T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Controller

Controller

Werkervaring interimmanager

Tot 1 november 2005 in verband met vervroegd pensioen (OBU) werkzaam als controller bij AmaliaZorg. Deze stichting levert op 5 locaties verzorging en verpleging zowel intra- als extramuraal. Aantal cliënten nu nog ca 175 met ca 160 fulltime (is 350 koppen) medewerkers. Ook hier lid van het Management team (MT). De organisatie doorloopt nu een ontwikkeling van uitbouw naar dubbele capaciteit in cliënten.

Van 1997 tot en met 1998 werkzaam geweest bij Swinhove Zorgorganisatie (270 verpleeg- en verzorgingsplaatsen met 280 man personeel) als manager administratieve en facilitaire diensten. In die functie was ik verantwoordelijk voor het (laten) uitvoeren van alle werkzaamheden van de E.A.D. (economische- en administratieve dienst) de overige facilitaire diensten en de huisvesting evenals de (ver) nieuwbouw. Daarom ook lid van het MT met eindverantwoording aan de algemeen directeur.

Van 1985 tot en met 1996 manager financiën en informatie en lid van het MT voor de stichting Assisië te Udenhout (regionaal Zorgcentrum voor mensen met een verstandelijke beperking: 600 cliënten en 750 man personeel). De aandachtsgebieden hier waren financiën, economie, controlling, informatievoorziening en automatisering. De samenwerking met Accent (instelling voor semi- en extramurale zorg) heef tot een algemene fusie in de stichting Prisma (inmiddels [2004] een organisatie met 2300 cliënten en evenzoveel personeelsleden)
Het laatste jaar bij Prisma meer beleidsmatig bezig geweest met het opzetten van een marketingbeleid en de P.R. .

Van 1980 tot en met 1984 hoofd financiële administratie van het Rivierenland Ziekenhuis te Tiel.
In 1979 en deels 1980 werkzaam als economisch medewerker bij Bos-Kalis te Werkendam.
Van 1968 tot en met 1978 boekhouder bij lederfabriek Gebr. Van Loon b.v. te Rijen.
Van 1966 tot 1968 commercieel medewerker bij Aspa NV te Breda


Opleiding interimmanager

HBS-A aan het Odulphus Lyceum te Tilburg
Economie aan de KUB te Tilburg (gestopt tijdens 2e jr. kandidaats)
MBA, SPD I en II aan de Katholieke Leergangen te Tilburg
Meerdere cursussen ten behoeve van informatievoorziening en automatisering
Meerdere cursussen voor hoger management voor de vakgebieden informatie, communicatie, financiën en bedrijfskunde.
Post academische opleiding manager gezondheidszorg (Tias / Stolte cursus SOZ)
Post academische studie “ Marketing, sponsoring en fondsenwerving in non-profit organisaties” aan het Centrum voor Beleid en Management van de Universiteit Utrecht


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sturend op doelen met behoud van overzicht

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans

Overig

Overige relevante functies:
• Lid van de landelijke managementcirkel voor managers in de gezondheidszorg
• Lid van de H.E.A.D. Vereniging (hoofden economische en administratieve diensten)
• Bestuurslid vanaf 1982 (plv. voorzitter en secretaris) van de stichting vermogensbeheer SVCP (bewindvoerder en verzorgen van bewonersgelden voor ca 100 cliënten)
• Bestuurslid (tevens administrateur) van een particuliere stichting Pensioenfonds
• Als vrijwilliger werkzaam bij PUM in Den Haag. Advies in ontwikkelingslanden in de sector gezondheidszorg. Enkele projecten uitgevoerd. (
• Voorzitter van de plaatselijke stichting Wijkorganisatie Pannenschuur.

Overige bestuurs- en werkervaringen uit nabije verleden:
• Bestuurslid van CURA gebruikersvereniging (informatievoorziening en automatisering in de gezondheidszorg) in de periode 1990 tot en met 1997
• Bestuurslid (penningmeester) van de stichting Vrienden van Assisië.
• Penningmeester / voorzitter van de Personeels Ontspanning Vereniging (POV) van de stichting Assisië.


 beschikbaar?