T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Diverse (commerciële) managementfuncties

Diverse (commerciële) managementfuncties

Werkervaring interimmanager

2005-heden Landelijke party-catering organisatie
Landelijk opererende partycatering organisatie, behorend tot de top drie van Nederland, gericht op met name de zakelijke markt.

Maart 2006 – heden Functie: Projectmanager, rapporterend aan de Algemeen Directeur
Doel van de functie:
Uitvoeren van projecten die vanwege omvang, aard of complexiteit niet op afdelingsniveau uitgevoerd kunnen worden.
Uitgevoerde projecten:
* Lid van het Due Diligence team, verantwoordelijk voor de coördinatie van het verzamelen van informatie tijdens overname-onderhandelingen in de zomer van 2006;
* Schrijven en calculeren van het businessplan ten behoeve van een te exploiteren Grand Café in Amsterdam;
* In samenwerking met het reclamebureau ontwikkelen en uitvoeren van de DM-acties en het organiseren en monitoren van het uitbellen van deze acties door de afdeling sales;
* Ontwikkelen en vastleggen afdelingsoverschrijdende procedures.

2005 – maart 2006 Functie: Sales Manager, rapporterend aan de Commercieel Directeur
Doel van de functie:
Het realiseren van de omzet- en margetargets in een aantal exclusieve locaties en het werven van nieuwe locaties en accounts.
Resultaten:
* Verbetering kwaliteit en scoringspercentage offertes door invoeren van inhoudelijke en taalkundige aanpassingen en betere besluitvorming over het al dan niet uitbrengen;
* Verbetering van de gerealiseerde marges door het aantal kortingen en hun hoogtes sterk te reduceren en de medewerkers te coachen op onderhandelingsvaardigheden;
* Acquisitie van een aantal nieuwe locaties door de opvolging van leads actief te monitoren en te coachen en zelf de onderhandelingen af te ronden;
* Realisatie marge- en omzettargets van een aantal locaties door actief te acquireren ten behoeve van deze locaties.


2004 – 2005 Locale party-catering organisatie
Partycatering organisatie, gericht op de business to business-markt. De organisatie is een onderdeel van een landelijke catering organisatie.
Functie: Sales Manager/lid MT, rapporterend aan de Algemeen Directeur
Doel van de functie:
Het realiseren van de omzet- en kwaliteitsdoelstellingen van het bedrijf.
Resultaten:
* Realisatie omzettarget 2004 door coaching van medewerkers bij het uitbrengen van offertes en het voeren van onderhandelingen over deze offertes;
* Schrijven en uitvoeren van het sales- en marketingplan waardoor zowel de actieve klanten als prospects de organisatie bleven of gingen zien als creatieve en betrouwbare partycateraar;


2002 - 2004 Interim functies
Interimfuncties bij ICT-bedrijven:

2003 - 2004 Bedrijf II: Internetbedrijf.
Functie: Sales Manager, rapporterend aan de Commercieel Directeur
Doel van de functie:
Professionalisering van de salesorganisatie, aansturing van het salesteam.
Resultaten:
* Schrijven en implementeren van een salesplan, waardoor de gekozen doelgroepen beter benaderd werden en de omzet gelijkmatiger over het jaar verspreid werd;
* Verbetering van de kwaliteiten van de afdeling sales door het doorvoeren van personele wijzigingen en actief coachen op acquisitie, offreren en onderhandelen;
* Realisatie omzetdoelstelling 2003 door invoering van het pijplijnmanagement, waardoor de afdeling sales planmatiger ging werken aan het realiseren van targets.

2002 - 2003 Bedrijf I: Internet-verkooporganisatie van computerapparatuur en -toebehoren in de Business to Business markt.
Functie: Senior account manager, rapporterend aan de Commercieel Directeur
Doel van de functie:
Realiseren van structurele omzetgroei door werving nieuwe klanten en realiseren structurele orderstroom bij deze klanten.
Resultaten:
* Werven 90 regelmatig bestellende klanten en een persoonlijke omzetgroei van 20% per maand door versturen mailings, telefonische acquisitie en actief account management.


2000 - 2002 Catalogue reseller van computer appartuur, Amsterdam
Internationale verkoop-organisatie van computerapparatuur en –toebehoren.

