T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Marketeer/Productmanagement/Marketingcommunicatie

Marketeer/Productmanagement/Marketingcommunicatie

Werkervaring interimmanager

Juni 2006 – maart 2007 FNV Bondgenoten te Utrecht
Een interim positie als adviseur marketing & communicatie.
Werkzaamheden:
- Marketingvisie voor de organisatie ontwikkelen
- Project ledenbehoud opzetten en implementeren
- Wervingsbeleid introduceren
- Marketing & communicatie advies geven en implementeren in de sectoren Metalektro en Metaal
- Marketingvisie neerzetten voor de doelgroep jongeren en het project jongerencommunicatie begeleiden als adviseur.
- Productmanagement voor jongerenproject (2 nieuwe producten)


Maart 2006 Caesar Groep te Utrecht
Projectbasis vanuit bd
Werkzaamheden:
Binnen de Caesar Groep zorgt n bd voor ondersteuning van het marketing team voor het opzetten van wervingscampagne om nieuwe consultants aan te trekken.
- Bedenken concept van de campagne
- Opzetten en uitvoeren wervingscampagne; website, advertenties en evenement


December 2005 – juni 2006 VTL te Alphen aan de Rijn
Een interim positie als marketing adviseur.
Werkzaamheden:
De organisatie is flink gereorganiseerd en de marketing en communicatie afdeling moet compleet opnieuw opgezet worden.
- Ontwikkelen en implementeren nieuwe merkenstrategie: nieuwe visie, missie en positionering en nieuwe huisstijl (extern en interne implementatie).
- Opzetten van marketing binnen de organisatie
- Herdefiniëren en implementeren productportfolio: herdefinieren van pmc’s en bijbehorende marketingcommunicatieplannen schrijven en uitvoeren
- Ontwerpen en opzetten processen van de afdeling als onderdeel van het organisatiebrede CRM project
- Ontwikkelen salesplan i.s.m. Accountmanagementteam


Maart - oktober 2005 Hogeschool INHOLLAND Alkmaar te Alkmaar, Haarlem en Zaandam
Een interim positie als marketing en communicatie adviseur voor 8 maanden op de locatie in Alkmaar.
Werkzaamheden:
Doordat de marketing en communicatie organisatie een nieuwe structuur moet krijgen, was er een tijdelijke kracht nodig die een nieuwe functie vorm kon geven.
- Marketingplannen voor drie locaties van Hogeschool INHOLLAND.
- Communicatieplannen voor de centrale marketing en communicatieafdeling. Coördinatie, planning, kwaliteitscontrole en budgetbewaking van de plannen.
- Coördinatie en sturing richting de perscoördinator, de webredactie, de interne nieuwsbrief redactie, de externe nieuwsbrief redactie, het reclame en media team. Veel overleg met de directie van de verschillende Schools.
- Projectleiding van verschillende externe evenementen, waaronder de Landelijke Wetenweek en het Regionaal Ondernemers Congres.


2005 Parox te Bunschoten
Projectbasis vanuit bd
Werkzaamheden:
Deze ICT beheerder wil zijn markt uitbreiden en zijn klanten gericht gaan zoeken. bd ondersteunt de klant hierbij middels het richting geven van de organisatie en mede bedenken en mede realiseren van de groeidoelstelling.
- Bepalen en opstellen bedrijfsprofiel, identiteit en imago (incl. bedenken pay-off) en groeidoelstellingen
- Verkennen van de markt en gericht zoeken naar de gewenste afzetmarkt
- Opzetten en uitvoeren van een direct mail richting de gekozen doelgroep, na bepaling van de doelgroep, afzetmarkt, probleemstelling en aanbieding.


2005 Caesar Groep te Utrecht
Projectbasis vanuit bd
Werkzaamheden:
Binnen de Caesar Groep zorgt bd voor ondersteuning van het accountmanagement team voor het opzetten van direct mail acties.
- Opzetten en uitvoeren DM actie onder Oracle gebruikers; inclusief nabelactie en rapportage.


2004-2005 Microsoft te Schiphol-Rijk
Projectbasis vanuit bd
Werkzaamheden:
De divisie waar bd voor werkt, is Microsoft Healthcare en zij wilt samen met partners als een platform fungeren richting overheid, instellingen en bedrijfsleven.
- Ontwikkelen van een serie (vijf) trailers als vooraankondiging van een film over ICT in de gezondheidszorg
- Ontwikkelen folder over ICT in de gezondheidszorg.


2003-2005 Politie Kennemerland te Haarlem
Voor deze regio van de politie verzorgt bd maandelijks minimaal 2 interviews voor het bedrijfsblad.
- Bijdrage aan het interne bedrijfsblad PK in de vorm van afnemen en schrijven interviews


November 2001 Nuon te Amsterdam
– maart 2005 Functie als product manager
Werkzaamheden:
Nuon zat midden in de privatisering van de energiemarkt en moest van aansluitgericht denken naar klantgericht denken. De rol van productmanager vervult voor vooral energiebesparende producten BtC en BtB en veel projectmanagement gedaan volgens Prince 2 en Projectmatig creëren.
- Productontwikkeling en marketing van energiebesparende (e)-producten. Dit hield in; marktonderzoek, strategiebepaling voor energiebesparende producten. Producten ontwikkelen en marktlancering.
- Projectleiding van internetprojecten (realisatie internetsites met database en contentmanagement).
- Productmanagement van diensten voor de Woningbouw en huurders markt.


Januari – november 2001 Makro-Online te Utrecht
Functie als marketeer
Werkzaamheden:
Makro-Online was een pilot van 3 jaar voor Makro, onderdeel van Metro AG. Helaas is de pilot na het eerste jaar al geëindigd, omdat het vertrouwen in de markt weg was.
- Marketingplan voor de start-up Makro-Online.
- Communicatieplan en PR
- Salesplan opstellen en uitvoeren voor promotiecampagnes met Makro-Online leveranciers, zoals Diversey Lever, Douwe Egberts, Grolsch, Reckitt Benkiser en Acco Benelux.
- Opstarten Database Marketing: database selecteren en laten vullen met klantgegevens (incl. aankoopgegevens en gedragsgegevens
- Uitvoeren van klantenonderzoek, klantenanalyses, marktonderzoek, marktanalyses.
- Contact opzetten met leveranciers, zoals drukkerijen, reclamebureau, fotografen, handlingbureau. Makro-Online maakte veel gebruik van externe leveranciers doordat het team beperkt moest blijven.


September 1998 PST Business Solutions te Utrecht
– januari 2001 Functie als marketing en communicatie manager
Werkzaamheden:
PST Business Solutions is een software leverancier in de AS/400 branche (nu iSeries). Het is een niche speler die een groeidoelstelling had.
- Schrijven en bewaking marketingplan om de strategie voor de komende
jaren te bepalen (incl. Uitvoeren van marktonderzoek, het maken van
markt-, bedrijfs- en concurrentieanalyses, het herpositioneren van
productgroepen)
- Opzetten van channelmanagement; o.a. selecteren, contact leggen en onderhandelen met potentiële businesspartners.
- Schrijven en opzetten van marketingcommunicatieplan. Het organiseren van interne en externe beurzen, seminars, reclamecampagnes, PR en huisstijl, internetcampagnes.


Opleiding interimmanager

bezig met Nima-C
HEAO CE
cursus Productmanagement
cursus Projectmanagement

 beschikbaar?