T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Internet Strateeg E-business manager

Internet Strateeg E-business manager

Werkervaring interimmanager

April 2009-
Conversielab, Haarlem, Nederland

-Conversielab adviseert grote organisaties op het gebied van interne en externe conversie, met als doel de gehele (online) keten inzichtelijk te maken en vervolgens te optimaliseren. Hierbij wordt de methodiek van het Conversiemodel gehanteerd. Conversielab levert zowel consultancy op uurbasis als diensten geheel op cost-per-sale basis (no cure no pay)
-Bedenker van het Conversiemodel.
-Verantwoordelijk voor de algehele strategie, ontwikkeling en uitbreiding van het Conversiemodel
-Verantwoordelijk voor de positionering en acquisitie van Conversielab

-Mede-verantwoordelijk voor ontwikkeling en positionering van geldlenen, een online geldleen-label. Activiteiten o.a.
• Opzetten en uitvoeren online strategie.
• ontwikkeling optimaal conversiepad voor website, landingpages en interne processen.
• SEO/SEA strategie en uitvoering.
• Resultaatverantwoordelijk.
-diverse opdrachten, waaronder ontwikkeling en realisatie van social media strategie voor Kamernet.nl, marktleider op het gebied van bemiddeling bij kamerverhuur.

Sept. 2008-
Maart 2009
Van Lanschot Chabot BV, ‘s Hertogenbosch, Nederland
Assurantie-tussenpersoon,Verzekeraar
Interim management werkzaamheden

Internet Strateeg, projectmanager
-Verantwoordelijk voor de realisatie van de nieuwe internetsite. Hierbij vervulde ik een brugfunctie tussen marketing en techniek. Aansturing van de (externe) webbouwer, de interne IT-organisatie en de “ business”. Verantwoordelijk voor inventarisatie van content-aanbod, opzetten webstructuur en inrichting en gebruik CMS.
-Vanuit afdeling marketing verantwoordelijk voor de realisatie van een online klantportaal. In mijn rol definieerde ik het klantperspectief: Op welke wijze dient beschikbare informatie uit de backoffice beschikbaar te worden gesteld aan (ingelogde) klanten. Deze definities, vervat in wireframes, zijn de sturende documenten geworden voor zowel de techniek als de externe webpartijen.
-Leidend in de selectie van webpartner(s). Middels het uitschrijven van een pitch is een tweetal partijen geselecteerd voor de bouw van het klantportaal. In Q2/Q3 2009 zal ik hierin een coördinerende rol gaan spelen.
-Opzetten Internet visie en strategie. Het schrijven van plannen en visiedocumenten tbv directie. Inzichtelijk maken van mogelijkheden en fasering van bedieningsmodellen en online verzekeringslabels;
-Opzetten webanalyse en conversiemeting. Eerste opzet gemaakt voor het meten en analyseren van webstatistieken (Google Analytics). Vervolgens overgedragen aan de marketingafdeling van van Lanschot Chabot voor verdere uitwerking.

Nov. 2006-
Sept. 2008
OHRA NV/OHRA Bank , Arnhem, Nederland
Verzekeringsmaatschappij en Bank
Interim management werkzaamheden

E-Business Manager OHRA Bank (april 2007-september 2008)
-Verantwoordelijk voor de online strategie van OHRA Bank (specifiek de Krediet-produkten)
-Verantwoordelijk voor verbetering van online conversie. Vanaf september 2007 heb ik de conversie van lead>aanvraag>contract inzichtelijk gemaakt. Op basis hiervan zijn inzichten verkregen in het leadgeneratie proces en keuzes gemaakt die gaan leiden tot verbetering van de conversie. De conversie van lead naar aanvraag is hierdoor aanmerkelijk verbeterd.
-opzetten en (laten) uitwerken van online campagnes in 2007 en 2008
-selecteren en aansturen van online media partners
-mede-verantwoordelijk voor het opstellen van het marketingplan 2008
-Uitwerken en introduceren van SMS-diensten voor OHRA Bank. (w.o. leadgeneratie via SMS)

E-Business Manager Schade (nov. 2006-april 2007)
-Verantwoordelijk voor het opzetten en implementeren van online campagnes voor OHRA schadeprodukten. Budgetverantwoordelijkheid, en verantwoordelijk voor het monitoren en verbeteren van bezoekersaantallen en conversie naar leads en contracten.
-Het aansturen van projectteams van online marketeers en specialisten voor de realisatie van campagnes.
-Het initiëren van concepten voor mobiele technologieën. E.e.a. heeft geresulteerd in het lanceren van een eerste SMS-dienst voor verzekeringen in Q4 2007

E-Business manager “Refresh” pilot (februari/mei 2007)
In het kader van de herstructurering van OHRA (Kanteling van product-gericht denken naar doelgroep-gericht denken) is in de periode augustus 2006/mei 2007 gewerkt aan een pilot project met een nieuwe, doelgroepgerichte marketingbenadering.
-Verantwoordelijk voor het opzetten en realiseren van een online pilot-omgeving binnen het OHRA-domein, en het (laten) ontwikkelen en lanceren van de online media campagne.
-Verantwoordelijk voor het monitoren en bijsturen van de campagne en het mediaplan gedurende de pilot-periode.

