratievraagstukken.


2003 – 2007 Manager Personeelszaken/SCC, Vitens N.V.

Taken en verantwoordelijkheden

• Verantwoordelijk voor centrale backoffice op hoofdkantoor (8 FTE);
• Arbeidsvoorwaardenontwikkeling i.k.v fusie Vitens;
• HR automatisering (SAP/EMIS)/managementinformatie;
• Projectleider P&O /fusieprojecten (o.a. inrichten SCC na fusie).






2001 – 2003 Manager HRM/Operations, Cordis Europa NV (Johnson & Johnson)

Taken en verantwoordelijkheden

• Als interim HR manager verantwoordelijk voor de afbouw van een productie-unit
(500 werknemers) i.v.m. transfer naar Mexico;
• Transferbegeleiding naar Cordis Puerto Rico;
• Opbouw nieuwe Business Unit: aansturing zelfsturende teams;
• Beheer Flexpool Cordis (+/- 700 FTE);
• Project Verzuimmanagement Operations: van 11% naar 5.5 % in 1 jaar tijd;
• Project vervanging HRI systeem Cordis Europa (AFAS);
• HR Manager Cordis bij Jansen Cilag Farma (onderdeel J&J) in Latina, Italië.



1995 – 2001 Personeelsmanager, Aerospace Laboratory NLR

Taken en verantwoordelijkheden

• Verantwoordelijk voor P&O afdeling ( 4 medewerkers) op locatie met 430 R&D werknemers (R&D Aerospace);
• Allround P&O functie binnen op technologie georiënteerde organisatie;
• Nadruk werkzaamheden op professionalisering HR functie;
• Projectleiding implementatie nieuw HR systeem Oracle (HRI en payroll).

1990 – 1995 HR Manager, Medtronic Inc. USA

Taken en verantwoordelijkheden

• Implementatie van Amerikaanse HR systemen;
• Naast alle uitvoerende P&O taken, lag de nadruk op beleidsontwikkeling: opleidingen, verzuim, arbeidsvoorwaarden en kwaliteitszorg (FDA/ISO/TV);
• Harmonisatie arbeidsvoorwaarden binnen Nederlandse vestigingen;
• Scope P&O verantwoordelijkheid: R&D, Operations, Finance en Marketing.

1989 – 1990 Personeelsmanager, Vroom & Dreesman (Vendex)

Taken en verantwoordelijkheden

• Voor warenhuis in Apeldoorn (250 medewerkers) P&O verantwoordelijk;
• Werving en selectie nieuw personeel passend bij nieuwe commerciële formules;
• Begeleiden lopende reorganisaties, automatisering HR administratie.










Opleiding interimmanager

1985 - 1989 : HBO Personeelsmanagement (stage bij

1982 - 1985 : Atheneum

1980 – 1982 : HAVO

1976 – 1980 : MAVO

Trainingen/cursussen

• Managen van organisatieverandering (PAO)
• Managementopleiding ( Krauthammer)
• Senior management training (Oxford)
• Cursus projectmanagement
• Diverse kwaliteitszorgopleidingen (BPR, JIT, CFQ)
• Diverse computercursussen (Windows/SAP/ORACLE)
• Diverse P&O opleidingen (NCW/NVP)
• Finance For Non Financial Managers (Johnson &Johnson
• Johnson & Johnson Multi-Cultural Training



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Adviseur/projectleider
• Conflictoplossend
• Ontwikkelaar (projecten)
• Zelfstandig, maar teamwork staat centraal
• Persoonlijke leiderschapsstijl: coachend


Talenkennis interimmanager

Spreekvaardigheid Schriftelijk

• Engels Goed Goed
• Duits Goed Goed


 beschikbaar?