T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager / Projectleider

Interim manager / Projectleider

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING
1990 Student-assistent bij de vakgroep Sociale en Economische Geografie aan de Katholieke Universiteit van Nijmegen
1991 tot 1992 werkzaam als stagiaire bij het Internationaal Adviesbureau A.T.Kearney te Amsterdam
1992 gedurende vier maanden een column geschreven in de Twentsche Courant over mijn voorbereiding op en deelname met het Nederlands Volleybalteam aan de Olympische Spelen
1992 tot 1993 gestudeerd en gesport in de Verenigde Staten
1987 tot 1995 Speelster in het Nederlands Volleybalteam en één jaar professioneel gevolleybald in Italië
1995 en 1996 Leidster en coach van volleybalkampen in de Verenigde Staten en Head of Delegation van het Nederlands Dames Volleybalteam gedurende toernooien in Japan en Duitsland
1995 tot 1996 werkzaam als organisatorisch medewerkster bij de Stichting Top Volleybal Nederland
1997 tot 1998 gedurende een periode van twee maanden vertrouwenspersoon van het Nederlands Dames Volleybalteam. Ik heb problemen geïnventariseerd en gerapporteerd aan de Stichting Top Volleybal Nederland
1996 tot 2000 werkzaam bij Randstad Uitzendbureau bv
1999 tot heden Lid van de Commissie Topsport van het Nederlands Olympisch Comité, een adviescommissie van het bestuur van het Nederlands Olympisch Comité
2000 tot 2001 werkzaam bij Tempo-Team Uitzendbureau bv
2001 tot 2003 werkzaam bij Yacht Management als Interim Manager
2001 tot 2003 Voorzitter van de technische commissie van Volleybalvereniging Pollux en lid van het Algemeen Bestuur
2003 Gastcollege gegeven aan de Hogeschool Enschede: Situationeel Leidinggeven
2003 tot heden werkzaam als zelfstandig interim manager onder de naam Management

WERKERVARING BIJ RANDSTAD
01-12-1996 tot 01-04-1997 werkzaam op het districtskantoor in Amsterdam waar ik onderzoek heb gedaan naar de markt in de regio Amsterdam en dit gerapporteerd heb aan de toenmalig districtsmanager Victor van den Hoff
01-04-1997 tot 01-04-1998 Intercedente in Hengelo onder andere een inhouse vestiging bij het GAK Hengelo opgezet
23-09-1997 tot 15-01-2000 Topsportintercedente regio Oost
01-04-1998 benoemd tot vestigingsmanager
01-04-1998 tot 01-04-1999 Manager Goor, een vestiging met 3 units
01-12-1998 tot 31-03-1999 waarnemend manager Enschede, een vestiging met 7 industrie-units
12-04-1999 tot 31-01-2000 Manager Haaksbergen, een vestiging met 1 unit
01-04-1999 tot 14-07-2000 Manager Enschede, verantwoordelijk voor 5 reguliere industrie-units, 2 detacherings-units en verantwoordelijk voor de Randstad Bedrijfsschool Procesindustrie

WERKERVARING BIJ TEMPO-TEAM
17-07-2000 tot 12-12-2000 waarnemend manager van Bergen op Zoom, verantwoordelijk voor 3 reguliere units en 1 detacherings-unit
17-07-2000 tot 31-01-2001 Manager van de nieuwe vestiging in Middelburg met 2 units en waarnemend manager van de vestiging Vlissingen i.v.m. ziekte van een collega

WERKERVARING BIJ YACHT (zie bijlage)
01-03-2001 tot 02-12-2001 Resource Lokatie Manager kantoor Arnhem
03-12-2001 tot 01-10-2002 Hoofd Secretariaat en Voorlichting Woningcorporatie Woonstede in Ede a.i.
11-11-2002 tot 01-07-2003 Manager NIM Bureau Projecten a.i.
08-01-2003 tot 31-12-2003 Projectleider bij de Divisie Recherche van de Politie Twente

MANAGEMENT
01-07-2003 tot 31-12-2003 Manager Bedrijfsvoering NIM Bureau Projecten
01-02-2004 tot 01-06-2004 Interim Teamleider Teams Almelo bij de Stichting Maatschappelijk Werk Noord West Twente

