T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



vastgoedmanager of facilitymanager

vastgoedmanager of facilitymanager

Werkervaring interimmanager

dec. 2000 - febr. 2002 : Objectmanager voor de afdeling Vastgoedbeheer
o Verantwoordelijk voor het beheer van een groot aantal panden: totaal 110.000 m2
totaal jaarbudget 3,5 mln., waaronder diverse monumenten, (grootschalige) kantoorpanden en enkele bijzondere objecten.
o Het 'gezicht' van, en een belangrijke schakel tussen klant en bedrijf
- Klanten: - Justitie: Paleis van Justitie Arnhem en Rechtbank Zutphen, Raad voor de Kinderbescherming, Rijksrecherche Tiel;
- Binnenlandse zaken: KLPD: Mobiliteit , Levende Have, Politie te Water, Spoorwegpolitie, Logistiek;
- Landbouw: Plantenziektekundige dienst Wageningen, Expertisecentrum Landbouw en Natuurbeheer Ede en Wageningen;
- VWS: Keuringsdienst van Waren;
- Economische zaken te Arnhem;
- Financiën: Financiële Inlichtingen en Opsporingsdienst (FIOD);
- VROM: Rijksgebouwendienst te Arnhem.
o Advies naar de gebruiker(s) over de exploitatie van vastgoed
o Bepalen van de onderhoudsbehoefte en het coördineren en begeleiden van uitvoering waarbij sturing op kosten, kwaliteit en timing essentieel zijn
o Projectleiding bij diverse opdrachten

1991 - oktober 2001 : Eigen bedrijf
o Algemeen: Inspectie, (meerjaren) onderhoudsprognose en -planning, bouwkundig advies, projectbegeleiding, kostenanalyse / -bewaking
o Kostendeskundige: Calculatie, jaarkostenberekening, contante waarde, etc.
o Materialendeskundige: advies en informatie over materiaal(keuze)

juni 2000 - november 2000: Manager Onderhoud en Registratie.
o Bijdrage aan de uitvoering en ontwikkeling van het beleid m.b.t. vastgoedbeheer
o Advies naar opdrachtgevers en interne dienst over exploitatie van vastgoed

juli 1994 - juni 2000 : Bouwkundige voor de afdeling van 'Bouw en Vastgoed'
o Ontwerp van (nieuwe) onderhoudsstrategieën en '-tools', programma's voor onderhoud- scenario’s voor lange termijn
o Vaststellen van technische en financiële beheerprognoses (U- en W-bouw)
o Analyse van bouwdeel en element naar effectieve jaarkosten
o Ontwikkeling van analyses t.b.v. duurzaam bouwen, ontwikkeling en medeauteur van een nationale 'onderhouds-bestekcodering'
o Auteur van de publicaties: 'Bouwkundige Kostenkengetallen' (4 zakboekjes), 'Meerjarig bouwkundig onderhoud' (rubriek), 'Projectanalyses' (rubriek), 'Onderhoudsinspectie-aandachtspunten' (rubriek)
o Opbouw van een breed netwerk van relaties met relevante (branche)organisaties (o.a. SBR, NVDO, Rgd), adviesbureaus (o.a. DHV, Damen Consultants, PvM, Planon), producenten en aannemers.

1990 - 1994 : Service- en onderhoudsmanager
o Facility management van gebouwen en interieur van het hoofdkantoor
o Begeleiding en uitvoering van het beheer en onderhoud van interieur, techniek, en bouwkundige staat van de panden en winkels (toen ±135 panden en winkels)
o Onderhouden van relaties met hoofd- en onderaannemers, (plaatselijke) overheden, nutsbedrijven, leveranciers etc.
o Projectmanagement van (kleine) verbouwingen en aanpassingen
o Budgettering en budgetbewaking. Gemiddeld budget per jaar: 2,5 mln.
o Leiding geven in het (dagelijks) beheer van de winkels

Opleiding interimmanager

HBO-A : 1981, Microbiologie
HTS : 1984, Bouwkunde


Talenkennis interimmanager

o Nederlands: Moedertaal. Uitstekend in woord en geschrift
o Engels: Uitstekend in woord en geschrift
o Duits: Goed in woord, redelijk in geschrift
o Frans: Matig in woord en geschrift

 beschikbaar?