T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



adviseur/ projectleider

adviseur/ projectleider

Werkervaring interimmanager

Producten en diensten <eigen bedrijf> (nov 2005 - heden)

Alleen en in samenwerking met anderen worden zakelijke initiatieven ontplooid. Vanuit concurrentieoverwegingen worden deze nog niet nader omschreven.

Enquêteservice <eigen bedrijf> (nov 2005 - sep 2006)

Ontwikkelen en aanbieden van een on line enquêteservice. De service is inmiddels actief en wordt aangeboden op het internet.

Belastingdienst CICT (nov 2004 - nov 2005)

Als adviseur, ontwerper, teamleider en later productmanager ben ik betrokken bij de ontwikkeling van PDF-invulformulieren. Daarnaast ben ik vervanger van de projectleider. In deze opdracht heb ik een initiërende rol vervuld om opnieuw te beschouwen hoe PDF-invulformulieren kunnen worden ingezet.

Zakelijke ondersteuning Stichting Spaanse Peper
(sep 2003 - jun 2004)

Stichting Spaanse Peper is een klein professioneel theaterinitiatief in Nijmegen. Ik heb bijgedragen aan de professionalisering van de stichting en de voorbereiding voor een productie verzorgd. Fondsenwerving. PR en verkoop. Helaas blijkt het moeilijk om met zo’n klein collectief voldoende slagkracht te ontwikkelen, reden waarom ik er medio 2004 mee gestopt ben.

Web enquêteservice (okt 2003 - okt 2004)

Voor een onderzoeksproject aan de RU Nijmegen bied ik een software-service voor het afnemen van web-enquêtes aan. Daarvoor ontwikkel ik ook nieuwe onderzoeksinstrumenten en vraagstellingen.

Communicatiebeleid en website Partner research group RU Nijmegen (sep 2003 - dec 2003)

Ontwikkeling van het concept en de realisatie van de website en een content management systeem voor de ‘Partner’-onderzoeksgroep van de Radboud Universiteit Nijmegen

Voorzitter bestuur Stichting Danscentrum Utrecht (1998 - heden)

Danscentrum Utrecht is een balletschool met een breed aanbod van de moderne dans (Graham, Limon, Europees) en daarnaast ook van academische dans/ klassiek, jazz, en Afrikaans. Ook worden per seizoen enkele producties gerealiseerd. De school heeft tien betaalde krachten, twintig vrijwilligers en een circa 650 cursisten.
Als bestuur van een kleine organisatie vervullen wij een zichtbare, leidinggevende rol naar docenten en leiding, vertegenwoordigen de school ook naar externe partijen zoals de gemeente en zijn rechtstreeks betrokken bij sollicitatieprocedures en de vorming en uitvoering van het arbeidsvoorwaardenbeleid.

Stichting Noord-Nederlandse Dans/ Galili Dance
(jun 2002 - jun 2003)

Directeur - ‘Zakelijk leider’ - van een van de professionele, structureel gesubsidieerde balletgezelschappen van Nederland. Galili Dance verzorgt een 70 – 100 voorstellingen in Nederlandse en buitenlandse theaters en op festivals. In deze functie ben ik eindverantwoordelijk voor het gezelschap bestaande uit 16 dansers, 10 medewerkers en een wisselend aantal free lancers. Ik vertegenwoordig het gezelschap binnen de sector en bij instanties en overheden op gemeentelijk, provinciaal en landelijk niveau. Voor de internationale activiteiten onderhoud ik contact met onze buitenlandse agenten en met vertegenwoordigers van Nederlandse ambassades. Tot de werkzaamheden behoort het voeren van het financiële en personele beleid en het verkopen van de voorstellingen.

ING Bank Nederland (jan 2002 – jun 2002)

Op centraal niveau van de organisatie vanuit de afdeling Control ben ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling en de organisatiebrede uitrol van een instrumentarium aan methoden en technieken voor het inrichten van bedrijfsprocessen. Hiervoor een overlegstructuur ingericht en een netwerk aan contacten opgebouwd in de organisatie om een uniforme aanpak en standaardinrichting te bereiken.

