T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Projectmanager / Consultant

Projectmanager / Consultant

Werkervaring interimmanager

2007 Als senior consultant actief bij internationale energiespeler Gaz de France in Nederland. Taken zijn het voorbereiden van de outsourcing van een deel van de ICT. Het presenteren en voorlichting geven over outsourcing als proces. Het schrijven van een beleidsstuk (outsourcing policy) en het inventariseren en structuren van de huidige dienstverlening in termen van service level requirements en agreements volgens de business. Vervolgens het voorbereiden van het (Europese) aanbestedingstraject.

2006 – 2007 Als projectmanager en adviseur actief voor het onderdeel Leveranciersmanagement bij Rijkswaterstaat directie ICT. Taken zijn het structureren en inrichten van leveranciersmanagement en marktbenutting. Daarbij het aanpassen op lopende outsourcingsprojecten en (Europese) aanbestedingstrajecten. Inhoudelijk vormgeven van het leveranciersportfolio, de leveranciersprestatie (vendorrating), marktanalyse, leveranciersbeleid en strategische inkoopanalyse. Coachen van de organisatie daarin.

2005 – 2006 Als ondersteunend projectmanager en adviseur actief voor pensioenuitvoerder MN Services. Het ondersteunen, plannen en aansturen van de business kant tijdens de ontwikkeling, testfase en implementatie van de vernieuwde pensioenadministratie. Sterke focus op het planning en resultaat tijdens hoge werkdruk en wisselende omgevingsfactoren.

2003 – 2005 Als zelfstandige actief binnen de ING groep. In de rol van Projectmanager het volledig inrichten en parttime uitvoeren van het (Procurement gerelateerde) proces Operationeel Contractmanagement, dat tot doel heeft de aansturing van externe leveranciers te verbeteren en te monitoren en vernieuwende voorwaarden te scheppen voor het initieel inkooptraject. Het proces moest daarbij aansluiten op de Balanced Scorecard en voldoen aan de kwaliteitseisen van CMMI (Supplier Agreement Management, Integrated Supplier Management en Risk Management). De materiekennis was op het gebied van informatie en communicatie technologie.

1999 – 2003 Werkzaam geweest voor het Consultancy bedrijf International Strategic Management Support (ISMS). Opgetreden als directie adviseur en (Prince2-) projecten geïnitieerd, geleid voor onder meer De Nederlandsche Bank, ABNAMRO, Martinair en CZ Zorgverzekeraar. Inhoudelijk betrof het verandertrajecten en de professionalisering van de ondersteunende afdelingen van het primaire bedrijfsproces (ICT, Helpdesk, Servicedesk, Facilitaire Zaken en Inkoop).

1990 – 1999 Als zelfstandige gevestigd en toegelegd op de rol van projectleider en later ook als deskundig adviseur op het gebied van Service Management (ITIL).
De werkzaamheden betroffen veelal ontwikkeling en implementatie van applicaties. Later in deze periode meer het analyseren van de zwakke plekken in de organisatie en het ontwerpen van een proces-verbetertraject daarvoor, waarna in de rol van projectmanager de implementatie werd aangestuurd. Ook is bij gelegenheid de rol van interim manager uitgevoerd.
Verschillende (Prince2-) projecten zijn succesvol uitgevoerd bij Heerema, Q8 Petroleum, Robeco, KPN, GVB Amsterdam, Rabobank, Bronovo-Ziekenhuis, Rijkswaterstaat, Ministerie van Defensie en DHL Worldwide Express.

1987 – 1990 Bekwaam gemaakt als programmeur en later als specialist op database gebied. Opdrachten vervuld bij Hoogovens, Shell en de Nederlandse Spoorwegen.

1981 – 1987 Opleiding Informatica aan de Rijks Universiteit te Leiden.
Gedurende die jaren ook actief geweest met het verzorgen van werkgroepen, in de rol van assistent-hoogleraar en onderzoeker tijdens stage bij BSO.

Opleiding interimmanager

Opleiding :
- Econometrie (Erasmus Universiteit) 2jr.
- Informatica ICT (Rijksuniversiteit Leiden)
Cursus o.a. :
- Process Improvement (SW-CMM en CMMI)
- Service Management (ITIL)
- Project Management (Prince-2)
- Testmanagement (Tmap)

Studie :
- Management (handboek voor management op alle niveaus)
- KAIZEN (verbetermanagement en kwaliteit) by Masaaki Imai
- Balanced Score Card (BSC)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Alle wel ICT gerelateerd.

Management:
===========
- Projectmanagement
- Doorvoeren van veranderingen, resulaatgericht
- Service Management

Inhoudelijk:
============
- Procesinrichting, organisatieinrichting en verbetering
- Projecten : van initiatief tot finish
- Coaching en beslissingsondersteuning
- Onderzoek, Advies, Rapportage
- Kwaliteitscontrole en verbetering
- Risico analyse, Kosten/baten analyses
- Inkoop, leveranciers- en contractmanagement, outsourcing
- CMMI (ontwikkeling), Tmap (testen), ITIL (beheer)

Contactueel:
============
- Leidinggevende kwaliteiten
- ‘Brug’ tussen directie (beleid, doel) en uitvoerende (resultaat)
- Zeer goede schriftelijke en communicatieve vaardigheden (nl, uk)
- Initiatiefrijk, zelfstandig, praktisch en oplossingsgericht
- Tactische en sociale vaardigheden
- Prima contactuele vaardigheden

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Pools

 beschikbaar?