T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim Financial

Interim Financial

Werkervaring interimmanager

Voorbeelden van een aantal door mij uitgevoerde opdrachten als interim financial:

• Projectmanager bij Friesland Frico Domo (zuivelindustrie)

Het opzetten van de administratieve organisatie van een nieuwe Business-Unit (marktleider ijsbereidingsapparatuur en ijsproducten) en daarna het (her)bemannen en opstarten van diverse afdelingen op basis van ERP-programmatuur: orderverwerking en facturatie; logistiek; magazijn; inkoop en productie; administratie; personeelszaken en salarisverwerking.
Het werven en inwerken van een Manager Backoffice.

Omvang organisatie: groeiend van 20 naar 70 mensen
Rapporterend aan divisiedirecteur.

• Hoofd financiële administratie / assistent-controller bij de Dienst Gemeentelijke Verpleeghuizen Rotterdam

Leiding geven aan de financiële administratie.
Het opstellen van rapportages en afrekeningen voor ziekenfondsen, AWBZ, ministeries en gemeente..

Omvang organisatie: 475 mensen
Rapporterend aan directeur bedrijfsvoering.
.
• Controller bij Gemeentewerken Rotterdam; Ingenieursbureau Geotechniek en Milieu

Leiding geven aan de afdelingen financiële en projectadministratie, uurregistratie, orderverwerking en facturatie, archief en het secretariaat.
Het beoordelen en laten opstellen van rapportages, planningen, verantwoordingen en begrotingen.

Omvang organisatie (business unit): 120 man
Rapporterend aan concerncontroller en BU-directeur.

• Hoofd administratie bij Agentschap CBG (onderdeel Ministerie VWS)

Het (laten) voeren van de administratie; het doorvoeren van verbeteringen; het optimaliseren van bedrijfsprocessen.
Het integreren van een nieuw nog te ontwikkelen programma (Exact Globe 2000) in een custom-made ERP toepassing.

Omvang organisatie: 171 mensen
Rapporterend aan directeur bedrijfsvoering.

• Controller bij Politie Regio Rotterdam Rijnmond afd. Telecom & Automatisering

Leiding geven aan de afdeling administratie. Het opstellen van rapportages, planningen en begrotingen. Het adviseren en assisteren van het middelmanagement van de Business Unit.

Omvang organisatie (business unit): 42 mensen
Rapporterend aan afdelingsmanager.

• Controller bij Elion & Pajkrt Bouwen (dochter van HBG Bouw & Vastgoed)
Adviseur administratieve organisatie bij HBG Woningbouw West

Het (laten) voeren van de administratie; het doorvoeren van verbeteringen; het optimaliseren van bedrijfsprocessen.

Het integreren van een nieuw administratief HBG-systeem (op basis van SAP) in de bedrijfsprocessen van de organisatie.

Het opschonen van grootboekrekeningen, en het verbeteren van boekingssystemen. Het maken en implementeren van verbeteringen bij de concernadministratie.

Omvang organisatie: 90 - 120 man
Rapporterend aan regiodirecteur


Opleiding interimmanager

HEAO / SPD / Nederlands Recht

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Werkzaamheden : Het (laten) uitvoeren van opdrachten en projecten bij bedrijven en non-profit organisaties o.a. op het gebied van bedrijfsorganisatie, administratie en belastingrecht, zowel leidinggevend als coördinerend, maar vooral operationeel.

Vaardigheden : Het snel kunnen doorgronden van een organisatie. Veranderingsprocessen kunnen
initiëren, plannen, en (laten) uitvoeren. Mensen coachen: ze sturen en motiveren.

Ervaring met de volgende organisaties:

• Profit- en nonprofit : onder andere openbaar vervoer, gezondheidszorg en sport en recreatie;
• Handels- en productiebedrijven : onder andere detailhandel, groothandel en zware industrie
• Bij overheid en gemeenten en Politie
• Bouwondernemingen, ingenieursbureau’s en transport- en havenbedrijven

Ervaring met de volgende werkzaamheden:

# Financieel-economisch en administratief management, bijvoorbeeld :
o Grootboek- en financiële administratie
o Debiteuren en crediteurenadministratie
o Projectadministratie
o Productie- en verbruiksadministratie
o Verhuuradministratie
o Salaris- en personeelsadministratie
o Opstellen jaarverslagen, consolidaties en andere financiële rapportages
o Opstellen overheidsfinanciën en -verantwoordingen
o Toetsing en advisering bij opstellen van begrotingen en budgetten

# Management backoffice, o.a. :
o Verkoop binnendienst, orderverwerking, facturatie en debiteurenbeheer
o Planning, inkoop, voorraadbeheer en kostprijscalculaties
o Acquisitie en marketing
o Reclame en relatiebeheer
o Facilitair beheer
o Personeelszaken en salarisadministratie
o Telecommunicatie en automatisering
o Optimalisatie organisatieprocessen; AO, IC, enz.
o Opzetten managementinformatiesysteem en bedrijfsinformatiesysteem
o Fiscaal advies en belastingaangiften
o Juridische zaken

Ervaring met automatisering en computerprogramma’s o.a. :

• Tekstverwerking: o.a. Word, WordPerfect en Ami Pro
• Spreadsheets: o.a. Quattro Pro en Excel
• Boekhoudprogramma’s: zowel Windows (Exact Globe enz) als mainframe / ERP (SAP, Oracle, Baan)
• ERP-toepassingen: o.a. IBM-400 (FMS), SAP, Baan en Oracle.

Operationele talenkennis (naast Nederlands):

• Engels: vloeiend
• Duits: vloeiend

Opdrachtgevers, o.a. :

Gemeente Rotterdam, Friesland Frico Domo, Kemira, HBG, Ministerie VWS, Politie Rijnmond, Sony


 beschikbaar?