Nov.2005-
Nov.2006
Share of Mind Vof, Zeist, Nederland
Interactieve marketing & communicatie consultants
Senior Consultant
-als Project manager en consultant verantwoordelijk voor de implementatie van interactieve marketing- en communicatie projecten bij klanten, waaronder:
Endemol
-Project-management. Het leiden van ontwikkelings- en implementatietrajecten voor het Nederlandse intranet-systeem en de Endemol Holding website. Inventarisatie van de wensen, opstellen van offertes en budgetten, selecteren en aansturen van de technische partners. Aansturen van het ontwikkelteam. Verantwoordelijk voor de realisatie binnen tijd en budget.
Rabo-bank
-Business Ontwikkeling voor de Rabo Bank (afdeling Virtuele Rabobank) met betrekking tot IP TV. Het opleveren van een marktanalyse, technologische ontwikkelingen en leertrajecten. Het selecteren van mogelijke partnerships, en het opstellen van randvoorwaarden voor een pilot.
De Lage Landen lease >Freo
-Consultancy adviezen met betrekking tot de ontwikkeling van een nieuw online label voor consumentenkredieten. (Freo). Het opzetten van wireframes en dialogen voor de te lanceren site.
Essent
-Project-management. Verantwoordelijk voor de realisatie van optimalisatie werkzaamheden aan de “Mijn Essent” website.
Ilocal.nl
-Consultancy. Concept-ontwikkeling voor cross-mediale marketing campagnes van ilocal.nl. Ontwikkeling van online game.
-Usability onderzoek naar bestaande website, inclusief arrangeren van testpanels, analyse en suggesties voor verbeteringen.

Sep.2003-
Okt. 2005 LogicaCMG BV, Hoofddorp, Nederland
Global IT solutions provider
Management Consultant/Business Consultant
-Verantwoordelijk voor de markt-introductie in de Nederlands Bouw en constructiemarkt, in 2004 en 2005. Zonder enige positie in deze markt werd in januari 2004 als doel gesteld om binnen een jaar een geschikte propositie te ontwikkelen en bij 3 van de grootste bouwondernemingen aan tafel te zitten. Deze doelstelling werd binnen gestelde tijd gerealiseerd.
-Ontwikkeling van een propositie voor de bouw-wereld, 4D Bouwen genaamd, en verantwoordelijk voor het ver-markten van deze propositie.
-Business ontwikkeling activiteiten in de Media en entertainment branche.

Jun. 2001
Aug. 2003 LogicaCMG Unwired Concepts, Amstelveen, Nederland
Global IT solutions provider
Senior Management Consultant Mobile Business;
-Verantwoordelijk voor de ontwikkeling, implementatie en markt-introductie van Mobile Ticketing. Mobile Ticketing werd in 2002-2003 succesvol geïntroduceerd met pilots in de OV-wereld en de Entertainment branche.
-het verkopen en pre-verkopen van de Mobile Ticketing propositie aan o.a.
de Efteling, Partyscene.nl, NoordNed, Nederlandse Spoorwegen
-Leiden en coőrdineren van het ontwikkel-team van ticketing in de pilot-fase
-Business ontwikkeling activiteiten in Media en Entertainment branche.

Dec.1999-
heden Consultancy B.V.., Koog aan de Zaan/Haarlem, Nederland
Consultancy firm
Director
-Consultancy activititeiten in Mobile Internet, IP-TV, conversie-marketing
-Activiteiten op het terrein van Moderne kunst: Inkoop/verkoop, het management van Nederlandse kunstenaars. Belangrijkste wapenfeiten:
Bemiddeling bij grote moderne kunst expositie in Marbella (Spanje) en het introduceren van een Nederlandse kunstenaar bij Kempen & Co, de Nederlandse Merchant bank, voor een expositie in december 2004.

Dec.1999-
Jun. 2001 Unwired Concepts N.V., Hilversum, the Netherlands
Mobile Marketing Agency & SMS Broker firm
Director of Concept Development and Technology
-Verantwoordelijk voor de concept ontwikkeling en technische implementatie van SMS diensten voor klanten. (o.a. Coca-Cola, KPN, NOB, Endemol, Rabo Bank)
Resultaten: introductie van het eerste Mobile Voting via SMS op de Nederlandse Televisie (Nationaal Songfestival 2000) en diverse Coca-Cola marketing campagnes.
-Verantwoordelijk voor technologie-budgetten
-Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een SMS-platform, inclusief connecties naar de Nederlandse operators
-Management verantwoordelijkheid voor een team van 9 personen
Mede-oprichter van Unwired Concepts N.V.

Jul. 1996-
Dec.1999 Brooklyn Internet vof, Utrecht, the Netherlands
Full service internet provider
Commercieel Directeur
-Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en verkoop van internet concepten in diverse markten
-Opzetten en commercialiseren van een internet propositie voor de Nederlandse auto-markt, in samenwerking met de marktleider op het terrein van autodealer automatisering
Mede-oprichter van Brooklyn Internet


Opleiding interimmanager

1999-2004 Diverse Management & sales trainingen:
Management coaching door Mega Group, 2000/2001, incl. certificaat
Sales training door Result Training & coaching, 2004, incl. certificaat

1992-1996 Universiteit van Amsterdam, Amsterdam, Nederland
Algemeen Recht, propaedeuse
Diverse vakken fiscaal recht

1990-1992 Nyenrode University, Breukelen, Nederland
Bachelor of Business Administration

1983-1990 VWO, Het Zaanlands Lyceum, Zaandam, Nederland


Overig

1997 Oprichter van Maranello.net, een wereldwijde internet-community voor Ferrari liefhebbers. Binnen 4 maanden na de oprichting bereikte Maranello.net een ledenaantal van 3500, en op de top 350000 unieke bezoekers per maand. (zonder marketing-budget). Hiermee was de website op dat moment ’s werelds grootste Ferrari community.

 beschikbaar?