T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Facility manager

Facility manager

Werkervaring interimmanager

Jan 2008 – heden Interim facilitair management en advies, ‘s Hertogenbosch
Eigen onderneming met de volgende projecten:
• Maart 2009 – april 2009 ROC Rivor, Tiel
Realisatie kantoorhuisvesting
Turn key project met 25 werkplekken voor examinering EVC traject beroepsopleiding
• Januari 2009 – heden Stichting Marathon 365
Planvorming en conceptontwikkeling
Opzet organisatie groot publieksevenement t.b.v. gezondheidszorg
• Juni 2009 – nov 2009 ProRail, Zwolle
Regionaal Facilitair Teamleider
Operationele aansturing regio Noord Oost Nederland, div. locaties,
Optimalisatie huisvestingszaken, meerjaren onderhoud, ruimtebeheer en facilitaire ondersteuning d.m.v. intensivering gebruik SSC en FMIS;
Verbeterslag in dienstenpakket, met speerpunten ruimtebeheer, klimaatbeheersing, contractbeheer, wagenpark, catering en BHV-organisatie.
• Mei 2008- heden Qmatters BV,
Klantgerichtheidsonderzoek
Performance metingen professionele klantgerichtheid d.m.v. mystery guest bezoeken bij dienstverlenende organisaties en evenementenbranche; incl. rapportage en advies.
• Aug 2008 – dec 2009 Golfcomplex,
Milieu Effect Rapportage
Advisering en voorbereiding Milieu Effect Rapportage t.b.v. golfbaanproject Noord Brabant
• Jan 2008 – sep 2008 ProRail,
Stafmedewerker Diensten en Middelen ProRail, Utrecht.
Contractbeheer afdeling Facilitaire Zaken, implementatie landelijk beleid na integratie regio’s; implementatie van FMIS (Nordined); benchmarking via NFC en klanttevredenheidsonderzoek binnen de onderneming.

In dienstverband:
Jun 2006 – dec 2007 ROC Zadkine, Rotterdam
Hoofd Facilitaire Dienst, herinrichten van de facilitaire dienstverlening naar een vraaggestuurde organisatie. Deze hoofdvestiging heeft een zeer breed opleidingenpakket en zo’n 5000 leerlingen. De gehele organisatie maakt een sterke ontwikkeling door in de omschakeling naar klant- en marktgericht handelen.

Nov 2005 – Feb 2006 Marktorientatie en schrijven ondernemersplan voor trainings- / bezinningsaccommodatie en woonservice-accommodatie.

Jun 2004 – Nov 2005 MediaMotion Manufacturing BV, Uden
Safety Co-ordinator, Voortzetting van productietak van ondergenoemd bedrijf met zo’n 450 FTE. Opstellen en faciliteren van ARBO- en veiligheidsbeleid; VGW en risicomanagement t.b.v. diverse productievestigingen; Risico Inventarisatie en Evaluatie, Incidenten analyse; Organisatie, coördinatie en training van BedrijfsHulpVerlening; Advisering op gebied van ARBO wet- en regelgeving.

1993 – 2004 EMI Compact Disc (Holland) bv, Uden
Manager General Affairs, Budgetbeheer en contractbewaking van facilitaire diensten als schoonmaak, beveiliging en catering; afstemmen van de dienstverlening op de wensen van de gebruikers passend binnen het concernbeleid; coördinatie bedrijfshulpverlening coördinatie receptie; verzorging van interne communicatie, waaronder een TVinfo-kanaal en intern magazine (2-maandelijks); organisatie en begeleiding bedrijfsbezoeken, bedrijfspresentaties en open dagen; verzorging van sponsor- en PR-activiteiten; verzorging en redigeren van diverse drukwerk, jaarverslagen en (arbeidsmarkt) advertenties; opzet websites t.b.v. arbeidsmarktcommunicatie en algemene bedrijfsinfo; leidinggevend aan ca. 55 medewerkers.

1991 – 1993 Spanjaart Meubel- en Interieurbouw, Beverwijk.
Accountmanager. Sales en consultancy voor turn-key hotel inrichtingsprojecten in het topklasse segment op Nederlandse markt. Advisering en verkoop van her-inrichtingsprojecten met custom made meubilair. Positionering in nieuwe regio Zuid Nederland.

1990 – 1991 De Bergen, Wanroij.
Interim F&B/Catering Manager. Analyse en reorganisatie van F&B-faciliteiten op dagrecreatiepark/camping; Strategie opgesteld voor professionalisering organisatie en het bieden van marktconform product. Leidinggevend aan 10-40 personen (seizoensafhankelijk).

1987 – 1990 De Bijenkorf, Amsterdam,
Commercieel Assistent. Inkoop en marketing voor F&B afdelingen. Relatiebeheer met toeleveranciers en afdelingshoofden. Inkoop, productontwikkeling en calculatie van assortimentsamenstellingen; Analyse van omzetresultaten; Opzetten, uitwerken en voorbereiden van (internationale) thema acties. Introductie en implementatie van innoverende F&B-concepten in filiaal de Bijenkorf Amsterdam; Directe operationele verantwoordelijkheid voor personeelsinzet en behalen rendamentsdoelstellingen.

1985 – 1987 Schiller Crest Hotel, Amsterdam
Front Office Manager / Assistant Manager, In eerste instantie verantwoordelijk voor Rooms division in karaktervol 4* centrumhotel met 97 kamers. In latere fase algeheel management, waarbij vooral herpositionering van fameus visrestaurant en authentiek hotel binnen internationale hotelketen. Optimalisatie bezettinggraad. Leidinggevend aan 32 medewerkers.

1983 – 1985 Schiphol Hilton, Amsterdam
Relief Night Manager, Front office (night) duties in 5 sterren luchthaven hotel. Leidinggevend aan 5 medewerkers.



Opleiding interimmanager

• Hogere Hotelschool, Maastricht 1983
• VWO, Rotterdam 1980
• Diverse cursussen, waaronder Retailmarketing (ISW), Project Management (EMI), Safety Management (DNV) en Communicatie technieken (De Baak)



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Paul heeft de voorkeur om ingewikkelde zaken terug te brengen tot werkbare proporties.
Brengt meervoudig kijken in de praktijk – in het bijzonder voor opdrachtgevers.
Wil als optimist anderen inspireren vanuit een positief mensbeeld;
Is gericht op ontwikkeling van mensen.
Benadrukt de latente kwaliteiten van mensen in zijn omgeving;
Is vanuit dat vertrekpunt nadrukkelijk op zoek naar patronen in organisaties om van daaruit de veranderstrategie te ontwerpen met als doel om zichtbare resultaten te boeken.

Doordacht, inspirerend, stimulerend, klantgericht, teambouwer, humor.

Talenkennis interimmanager

Uitstekende spreek- en schrijfvaardigheid in Nederlands en Engels
Goede spreek- en schrijfvaardigheid in Duits en Frans

Overig

2004-heden Ouderraad Jeroen Bosch College, ’s Hertogenbosch, sinds 2007 voorzitter
2000-heden Jeugdcoach Hockey Club Den Bosch
2001- jul 2004 Stichting Beheer Bedrijventerreinen Uden,
Ontwikkeling van Masterplan t.b.v. revitalisering en parkmanagement voor bedrijventerrein, collectieve beveiliging en realisatie publiek-private samenwerking.
Vanaf 2002 Bestuurslid en tevens lid Werkgroep Beheer en Milieu, met belangrijkste thema’s beheer en herontwikkeling. Overleg en samenwerking met gemeentelijke en provinciale overheden en Kamer van Koophandel.



 beschikbaar?