T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



interimmanager, projectmanager, adviseur RO

interimmanager, projectmanager, adviseur RO

Werkervaring interimmanager

01-03-2012 tot 15-04-2014 Senior projectleider / senior adviseur:
Deelgemeente Kralingen-Crooswijk

In de afgelopen 2 jaar bij deze deelgemeente mooie projecten geleid en tot het beoogde resultaat gebracht. Een greep daaruit:
Na een reorganisatie leiding geven aan het Projectenbureau (een nieuw organisatieonderdeel); Projectleider herstructurering Nieuw Crooswijk, Herprogrammering herstructurering Nieuw-Crooswijk, Projectleider herstructurering Jaffa, Projectleider Uitrol Projectmatig Werken, Projectleider aanpak Marnixplein en Frederiksplein, Projectleider Elektrische Oplaadpalen, Projectleider ontmantelen voetbalkooi (overlast) en op nog geen 100 m. afstand realiseren nieuwe geluidsarme voetbalkooi W. Ruyslaan, Projectleider KostPrijsDekkende Huren (maatschappelijk vastgoed), Projectleider Voorzieningenplan / Uitvoeringsagenda (maatschappelijk vastgoed).

01-01-2007 tot heden Projectleider / adviseur.
Bedrijfsleven.

Opstellen plannen van aanpak kwaliteit en brandveiligheid kampeerterreinen voor eigenaren / beheerders van kampeerterreinen in de gemeente Schouwen-Duiveland

Opdrachten vanuit het bedrijfsleven (o.a. projectontwikkelaars) en particulieren in de initiatief- en ontwerpfase van hun projecten.

01-12-2009 tot 01-07-2010 Projectleider Invoering Wabo.
Gemeente Zederik.

Opstellen implementatieplan WABO; voorbereiden en doorvoeren wijzigingen in afdelingen Burgerzaken en Ruimtelijke Ordening en ondersteunende onderdelen / systemen; verzorgen opleidingen, trainingen en cursussen; implementeren Wabo.

01-11-2008 tot 01-12-2009 Senior adviseur RO / accounthouder dS+V en OBR.
Deelgemeente Kralingen / Crooswijk in Rotterdam.

Leiding geven aan cluster RBE; verbeteren opdrachtgever- / opdrachtnemersrollen (deelgemeente / diensten Stad Rotterdam); begeleiden zwaardere projectprocedures; opstellen implementatieplan WABO; handhavingsbeleid; project handhaving.

01-01-2008 tot 01-11-2008 Afdelingshoofd Ontwikkelingsbedrijf Maassluis.
Gemeente Maassluis.

Algehele leiding Ontwikkelingsbedrijf; opbouwen bedrijfsbureau binnen Ontwikkelingsbedrijf t.b.v. gehele Dienst Stadsontwikkeling, begeleiden veranderingen in de organisatie, opstellen bedrijfsplan Stadsontwikkeling. Zoeken naar evenwicht tussen werkvoorraad en formatie

Verder: opstellen organisatiebrede notitie toezicht, controle en handhaving; inbedden toezicht, controle en handhaving in organisatie; adviseren over integrale aanpak en regiefunctie.

01-07-2007 tot 01-01-2008 Teamleider Bouwen (Bouw- en woningtoezicht) bij de afdeling Ruimtelijke Ordening, Verkeer en Milieu.
Gemeente Maassluis.

Opstellen Teamplan; zoeken naar evenwicht tussen werkvoorraad en formatie, begeleiden veranderingen, juiste man op de juiste plaats.
Samenvoegen monumenten- en welstandscommissie.

01-01-2007 tot 01-07-2007 Senior adviseur RO / accounthouder dS+V en OBR.
Deelgemeente Kralingen / Crooswijk in Rotterdam.

Begeleiden zwaardere projectprocedures; accounthouder dS+V en OBR.

01-01-2007 Zelfstandig ondernemer
Interimmanagement, projectmanagement en advies aan overheid en bedrijven in de Ruimtelijke Ontwikkeling.

2003 – 2007 Coördinator taakveld Ruimtelijke Ontwikkeling.
Gemeente Cromstrijen.

Leiding geven; inhoudelijk begeleiden medewerkers en dagelijkse werkzaamheden, opstellen taakveldplan, zoeken naar evenwicht tussen werkvoorraad en formatie; inhoudelijke werkzaamheden op het gebied van ruimtelijke ordening, milieu, volkshuisvesting, economische zaken, grondexploitaties, bouw- en woningtoezicht; bestemmingsplannen (nieuw en actualisatie); woningbouwprojecten; ontwikkeling bedrijventerreinen; aan- en verkopen grond en onroerend goed.

1997 – 2003 Afdelingshoofd Bouw- en milieuzaken / afdelingshoofd Ruimte en Milieu.
Gemeente Schouwen-Duiveland.