Consultant ING Direct Marketing (nov. 2000 - dec. 2001)

Coaching van de projectleider en de leden van een team dat zich bezighoudt met het (her)ontwerpen en verbeteren van de bedrijfsprocessen bij de Direct Marketing afdeling van ING Bank Nederland.

Ministerie van Defensie, centrale staf van één der krijgsmachtonderdelen [geanonimiseerd] (sept – nov 2000)

Betrokken in de advisering omtrent de inrichting van een bedrijfsproces voor een inzetsituatie.

Projectleider, Ministerie van VROM (feb 2000– ultimo 2001)

Projectleider voor het ontwerp en de realisatie van een integraal en beheersbaar communicatie-instrument ter ondersteuning van de uitvoering van het huursubsidiebeleid. In een modelomgeving worden vastgelegd: beleid, processen, werkinstructies, documentatie en formulieren, jurisprudentie, rekenvoorbeelden en koppelingen naar externe partijen. Dit geheel wordt vervolgens middels een web site ontsloten voor de medewerkers, waarbij het informatieaanbod wordt toegespitst naar groep en individuele rol. Dit is samen met een nieuwe inrichting van de organisatie en een nieuwe werkwijze door ons geïmplementeerd.

Product/ dienstenmanager (medio 1997 – feb 2000)

Verantwoordelijk voor het productportfolio en de diensten binnen Capgemini op het terrein van communicatie- en publicatie-oplossingen. Uitzetten van de strategie voor de ontwikkeling van SDW Inet. Definiëren en ontwikkelen van nieuwe dienstverlening. Bevorderen van de samenwerking tussen ontwikkeling, verkoop, consultancy en support. Hiervoor een overlegstructuur ingericht. In deze rol tevens een proces voor productinnovatie ingericht. Deze rol is vervuld tot aan een wereldwijde herstructurering binnen Capgemini waarbij alle eigen softwarepakketten en gerelateerde activiteiten zijn afgestoten.

Contractmanager en architect Landelijk Instituut Sociale Voorzieningen (LISV) (1997 – 1998)

Het project houdt het ontwerp en de realisatie in van een communicatie-instrument ter ontsluiting van een register met definities en voorwaarden op het terrein van de sociale voorzieningen ten behoeve van de uitvoeringsinstellingen (uvi’s). Ik ben verantwoordelijk geweest voor het onderhouden van de klantrelatie en het commercieel welslagen van het project. Ook heb ik het ontwerp van het te realiseren systeem op me genomen.

Sales-consultant (medio 1997 – juni 2002)

Werkzaamheden: het zelfstandig of als lid van een zogenoemd account-team analyseren van complexe klantvraagstukken, het uitvoeren van quick scans en het opstellen van specifieke aanbiedingen voor deze klanten. Het (mede) opstellen van pre-kwalificaties en aanbiedingen voor Europese aanbestedingstrajecten. Het ontwikkelen en verzorgen van commerciële presentaties. Deelname aan beurspresentaties. Het opstellen van projectbegrotingen en uitbrengen van offertes. Deze rol heb ik naast andere werkzaamheden vervuld.

Conceptontwikkeling en projectleiding SDW Inet (nov. 1996 – zomer 1997)

Onder mijn aanvoering is een webapplicatie op de markt gebracht om de communicatie van kwaliteitszorg- en bedrijfsinformatie in organisaties te verbeteren. Ik ben daarin initiatiefnemer geweest, heb het concept ontwikkeld en ben vervolgens als projectleider verantwoordelijk voor de realisatie en introductie op de markt. Het product ‘SDW Inet’ is in de daaropvolgende jaren een commercieel succes geworden.