2001 - 2002 Functie II: Deals Manager, rapporterend aan de Algemeen Directeur
Doel van de functie:
Het genereren van extra omzet en marge door zeer scherpe inkoop van unieke aanbiedingen en deze in een hoog tempo door de sales afdelingen te laten verkopen.
Resultaten:
* Opzetten van de afdeling en het creëren van acceptatie hiervan bij alle betrokken afdelingen (Sales, marketing, inkoop), leveranciers en grotere klanten;
* Ontwikkelen van een format waarmee alle deals via internet en Direct Mail werden gecommuniceerd naar de bij de deals geselecteerde doelgroepen;
* Realisatie van omzettarget door klanten binnen te halen met de DM-acties en de salesmedewerkers de deals actief te laten verkopen door enthousiasmeren en overtuigingskracht.

2000 - 2001 Functie I: Sales Manager New Business, rapporterend aan de Commercieel Directeur
Doel van de functie:
Het genereren van New Business door actieve acquisitie.
Resultaten:
* Opzetten en vormgeven van de afdeling binnen de bestaande afdeling sales, onder andere door werving nieuwe medewerkers, vaststelling doelgroepenbeleid en benaderingswijze en het maken van heldere afspraken met collega managers;
* Realisatie van groei in klanten en omzet door stelselmatig product-marktcombinaties samen te stallen, te communiceren met de doelgroep en door telefonische acquisitie.


1999 - 2000 Groothandel in food en non-food, Amstelveen
Zusterbedrijf van landelijke pizza-delivery keten. Groothandel en producent van alle ingrediënten en toebehoren voor de franchisenemers van deze fast food formule.
Functie: Algemeen Manager, rapporterend aan de Algemeen Directeur
Doel van de functie:
Eindverantwoordelijkheid op financieel, inkoop, commercieel, operationeel en HR-gebied.
Resultaten:
* Verbetering van kwaliteit dienstverlening door coaching van de medewerkers en actief in- en uitstroombeleid;
* Realisatie omzet- en margedoelstellingen door scherpe inkoop, verhogen efficiency in de processen, acquisitie en account management


1997 - 1999 Koffiebrander, Utrecht
Leverancier van koffie(concepten) en thee aan horecaketens in Nederland.
Functie: Account Manager Ketens, rapporterend aan de Sales Manager ketens
Doel van de functie:
Account management actieve klanten en werven nieuwe klanten
Resultaten:
* Acquisitie enkele grote projecten en klanten en behoud bestaande klanten.


1994 - 1997 Beurscateraar, Amsterdam

1996 - 1997 Functie II: Manager Publiekcatering bij toonaangevend voetbalstadion, rapporterend aan de Vestigingsmanager
Doel van de functie:
Realisatie van de kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen via de vaste onderaannemers.
Resultaten:
* Opzetten en implementeren van de afdeling in de (pre-)openingsfase en creëren van acceptatie daarvan bij alle betrokken bedrijven, waaronder onderaannemers;
* Ontwikkeling van standaard procedures en concepten, waar mogelijk in samenwerking met de onderaannemers;
* Optimaliseren van de kwaliteit door ontwikkeling van een beoordelingssysteem op basis van mistery shopping en hygiëne controles en het overtuigen van de onderaannemers van het belang hiervan;
* Optimalisatie omzetten per evenement door in samenwerking met de onderaannemers concepten per soort evenement te ontwikkelen of aan te passen.

1994 - 1996 Functie I: Hoofd Werkvoorbereiding, rapporterend aan het Hoofd Operationele Zaken
Doel van de functie
Communicatiespil tussen commercie en operatie
Resultaten:
* Opzetten van de afdeling en procedures en implementatie daarvan in het bedrijf.


Opleiding interimmanager

Opleidingen Instituut
1989-1994 Hoge Hotelschool, Maastricht
Afstudeerdifferentiatie: Marketing in de dienstverlening. Diploma behaald.
1979-1987 Gymnasium, Hilversum
Diploma behaald.

Cursussen
1998 Nima B, Diploma behaald
1997 Nima A, Diploma behaald


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Creativiteit, pioniersgeest, veelzijdigheid.

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels

 beschikbaar?