Projecten

31-5-2006 tot 22-6-2007 Centraal Beheer Achmea Rechtsbijstand: Manager Verkeer a.i.
Taken en verantwoordelijkheden: Leiding geven aan de afdeling Verkeersrechtsbijstand met 28 medewerkers, deel uitmaken van het Managementteam Verkeer & Letsel gedurende de fusie- besprekingen met Interpolis. Speerpunten zijn ziektebegeleiding, het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken, het bewaken van processen, focus op kwaliteit en de klachtbehandeling.
Resultaten: De rust is bewaard gedurende de fusie besprekingen. Het proces liep door ondanks allerlei veranderingen om de afdeling heen. Veel aandacht gegeven aan de medewerkers. Meegedacht met de fusiewerkgroep m.b.t. de inrichting van de nieuwe afdeling.

11-05-2005 tot 01-12-2005 Politie Utrecht: Hoofd Bureau Juridische Zaken a.i.
Taken en verantwoordelijkheden: Leiding geven aan Bureau Juridische Zaken. Deel uitmaken van het Managementteam van P&O, implementeren van aanbevelingen uit een capaciteitsonderzoek, procesbeschrijvingen maken, aansluiten bij de reorganisatiedoelstellingen van P&O.
Resultaten: Bedrijfsvoering ingericht, systeem voor managementrapportages opgezet, analyse en herinrichtingsplan gemaakt van de juridische ondersteuning binnen het korps, procesbeschrijvingen en werkinstructies geschreven, de doorlooptijd van het proces Bezwaar verkort, communicatie met andere afdelingen verbeterd en na een jaar met veel verloop staat er nu weer een team met duidelijke taken en verantwoordelijkheden.

27-11-2004 tot 01-05-2005 NOC*NSF: Hoofd Topsportontwikkeling a.i.
Taken en verantwoordelijkheden: Leiding geven aan de nieuwe afdeling Topsportontwikkeling (20 medewerkers), integrale sturing op 4 programma’s, bijdrage leveren aan de organisatieontwikkeling en de onderlinge samenwerking binnen NOC*NSF. Deel uitmaken van het Managementteam.
Resultaten: Werkprocessen bepaald, structuur aangebracht in werkzaamheden binnen programma’s en het secretariaat, projectplannen en begrotingen voor de komende 4 jaren gemaakt met de Programmamanagers, nieuwe initiatieven mede helpen ontplooien.

06-10-2004 tot 17-11-2004 Mind at Work, Organisatie voor onderzoek, training, begeleiding en arbeidsintegratie: Coach van 3 medewerkers
Taken en verantwoordelijkheden: Het coachen en begeleiden van 3 medewerkers.

22-04-2004 tot 01-08-2004 Kenteq, kennis- en adviescentrum voor technisch vakmanschap: Interim Manager Binnendienst
Taken en verantwoordelijkheden: Leiding geven aan de Binnendienst (12 medewerkers) met accent op peoplemanagement, verbetering van processen en coördinatie van de interne bedrijfsvoering. Deel uitmaken van het Management Team.
Resultaten: Processen verbeterd, structuur aangebracht in werkzaamheden en samenwerking verbeterd tussen clusters binnen de Binnendienst en ook daarbuiten. Medewerkers geleerd outputgericht te werken.

01-02-2004 tot 04-08-2004 Stichting Maatschappelijk Werk Noord West Twente: Interim Teamleider Teams Almelo
Taken en verantwoordelijkheden: Leiding geven aan 16 medewerkers. Lid van het Management Team. De zaken op orde brengen zodat de aan te stellen teamleider de zaken makkelijk kan overnemen.
Resultaten: Medewerkers gefaciliteerd, directeur ondersteund in de bedrijfsvoering. Enkele uit te voeren projecten duidelijker omschreven zodat taken, bevoegdheden en verantwoordelijker voor klant en instelling bekend waren. De afstand tussen Management Team en de teams is verkleind door verbeterde communicatie.

01-02-2004 tot 01-06-2004 Stichting Maatschappelijk Werk Noord West Twente: Interim Teamleider Teams Almelo.
Taken en verantwoordelijkheden: Leiding geven aan 16 medewerkers. Lid van het managementteam. De zaken op orde brengen zodat de aan te stellen teamleider de zaken makkelijk kan overnemen.