Advisering procesbeschrijving & kwaliteitsborging, KLM (mrt. 1996 – nov. 1996)

In een team met twee collegae adviseren en ondersteunen bij de formele vastlegging van de bedrijfsprocessen en de borging van de kwaliteit van het vliegtuigonderhoud. Toetsing van de processen aan de regelgeving volgens ISO, JAR (Europese luchtvaartregelgeving) en FAR (VS-regelgeving). Activiteiten: opzet en inrichting van het model van vastlegging, faciliteren van workshops, afnemen van interviews, verwerken van de verzamelde informatie.

Medewerker service desk SDW (dec 1995 – feb 1996)

Telefonisch en bij klanten/ gebuikers vragen beantwoorden en problemen oplossen van zowel technische als functionele aard over het softwarepakket SDW. Mijn motivatie hiervoor is dit pakket (voor organisatiemodellering, administratieve organisatie en systeemontwikkeling) snel en goed te willen leren kennen. Daarnaast heeft dit mij vaardigheden gebracht op het gebied van het onderhouden van klantcontacten en de inrichting/ werking van een call center.

Teamlid iteratieve applicatieontwikkeling ORN
(aug 1995 – dec 1995)

Lid van een van de eerste teams waarmee een nieuwe wijze van applicatieontwikkeling geprobeerd wordt binnen Capgemini. Later is deze aanpak bekend geworden als IAD of RAD. In het team wordt een reclameboekingssysteem voor ORN (Omroep Reclame Nederland) gerealiseerd. Ik heb met name een rol vervuld in het beheren van de klantrelatie en in het in samenspraak met de klant definiëren van de te behalen resultaten. In dit project heb ik ervaring opgedaan in het managen van klantverwachtingen en in het sturen op snel resultaat.

ICT-advisering Postkantoren BV
(aug. 1994 tot juli 1995)

Voor Postkantoren BV zorgen voor de verbetering van de beheersbaarheid van een van de kritische bedrijfssystemen. In dit systeem worden de zogenoemde basisgegevens geadministreerd en uitgeleverd aan een tachtigtal andere geautomatiseerde systemen. De beheersbaarheid heb ik verbeterd door het afsluiten van zogenoemde Service Level Agreements met andere partijen in de organisatie, het verbeteren van de technische stabiliteit, het organiseren van het beheer, het verbeteren van de overdraagbaarheid van kennis en het documenteren van het systeem.


Opleiding interimmanager

Bedrijfskunde: Faculteit der Beleidswetenschappen, Radboud Universiteit Nijmegen, 1988 - 1993, Diploma behaald. Accent op organisatiekunde.

Natuurkunde: Faculteit der Natuurwetenschappen Radboud Universiteit Nijmegen 1986 - 1988

Cursussen
- Iteratieve ontwikkeling in teams en commerciële vaardigheden.
- Projectleiding
- Coaching
- Persoonlijke effectiviteit/ Effectieve sturing van gedrag (Via: The REED Institute)
- Adviesvaardigheden voor gevorderden
- Verkoopvaardigheden
- Persoonlijkheidsleer RU Nijmegen, Psychologie (2004)
- Biologische Psychologie RU Nijmegen, Psychologie (2004)
- Geschiedenis van de Psychologie I, RU Nijmegen, Psychologie (2004)
- Prince2 (examen gehaald: 2007)
- Prince 2 (examen gehaald: 2007)



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

advisering, coaching, teamleiding, projectleiding, informatieanalyse, procesontwerp, administratieve organisatie, quick scan, faciliteren, inventarisatie, analyse, interim management, presenteren, systeemontwikkeling, ontwerper

Talenkennis interimmanager

- Nederlands: moedertaal
- Engels: goed (ervaring met Engelstalige werkomgeving)
- Duits: lezen: goed, spreken en schrijven: redelijk
- Frans: matig

Overig

ICT-vaardigheden
- Apple OSX, Linux, Microsoft Windows
- Microsoft Office, Open Office
- Adobe Photoshop, Illustrator, Indesign, GoLive, Acrobat
- Macromedia Dreamweaver
- SPSS-X
- BWise, Mavim, SDW, Aris, Protos
- MySql, J2EE, Java, Apache, Tomcat

- HTML, XML, XSL, Javascript

- web-design


 beschikbaar?