Na een gemeentelijke herindeling op Schouwen-Duiveland:
Afdelingshoofd Bouw- en milieuzaken, een vergunningverlenende-, toezichthoudende- en handhavende afdeling; begeleiden medewerkers in veranderde omstandigheden (van 6 gemeenten naar 1 gemeente); mee helpen bouwen aan een eigen cultuur van de nieuwe organisatie; initiëren nieuwe strategische beleidszaken en beleidsmatige wijzigingen; inhoudelijk begeleiden medewerkers en dagelijkse werkzaamheden; opstellen afdelingsplan; zoeken naar evenwicht tussen werkvoorraad en formatie.
Instellen welstands- en monumentencommissie.

Binnen het managementteam meegeholpen aan de voorbereiding- en uitvoering van een reorganisatie.

Na de reorganisatie afdelingshoofd Ruimte en Milieu, een nieuwe afdeling door samenvoeging van de beleidsafdeling Ruimtelijke Ordening en de uitvoerende afdeling Bouw- en milieuzaken

1996 – 1997 Milieucoördinator gezamenlijke gemeenten Schouwen-Duiveland.
Gezamenlijke gemeenten Schouwen-Duiveland.

Voorzitter Gecoördineerd Overleg Milieu Schouwen-Duiveland (ambtelijk milieuoverleg); secretaris Portefeuillehoudersoverleg Milieu Schouwen-Duiveland; vanuit deze functie een regionale samenwerking opgebouwd tussen Schouwen-Duiveland en Walcheren/Noord-Beveland; lid Managementteam Gemeenschappelijke Regeling Milieusamenwerking Schouwen-Duiveland / Centrale Dienst Gemeentewerken Serooskerke (W); secretaris Commissie Gemeenschappelijke Regeling Schouwen-Duiveland / Centrale Dienst Gemeentewerken Serooskerke (W).

1993 – 1997 Afdelingshoofd Milieu.
Gemeente Westerschouwen.

Dagelijkse leiding en organisatie afdeling Milieu, inclusief de tekenkamer (bouwkunde, civiele techniek en cultuur techniek).

1989 – 1993 Technisch medewerker.
Gemeente Westerschouwen.

Milieuzaken; bouw- en woningtoezicht; beheer en onderhoud gemeentelijke gebouwen; kapitaalswerken.

1987 – 1989 Chef bouw- en woningtoezicht / plaatsvervangend hoofd afdeling bouwkunde.
Gemeente Bodegraven.

Leiding bouw- en woningtoezicht; directievoering en toezicht nieuwbouw gemeentelijke woningwetwoningen.

1980 – 1987 Technisch ambtenaar.
Gemeente Brouwershaven.

Bouw- en woningtoezicht; secretariaat welstandscommissie; monumentenzorg; milieuzaken; nieuwbouw, onderhoud en beheer gemeentelijke gebouwen; woningbedrijf; kapitaalswerken.

1977 – 1980 1e tekenaar; bestekschrijver; opzichter.
Architectenbureau Jobse in Vlissingen.

Opleiding interimmanager

Diverse vakgerichte- en managementopleidingen/cursussen, 1977- heden.
HTS Bouwkunde, 1973- 1977
HBS- B, 1968- 1973

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Interim-manager, projectmanager en adviseur op het gebied van Ruimtelijke Ontwikkeling voor overheid, bedrijfsleven en particulier.
Na een technische opleiding (HTS-Bouwkunde) jarenlang inhoudelijke ervaring opgedaan op de diverse beleidsterreinen die vallen onder ruimtelijke ontwikkeling; ervaring opgedaan met een herindeling, reorganisaties, organisatieveranderingen, met intergemeentelijke samenwerkingsverbanden / gemeenschappelijke regelingen / regionale diensten etc.; doorontwikkeld tot leidinggevende / manager. Daarbij trekken organisatieopbouw, organisatie(door)ontwikkeling en (werk-) processen mijn bijzondere aandacht. Alles in het teken van verbetering van de kwaliteit en bedrijfsvoering.
De afgelopen 15 jaar functies vervuld als projectleider, senior adviseur, teamleider, coördinator, afdelingshoofd en manager bij gemeenten tot 50.000 inwoners.
Manager, slagvaardig, deskundig, betrokken, praktisch, analytisch, communicatief vaardig in spreken en schrijven, probleemoplossend en resultaatgericht en een goed ontwikkelde politieke antenne. Gewend om in een maatschappelijk en politiek turbulente omgeving te werken.


Talenkennis interimmanager

nederlands, engels, duits en frans

Overig

Maatschappelijke functies:
Bestuurslid Sportvereniging DFS (1997 - heden). O.a. secretaris a.i., adviserend /
ondersteunend lid, voorzitter commissie jeugdzaken, secretaris.
Vrijwilliger bij gemeentelijke brandweerkorpsen (1980 - 1993).
Vrije tijd:
Muziek beluisteren en maken.
Motorrijden. Ieder jaar met vrienden motorreizen maken.


 beschikbaar?