01-07-2003 tot 31-12-2003 NIM (Instelling voor Maatschappelijk Werk): Manager Bedrijfsvoering Bureau Projecten
Taken & verantwoordelijkheden: Zorgen voor continuïteit van de opdrachten van NIM BP door o.a. het onderhouden van externe contacten met Gemeenten, scholen, uitvoeringsinstellingen, etc. Verantwoordelijk voor de interne- en externe communicatie.
Resultaten: Structuur gebracht in de financiële overzichten, kostprijsberekeningen gemaakt en duidelijker contractafspraken met de partners gemaakt. Tevredenheid van de medewerkers en partners is daardoor toegenomen.


08-01-2003 tot 31-12-2003 Politie Twente: Projectleider Informatieproces Divisie Recherche.
Taken & verantwoordelijkheden: Als projectleider verantwoordelijk voor de voortgang van het project, eindverantwoordelijk voor de deelprojecten, voorzitten van diverse (deel)projectteams, aanbrengen van samenhang tussen en binnen de deelprojecten, verzorgen van voortgangsrapportages, MT informeren over voortgang, het geven van presentaties over de projecten.
Resultaten: Projecten tot een goed einde brengen, deeldoelstellingen halen, implementeren van de plannen. Uiteindelijk moet dit leiden tot optimalisering van het regionale informatieproces t.a.v. het opsporingsproces voor zover het de Divisie Recherche betreft.

12-11-2002 tot 01-07-2003 NIM (Instelling voor Maatschappelijk Werk): Manager Bureau Projecten.
Taken & verantwoordelijkheden: Leiding geven aan het NIM Bureau Projecten met 21 medewerkers en zorgen voor continuïteit van de opdrachten door o.a. het onderhouden van externe contacten met Gemeenten, scholen, uitvoeringsinstellingen, etc. Verantwoordelijk voor de interne- en externe communicatie. Lid van het Managementteam.
Resultaten: Structuur gebracht in de financiële overzichten, kostprijsberekeningen gemaakt. Negatief imago opgepoetst: de naam van het NIM BP is sterk verbeterd door een heldere structuur en duidelijker contractafspraken met de partners. Tevredenheid van de medewerkers is daardoor toegenomen. Implementatiemanager geweest voor het Project School en Hulp voor het Primair en Voortgezet Onderwijs.

03-12-2001 tot 01-10-2002 Woningcorporatie Woonstede: Afdelingshoofd Secretariaat en Voorlichting.
Taken & verantwoordelijkheden: Leiding geven aan de afdeling Secretariaat en Voorlichting met 3 medewerkers. Onderzoek doen naar de optimale inrichting van de secretariaten. Verantwoordelijk voor de interne- en externe communicatie en huisstijl. Verantwoordelijk voor de bouw van de website en het contentbeheer. Lid van de communicatiewerkgroep in het fusietraject.
Resultaten: Een goed georganiseerde afdeling gemaakt met duidelijke werkprocessen en structuren, taken en verantwoordelijkheden. Plaatsbepaling in de organisatie duidelijk gemaakt. De website opgeleverd, nieuwe werkprocessen gecommuniceerd en geïnstrueerd hoe de medewerkers met de nieuwe processen om moeten gaan. Persoonlijk Ontwikkelings Planningsgesprekken ingevoerd en medewerkers gecoached.


01-03-2001 tot 02-12-2001 Yacht Management: Resource Locatie Manager.
Taken & verantwoordelijkheden: Op kantoorniveau verantwoordelijk voor de invulling van het landelijke Resource beleid. Verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van het bedrijfsplan en het behalen van kantoordoelstellingen. Direct leiding geven aan een team van 10 medewerkers, indirect aan 60. Zowel operationeel als budget verantwoordelijk. Coördinatie van de interne verhuizing.
Resultaten: Functiehuis geïmplementeerd. Start gemaakt met functioneringsgesprekken. Persoonlijk Ontwikkelings Planningsgesprekken en Prestatieplanning & Beoordelingsgesprekken ingevoerd en financieel goed draaiend kantoor mede geleid. Werkprocessen van de administratieve ondersteuning opnieuw ingericht.



Opleiding interimmanager

1981 tot 1987 Ichthus College te Enschede, Atheneum
1992 tot 1993 University of Illinois (Verenigde Staten), Bachelor of Arts in Liberal Arts and Sciences richting: Geography
1987 tot 1994 Katholieke Universiteit Nijmegen richting: Sociale Geografie met specialisatie in de Economische Geografie


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Duidelijkheid, Daadkracht, Gestructureerd, Leider

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits, Italiaans

 beschikbaar?